loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 77 یکشنبه 1393/11/12 نظرات (0)

 

عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.

 در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

 

 

1- کمک به بهبودی زخم ها

 

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

 

 

 2- دفع سموم از بدن

 

 وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

 

What بازدید : 99 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

 

احمدی‌نژادی‌های دیروز، متهمان امروز

عکسی جالب صفحه اول روزنامه آرمان

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/01.jpg


نقاشی دیواری قدیمی از هاشمی رفسنجانی

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/02.jpg


عکس زهرا اشراقی با مادر شوهرش (مادر خاتمی)
زهرا اشراقی نوه  آیت الله خمینی با انتشار عکس خود و مادر سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: لبخند بزن و زندگى کن . آرزویم تداوم این لبخند است. «با مادر شوهرم».

زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی برادر سید محمد خاتمی است.

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/03.jpg


 


What بازدید : 76 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)

اخیرا نشریه آمریکایی "Global Fiuance"، ثروتمندترین کشورهای جهان را اعلام کرد که قطر در راس این لیست قرار دارد و به دنبال آن کشورهایی چون لوگزامبورگ، نروژ و سنگاپور قرار دارند، به این مناسبت شاید جالب باشد که گزارشی کوتاه درباره هریک از این کشورها را دوباره مطالعه کنیم:

قطر

گروه سرگرمی روزنه

شبه جزیره کوچکی است که خلیج فارس آن را از غرب و شمال و شرق دربر گرفته است و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. شهرهای قطر عبارتند از وکره، خور، دخان، شمال و زباره و... پایتخت قطر دوحه است و مساحت کل کشور 11437 کیلومتر مربع و تعداد جمعیت تقریبا 84000 نفر است.

گروه سرگرمی روزنه

زبان رسمی این کشور عربی است و انگلیسی هم بسیار رایج می باشد. واحد پول قطر، ریال است. کشور قطر امیرنشین است. این شبه جزیره کوچک از جنوب به کشور عربستان متصل می باشد. آب و هوای قطر، معتدل بیابانی است همراه با تابستان گرم و زمستان کوتاه و معتدل با مقدار کمی بارش باران. 

از لحاظ اقصادی، منبع درآمد ارزی کشور، صادرات نفت و گاز می باشد. قطر سومین کشور دارنده ذخایر گاز پس از روسیه و ایران می باشد ذخیره گازی آن برای 200 سال آینده تخمین زده شده است. قطر عضو اپک نیز است

 

What بازدید : 60 یکشنبه 1393/09/16 نظرات (0)


 

در دنیای امروز ما که ارتباطات عمدتا از طریق اینترنت معنا پیدا می‌کنند، از یک نامه رسمی و اداری گرفته تا ارتباطات دوستانه درون شبکه‌های‌اجتماعی، همگی وابسته‌به شبکه اینترنت هستند. با در نظرگرفتن این نکته، چندین واقعیت جالب توجه و در مواقعی عجیب درمورد این شبکه وسیع اینترنت و فناوری های مربوط به آن وجود دارد که شاید تاکنون از آنها اطلاعی نداشته‌اید.



در فروشگاه آنلاین eBay به‌صورت میانگین در هرثانیه معاملاتی به ارزش ۶۸۰ دلار انجام می‌شود.


۹۱ درصد از افراد بالغ، در تمامی ساعات هرروز گوشی‌هوشمندشان را همراه خود و نزدیک دسترس دستشان حمل می‌کنند.


روی کره خاکی ما حدودا ۶.۸ میلیارد انسان زندگی می‌کنند که ۴ میلیارد از آنها تلفن همراه دارند. این در حالی است که تنها ۳.۵ میلیارد انسان مسواک دارند! به عبارتی تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند از تعداد افرادی که مسواک می‌زنند بیشتر است.


سه شرکت اچ‌پی ، مایکروسافت و اپل در یک مورد اشتراک دارند و آن‌هم این‌است که همگی از یک گاراژ پارکینک شروع‌ به‌کار کرده‌اند.


یک چهارم کاربران آمریکایی فقط از گوشی‌هوشمند برای گردش در اینترنت استفاده می‌کنند.


به‌طور میانگین در هردقیقه ۱۰۰ ساعت ویدئو در سایت یوتیوب توسط کاربران عادی آپلود می‌شود.


فقط در ایالات متحده آمریکا ۲۷۱ میلیون کاربر موبایل وجود دارد در حالی که جمعیت کل آمریکا حدودا ۳۱۶ میلیون نفر بوده و در عین حال تعداد کاربران موبایل هرروز درحال افزایش است.


سالانه حدود ۲۲۰ میلیون تُن زباله کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیکی فقط در آمریکا به‌دور ریخته‌ می‌شوند.


What بازدید : 155 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (1)

منوچهر متکی در کنار ابراهیم یزدی
عصر ایران – منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق در کنار ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران روز دوشنبه در جلسه دفاع پایان نامه ای در مقطع دکترا دانشگاه تهران با موضوع ” لیبرال دموکراسی در ایران “.

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_019_30.jpg

 
 

نماینده ای که چفیه بر گردن وزیر علوم انداخت
در جلسه علنی مجلس به مناسبت هفته بسیج بین نمایندگان چفیه هایی توزیع شد.اما در اتفاقی جالب هنگامی که محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم در جایگاه در حال نطق درباره برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بود فردی از پشت چفیه ای بر گردن وزیر پیشنهادی انداخت!

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_009_11.jpg

 

What بازدید : 75 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه شکل گرفت. شکل‌گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است. نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. همچنان‌ که مساجد در عصر نبوت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و ائمه معصوم (ع) کارکردی فراتر از برگزاری مراسم عبادی داشته در اعصار بعد هم کم و بیش این رسالت را به دوش کشیده و کارکردی ویژه پیدا کرده است.

مسجد مکان عبادت پیروان دین اسلام است. بیش از یک هزار سال است که این بناهای مقدس و محترم برای عبادت و بندگی مسلمانان در سراسر جهان بنا شده‌اند. هم زمان با گسترش دین مبین اسلام در تمام کشورهای جهان سبک معماری مساجد نیز به ناچار پیشرفت کرده و به نوعی می‌توان گفت سبک امروزی ترکیبی از تکنیک‌های معماری امروزی یا مدرن و معماری باستانی ست.

به لطف تاریخ غنی و عزت و احترامی که این مکان‌های مقدس در جهان اسلام دارند هنوز هم زیبایی خاص خود را حفظ کرده‌اند و نگذاشته‌اند پیشرفت متدهای طراحی و معماری اثری بر ذات وجودی آن‌ها بگذارند و موجب حذف المان‌های اصلی آن شوند.

در ادامه ۶۰ تصویر از زیباترین مساجد جهان را برای شما کاربران عزیز گردآوری کرده‌ام که با یکدیگر این مکان‌های مقدس و زیبا را به نظاره می‌نشینیم:

 

مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در کویت

Siddiqa_Fatima_Zahra_Mosque_Kuwait

 

مسجد امیر عبدالقادر (کنستانتین، الجزایر)

Emir_Abdelkader_Mosque_Algeria

 

What بازدید : 56 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

مجله تفریحی هالیوود بوز هرساله طی یک نظرسنجی از میان کاربرانش زیباترین زنان جهان را منتشر میکند. امسال این رسانه ادعا کرده که بالغ بر ۴ میلیون نفر در این نظر سنجی که از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است شرکت کرده اند و نفر اول این لیست غریب به ۱ میلیون رای را به خود اختصاص داده است.

بیشترین مردمی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند از کشورهای (به ترتیب): ایالات متحده امریکا، انگلستان،کلومبیا،کانادا،فرانسه،المان،تونس،مکزیک،اسپانیا،عربستان سعودی،عراق،ایتالیا،هند و در اخر ترکیه بوده اند که بیشترین ارا توسط مردمان این کشورها بوده است و همچنین ۵۹% شرکت کنندگان زن و ۴۱% ان مرد بوده اند.

طبق سال های گذشته مجله hollywood buzz در نظرسنجی جدیدش از بین ستاره های زن دنیا، ۳۰ نفر از زیباترین آنها را در لیست قرار داده است.نفر اول این لیست، هنرمند با تجربه مونیکا بلوچی است و همچنین مریم اوزرلی در جایگاه ششم قرار گرفته است.بدنیست که بدانید معیار این سایت برای انتخاب زیباترین زنان دنیا تنها زیبایی چهره نیست بلکه معیارهای اصلی این نظرسنجی عبارت اند از:قوی ترین، باهوش ترین، بانفوذترین، محبوب ترین، جذاب ترین و زیبا ترین، زنان موفق در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

لیست زیباترین زنان جهان در سال ۲۰۱۴ به این ترتیب است :

۱- مونیکا بلوچی : بازیگر ایتالیایی که به خاطر بازی های فوق العاده زیبا و زیبایی مسحور کننده اش معروف است، مونیکا با بازی در فیلم سینمایی ماتریکس وارد محبوبیت بین المللی شد، این بازیگر که به خاطر زیبایی طبیعی اش زبان زد است یکی از پرقدرت ترین زنان دنیا محسوب میشود و ناگفته نماند که این بازیگر ایتالیایی اکنون ۴۸ سال سن دارد، مونیکا جایگاه اول لیست را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون را اورده است.

گروه سرگرمی ROZANEH


۲- کیت اپتون : مانکن زیباروی امریکایی، که بیشترین شهرتش به خاطر زیبایی طبیعی و چهره کلاسیکش است طوری که چهره او یاداور دهه ۴۰ و ۵۰ است و اغلب مردم امریکایی به او عنوان مرلین مونرو را داده اند، کیت در این لیست نفر دوم است و نزدیک به ۷۰۰ هزار رای اورده است.

روزنه آنلاین

What بازدید : 57 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

خبر ناگهانی است. همه شوکه می‌شوند و افسوس می‌خورند که چه وقت خداحافظی بود. چاره چیست؟ امکان بازگشت وجود ندارد. اندک زمانی به سکوت می‌گذرد و باز هم دیگری تصادف می‌کند یا بیماری از پا درش می‌آورد. باز هم آهی و افسوسی اما زندگی ادامه دارد. پوپک گلدره، عسل بدیعی و داوود اسدی از مشهورترین هنرمندانی هستند که در این فهرست جای می گیرند.

دو هنرمند جوان به فاصله یک روز و پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان اهالی هنر را تنها گذاشتند و رهسپار دیار دیگر شدند. این بهانه‌ای شد تا یادی از برخی هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر داشته باشیم.
 


مرگ در 19 سالگی:


کیمیا یادگاری‌نژاد بازیگر تئا‌تر بامداد پنجشنبه 15 آبان امسال، در 19 سالگی و یک روز پس از اجرای نمایش شهادت حضرت رقیه(س) بر اثر گازگرفتگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. او در نمایش‌هایی چون «هیچی» و «میوه‌های نارس» به ایفای نقش پرداخته بود. یادگاری‌نژاد متولد 1374 و دانشجوی سال آخر رشته بازیگری واحد رسانه و از اعضای فعال کانون نمایش فرهنگسرای تهران بود.

 

SaliJooN.Info
 


او در سومین جشنواره تئا‌تر شهر به خاطر بازی روان و تأثیرگذارش در نمایش «میوه‌های نارس» کار گروهی اعضای کانون نمایش فرهنگسرای تهران به سرپرستی شاهد پیوند کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر شد.
 


مرگ در 25 سالگی:


محسن رسول‌اف عکاس در سانحه هواپیمایی ۷۳۷ قرقیزستان و در ۲۵ سالگی درگذشت. او عکاس پشت صحنه فیلم‌های آتش سبز به کارگردانی محمدرضا اصلانی و لالایی‌ها به کارگردانی منیژه حکمت بود و به این ترتیب به سینما که خیلی به آن علاقه داشت نزدیک شد. گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به این کارنامه یک ساله او افزود.

 

همه هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر (+عکس)

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 51 شنبه 1393/09/08 نظرات (0)

درچند روز گذشته، موضوع هسته ای ایران، نقل اخبار و محافل سیاسی بود و همانطور که میدانید توافق ژنو برای مدت ۷ ماه، یعنی تا تیرماه ۹۴ تمدید شد. با توجه به اهمیت این مسئله برای هر ایرانی، تصمیم گرفتم مقاله ای جامع در مورد انرژی هسته ای، هم از دیدگاه علمی و هم از نظر تاریخی بنویسم، چرا که بسیاری از ایرانیان در این باره اطلاعات درست و دقیقی ندارند. در این مقاله، به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در مجموع از بیش از ۲۰ منبع داخلی و خارجی، استفاده شده است.

برای یک مطالعه ی مفید و اینکه دید بهتری نسبت به روند مطالعه پیدا کنید، بهتر است بدانید که این مقاله از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تاریخچه ی پیدایش انرژی اتمی و بررسی علمی فرآیندهای هسته ای

  • مزایا و معایب انرژی هسته ای

  • کاربردهای انرژی هسته ای

  • برنامه های هسته ای ایران از دیروز تا امروز

 

احتمالا شما هم مثل من، خواندن مقاله های طولانی و خشک را زیاد دوست ندارید، به همین منظور در این مقاله تا حد ممکن سعی کرده ام ، موضوعات را به صورت تیتروار یا  داستانی بیان کنم، بنابراین امیدوارم کل مقاله را دقیق بخوانید. با گجت نیوز همراه باشید…

 

 تاریخچه

همه چیز از اتم شروع شد، شاید باور نکنید کوچکترین ذره ی هستی، چنین نقش مهم و بزرگی در دنیای آدم ها بازی کند. برای شروع کار باید به ۲۳ قرن پیش(!!!!) برگردیم و ببینیم سروکله اتم از کجا پیدا شد. زمانی که برای اولین باردموکریت یونانی گفت تمام هستی از ذرات تجزیه ناپذیری به نام اتم ساخته شده اند (خب لابد اینو که همتون از کتابای شیمی مدرسه میدونستین!). اما چنین گفته ی ساده ای چطور به مدل اتمی امروز تبدیل شد؟ این تغییر و تکامل را مدیون انسان های کنجکاو و شجاعی هستیم که بر باورهای غلط زمان خود غلبه کرده و ما را به دنیای تکنولوژی و مدرن قرن ۲۱ رساندند. بعد از دموکریت، نوبت به دالتون انگلیسی رسید که برای نظریه ی تازه متولد شده ی اتم، قواعد و شرایطی را بیان کرد و جان تازه ای به آن بخشید. پس از این الکترون و پروتون کشف شدند و رادرفورد پیشنهاد کرد که اتم باید مثل سیستم منظومه ی شمسی کار کند. یعنی الکترون ها(سیاره ها) به دور هسته(خورشید) می چرخند، در واقع رادرفورد نخستین کسی بود که هسته ی اتم را کشف کرد، اما این نظریه باز هم تناقض هایی داشت، اینبار نیلز بور دانمارکی بود که نظریه ی رادرفورد را به چالش کشیده و مدل اتمی را اصلاح کرد. مدل بور خوب بود ولی فقط برای هیدورژن، و برای اتمهای سنگین تر شکستن خورد!

حالا نوبت تولد جنجالی ترین نظریه ی تاریخ علم، یعنی مکانیک کوانتومی بود. این نظریه چنان عظیم و سنگین بود که تقریباً تمام غول های فیزیک و شیمی قرن ۱۹ از پایه گذاران آن به شمار می آیند. نظریه ی جنجالی دیگری که تنها توسط یک نفر، یعنی اینشتین (که خودش اندازه چند نفر بود!) کشف شد، نسبیت بود. این دو نظریه، واقعیتی بسیار عجیب را آشکار کردند: ماده و انرژی دو روی یک سکه اند! و مشهورترین معادله ی فیزیکی یعنی E=mc۲ این رابطه را به صورت ریاضی نشان می داد. در این معادله، E انرژی ، m  جرم و c سرعت نوراست که مقدار آن برابر با ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰متر بر ثانیه است (البته مقدار دقیقش ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸).

 

 

solvay-conference-1927_19050
What بازدید : 52 چهارشنبه 1393/09/05 نظرات (0)

نگاه به مقوله ازدواج این روزها با آنچه ایرانیان تا چند سال پیش به آن توجه داشتند، تغییر کرده. برخلاف سال‌های پیش که خیلی برای آدم‌ها مهم بود که حتما تا سن خاصی ازدواج کنند، در سال‌های اخیر شاهد هستیم که این رغبت و تمایل کم‌رنگ‌تر شده و دیگر آن نگاه قبلی در افراد وجود ندارد. 

این تغییر نگاه تا جایی پیش رفته که برخی جوانان دیگر اصلا تمایلی به انجام این کار ندارند و عده کثیری هم بحث‌شان این است که تا شرایط ویژه‌ای در زندگی‌شان شکل نگیرد، برای این کار اقدام نمی‌کنند. اینکه دلیل این همه تحول و دگرگونی چیست، سؤالی است که جامعه‌شناسان و روانشناسان باید به آن پاسخ دهند اما شاید با نگاهی به جامعه و وضعیت اقتصادی غالب مردم بتوانیم به بزرگ‌ترین دلایل این تغییر روند پی ببریم. 

باتوجه به اهمیت این موضوع و در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی از چهره‌های هنری کشورمان همچنان مجرد مانده‌اند یا بعد از تشکیل زندگی مشترک، پس از مدتی باز به دنیای مجردی بازگشته‌اند، تصمیم گرفتیم گزارشی تهیه کنیم تا در بخشی از آن به معرفی چهره‌های مجرد سینما و تلویزیون بپردازیم و در بخش دیگرش نگاه تعدادی از چهر‌ه‌ها را نسبت به موضوع ازدواج ببینیم.


مهتاب کرامتی متولد بیست و پنجم مهرماه 1349

گروه سرگرمی ROZANEH

کرامتی تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند و درحالی‌که دوره بازیگری می‌دید برای ایفای نقش هلن در سریال " مردان آنجلس" انتخاب شد. پس از این اثر، کرامتی با "مردی ازجنس بلور" سعید سهیلی وارد سینما شد.

 

What بازدید : 46 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

 بهترین گوشی های هوشمند بازار با قیمت بین ۶۰۰ تا ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
 


بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل گوشی‌های میان‌رده از محبوبیت‌ خاصی برخوردار هستند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گزینه‌های میان رده (از نظر سطح قیمت) را که با هزینه‌ای کمتر از ۱.۳ میلیون تومان می‌توان خرید معرفی کنیم.

 

یکی از پر طرفدارترین بخش بازار گوشی‌های هوشمند، میان رده یا میان قیمت‌های این دسته از محصولات هستند. کمپانی‌های مختلف نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند برازنده‌ای که می‌تواند نیاز‌های مختلف افراد را به خوبی بر طرف کند، عرضه می‌کنند. ممکن است در این ماه قصد خرید گوشی هوشمندی از دسته میان رده را داشته باشید، پس حتما خوشحال خواهید شد اگر بدانید ما بهترین‌ها را برای شما در یک مطلب گرد آورده‌ایم.

راستش را بخواهید معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده کاری بس دشوار است و همانطور که خود شما مطلع هستید انتخاب‌ها در این بخش بازار بسیار زیاد هستند. اما ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را از برند‌های مختلف، مقدار قیمت‌های متنوع و در سبک‌های گوناگون به شما معرفی کنیم تا کار شما در هنگام انتخاب مناسب‌ترین گوشی هوشمند، آسان شود. در این نوع راهنمایی‌های خرید، ما بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد که در رنج قیمتی مشخص (برای مثال این‌بار بالای ۶۰۰ هزار تومان تا۱۳۰۰ هزار تومان)، بهترین محسوب می‌شوند و نسبت به رقیب‌های خود انتخاب بهتری به حساب می‌آیند.

این راهنمای پیش‌رو برای خریداران گوشی‌های میان رده آذر ماه توصیه می‌شود. اما برای آینده نیز برنامه داریم و به صورت ماهانه این لیست را با گوشی‌های جدیدی که به بازار می‌آیند و می‌توانند جایگزین تلفن‌های این لیست شوند و همچنین گوشی‌هایی که هنوز انتخاب‌های برتر مانده‌اند، راهنمای خرید را برای شما به‌روز خواهیم کرد. دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هیچ ترتیب و اولویتی در انتخاب آن‌ها دخیل نیست اما در بخش توضیحات هر دستگاه سعی داریم تا آن تلفن را با دیگر گوشی‌های لیست مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قوت مبرهن را بیشتر جلوه دهیم. بنابراین مقایسه مشخصات فنی و توضیحات تکنیکی را به ما بسپارید و تنها بر اساس سلیقه و دلخواه خود بر روی ظاهر دستگاه، مشخصات مورد نیاز و ترجیح خود تصمیم بگیرد.

 


What بازدید : 51 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

گروه سرگرمی ROZANEH

هر روز رمز و راز جدیدی بر عجایب فضا افزوده می‌شود. برترین دانشمندان دنیا سال‌ها از زندگی خود را صرف تحقیق و رمزگشایی از این بیکران کرده‌اند، اما هنوز دانسته‌های ما در مورد جهان پیرامون بسیار اندک است. در ادامه با ۱۰ مورد از عجایب فضا آشنا خواهید شد:

۱- انرژی خلاء

http://www.rozanehonline.com

فیزیک کوانتوم به ما می‌گوید بر خلاف آنچه به نظر می‌رسد فضای خلاء خالی نیست و حبابی از ذرات زیر اتمی دائماً در حال ایجاد و نابود شدن هستند. با توجه به نظریه‌ی نسبیت عام به وجود آمدن این ذراتِ زودگذر باعث تولید نیروی ضد گرانشی می‌شود، با این حال هنوز نمی‌دانیم دقیقا چه عاملی باعث انبساط سریع جهان از هم می‌شود.

 

What بازدید : 34 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

مرتضی پاشایی
www.ROZANEHONLINE.com 

مرتضی پاشایی دو سه سال بود که در حوزه موسیقی برای مردم تبدیل به یک چهره مشهور شد. اول آهنگ‌هایش را در فضای مجازی انتشار داد و بعد هم نوبت به اولین آلبومش، یکی هست رسید که سال 1391 منتشر شد. گل بیتا و اسمش عشقه دو آلبوم دیگر او هستند که هنوز روی این آخری کار می‌کرد که اجل مهلتش نداد. پاشایی از اواخر پاییز سال 1392 به سرطان معده مبتلا شد. بعد از رسانه‌ای شدن خبر بیماری‌اش، روحیه پاشایی که هنوز باانرژی کار می‌کرد و کنسرت می‌گذاشت، آنقدر روی مردم تاثیر مثبتی داشت که تعداد طرفدارانش روزبه‌روز هم بیشتر شدند. مرتضی پاشایی تنها چهره موسیقی کشور نبود که قبل از رسیدن به کهنسالی از دنیا رفت.


نیما وارسته

www.ROZANEHONLINE.com 

معمولا آهنگسازها و تنظیم‌کننده‌ها به شهرت خوانندگان نیستند اما نیما وارسته تقریبا یک استثنا به شمار می‌رفت. شاید به خاطر اینکه در همه آهنگ‌هایی که ساخت و تنظیم کرد مهر خودش را برجا گذاشت. شاید هم به خاطر همکاری مداوم با برخی از ستارگان موسیقی پاپ مثل بنیامین بهادری بود. برای مردم همیشه نام بنیامین و نیما وارسته کنار هم می‌آمد. وارسته از اوایل دهه 80 به صورت جدی و مداوم کار آهنگسازی و تنظیم را شروع کرد. او امسال در سن 35 سالگی به دلیل ایست قلبی در استخر درگذشت.

 

What بازدید : 74 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

یک بار دیگر پرسپولیس بازی باخته را در شرایطی که ۱۰ نفره شد ، با پیروزی به اتمام رساند. این در شرایطی بود که طلسم شکست ناپذیری قلعه نویی در دربی ها شکسته شد.

هفته چهاردهم لیگ برتر، ساعت۱۸:۰۰، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: ۶۷ هزار نفر
داور: یدالله جهانبازی ،کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – حسن ظهیری
گل: شهباززاده ۴۴ برای استقلال؛ محمد نوری ۷۴، عالیشاه ۸۱ برای پرسپولیس
اخطار: بنگر ۵۷، محمد نوری ۷۴، عالیشاه ۷۸، نیلسون ۹۰، طارمی ۹۶ از پرسپولیس؛ تیموریان ۶۴، فخرالدینی ۷۸ از استقلال
اخراج: عالیشاه ۸۱ از پرسپولیس

استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی (۹۳ خرسندنیا)، پژمان نوری (۸۶ هرایر مگویان)، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده و آرش برهانی
سرمربی : امیر قلعه‌نویی

پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، اومانا، مهردادکفشگری، رضاحقیقی (۴۵ نورالهی)، محمدنوری، امید عالیشاه، حمید علی عسگر (۶۰ مهدی طارمی) و هادی نوروزی (۹۶ دغاغله)
سرمربی: حمید درخشان

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Derby/01.jpg

شرح بازی:
پرسپولیسی ها بعد از یک نیمه ضعیف، در نیمه دوم از عقب نشینی استقلال استفاده کردند و با نقش آفرینی مهدی طارمی، امید عالیشاه و محمد نوری دوباره یک دربی دیگر را بعد از ۴ تساوی به سود خود تمام کردند. این حسن ختام نیم فصل اول لیگ بود؛ با مسابقه ای که هیجان فوق العاده در نیم ساعت آخر داشت. مسابقه ای با کارت های رنگی و یک گل تماشایی و خشونتی که هرگز از محدوده مجاز خارج نشد.
این اولین شکست امیر قلعه‌نویی در تاریخ دربی هاست. حالا او این فرصت را دارد که از این به بعد بدون احتیاط های سابق تیم هایش را به میدان بفرستد. البته حالا حمید درخشان است که بدون باخت مانده است.

شرح گل:
۱ ـ ۰(استقلال): یک کرنر کوتاه در سمت راست استقلال و سانتر خسرو حیدری با تعلل اومانا با نوک پای سجاد شهباززاده ناباورانه وارد دروازه پرسپولیس شد تا اولین گل دربی بعد از ۴۰۲ دقیقه شکل بگیرد.

۱ ـ ۱(پرسپولیس): اشتباه هاشم بیک‌زاده و لو رفتن یک توپ در میانه میدان، طارمی را صاحب موقعیت کرد که ضربه برگردان زیبای او به تیر دروازه استقلال برخورد کرد. این توپ در برگشت دوباره روی دروازه استقلال سانتر شد که پرواز بلند طارمی و پاس رو به جلوی او نوری را در موقعیت تک به تک با فروزان قرار داد و او با ضربه ای قاطع تور دروازه حریف را لرزاند.

 

What بازدید : 49 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند بسیاری از چیزها را در زندگی و سبک زندگی ما تغییر داده‌اند یکی از آنها فرم بدن ما است که مطمئنا این تغییر در جهت مثبت نیست!

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Mobile/01.jpg


این روزها به هر جا که نگاه می‌کنی در گوشه‌ای انسانی با محبوب هوشمند خود سرگرم است و این همان چیزی است که پیش از این در تصاویری آن را نشان دادیم که انسان‌ها حتی در جمع نیز تنها شده‌اند!

حالا ظاهرا اوضاع وخیم‌تر است و این هوشمندها جدا از تاثیر روی اخلاق و تنها کردن ما روی ظاهر بدن ما هم تاثیرگذار شده‌اند. به گفته یک جراح ستون فقرات، وقتی به سمت پایین و به دستگاهتان نگاه می‌کنید مثل این است که وزنی معادل ۲۷٫۲۱ کیلوگرم را روی گردنتان تحمل کنید این یعنی زمانی که سعی می‌کنید یک پیامک را بخوانید انگار کودکی هشت ساله روی گردنتان نشسته باشد.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Mobile/02.gif


دکتر Kenneth K. Hansraj رئیس بیمارستان مرکز توانبخشی و جراحی ستون فقرات در نیویورک مدل کامپیوتری که در عکس می‌بینید را ایجاد کرده است.
همانطور که شاید انتظار داشته باشید حرکت دادن گردنتان به سمت جلو و تحمل آن مقدار نیرو روی گردن برای سلامتی مفید نیست و به طور میانگین یک فرد بین دو تا چهار ساعت از روز را در این وضعیت به سر می‌برد.

 


What بازدید : 38 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (1)

عصر ارتباطات یا عصر فاصله ها

مهمونی های امروزی‎ ؛ از این به بعد علاوه بر میوه و شیرینی باید چند گیگ اینترنت هم برا پذیرایی از مهمونامون بگیریم !

 

حسرت این طور مهمونی ها و زندگی تنها چیزی است که عصر تکنولوژی برامون به ارمغان اورده

 

باقی اش سرطان و بیماری و فساد اخلاقی و رانت و...

 


What بازدید : 75 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

۱. انسان مدرن از کجا آمده است؟

modern-human

در مورد منشاء انسان مدرن دو نظریه وجود دارد، طرفداران نظریه‌ی اول که خروج از آفریقا نام دارد باور دارند که اجداد انسان‌های کنونی ابتدا در آفریقا پا به زمین گذاشته‌اند و سپس در سراسر جهان پخش شده و جایگزین گونه‌های دیگر از انسان‌ها شده‌اند. اما نظریه‌ی دومی نیز با نام چند ناحیه‌ای وجود دارد که طبق آن اجداد انسان‌های کنونی نه در یک مکان جغرافیایی خاص بلکه در سراسر زمین بر اثر تکامل گونه‌های باستانی به وجود آمده‌اند و با گذشت زمان با همسایگان خود آمیخته‌اند که نتیجه‌ی آن به وجود آمدن انسان‌های مدرن امروزی است. اگرچه نظریه‌ی خروج از آفریقا قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد اما طرفداران نظریه‌ی چند ناحیه‌ای نیز بر عقیده‌ی خود پابرجا هستند.

 

۲. اولین انسان چه کسی بوده است؟

first-human

 

دانشمندان تعداد زیادی از اجساد انسان‌های باستانی را یافته‌اند که با بررسی آن‌ها به مسیر تکامل ما بیش از پیش پی می‌برند. آن‌ها به دنبال یافتن قدیمی‌ترین اجداد مستقیم و نزدیک‌ترین خویشاوندان به انسان هستند. یافتن قدیمی ترین اجداد انسان‌های کنونی در رسیدن به جواب سؤال‌های اساسی مانند آنکه چه پیشرفتی باعث انسان شدن ما شده است و چرا انسان‌های هوشمند کنونی پا به عرصه‌ی حیات گذاشته‌اند، به دانشمندان کمک خواهد کرد

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است. کروکودیل، ماشروم، نخ، برنز و کاغذ اسامی هستند که در عرصه موادمخدر جدید به بازار آمده اند و مصرف کنندگان را برای مصرف هر چه بیشتر و متنوع تر به خود می خوانند.

تنوع محصولات

تنوع در نامگذاری مواد مخدر و توهم زا یکی از شگردهایی است که در چند سال گذشته بر بازار مواد حاکم شده است. از آنجا که حس تنوع طلبی یکی از نیازهای اساسی مشتریان را شکل می دهد گردانندگان بازار با توجه به این احساس خریداران با عوض کردن نام مخدر تلاش می کنند تا مشتریان را نسبت به ماده ای جدید مشتاق کنند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Drugs/01.jpg


خریداران مواد مخدر گاهی با تکیه بر سابقه مصرف نوع خاصی از مواد، کیفیت آن را ارزیابی می کنند و چنانچه این نوع ماده را فاقد کارایی لازم بدانند بلافاصله محصول مورد نظر از چشم مشتریان می افتد و بازارش کساد می شود، در همین هنگام فروشندگان مواد برای اینکه بازار را از دست ندهند، نام جدیدی برای کالایشان دست و پا می کنند تا بازار را همچنان در مشت خود نگه دارند.

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

چشمک‌زدن اوباما در حاشیه اجلاس G20

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_022_21.jpg

 
 

بشقاب سال ۱۳۵۸ با تصاویر بنی صدر، آیت الله طالقانی و آیت الله خمینی

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_028_27.jpg

 
 

شاه و فرح دیبا در پیست اسکی دیزین

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_009_9.jpg

 

What بازدید : 50 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

یک خلبان دانمارکی جت جنگنده F16 در اکتبر سال 2012 به هنگام شلیک یک موشک یک عکس "سلفی" از خود گرفته و منتشر کرد .

عکس و فیلم این لحظه در یک سال گذشته در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است و با توجه به شکستن رکورد بیشترین تعداد بازدید "بهترین سلفی" گرفته شده در تاریخ لقب گرفت.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بسیاری از رسانه و سایت های خبری اخبار یکسال گذشته خود را مرور می کنند تا "ترین" های امسال را انتخاب کنند. یکی از "ترین" های منتشر شده از سوی رسانه ها، برترین عکس های سلفی سال ۲۰۱۴ است. این سلفی تا اسکار امسال بهترین سلفی تاریخ از لحاظ تعداد بازدید بود، اما در مراسم اسکار 2014 یک عکس سلفی از هنرمندان شرکت کننده در مراسم اسکار ،رکورد سلفی خلبان دانمارکی را شکست.

گروه سرگرمی روزنه
"سلفی" مراسم اسکار 2014

 


گروه سرگرمی روزنه
سلفی خلبان دانمارکی



با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بسیاری از رسانه و سایت های خبری اخبار یکسال گذشته خود را مرور می کنند تا "ترین" های امسال را انتخاب کنند. یکی از "ترین" های منتشر شده از سوی رسانه ها، برترین عکس های سلفی سال ۲۰۱۴ است.

عکس سلفی به عکاسی پرتره از خود گفته می‌شود، معمولا توسط دوربین عکاسی و یا دوربین موبایل گرفته می‌شود. با اینکه از سالها قبل در تلفن های همراه دوربینی برای مکالمات ویدئویی وجود داشت اما استفاده از دوربین جلوی موبایل در سال 2014 به اوج خودش رسید تا موج گرفتن عکس های سلفی در ژست های مختلف و انتشار آن در شبکه های اجتماعی راه بیفتد.

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH

 

What بازدید : 92 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

www.ROZANEHONLINE.com

 باشگاه های معروف فوتبال در دنیا بخشی از درآمد خود را از طریق فروش پیراهن بازیکنان بدست می‌آورند و در میان خودشان به نوعی رقابت خاصی دارند. و حتی خرید بازیکن را نیز با میزان فروش پیراهن هایش می سنجند و معمولا بازیکنی را به خدمت می گیرند که محبوبیت بالایی داشته باشد و بتواند پیراهن زیادی را بفروشاند. در ادامه با باشگاه هایی آشنا می شویم که بیشترین فروش پیراهن را در سال طول امسال داشته اند.

 

5/ بایرن مونیخ

در رتبه 5 این لیست تیم محبوب آلمان ها قرار گرفته است. این تیم پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا توانست به فروش بالای پیراهن دست پیدا کند. بایرن مونیخ 880 هزار پیراهن با نام های مختلف به فروش رسانده است و پشت سر خود آرسنال را با فروش 800 هزار پیراهن می بیند. این تیم با همه بردهای متوالی و قدرتی که دارد همچنان راه زیادی برای کسب پرفروش ترین پیراهن پیش رو دارد.


 گروه سرگرمی روزنه

 

4/ چلسی

از سال 2003 که آبراموویچ تیم چلسی راخریداری کرد، این تیم به یک از قطب های فوتبال اروپا تبدیل شد و حالا به رتبه چهارم فروش پیراهن رسیده است. تا قبل از خروج تورس از این تیم بیشترین میزان فروش پیراهن مربوط به همین بازیکن بود و آمار آن را به 910 هزار پیراهن رسانده بود. چلسی فاصله زیادی با بایرن مونیخ دارد و فعلا جایگاه امنی را در اختیار دارد.

 

What بازدید : 46 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مسابقات نهایی چهارمین دوره انتخاب “دختر شایسته جهان اسلام” این روزها در شهر یوگیاکارتا کشور اندونزی در حال برگزاری است.

 

مسابقات نهایی چهارمین دوره انتخاب “دختر شایسته جهان اسلام” این روزها در شهر یوگیاکارتا کشور اندونزی در حال برگزاری است.

حدود ۲۵ دختر از ایران، مالزی، اندونزی، نیجریه، هند، سنگاپور در فینال این مسابقات حضور دارند. ترنم تسنیم از کشور بنگلادش که جمعه ۳۰ ابان ۱۳۹۳ خود را برای شرکت در مسابقه فینال آرایش می‌کند.

 

 

What بازدید : 45 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

امروزه نفوذ به دنیای مجازی کاربران و استفاده از اطلاعات شخصی افراد به امری فراگیر تبدیل شده و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنیای دیجیتال شده است تا آنجا که هر روز خبر‌هایی از حملات هکری شنیده می‌شود.
 

 

اگرچه رعایت نکات ایمنی و استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌هک تاحدی جلوی تخریب اطلاعات کاربران مجازی را گرفته است اما شاید همین امر باعث شده باشد که هکرهای حرفه‌ای گستره فعالیت‌های خود را افزایش داده و به سراغ کاربران تلفن همراه آمده باشند.

هک‌ موبایل به این معنا نیست که دیگر کاربر اختیاری در کنترل تلفن همراه خود نداشته باشد بلکه بسته به نوع حمله‌ای که صورت گرفته ممکن است دفترچه تلفن یا تمامی ‌پیام‌های کوتاهی که در صندوق دریافت پیام‌ها (inbox) وجود دارد برای هکر ارسال شود. هر چند قدمت هک تلفن همراه به قدمت هک کامپیوترها نمی‌رسد اما با پیشرفت روزافزون امکانات تلفن‌همراه این وسیله هم در معرض خطر حمله هکرها قرار دارد تا آنجا که هر فرد با داشتن نرم‌افزارهای مخصوص هک به راحتی قادر خواهد بود تلفن همراه کاربر را هک و از اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند.

فعالیت هکرهای ایرانی درحال حاضر فقط در نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران خلاصه می‌شود و همین سرک کشیدن به حریم خصوصی دیگران و انتشار اطلاعات شخصی آنان باعث شده تا امروزه شاهد گسترش نرم‌افزارهای مخصوص هک و فروش آن از طریق اینترنت باشیم.

برخی از نرم افزارهای هک می‌توانند از همه‌‌چیز روی تلفن‌های همراه کپی بگیرند، موقعیت مکانی آن را ذخیره کنند و هرکدام از اجزای آن را که می‌خواهند روشن و خاموش کنند. تمام این کارها می‌تواند طوری انجام شود که کاربر هیچ‌گاه به‌وجود این نرم‌افزارها روی تلفن همراه خود پی نبرد. آنها حتی می‌توانند امکان کنترل تلفن همراه از راه دور را فراهم کنند و از تمام پیامک‌های داخل گوشی کپی بگیرند.

رایج‌ترین شیوه هک موبایل توسط افراد سودجو بلوتوث است و بیشترین هک موبایل در مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد چرا که برخی از افراد با روشن‌کردن بلوتوث گوشی‌های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات ازجمله فیلم، موسیقی و ... می‌کنند.

 


What بازدید : 88 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

آیا فراتر از زمین زندگی وجود دارد؟ از زمانی که به خاطر می‌آوریم انسان به دنبال یافتن جوابی برای این سوال بوده است. شواهدی وجود دارند که امکان وجود نوعی از حیات را فراتر از مرزهای سیاره‌ آبی ما نشان می‌دهد.

سال پیش گروهی از دانشمندان انگلیسی سلولی را پیدا کردند که به وسیله‌ی یک بالون از فراز اتمسفر به زمین آمده بود، آن‌ها ادعا کردند که این سلول ممکن است از فضا به زمین آمده باشد. در حالی که نظریه پردازان تئوری فرازمینی‌ها این یافته را مدرکی قاطع بر ملاقات ما و فرازمینی‌ها می‌دانستند دانشمندان دست به کار شدند تا شواهدی دیگر را بررسی کنند. در دو قسمت این شواهد را بیان خواهیم کرد.

 

۱. فناوری‌های مدرن در دوران باستان

2

به تصویر بالا نگاه کنید، چه چیزی را به خاطر شما می‌آورد؟ این‌ها خطوط هیروگلیف هستند که مصریان باستان چندین هزار سال پیش آن را اختراع کرده‌اند، تصاویری شبیه به هلیکوپتر، زیر دریایی، قایق و هواپیمای جت. بسیاری معتقدند بیگانگان در زمان‌های گذشته از مصر باستان دیدن کرده‌اند و فناوری‌های پیشرفته‌ی خود را به آن‌ها نشان داده‌اند، یا شاید تاکنون همراه ما بوده‌اند، شاید فناوری امروز انسان از مکانی فراتر از زمین به ما رسیده باشد!

 

۲. نشانه‌هایی از آپولو ۱۱

10

سه روز به ماموریت آپولو ۱۱ مانده بود که خدمه‌ی سفینه گزارش رویت جسمی عجیب را در نزدیکی خود می‌دهند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کنند این جسم قسمتی از موشک جدا شده‌ی SIV-B است اما از زمین خبر می‌رسد که موشک مذکور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از آن‌ها فاصله دارد. خدمه‌ی این فضاپیما آموزش‌های زیادی دیده بودند و امکان خطای آن‌ها بسیار کم است. هیچ توضیح رسمی درباره‌ی آن‌چه فضانوردان آپولو ۱۱ دیده بودند داده نشد، حتی فضانورد معروف باز آلدرین نیز آن جسم را دیده بود.

 


What بازدید : 71 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

سال گذشته را به یاد می‌آورد؛ «بی‌خوابی باز هم کلافه‌اش کرده بود، رفت به درمانگاهی در نزدیک کوهسنگی، با دیدن حالش گمان کردند معتاد است، به یکی از مراکز بهداشتی اطراف خانه برای زدن آمپول‌هایش رفت، آنجا وقتی وخامت حالش را دیدند، چند داروی خواب آور دیگر هم به داروهایش اضافه کردند و گفتند هرچه سریع‌تر خودت را به خانه برسان. وقتی به خانه رسید، هنوز لباس‌هایش را در نیاورده بود که حدود ۳ یا ۴ ساعت بیهوش یک گوشه خانه افتاد.» این اولین خاطره آقا رجب است وقتی پس از ۲۶ سال حالتی شبیه خواب برایش مجسم می‌شود، مردی که حالا قوی‌ترین قرص‌های صلیب سرخ هم حریف بی‌خوابی‌هایش نمی‌شود.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Sleep2/396689_836.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Sleep2/396690_430.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Sleep2/396691_445.jpg

 

What بازدید : 124 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

تقریباً درباره‌ی هر واقعه‌ی تاریخی، آثار و سرنخ‌هایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند دانشی درباره‌ی آن موضوع داشته‌باشیم. اگر آن واقعه در باب تاریخ معاصر باشد، مدارک و و شواهد و روایات بیشتر هم می‌شوند. مثلاً جنگ جهانی دوم. چقدر سند و نوشته و اعتراف درباره‌اش وجود دارد؟ تحلیل‌ها را می‌توان از روی مستندات تنظیم کرد و کدام مستند، واقعی‌تر از عکس و فیلم؟ تنها چیزی که حقیقتی را که هزار کلمه بیان نمی‌کند، در «آن لحظه» بیان می‌کند. عدم اطمینان، ترس، فرمان‌برداری، خود برتر پنداری، خشم، غرور… می‌توان درباره‌ی هر لحظه‌ی تاریخ بسیار نوشت، یا آن که درکی مینیمال‌تر و در عین‌حال، گویاتر مانند تصویر در اختیار داشت. در این پست، تصاویری نادر از دلِ تاریخ را خواهیم دید که ما را به درکی تازه از آن زمان و زمانه می‌رساند. ما روایت می‌کنیم تا در ذهن‌ها بازسازی ایجاد کنیم، اما این‌ها درست لحظاتی هستند که دنیا به خود دید و تاب آورد.

۱- سال ۱۹۲۲٫ کودکان آلمانی با بسته‌های پول در دوران جمهوری وایمار بازی می‌کنند. این دوره از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ ادامه یافت و مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور، در دهه‌ی بیست به افزایش محبوبیت‌ گروه های راست‌گرا، از جمله حزب نازی منجر شد. سر انجام این دوره، با به قدرت رسیدن حزب نازی پایان یافت.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/History/396356_379.jpg


۲- جشن حزب نازی در بوکِبرگ. تصویر مربوط به سال ۱۹۳۴ است. این دست تصاویر در دوران اوج قدرت و محبوبیت حزب، تأثیر تبلیغاتی فراوانی داشته‌است. از جمله دستاویزهای حکومت‌های خودکامه، همواره انتشار تصاویری از دارا بودنِ حمایت عمومی است تا به آن‌چه که هستند و بعدها عملی می‌کنند، وجهه‌ای مشروع ببخشند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/History/396357_833.jpg


۳- در سال ۱۹۳۳، نیروهای نازی با خواندن سرودهایی مردم را تشویق به تحریم خرید از مغازه‌هایی که صاحبان‌شان یهودی هستند، می‌کنند. امروز این کار بسیار ابلهانه به نظر می‌رسد، اما روزگاری مردم با افتخار و قطعیت، این القائات را می‌پذیرفتند.

 


What بازدید : 62 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

هنرمند هلندی Ramon Bruin در خلق نقاشی های 3بعدی استاد است. او آثاری بسیار شگفت انگیز و زیبا بر روی یک یا چند کاغذ خلق می کند.برخی از آثار برجسته او را می توانید در این آلبوم ببینید.


 

What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 42 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

 

 

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر زنان بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطان به شمار می آید.

ميزان بروز مرگ و مير سرطان معده به دلايل نامشخص درطي 60 سال اخيركاهش يافته‏ است. سرطان معده درطبقات اجتماعي– اقتصادي پايين شايعتراست. مهاجراني كه از مناطق باشيوع بالابه نواحي باشيوع پايين سفر كرده اند، استعداد ابتلاي قبلي را حفظ نموده اند ولي ريسك گرفتاري در فرزندان آنها شبيه جمعيت محل اسكان جديد خواهد بود. اين يافته نشان ميدهد كه احتمالاً يك عامل محيطي كه از سنين پايين شخص را تحت تاثير قرار مي‏دهد مسئول ايجاد سرطان معده است وبيش از همه عوامل مستعد كننده سرطان موجود در برنامه غذايي مورد توجه قرار گرفته اند.

علل ابتلا به سرطان معده:


علت واقعی سرطان معده مشخص نشده است و ممکن است نتیجه عوامل مختلفی باشد . در این بیماری دخالت عوامل ژنتیکی ثابت نشده است و بیشتر احتمال میرود که این نوع سرطان به علت عوامل محیطی ایجاد شود . سرطان معده در برخی از کشورها شیوع بیشتری نسبت به کشورهای دیگر دارد . این بیماری در خاور دور شایع تر از کشورهای اروپایی می باشد . ممکن است این وضع به علت اختلاف رژیم غذایی در دو جمعیت باشد .

بعضی از دانشمندان معتقدند که ابتلا به عفونت هلیکوباکترپیلوری به مدت طولانی ممکن است یک عامل محیطی مهمی در ایجاد سرطان معده باشد. گرچه بعضی دانشمندان در این مورد اختلاف نظر دارند .

بطور کلی عوامل موثر در سرطان معده به شرح ذیل اند:

 

What بازدید : 66 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

بعد از پیج بچه‌پولدارای تهران، تبریز و امارات، بچه پولدارهای اهواز هم وارد بازی شدند.اینا البته بیشتر ماشین باز هستند و پولداریشون رو از طریق ماشین هایی که بعضا پلاک موقت هم نیست به نمایش گذاشتند. البته جای شکرش باقی است که بچه های مایه دار اهوازی فقط ماشین های لوکس و گران قیمتشون رو پیج کردند و از تفریحات خارج از عرف و غیر اخلاقی تصویری منتشر نکرده اند

بهرحال فکر میکنم دیگه زمانش رسیده تا جامعه ظهور این نوکیسه ها و شکاف طبقاتی رو بپذیره و  دست از صحبت های آرمانی و انقلابی برداره!
 

What بازدید : 53 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

صبح یکشنبه مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی از تالار وحدت آغاز شد. 

این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شده و گروه های مختلف مردمی از تهران و شهرستان ها با خوانش ترانه های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند.

خیابان شهریار تهران و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شد.

ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های ایستگاه های مترو کشیده شد.

طرفداران این خواننده که بیشتر از قشر جوان هستند عکس‌های مرتضي پاشايی را همراه دارند و یا روی لباس های خود چسبانده اند. طرفداران این خواننده جوان بخش‌هایی از قطعات معروف وی را می‌خوانند.

در این مراسم ابتدا متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سید عباس سجادی قرائت شد و سپس علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی از مقام هنری زنده یاد مرتضي پاشايی تجلیل کرد و گفت: من امروز در اینجا چهره های نورانی را می بینم که این روزها شاهد تجلی احساس آنها بودم و برای شما ملتی که محبت را به عنوان اساسی ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می دانم شاد هم هست.

جایزه‌ای که پاشایی به هنرمندان تئاتر داد

 وی افزود: من یادم می آید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضي پاشايی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می دادیم و این برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آنها را می دهد کما اینکه از او خواستند که در این مراسم برایشان بخواند.

 معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: من دعا می کنم که خداوند روح متعالی این خواننده عزیز را با اولیا محشور کند و با همه این شوری که در اینجا هست بار دیگر به من ثابت شد که این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می آورند و به دنیا نشان می دهند که همه ما برای ستاره ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می کنند، احترام قائلیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می خواست وقتی که مراسم تشییع پیکر او را برگزار می کنیم کاری کنیم که روحش شاد باشد و حال شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.

 گریه‌های محمد علیزاده برای دوست و برادرش

 محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ که از دوستان و همراهان قدیمی زنده یاد مرتضی پاشایی است، سخنران بعدی بود که در سخنانی گفت: این روزها در خلوتم خیلی با مرتضی حرف زدم و شاید به خاطر این حرفها بسوزم اما در انتها روحم آرام شد چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضي پاشايی تبدیل به یک اسطوره شد.

 او خطاب به مرتضي پاشايی گفت: رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم. این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت های خود بیان کرد: عمری است که با دلم زندگی می کنم و اگر هم گریه کردم و فیلمبردارها و عکاس ها گریه های من را دیدند بدانند که این گریه ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، من برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند.

 وی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد پاشایی تصریح کرد: باید دست این مردم با معرفت و دوست داشتنی را بوسه زد که از نقاط نزدیک و دور برای ابراز احساسات خود این چنین به اینجا آمدند.

من از همه شما و از دعاهای خیرتان در این چند روز که با خانواده مرتضي پاشايی بودید، سپاسگزارم و امیدوارم مرتضی همواره در کنار ما باشد. علیزاده بعد از اجرای قطعه « هواتو کردم» گفت: دوست دوست داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگیت ببخش، اگر روزی فرزندی داشته باشم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.

**مرتضی پاشایی همیشه به فکر مردم بود

 عموی مرتضي پاشايی نیز ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور چند هزار نفری، بیان کرد: شما خودتان مرتضی را بهتر از من می شناسید، شما عاشق مرتضي پاشايی بودید چون مرتضی عاشق شما بود، من خوب یادم می آید که هر شب برای ملاقات او به بیمارستان می رفتم او با همان حال مریض و ناخوش خود باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند.

مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان هم به فکر شما مردم شریف و عزیز بود. پاشایی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد در حالیکه قرار بود به گفته پزشکان، او سال گذشته ما را ترک کند اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه ما بود.

 وی ادامه داد: مطمئن باشید هم اکنون مرتضی ما را نگاه می کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست، روح او در دل شماست و من مطمئنم او همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است به همین جهت از شما می خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.

 

 

 

What بازدید : 37 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.


پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.
 


کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر ۱۰۰گرم از آن حدود ۲۶کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.
 


What بازدید : 24 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (1)

 سبک زندگی نخبگان و نوابغ همواره مورد توجه دیگران بوده‌ است. در اینفوگرافیک این هفته با نگاهی متفاوت‌تر، عادت‌های خوب و بد نوابغ را بررسی خواهیم کرد.
در ادامه اطلاعاتی درباره عادت‌های باهوش‌ترین افراد جهان آمده است. لطفا دقت کنید که تنها از عادت‌های خوب این نوابغ الگوبرداری کرده باشید!

روزنه آنلاین

 

What بازدید : 65 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)
What بازدید : 50 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (1)

بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:
 

 

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 

گروه سرگرمی ROZANEH


 قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه

www.ROZANEHONLINE.com

 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 607
  • بازدید سال : 10,621
  • بازدید کلی : 113,533