loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 77 یکشنبه 1393/11/12 نظرات (0)

 

عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.

 در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

 

 

1- کمک به بهبودی زخم ها

 

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

 

 

 2- دفع سموم از بدن

 

 وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

 

What بازدید : 1110 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

 

خنده های از ته دلِ چکامه چمن ماه. بله چکامه جان بار اول سخت است ولی از بار دوم و سوم به بعد راحت‌تر می‌شود. از بار دهم به بعد کاملاً عادی و از بار سی‌ام و چهلم به بعد، به سوژه ای کاملاً خنده دار تبدیل می‌شود!
 


S A L I  J O O N

 


یغما گلرویی در کنار مهناز افشار نازنین.
 


S A L I  J O O N

 


متن ها و سوژه پروری های مهراب قاسمخانی عالی هستند!
 


S A L I  J O O N

 

 


What بازدید : 104 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

خاکسپاری و دفن کردن مردگان در هر دین و مذهب یا هر سنتی وجود دارد اما تفاوت های بسیاری میان آن ها وجود دارد. از آنجایی که سنت ها از دیرباز میان قوم های مختلف وجود داشته اند و با توحه به متفاوت بودن طرز تفکر آن ها می توانند بسیار عجیب و خاص باشند. در ادامه به برخی از عجیب ترین راه های احترام به مردگان در دنیا اشاره خواهیم کرد:

** سوتی
گروه سرگرمی روزنه
یکی از روش های عجیب در سنت های هند است که در آن خودسوزی به همراه مردگان هدف اصلی است. در سنت های هند معمولا مردگان را می سوزانند و سپس خاکستر مرده را به دست باد می سپارند. " سوتی" روشی است که در گذشته انجام می شده و به همراه مرده یک فرد زنده نیز سوزانده میشد برای مثال اگر مردی جانش را از دست داده بود همسر او نیز به همراه مرده سوزانده میشد. این روش این روزها ممنوع شده است اما هنوز نشانه های از آن دیده می شود.


** تابوت های آویزان

www.ROZANEHONLINE.com
این روش یکی از عجیبترین روش های دفن مردگان است که از گذشته های دور در چین وجود داشته است. در برخی از نقاط چین میتوان تابوت هایی را مشاهده کرده که به دیواره های صخره کوبیده شده و میان زمین و آسمان باقی مانده اند. این تابوت ها با افتخار به نمایش گذاشته شده اند و معمولا هر خانواده ای یک دیوار مخصوص در کوهستان دارد. این تابوت ها به خاطر قدیمی بودن گاهی نیز سقوط کرده و در برخورد با زمین متلاشی می شوند.

 

What بازدید : 130 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

چاقی مشكلی است كه این روزها خیلی از ما با آن دست و پنجه نرم می‌كنیم اما مرز چاقی نقطه مهمی است. پس تا وقتی آب از سرتان نگذشته به فكر چاره باشید. به كمك این تست می‌فهمید تا عبور از مرز چاقی و اضافه وزن چقدر فاصله دارید و تا چه حد باید نگران باشید.

 

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Weight-Prediction/01.jpg

 

1- هر چند وقت یك‌بار فست‌فود می‌خورید؟

الف- در طول سال به‌ندرت سراغ فست‌فود می‌روم.
ب- یك‌بار در ماه
ج- یك‌بار در هفته
د- دو تا چهار بار در طول هفته
ه- پنج تا هفت بار در هفته

2- قبل از ناهار به خانه می‌رسید و به‌شدت گرسنه هستید. چه غذایی را انتخاب می‌كنید؟

الف- چیزی نمی‌خورم و تا وقت ناهار صبر می‌كنم.
ب- یك یا دو عدد میوه می‌خورم.
ج- یك تكه نان تست با مقداری پنیر انتخاب می‌كنم.
د- یك بسته چیپس عالی است!
ه- مقداری شكلات، چیپس و آبنبات كه همیشه روی میز پیدا می‌شود.

3- نوشیدنی مورد علاقه‌تان كدام است؟

الف- آب
ب- آبمیوه‌های طبیعی
ج- چای و قهوه
د- نوشابه‌های گازدار
ه- همه موارد

 


What بازدید : 98 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

 

احمدی‌نژادی‌های دیروز، متهمان امروز

عکسی جالب صفحه اول روزنامه آرمان

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/01.jpg


نقاشی دیواری قدیمی از هاشمی رفسنجانی

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/02.jpg


عکس زهرا اشراقی با مادر شوهرش (مادر خاتمی)
زهرا اشراقی نوه  آیت الله خمینی با انتشار عکس خود و مادر سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: لبخند بزن و زندگى کن . آرزویم تداوم این لبخند است. «با مادر شوهرم».

زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی برادر سید محمد خاتمی است.

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/03.jpg


 


What بازدید : 75 چهارشنبه 1393/11/08 نظرات (0)


خانمه به شوهرش پیامک میده:

سلام عزیزم، اگه موافقی بریم خونه مامانم عدد “۱”

و اگه میخوای بریم خونه مامانت

سینوس ۲۳به توان ۷ تقسیم بر ۲/۷۶۳ ضربدر ۶۵۷

رادیکال ۵ به توان ۲ تانژانت ۷۸۶ مبنای ۲۱” رو پیامک کن !

جواب شوهر جالبه!

۰/۰۵۷۳۸۷۷۷۳۲۵

 


 

یارو ﻣﯿﺮﻩ ﻣﻬﻤﻮﻧﯽ

ﻧﺎﻫﺎﺭ ﺑﻬﺶ ﻛﺮﻓﺲ ﻣﯿﺪﻥ

ﺷﺎﻡ ﺍﺳﻔﻨﺎﺝ

ﻓﺮﺩﺍﺵ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ ﻫﻢ

ﺑﻬﺶ ﻧﻮﻥ ﻭ ﺳﺒﺰﻯ ﻣﯿﺪﻥ !!

ﻣﯿﮕﻪ : ﻧﺎﻫﺎﺭ ﭼﯿﺰﻯ ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻜﻨﯿﺪ ﺧﻮﺩﻡ ﻣﯿﺮﻡ ﻣﯿﭽﺮﻡ :|

 


 

ما اینقدر فقیریم که 20 ساله هروقت دست زدم به سیب زمینی سرخ کرده

مامانم گفت دست نزن کمه

ینی تا الان یه بارم اندازه نبوده !

 

 

What بازدید : 124 چهارشنبه 1393/11/08 نظرات (1)

انسان شگفت انگیز‌ترین موجود جهان است. پیچیدگی‌ها و ساختار فوق‌العاده بدن انسان، او را از سایر موجودات متمایز ساخته است. گاهی میان انسان‌ها نیز، مواردی یافت می‌شود که از بقیه متمایز بوده و بر این شگفتی می‌افزاید.

منظور از تمایز، از وجه ساختار بدن است. در طول سالیان دراز، انسان‌هایی با ساختاری متفاوت متولد شده و زیسته‌اند. در این مقاله فارنت، قصد معرفی معروف‌ترین انسان‌های متمایزی که تاکنون در جهان زیسته‌اند داریم. قطعاً با دیدن این موارد، دیدگاه تان نسبت به زندگی و انسان تغییر خواهد کرد.

 

 

فرانک لنتینی؛ مرد سه پا

 

فرانچسکو لنتینی در سال ۱۸۸۱ در منطقه روسولینی در سیسیل ایتالیا به دنیا آمد. وی در قسمت راست بدن خود یک پای اضافی داشت که از ستون فقراتش رشد کرده بود و یک پای کوچک هم به صورت ناقص در پشتش وجود داشت.

unnormal-persons-06

این اعضای اضافی به دلیل انعقاد ناقص قل دوم فرانک بود. نکته جالب توجه این بود که پای سوم فرانک مانند دو پای دیگرش عمل می‌کرد و کاملاً سالم بود و مهم‌تر از آن این بود که فرانک دارای دو دستگاه تناسلی کاملاً مجزا بود. البته بعدها پاهای فرانک رشد نامتعادلی داشتند، با این حال وی می‌توانست از هر ۳ پای خود استفاده کند. خانواده فرانک از ۸ سالگی به آمریکا مهاجرت کردند و از همان زمان وی را به نمایش‌های خیابانی و سیرک‌ها فرستادند. وی از این راه پول فراوانی به دست آورد و در طول عمر کاری خود با تمام سیرک‌های بزرگ آمریکا همکاری کرد. فرانک مانند بقیه مردم ازدواج کرد و صاحب سه فرزند کاملاً سالم شد و در ۸۵ سالگی درگذشت.

 

 

الا هارپر؛ دختر شُتُری

 

unnormal-persons-02

الا هارپر در سال ۱۸۷۰ احتمالاً در آمریکا متولد شد. مشخصه‌ای که او را از دیگران متمایز می‌کرد، ساختار زانوهای او بود. زانوهای الا برخلاف دیگران به عقب خم می‌شد.

unnormal-persons-01

وی به دلیل ساختار زانوهایش مجبور بود چهار دست و پا حرکت کند و به همین دلیل به او دختر شتری می‌گفتند. الا به دلیل مشکلات مالی مجبور به پیوستن به سیرک‌های مختلف شد، اما پس از مدتی با مهیا کردن هزینه لازم، از کار در سیرک‌ها کنار کشید و به تحصیل پرداخت.

 

What بازدید : 110 چهارشنبه 1393/11/08 نظرات (1)

با اینکه اختراعات, زندگی امروزمان را نسبت به نسل های گذشته بسیار آسان تر کرده اند ولی بشریت همیشه به دنبال آسایش بیشتر بوده و خواهد بود. در اینجا می خواهیم به تعدادی از اختراعات کوچک بپردازیم که گاهی مشکلات بسیار بزرگی را برای ما حل می کنند. اکثر این اختراعات هنوز یا به تولید انبوه نرسیده اند و یا وارد کشور ما نشده اند ولی مطمئنا برای همه ی ما کاربردی خواهند بود.

 

حتما تا به حال خوابیدن در ماشین را تجربه کرده اید و به احتمال زیاد هم اصلا دلنشین نبوده. خوابیدن بر روی صندلی ماشین هم باعث خشک شدن عضلات گردن و هم فشار به ستون فقرات می شود و در این زمان چه چیز بهتر از یک تشک بادی که بر روی صندلی های پشتی قرار می گیرد و پس از خوابیدن به راحتی می توانید باد آن را خالی کرده و در صندوق عقب ماشینتان بگذارید.

 

f2677c79-a0f2-4fec-99cf-72a4ea9513ac

 


این اختراع کوچک در کذشته استفاده ی بیشتری داشت و امروزه که بیشترین بخش بسته های چیپس را هوا تشکیل می دهد استفاده ی چندانی ندارد ولی خوب گاهی اوقات پیش می آید که چیپس ها و پفک های بزرگی را می خریم و مقدار زیادی از آن دست نخورده باقی می ماند, در این زمان به راحتی می توانید سر آن را بسته و در زمان دیگری مصرف کنید.

 

f2dc9d19-630c-43a1-be16-a63e8bfdb714

 

 

What بازدید : 49 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)
تیم ملی فوتبال ایران پس از حذف در دور یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا به تهران بازگشت.

 
کاروان تیم ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال جمع زیادی از هواداران قرار گرفت. حدود 300 هوادار برای استقبال از ملی پوشان به فرودگاه امام آمده اند که منتظر خروج آنها از فرودگاه و انجام مراسم استقبال هستند.

 
تیم ملی فوتبال ایران در شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا با قبول شکست در ضربات پنالتی مقابل عراق برای سومین بار پیاپی در مرحله یک چهارم نهایی این تورنمنت حذف شد.

 

به غیر از علیرضا جهانبخش و علیرضا حقیقی که برای تعیین میزان مصدومیت کتفش باید منتظر جواب MRI باشد سایر لژیونرها همراه کاروان نبودند. مهرداد پولادی هم که با اجازه ستاد کل نیروهای مسلح فرصت حضور در استرالیا و بازی در تیم ملی را پیدا کرده بود به ایران بازنگشته و به قطر رفته است.


 

186507_174.jpg

 

186508_551.jpg

 

186509_461.jpg

 

What بازدید : 77 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)

ب بابام میگم
من دو هفتس مریضم حداقل برو دوتاقرص برام بگیر
گفتش من اگه حال داشتم برم داروخونه ک الان تو اینجا نبودی
.
.
.
ناموسا تو عمرم اینطوری قانع نشده بودم


یه ﺑﻮﻫﺎﯾﯽ ﻣﯿﺎﺩ…
.
.
.
.
.
.
.
ﺑﻮ ﮐﻨﯿﺪ؟؟
.
.
.
.
ﻧﻔﻬﻤﯿﺪﯾﻦ؟؟
.
.
.
ﻭﺍﻗﻌﺎ ﮐﻪ…
ﺧﯿﻠﯽ ﺩﯾﮕﻪ ﮐﻨﺪ ﺫﻫﻨﯿﻦ
.
ﺧﺐ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﭼﻪ ﺑﻮﯾﯽ ﻣﯿﺎﺩ
.
ﻫﻨﻮﺯ ﻧﮕﺮﻓﺘﯿﻦ؟؟
.
بهمنه دیگه !!!! ﺑﻮﯼ ﮔﻞ ﺳﻮﺳﻦ ﻭ ﯾﺎﺳﻤﻦ ﺁﯾﺪ…


بالاخره با تلاش و پیگیری مسئولین
اسامی چند تن از عاملان فساد بزرگ مالی اخیر فاش شد…
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ب.س : بل و سباستین
پ.ش : پسر شجاع
پ.پ.ش : پدر پسر شجاع
پ.و.م : پت و مت
ح.د.د.م : حنا دختری در مزرعه
خ.م : خرس مهربون
گ.ا : گوریل انگوری
م.ک : میتی کومان…!!!
.
وطنم… پاره ی تنم…

 

What بازدید : 58 سه شنبه 1393/11/07 نظرات (0)

عکس های پرتره و خبری دو دسته از با ارزش ترین بخش های عکاسی هستند که متاسفانه به آن جایگاهی که لایقش هستند نرسیده اند و آنطور که باید دیده نشده اند به همین دلیل من در خیلی از پست های عکاسی به این دو گروه از عکس ها می پردازم. در این پست هم به پرتره هایی از انسان هایی می پردازیم که رنج دیده اند…صدمه دیده اند و نابود شدند از بی خردی گروهی انسان نما . عکس هایی از جنگ ها در نقاط مختلف دنیا و ظلم انسان ها به هم.

با دیدن این عکس ها به این فکر می کنم که یک انسان تا چه حد می تواند از ذات اصلی خودش فاصله بگیرد؟ کارهایی را انجام دهد که حیوانات با یکدیگر نمی کنند. بشریت از نظر دانش و فناوری و رشد اطلاعات پیشرفت حیرت انگیزی داشته، اما یک ناهماهنگی بسیار مشخص بین این پیشرفت و بهروری در جهت آرامش و امنیت او مشاهده می شود. این شکاف موجود چنان عمیق است که احتمال نابودی انسان یا حداقل صدمات غیر قابل جبران ناشی از آن چندان بعید نیست. اخبار مشمئز کننده و رو به گسترشی که بطور مداوم سر خط اخبار خبرگزاریهاست، پیش از آنکه اطلاع رسانی باشد، اخطار دهنده است.

متاسفانه بجای آنکه قدرت مداران در صدد از میان بردن دلایل و شرایطی باشند که بشریت را با این وضع رو به رو کرده، فقط در مانور قدرت و بهره برداری سیاسی و اقتصادی از آن هستند. در برجهای پولادین بسر می برند و زرادخانه ها را نشان می دهند و خط و نشان می کشند. در حالیکه هرچند این مشکل به صورت نظامی (اعم از آشکار و پنهان) خودنمایی می کند، اما نه دلایلش نظامی است و نه راه حل آن از مسیر قدرت نظامی می گذرد .

به امید روزی که همه ی انسان ها آدم بودن را بیاموزند.

توجه : در این پست از عکس های دردناکی استفاده شده که شاید برای همه مناسب نباشد .

 

سمیه مهری و دخترش رانا افغانی پور در حال بوسیدن مادرش. این مادر و دختر بر اثر یک حمله ی اسیدی بخش های زیادی از صورت و بینایی خودشان را از دست دادند و می گویند دیگر کسی علاقه ای به بوسیدن آنها ندارد
http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Humanity/447311_313.jpg



جوانی که پس از آزادی از کمپ مرگ ,صدمات زیادی بر بدنش وارد شده است
http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Humanity/447312_479.jpg

 

 


What بازدید : 44 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)
سومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا برابر امارات که تعیین کننده تیم صدرنشین گروه سوم این دوره از مسابقات است با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.
 
 
 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات روزدوشنبه درحالی در ورزشگاه ۵۰هزارنفری سانکورپ شهر بریزبن و ۱۲هزار تماشاگربرگزار شد که دو تیم برای صدرنشینی پا به مسابقه گذاشته بودند و تیم کشورمان برای صعود به عنوان تیم نخست نیاز مبرم به سه امتیاز این مسابقه داشت.
 
 
این فشار ناشی ازکسب سه امتیاز باعث شده بود تا تیم ایران فشار زیادی را تحمل کند وبا درخشش رضا قوچان نژاد و گل دقیقه ۹۰وی این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برساند تا به عنوان تیم نخست از گروه C مسابقات به مرحله بعد صعود کند.
 
 
تیم ایران دراین بازی برخلاف انتظار بازی چندان هجومی به نمایش نگذاشت اما در دقایق پایانی این دیدار فشارهای تیم کشورمان تاثیر گذار بود و توانستیم سه امتیاز شیرین را بدست بیاوریم.
 
 
تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی صاحب ۹ امتیازشد و به عنوان تیم نخست از گروه C صعود کرد و امارات با ۶ امتیاز دوم شد. تیم های بحرین و قطر نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.
What بازدید : 63 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)

این شماره را با ذوق زدگی عمو پورنگ در استفاده از اپلیکیشن های مخصوص گروه سنی ب شروع می‌کنیم! عالی است عمو جان! شبیه خدابیامرز صمصام السلطنه شده ای!

 

\"S

 

شاید در نگاه اول، این شعر زیر عکس علیرضا نیکبخت توجه شما را زیاد به خود جلب نکند، ولی وقتی یک مرور سریع بر زندگی علیرضا بکنیم، کاملاً می‌توانیم جایگاه مفهوم این بیت را در زندگی پر فراز و نشیب این ستاره خاموش شده درک کنیم. می‌گذرد علیرضا جان.
 

\"S
\"\"
What بازدید : 83 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)

این شماره را با ذوق زدگی عمو پورنگ در استفاده از اپلیکیشن های مخصوص گروه سنی ب شروع می‌کنیم! عالی است عمو جان! شبیه خدابیامرز صمصام السلطنه شده ای!

 

S A L I  J O O N

 

شاید در نگاه اول، این شعر زیر عکس علیرضا نیکبخت توجه شما را زیاد به خود جلب نکند، ولی وقتی یک مرور سریع بر زندگی علیرضا بکنیم، کاملاً می‌توانیم جایگاه مفهوم این بیت را در زندگی پر فراز و نشیب این ستاره خاموش شده درک کنیم. می‌گذرد علیرضا جان.
 

S A L I  J O O N

What بازدید : 76 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)

اخیرا نشریه آمریکایی "Global Fiuance"، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند، به این مناسبت شاید جالب باشد که گزارشی کوتاه درباره هریک از این کشورها را دوباره مطالعه کنیم:

قطر

گروه سرگرمی روزنه

شبه جزیره کوچکی است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق دربر گرفته است و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. شهرهای قطر عبارتند از وکره، خور، دخان، شمال و زباره و... پایتخت قطر دوحه است و مساحت کل کشور 11437 کیلومتر مربع و تعداد جمعیت تقریبا 84000 نفر است.

گروه سرگرمی روزنه

زبان رسمی این کشور عربی است و انگلیسی هم بسیار رایج می باشد. واحد پول قطر، ریال است. کشور قطر امیرنشین است. این شبه جزیره کوچک از جنوب به کشور عربستان متصل می باشد. آب و هوای قطر، معتدل بیابانی است همراه با تابستان گرم و زمستان کوتاه و معتدل با مقدار کمی بارش باران. 

از لحاظ اقصادی، منبع درآمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز می باشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران می باشد ذخیره گازی آن برای 200 سال آینده تخمین زده شده است. قطر عضو اپک نیز است

 

What بازدید : 45 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)

روزانه چندین قتل و جنایت در نقاط مختلف دنیا رخ می دهد می دهد که هرکدام دلایل مخصوص خود را دارند. پلیس این جنایات را دنبال کرده و به افرادی می رسد که باعث آن شده اند. در میان قتل هایی که طی چندین سال اخیر رخ داده است تعدادی هستند که به دلایلی عجیب اتفاق می افتد.


دعوا به خاطر عکس گروهی


حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام عکس گرفتن کسی بدون توجه وارد عکس شما شود و همه چیز را خراب کند. این اتفاق با کمی دلخوری و معذرت خواهی قابل حل است اما کیم فام سرنوشت دیگری داشت. این دختر جوان در حال قدم زدن در خیابان بود که به طور اتفاقی وارد عکس گروهی چند جوان شد. این اتفاق باعث شد تا جوانان او را نگه داشته و به قدری او را کتک زدند که وی قبل از رسیدن به بیمارستان درگذشت. البته تمامی جوانان دستگیر شدند و روانه زندان گشتند.

رد دوستی در شبکه اجتماعی

در سال 2012 بیلی پین به همراه نامزدش یکی از دوستان خیلی دور خود را به نام"جیلین" از لیست دوستان فیسبوک خارج کردند. البته این کار باعث عصبانیت دوست آن ها شد و وی بدون هیچ مقدمه ای به خانه آن ها رفت و هر دو را به ضرب گلوله کشت. در این حادثه فرزند 8 ماهه این زوج جوان زنده ماند و با گریه های او بود که همسایه ها متوجه اتفاق بدی شدند و توانستند جنازه این زوج جوان را پیدا کنند.

 

What بازدید : 60 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)


 

در دنیای امروز ما که ارتباطات عمدتا از طریق اینترنت معنا پیدا می‌کنند، از یک نامه رسمی و اداری گرفته تا ارتباطات دوستانه درون شبکه‌های‌اجتماعی، همگی وابسته‌به شبکه اینترنت هستند. با در نظرگرفتن این نکته، چندین واقعیت جالب توجه و در مواقعی عجیب درمورد این شبکه وسیع اینترنت و فناوری های مربوط به آن وجود دارد که شاید تاکنون از آنها اطلاعی نداشته‌اید.



در فروشگاه آنلاین eBay به‌صورت میانگین در هرثانیه معاملاتی به ارزش ۶۸۰ دلار انجام می‌شود.


۹۱ درصد از افراد بالغ، در تمامی ساعات هرروز گوشی‌هوشمندشان را همراه خود و نزدیک دسترس دستشان حمل می‌کنند.


روی کره خاکی ما حدودا ۶.۸ میلیارد انسان زندگی می‌کنند که ۴ میلیارد از آنها تلفن همراه دارند. این در حالی است که تنها ۳.۵ میلیارد انسان مسواک دارند! به عبارتی تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند از تعداد افرادی که مسواک می‌زنند بیشتر است.


سه شرکت اچ‌پی ، مایکروسافت و اپل در یک مورد اشتراک دارند و آن‌هم این‌است که همگی از یک گاراژ پارکینک شروع‌ به‌کار کرده‌اند.


یک چهارم کاربران آمریکایی فقط از گوشی‌هوشمند برای گردش در اینترنت استفاده می‌کنند.


به‌طور میانگین در هردقیقه ۱۰۰ ساعت ویدئو در سایت یوتیوب توسط کاربران عادی آپلود می‌شود.


فقط در ایالات متحده آمریکا ۲۷۱ میلیون کاربر موبایل وجود دارد در حالی که جمعیت کل آمریکا حدودا ۳۱۶ میلیون نفر بوده و در عین حال تعداد کاربران موبایل هرروز درحال افزایش است.


سالانه حدود ۲۲۰ میلیون تُن زباله کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی فقط در آمریکا به‌دور ریخته‌ می‌شوند.


What بازدید : 84 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)

ایـــن روزهـــا هــــوا خیلـــی غبـــار آلــــود اســـت؛
گـــرگ را از ســـگ نمــی تـــوان تشخیـــص داد !
هنگـــامـــی گـــرگ را می شنـــاسیـــم؛
کـــه دریـــده شـــده ایــــم
 


یه گلدون میخری ۱۰۰هزار تومن، هر روز دمای هوای اطرافشو اندازه می‌گیری
به دقت بهش آب معدنی میدی، بعد دو هفته خراب میشه!
اونوقت پیاز، تو سردترین و تاریکترین قسمت خونه درختچه میشه
 


سرعت نت ایران اینقدر کمه که تا بخوای مخ یکی رو بزنی از یکی دیگه خوشت میاد ...
خلاصه ملت عوضی نیستنااا سرعت نت کمه !!!
 


رفتم رژ بخرم خعلی رنگای قشنگی داشت فروشنده 
هی دست دست کردم و چنتا امتحان کردم ....
گفتم وای انتخابش چه سخته !!!!
یه رنگ صورتی ملیح و قشنگ واسم اورد گفت خانوم ( پسرای ) هم سنه شما خععلی از این رنگ میبرن
.
.
.
.
.
خدایا
امریکاواسراییل که حمله نمیکنن...
اسیدم که گیر نمیاد بخوریم...
یه هواپیما بنداز رو سر ما راحت شیم
 



بزن به افتخار پسری که وقتی گشت ارشاد بهش گیر داد که این خانوم چه نسبتی باهات داره ؟
سرشو بالا گرفت و گفت :
ایـــــــن بیژن دوستمه
زیر ابروهاشو برداشته و یکمم موهاشو بلند کرده

 

What بازدید : 94 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)

نوشته های طنزِ حاصل ذهن خلاق هموطنان ایرانی از ابتدای پیدایش اس.ام.اس و ایمیل تا امروزه در شبکه‌های اجتماعی حضور همیشگی و پررنگی داشته و دارند...


 

What بازدید : 58 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (1)

افزایش 30 درصدی قیمت نان؛ این بود شیب ملایم؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر چه افزایش 30 درصدی نان، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، افزایش 50 تومانی نان لواش، می تواند اقتصاد خانواده را تکان دهد و محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد.

عصرایران ؛ جعفر محمدی: از 10 آذر 93، طبق مصوبه دولت، نان 30 درصد گران شده است. سخنگوی دولت می گوید که چون طی چند سال اخیر قیمت نان گران نشده بود، به نانوایی ها اجازه داده شد "تا 30 درصد" نان را گران کنند. در این باره نکات زیر قابل توجه است:

1. در شرایطی که طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم به حدود 20 درصد رسیده است، چرا باید قیمت نان 30 درصد افزایش پیدا کند؟ مگر حقوق کارمندان بالاتر از نرخ تورم افزایش می یابد که نان شان بیش از این نرخ گران تر شود؟! 
وانگهی، حق این است که قیمت نان به عنوان استراتژیک ترین ماده غذایی ایرانیان، با نظام یارانه ای موجود کمتر از نرخ تورم افزایش یابد. در این میان دولت باید با ارائه مشوق ها و یارانه هایی، تولید کنندگان نان از کشاورز تا نانوا را مورد حمایت قرار دهد نه این که راحت ترین و البته بدترین گزینه ممکن را انتخاب کند.

تأکید ویژه بر روی نان، از آن جهت است که این محصول کاملاً خاص، برخلاق اقلامی مانند روغن، شکر، نخود، لباس، بلیت هواپیما و ... ابعاد گسترده و عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و تنها در اقتصاد خلاصه نمی شود.

به علاوه، نان در سبد غذایی اقشار آسیب پذیر، سهم بیشتری نسبت به دهک های مرفه دارد. بنابراین، اگر چه افزایش 30 درصدی نان، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، افزایش 50 تومانی نان لواش، می تواند اقتصاد خانواده را تکان دهد و محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد.

2. این که بگویند چون چند سالی نان گران نشده بود، بنابراین ناگهان گرانش کردیم هم منطبق با تدبیر نیست زیرا "تثبیت طولانی مدت و افزایش ناگهانی"، ایجاد شوک روانی می کند. بنابراین، "افزایش اندک سالیانه" رویکردی مدبرانه تر است؛ با نان مردم نمی توان بازی کرد.

3. سخنگوی دولت گفته است که نان "تا 30 درصد" (از یک تا 30 درصد) افزایش قیمت خواهد داشت. از جناب ایشان تقاضا می کنیم درباره حرف اضافه "تا" توضیح دهند. خبرهای رسیده حاکی از آن است که قیمت نان، نه "تا 30 درصد" که "30 درصد" گران شده است. جالب اینجاست که قیمت نان عملاً بیش از 30 درصد گران شده است تا وجوه رد و بدل شده بین مشتریان و نانوایان، رُند شود. مثلاً لواش 160 تومانی، با افزایش 30 درصدی، به 208 تومان رسیده است یا سنگک 600 تومانی، 780 تومان شده است که با توجه به این که پول خرد عملاً در گردونه مبادلات روزمره حذف شده است، به ترتیب و عملاً به قیمت 210 و 800 تومان فروخته می شود و البته چاره ای هم نیست.

4. قرار بود به جز بنزین که حکایت خاص خود را دارد، افزایش قیمت ها با "شیب ملایم" صورت بگیرد. دولت توضیح دهد که اگر افزایش 30 درصدی قیمت نان در یک شب، شیب آرام است، پس شیب تند چه معنایی می تواند داشته باشد؟

درست است که در دولت قبل، مردم عادت کرده بودند که شب بخوابند و صبح که برخاستند افزایش های نجومی و بسیار بیش از 30 درصد را تجربه کنند ولی این دلیل نمی شود که همان رویه ناصواب ادامه یابد.

 


What بازدید : 155 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (1)

منوچهر متکی در کنار ابراهیم یزدی
عصر ایران – منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق در کنار ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران روز دوشنبه در جلسه دفاع پایان نامه ای در مقطع دکترا دانشگاه تهران با موضوع ” لیبرال دموکراسی در ایران “.

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_019_30.jpg

 
 

نماینده ای که چفیه بر گردن وزیر علوم انداخت
در جلسه علنی مجلس به مناسبت هفته بسیج بین نمایندگان چفیه هایی توزیع شد.اما در اتفاقی جالب هنگامی که محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم در جایگاه در حال نطق درباره برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بود فردی از پشت چفیه ای بر گردن وزیر پیشنهادی انداخت!

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_009_11.jpg

 

What بازدید : 58 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (2)

ما چون ز دری پای کشیدیم ، کشیدیم

امید ز هر کس ، بریدیم ، بریدیم

دل نیست کبوتر که چو بر خاست ، نشیند

از گوشه ی بامی که پریدیم ، پریدیم

رم دادن این صید از آغاز غلط بود.

حالا که رماندی و رمیدی ، رمیدیم

 

 

تویِ شیرینی ، تو اول ! قند ، دوم میشود !

مزه ی سوهان اعلا پیش تو گم میشود

بین قطاب و گز و نُقلِ محلّی ، ساده است

حدس اینکه طعم لبهای تو چندم میشود !

 

 

گل را به عزیزان میدهند و محبت را به مهربانان !

کدام لایق تو باشد که هم عزیزی و هم مهربان

 

 

تو بریدی

من دوختم

تو دل

من چشم به راهت . . .

 


What بازدید : 75 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه شکل گرفت. شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است. نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. همچنان‌ که مساجد در عصر نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصوم (ع) کارکردی فراتر از برگزاری مراسم عبادی داشته در اعصار بعد هم کم و بیش این رسالت را به دوش کشیده و کارکردی ویژه پیدا کرده است.

مسجد مکان عبادت پیروان دین اسلام است. بیش از یک هزار سال است که این بناهای مقدس و محترم برای عبادت و بندگی مسلمانان در سراسر جهان بنا شده‌اند. هم زمان با گسترش دین مبین اسلام در تمام کشورهای جهان سبک معماری مساجد نیز به ناچار پیشرفت کرده و به نوعی می‌توان گفت سبک امروزی ترکیبی از تکنیک‌های معماری امروزی یا مدرن و معماری باستانی ست.

به لطف تاریخ غنی و عزت و احترامی که این مکان‌های مقدس در جهان اسلام دارند هنوز هم زیبایی خاص خود را حفظ کرده‌اند و نگذاشته‌اند پیشرفت متدهای طراحی و معماری اثری بر ذات وجودی آن‌ها بگذارند و موجب حذف المان‌های اصلی آن شوند.

در ادامه ۶۰ تصویر از زیباترین مساجد جهان را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده‌ام که با یکدیگر این مکان‌های مقدس و زیبا را به نظاره می‌نشینیم:

 

مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در کویت

Siddiqa_Fatima_Zahra_Mosque_Kuwait

 

مسجد امیر عبدالقادر (کنستانتین، الجزایر)

Emir_Abdelkader_Mosque_Algeria

 

What بازدید : 56 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

مجله تفریحی هالیوود بوز هرساله طی یک نظرسنجی از میان کاربرانش زیباترین زنان جهان را منتشر میکند. امسال این رسانه ادعا کرده که بالغ بر ۴ میلیون نفر در این نظر سنجی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است شرکت کرده اند و نفر اول این لیست غریب به ۱ میلیون رای را به خود اختصاص داده است.

بیشترین مردمی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند از کشورهای (به ترتیب): ایالات متحده امریکا، انگلستان،کلومبیا،کانادا،فرانسه،المان،تونس،مکزیک،اسپانیا،عربستان سعودی،عراق،ایتالیا،هند و در اخر ترکیه بوده اند که بیشترین ارا توسط مردمان این کشورها بوده است و همچنین ۵۹% شرکت کنندگان زن و ۴۱% ان مرد بوده اند.

طبق سال های گذشته مجله hollywood buzz در نظرسنجی جدیدش از بین ستاره های زن دنیا، ۳۰ نفر از زیباترین آنها را در لیست قرار داده است.نفر اول این لیست، هنرمند با تجربه مونیکا بلوچی است و همچنین مریم اوزرلی در جایگاه ششم قرار گرفته است.بدنیست که بدانید معیار این سایت برای انتخاب زیباترین زنان دنیا تنها زیبایی چهره نیست بلکه معیارهای اصلی این نظرسنجی عبارت اند از:قوی ترین، باهوش ترین، بانفوذترین، محبوب ترین، جذاب ترین و زیبا ترین، زنان موفق در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

لیست زیباترین زنان جهان در سال ۲۰۱۴ به این ترتیب است :

۱- مونیکا بلوچی : بازیگر ایتالیایی که به خاطر بازی های فوق العاده زیبا و زیبایی مسحور کننده اش معروف است، مونیکا با بازی در فیلم سینمایی ماتریکس وارد محبوبیت بین المللی شد، این بازیگر که به خاطر زیبایی طبیعی اش زبان زد است یکی از پرقدرت ترین زنان دنیا محسوب میشود و ناگفته نماند که این بازیگر ایتالیایی اکنون ۴۸ سال سن دارد، مونیکا جایگاه اول لیست را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون را اورده است.

گروه سرگرمی ROZANEH


۲- کیت اپتون : مانکن زیباروی امریکایی، که بیشترین شهرتش به خاطر زیبایی طبیعی و چهره کلاسیکش است طوری که چهره او یاداور دهه ۴۰ و ۵۰ است و اغلب مردم امریکایی به او عنوان مرلین مونرو را داده اند، کیت در این لیست نفر دوم است و نزدیک به ۷۰۰ هزار رای اورده است.

روزنه آنلاین

What بازدید : 126 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

به مامانم میگم : مامی لایک به غذات
میگه : لایک به هفت جد و آبادت نمک نشناس ، حیف غذایی که برات میپزم !


قلیون میوه ای واقعی

روزنه آنلاین


چقدر شیرینه وسط اس ام اس شبانه خوابت ببره ، صبح بلند شی ببینی نوشته:
قربون عشقم برم که خوابش برده !
منم یه شب وسط اس ام اس بازی خوابم برد صبح بلند شدم دیدم نوشته : مردی ؟


با مخاطب خاصم دعوام شد بهش گفتم خفه شو ، الان یه هفتس اس ام اس خالی میده !


من به این حرف که میگه بچه حلال زاده به داییش میره اعتقاد نداشتم تا اینکه سریال ستایش ۲ شروع شد
این دیگه نرفته ، اینو کپی پیست کردن !


موسیقی های این دوره و زمونه

www.ROZANEHONLINE.com

What بازدید : 51 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

آدم‌ها در مقابل مورچه‌اى كه توى لیوان آبشان مى‌افتد، برخوردهاى متفاوتى دارند. بعضى‌ها همین كه چشم‌شان به مورچه مى‌افتد، مى‌گویند: "اَه… تو توى لیوان من چه كار مى‌كنى؟" و بعد مورچه را لــــه مى‌كنند، یعنی دیگه مورچه بى‌مورچه! به این مى‌گویند كمال خودخواهى … بعضى‌ها هم مى‌گویند: "راستش امروز واسه یه مورچه هم روز گرمیه، تو هم كه به كسى صدمه‌اى نمى‌زنى، همینجا باش و واسه خودت شنا كن." به این مى‌گویند بردبارى … گروه سوم نه عصبانى مى‌شوند، نه بردبارى به خرج مى‌دهند، كمى شكر توى آب مى‌ریزند و مى‌روند! به این مى‌گویند عاشقی …

هرچند انسان اشرف مخلوقات خداست ولی نوعی وابستگی در زندگی انسان و حیوان وجود دارد و این انسان ها هستند که با برخوردهای متفاوت با حیوانات، خواسته یا ناخواسته صفات خود را نشان می دهند. صفاتی که نشان از بیرحمی در مقابل ترحم، اسارت در مقابل آزادی، نابودی در مقابل حق زندگی و حمایت از آنها و ... است. تصاویر زیر گویای بسیاری از صحنه های رویارویی انسان با حیوانات می باشد که از جهات مختلف قابل تامل است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 57 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

خبر ناگهانی است. همه شوکه می‌شوند و افسوس می‌خورند که چه وقت خداحافظی بود. چاره چیست؟ امکان بازگشت وجود ندارد. اندک زمانی به سکوت می‌گذرد و باز هم دیگری تصادف می‌کند یا بیماری از پا درش می‌آورد. باز هم آهی و افسوسی اما زندگی ادامه دارد. پوپک گلدره، عسل بدیعی و داوود اسدی از مشهورترین هنرمندانی هستند که در این فهرست جای می گیرند.

دو هنرمند جوان به فاصله یک روز و پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان اهالی هنر را تنها گذاشتند و رهسپار دیار دیگر شدند. این بهانه‌ای شد تا یادی از برخی هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر داشته باشیم.
 


مرگ در 19 سالگی:


کیمیا یادگاری‌نژاد بازیگر تئا‌تر بامداد پنجشنبه 15 آبان امسال، در 19 سالگی و یک روز پس از اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه(س) بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او در نمایش‌هایی چون «هیچی» و «میوه‌های نارس» به ایفای نقش پرداخته بود. یادگاری‌نژاد متولد 1374 و دانشجوی سال آخر رشته بازیگری واحد رسانه و از اعضای فعال کانون نمایش فرهنگسرای تهران بود.

 

SaliJooN.Info
 


او در سومین جشنواره تئا‌تر شهر به خاطر بازی روان و تأثیرگذارش در نمایش «میوه‌های نارس» کار گروهی اعضای کانون نمایش فرهنگسرای تهران به سرپرستی شاهد پیوند کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.
 


مرگ در 25 سالگی:


محسن رسول‌اف عکاس در سانحه هواپیمایی ۷۳۷ قرقیزستان و در ۲۵ سالگی درگذشت. او عکاس پشت صحنه فیلم‌های آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی و لالایی‌ها به کارگردانی منیژه حکمت بود و به این ترتیب به سینما که خیلی به آن علاقه داشت نزدیک شد. گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یک ساله او افزود.

 

همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 78 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

بیا با هم حرف بزنیم

مثل خورشید و گل آفتابگردان

تو هی بگویی و...

من دورت بگردم .

www.ROZANEHONLINE.com


سه نفر بودند؛

چاقو کشیدند فـرار نکردم ..!

ایـستادم با مُشت گره کرده...

یکی از پشت محکم زد به کمرم تمام تنم خون شد...!!

راستش ... راستش دروغ گفتم.

فقط خواستم با چشمان درشتت  زُل بزنی به شعرم...

همین

www.ROZANEHONLINE.com

What بازدید : 87 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

نوشته های طنزِ حاصل ذهن خلاق هموطنان ایرانی از ابتدای پیدایش اس.ام.اس و ایمیل، حتی پیش تر در مجله های فکاهی و همچنین تا امروزه در شبکه‌های اجتماعی حضور همیشگی و پررنگی داشته و دارند. در این بخش که شاهد آن هستید گزیده ای از طنز نوشته ها را در قالب تایپوگرافی دریافت خواهید کرد که امیدواریم خوشتون بیاد و مورد استقبال شما دوستان قرار گیرد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 51 شنبه 1393/09/08 نظرات (0)

درچند روز گذشته، موضوع هسته ای ایران، نقل اخبار و محافل سیاسی بود و همانطور که میدانید توافق ژنو برای مدت ۷ ماه، یعنی تا تیرماه ۹۴ تمدید شد. با توجه به اهمیت این مسئله برای هر ایرانی، تصمیم گرفتم مقاله ای جامع در مورد انرژی هسته ای، هم از دیدگاه علمی و هم از نظر تاریخی بنویسم، چرا که بسیاری از ایرانیان در این باره اطلاعات درست و دقیقی ندارند. در این مقاله، به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در مجموع از بیش از ۲۰ منبع داخلی و خارجی، استفاده شده است.

برای یک مطالعه ی مفید و اینکه دید بهتری نسبت به روند مطالعه پیدا کنید، بهتر است بدانید که این مقاله از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تاریخچه ی پیدایش انرژی اتمی و بررسی علمی فرآیندهای هسته ای

  • مزایا و معایب انرژی هسته ای

  • کاربردهای انرژی هسته ای

  • برنامه های هسته ای ایران از دیروز تا امروز

 

احتمالا شما هم مثل من، خواندن مقاله های طولانی و خشک را زیاد دوست ندارید، به همین منظور در این مقاله تا حد ممکن سعی کرده ام ، موضوعات را به صورت تیتروار یا  داستانی بیان کنم، بنابراین امیدوارم کل مقاله را دقیق بخوانید. با گجت نیوز همراه باشید…

 

 تاریخچه

همه چیز از اتم شروع شد، شاید باور نکنید کوچکترین ذره ی هستی، چنین نقش مهم و بزرگی در دنیای آدم ها بازی کند. برای شروع کار باید به ۲۳ قرن پیش(!!!!) برگردیم و ببینیم سروکله اتم از کجا پیدا شد. زمانی که برای اولین باردموکریت یونانی گفت تمام هستی از ذرات تجزیه ناپذیری به نام اتم ساخته شده اند (خب لابد اینو که همتون از کتابای شیمی مدرسه میدونستین!). اما چنین گفته ی ساده ای چطور به مدل اتمی امروز تبدیل شد؟ این تغییر و تکامل را مدیون انسان های کنجکاو و شجاعی هستیم که بر باورهای غلط زمان خود غلبه کرده و ما را به دنیای تکنولوژی و مدرن قرن ۲۱ رساندند. بعد از دموکریت، نوبت به دالتون انگلیسی رسید که برای نظریه ی تازه متولد شده ی اتم، قواعد و شرایطی را بیان کرد و جان تازه ای به آن بخشید. پس از این الکترون و پروتون کشف شدند و رادرفورد پیشنهاد کرد که اتم باید مثل سیستم منظومه ی شمسی کار کند. یعنی الکترون ها(سیاره ها) به دور هسته(خورشید) می چرخند، در واقع رادرفورد نخستین کسی بود که هسته ی اتم را کشف کرد، اما این نظریه باز هم تناقض هایی داشت، اینبار نیلز بور دانمارکی بود که نظریه ی رادرفورد را به چالش کشیده و مدل اتمی را اصلاح کرد. مدل بور خوب بود ولی فقط برای هیدورژن، و برای اتمهای سنگین تر شکستن خورد!

حالا نوبت تولد جنجالی ترین نظریه ی تاریخ علم، یعنی مکانیک کوانتومی بود. این نظریه چنان عظیم و سنگین بود که تقریباً تمام غول های فیزیک و شیمی قرن ۱۹ از پایه گذاران آن به شمار می آیند. نظریه ی جنجالی دیگری که تنها توسط یک نفر، یعنی اینشتین (که خودش اندازه چند نفر بود!) کشف شد، نسبیت بود. این دو نظریه، واقعیتی بسیار عجیب را آشکار کردند: ماده و انرژی دو روی یک سکه اند! و مشهورترین معادله ی فیزیکی یعنی E=mc۲ این رابطه را به صورت ریاضی نشان می داد. در این معادله، E انرژی ، m  جرم و c سرعت نوراست که مقدار آن برابر با ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰متر بر ثانیه است (البته مقدار دقیقش ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸).

 

 

solvay-conference-1927_19050
What بازدید : 103 شنبه 1393/09/08 نظرات (0)

تصاویری منتخب از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ...

 

عقاب و خانواده در یکی از رستوران های تهران در حال صرف شام. ماشاالله خانوادگی همه ورزشکار هستند و جز سالاد چیز دیگری روی میز نیست. البته احتمال اینکه هنوز غذای اصلی را نیاورده باشند وجود دارد.

 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (46)

 

سلفی هدی زین العابدین در کنار پدر محترم.
 

چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (46)

What بازدید : 64 چهارشنبه 1393/09/05 نظرات (0)

 

یارو میره آمپول بزنه

دکتر میگه برو بخواب تا بیام آمپولتو بزنم

یارو میگه : من الان استرس آمپول دارم خوابم نمبیره!!

 

S A L I  J O O N

 

اگه زنت زیادی می پرسه چنتا دوسم داری؟

بگو اندازه یک کیلو خاک شیر

اینا بی کارن

میرن میشمرن

تا چند ساعت آرامش داری !!!

 

S A L I  J O O N

 

ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺍﺍﺍﺍﺍ ﺩﺳﺘﻢ ﺷﮑﺴﺘﻪ -:‏(

..

.

.

ﺗﻮ ﻭﯾﻼﻣﻮﻥ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﺨﺮ ﮐﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺍﻭﻣﺪﻡ، ﺭﻓﺘﻢ

ﺑﺮﻡ ﺍﺯ ﻣﺎﺯﺭﺍﺗﯽ ﻡ

ﺁﯾﻔﻮﻥ سیکسم

ﺭﻭ ﺑﺮﺩﺍﺭﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﺍﺯ ﺷﺎﻣـــﭙﺎﯾﻨﻤﻮﻥ ﻋﮑﺲ ﺑﮕﻴﺮﻡ

ﭘﺎﻡ ﺳﺮ ﺧﻮﺭﺩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻡ

ﺩﺳﺘﻢ ﺧﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﺑﻐﻞ ﻣﻴﺰ ﺑﻴﻠﻴﺎﺭﺩﻣﻮﻥ , ﺷﮑﺴﺖ

ﺍﻻﻥ ﻓﻬﻤﯿﺪﯾﻦ ﺩﯾﮕﻪ ؟؟ ((((:

ﻣﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﻮﻟﺪﺍﺭﯾﻢ |:

ﯾﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺑﺪﻡ؟

 

S A L I  J O O N

 

فرماندهء راهنمایی و رانندگی گفت:

در سال٩٢ ده درصد کاهش

تلفات جاده ای داشته ایم؛

در سال ٩٣ تلفات جاده ای به صفر رسید و

انشاالله در سال ٩۴ در جاده ها زاد و ولد هم خواهیم داشت

بااین ترافیک

 

S A L I  J O O N

 

میگن بد حجابی عامل وقوع زلزله توی ایرانه،

.

.

.

بازم خدا رو شکر که بی عدالتی ،

اختلاس و دزدی دروغ و تهمت و افترا عامل وقوع زلزله نیست

وگرنه ایران یکسره رو ویبره بود!

 

تعداد صفحات : 16

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 558
  • بازدید سال : 10,572
  • بازدید کلی : 113,484