loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 98 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

 

احمدی‌نژادی‌های دیروز، متهمان امروز

عکسی جالب صفحه اول روزنامه آرمان

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/01.jpg


نقاشی دیواری قدیمی از هاشمی رفسنجانی

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/02.jpg


عکس زهرا اشراقی با مادر شوهرش (مادر خاتمی)
زهرا اشراقی نوه  آیت الله خمینی با انتشار عکس خود و مادر سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: لبخند بزن و زندگى کن . آرزویم تداوم این لبخند است. «با مادر شوهرم».

زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی برادر سید محمد خاتمی است.

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/03.jpg


 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

چشمک‌زدن اوباما در حاشیه اجلاس G20

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_022_21.jpg

 
 

بشقاب سال ۱۳۵۸ با تصاویر بنی صدر، آیت الله طالقانی و آیت الله خمینی

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_028_27.jpg

 
 

شاه و فرح دیبا در پیست اسکی دیزین

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_009_9.jpg

 

What بازدید : 88 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

آیا فراتر از زمین زندگی وجود دارد؟ از زمانی که به خاطر می‌آوریم انسان به دنبال یافتن جوابی برای این سوال بوده است. شواهدی وجود دارند که امکان وجود نوعی از حیات را فراتر از مرزهای سیاره‌ آبی ما نشان می‌دهد.

سال پیش گروهی از دانشمندان انگلیسی سلولی را پیدا کردند که به وسیله‌ی یک بالون از فراز اتمسفر به زمین آمده بود، آن‌ها ادعا کردند که این سلول ممکن است از فضا به زمین آمده باشد. در حالی که نظریه پردازان تئوری فرازمینی‌ها این یافته را مدرکی قاطع بر ملاقات ما و فرازمینی‌ها می‌دانستند دانشمندان دست به کار شدند تا شواهدی دیگر را بررسی کنند. در دو قسمت این شواهد را بیان خواهیم کرد.

 

۱. فناوری‌های مدرن در دوران باستان

2

به تصویر بالا نگاه کنید، چه چیزی را به خاطر شما می‌آورد؟ این‌ها خطوط هیروگلیف هستند که مصریان باستان چندین هزار سال پیش آن را اختراع کرده‌اند، تصاویری شبیه به هلیکوپتر، زیر دریایی، قایق و هواپیمای جت. بسیاری معتقدند بیگانگان در زمان‌های گذشته از مصر باستان دیدن کرده‌اند و فناوری‌های پیشرفته‌ی خود را به آن‌ها نشان داده‌اند، یا شاید تاکنون همراه ما بوده‌اند، شاید فناوری امروز انسان از مکانی فراتر از زمین به ما رسیده باشد!

 

۲. نشانه‌هایی از آپولو ۱۱

10

سه روز به ماموریت آپولو ۱۱ مانده بود که خدمه‌ی سفینه گزارش رویت جسمی عجیب را در نزدیکی خود می‌دهند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کنند این جسم قسمتی از موشک جدا شده‌ی SIV-B است اما از زمین خبر می‌رسد که موشک مذکور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از آن‌ها فاصله دارد. خدمه‌ی این فضاپیما آموزش‌های زیادی دیده بودند و امکان خطای آن‌ها بسیار کم است. هیچ توضیح رسمی درباره‌ی آن‌چه فضانوردان آپولو ۱۱ دیده بودند داده نشد، حتی فضانورد معروف باز آلدرین نیز آن جسم را دیده بود.

 


What بازدید : 65 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)
What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند.

گروه سرگرمی روزنه 
این تصاویر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ درحقیقت تصاویری از هلند در اواسط فصل رویش لاله‌هاست. بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند.. درآمدي معادل 90 ميليارد دلار در سال!!!

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل  لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.

 

روزنه آنلاین

 


What بازدید : 50 یکشنبه 1393/08/18 نظرات (0)

سران و رهبران جهان برای جابجایی و مسافرت های داخلی و خارجی از هواپیماهای اختصاصی استفاده می کنند.

در بسیاری از پروتکل های سیاسی و قوانین داخلی کشورها سران و رهبران کشورها به دلیل مسایل امنیتی و سفرهای متعدد داخلی و خارجی باید از هواپیماهای شخصی استفاده کنند.

در بسیاری از کشورها از بودجه عمومی برای سران کشورها هواپیماهای شخصی تهیه می شود و سران و دولتمردان غالبا در کسوت شخصیت حقوقی خود مادامی که در مسند قدرت هستند، از امکان داشتن هواپیمای اختصاصی برخوردارند.

با شدت گرفتن بحران اقتصاد جهانی از سال 2008 بدین سو مساله هزینه کرد مالیات های شهروندان در بسیاری از کشورهای با سیستم اقتصاد آزاد تبدیل به موضوعی مورد مناقشه شده است؛ دولت ها برای فائق آمدن بر بحران مالی و کسری بودجه غالبا دست به انجام سیاست های ریاضت اقتصادی می زنند و غالبا این بودجه هایی چون بهداشت و آموزش و حقوق و ساعات کار و قوانین بازنشستگی است که دستخوش تغییرات می شوند و دولت ها برای جبران کسری بودجه شان از بودجه های آموزشی و بیمه ای طبقه متوسط و کارمندان و کارگران می زنند.
این در حالی است که شهروندان معتقدند دولت ها می توانند در بسیاری از بودجه های عمومی و ریخت و پاش های دیوان سالاری خود صرفه جویی کنند و یا با افزایش مالیات ثروتمندان ، از پس تامین کسری بودجه برآیند.

این مناقشه حتی به مسایلی چون امکانات سران و رهبران کشورها و هزینه ای که تامین امنیت آنها و دستگاه دیوان سالاری شان بر بودجه عمومی کشور تحمیل می کند، کشیده شده است.

در لیست زیر که اخیر مجله "reachest" منتشر کرده 9 هواپیمای گران سران و رهبران جهان به ترتیب قیمت آنها آمده است. در ابتدای این لیست پادشاه عربستان قرار دارد. او گران ترین هواپیمای اختصاصی یک رهبر سیاسی جهان را در اختیار دارد.  


 

1- 520 میلیون دلار قیمت هواپیمای اختصاصی پادشاه عربستان

 
salijoon.ws


 


 

2- هواپیمای بویینگ vc -25  اوباما با قیمت 325 میلیون دلار

 
salijoon.ws


 


 

3- هواپیمای شیخ صباح احمد الجابر الصباح امیر کویت 245 میلیون دلار می ارزد

salijoon.ws

What بازدید : 109 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

روس‌ها کاخ کرملین دارند و آمریکایی‌ها کاخ سفید. فرانسه نیز دارای کاخ الیزه است. این کاخ‌ها مرکز فعالیت روسای جمهوری این کشورهاست. کاخ‌های ریاست جمهوری نماینده شکوه، جلال و تجمل بسیاری از کشورها به حساب می‌آیند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/01.jpg

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر جدید خود “کاخ سفید” در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق‌هایی است که امکان شنود در آن‌ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی نیز مقاومت می‌کند. این بنا به‌رغم مخالفت‌های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

 
 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/02.jpg

شکوه و جلال دلارهای نفتی

رنگ کاخ باشکوه ریاست جمهوری قزاقستان در آستانه، پایتخت این کشور، شب‌ها هر چند یک بار تغییر می‌کند. نورسلطان نظربایف، در سال ۱۹۸۹ دبیرکل حزب کمونیست قزاقستان و سال بعد از آن رئیس جمهوری کشور شد. وی در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی شوروی بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد. گفته می‌شود سرمایه خانواده نظربایف حدود هفت میلیارد دلار است. قزاقستان دارای منابع عظیم زیرزمینی است.

 


What بازدید : 98 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

به نقل از فرارو؛ دیوید گاتنفلدر، رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا یکی از پربار ترین مجموعه تصاویر از کشور رازآمیر کره شمالی را عکاسی و منتشر کرده است. دیوید گاتنفلدر، عکاس برجسته جهان و رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از بیست بار به کره شمالی رفته و عکس های متعددی از زندگی در این کشور رازآمیز تهیه کرده که تاکنون چندین جایزه بین المللی را نیز برای وی به همراه داشته است. او از معدود عکاسانی است که توانسته از ممنوعیت های تهیه عکس و گزارش در کره شمالی عبور کند و با قطار مخصوص حزب حاکم کمونیست به این کشور سفر کند و زندگی شهروندان عادی این کشور را از نزدیک ببیند.

به گفته وی، تصاویر حاصل از این سفر برای کسانی که از خارج به این کشور کمونیستی می‌نگرند و همواره شاهد مارش‌های نظامی و تصاویر بزرگ مقام‌های ارشد این کشور بوده‌اند، مغایرت دارد. وی از سال 2000 ، 17 بار به کره شمالی سفر کرده است و می‌گوید: این کشور سخت‌ترین کشوری بود که در آن به عکاسی مشغول شدم. در ادامه ایمیل نگاهی می اندازیم به تعدادی از آخرین عکس های او از زندگی در حصار کره شمالی ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 45 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

آوارگی هزاران سوری به علت حضور و جنایات گروهک تروریستی داعش در کشورشان همچنان ادامه دارد. این روزها، بیش از ۱۵۰ هزار آواره‌ی سوری از مرز جنوب ترکیه به این کشور وارد شده اند.



لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 184 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

اخم روحانی به لاریجانی در جلسه مشترک دولت و مجلس

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_013_13.jpg

معمر قذافی ۵۰ سال پیش

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_020_20.jpg

کلاس موسیقی یکی‌ از مدارس دخترانه شهرستان خوی – سال ۱۳۱۵ خورشیدی

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_001_1.jpg

What بازدید : 129 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

چهل و سه سال پیش در چنین روزهایی محمدرضا پهلوی در تدارک جشنی بود که در آن تاریخ به عنوان گرانترین و مجلل‌ترین میهمانی جهان شناخته می‌شد.

در ۲۰ مهرماه ۱۳۵۰ محمدرضا پهلوی با هدف بزرگداشت ۲۵ قرن حکومت پادشاهی در ایران جشنی برگزار کرد که با بیش از سیصد میلیون دلار هزینه گرانترین و مجلل ترین جشن زمان خود بود.

جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در حالی با صرف هزینه های گزاف انجام می شد که در همان تاریخ متجاوز از نیمی از جمعیت کشور در روستاها و حومه شهرهای بزرگ در فقر و فلاکت زندگی می‌کردند و بسیاری در داخل و خارج شاه را به خاطر این ولخرجی بی مورد مورد انتقاد قرار دادند.

مراسم با قرائت خطابه محمدرضا پهلوی در برابر مقبره کوروش هخامنشی در پاسارگاد آغاز می‌شد و رؤسای جمهور، پادشاهان‌، نخست وزیران و هیأتهای بلندپایه بیش از یکصد کشور جهان سالگرد حکومت پادشاهی ایران را جشن می گرفتند. صدها نوع غذا و نوشیدنی‌های سفارشی ازخارج کشور وارد شده وخیابان‌های تهران و دیگر شهرها چراغانی شده، رژه نمونه سربازان سواره و پیاده نظام مربوط به دوره‌های مختلف سلسله پادشاهی‌، مهمترین وجه ظاهری این جشن‌ها بود.

ویلیام شوکراس نویسنده کتاب «آخرین سفر شاه» در بخشی از کتاب خود پیرامون اقدامات شاه به بیان جزئیاتی از این میهمانی مجلل پرداخته و آن را یکی از عوامل افزایش نارضایتی علیه سلطنت و وقوع انقلاب اسلامی دانسته است.

به روایت شوکراس در دشت خاکی خشک و مرتفع تخت جمشید اردوگاهی مرکب از خیمه‌های گران بها به وسیله «ژانسن» دکوراتور فرانسوی برپا شد و آرایشگران طراز اول از سالن‌های کارینا والکساندر پاریس به تخت جمشید پرواز کردند. «الیزابت آردن‌”» یک نوع کرم صورت تولید کرد که نام آن را «فرح‌» گذاشت تا در جعبه‌های مخصوص به میهمانان هدیه شود.

«باکارا» گیلاس پایه دار کریستال طراحی کرد، «سرالین‌» جایگاه میهمانان را روی سفال‌های قرن پنجم پیش از میلاد ساخت‌. «رابرت هاویلند» فنجان و نعلبکی‌هایی ساخت که فقط یک بار مورد مصرف میهمانان قرار گرفت‌… «لان ون‌» اونیفورم‌های جدیدی برای کارمندان دربار تهیه کرد که نیم تنه آن به طرز شکیل ولی نه زننده با بیش از یک و نیم کیلو نخ طلا دوخته شده بود. دوختن هر یک از این اونیفورم‌ها، نزدیک به ۵۰۰ساعت کار لازم داشت‌. غذاهای ضیافت تخت جمشید را نیز رستوران «ماکسیم‌» تهیه می‌کرد.

بنا به نوشته شوکراس صورت غذای ضیافت شام جشن با مرکب سیاه روی صفحات پوست آهو نقش شد و با یک ریسمان تابیده طلایی بصورت یک کتاب کوچک باجلد ابریشمی آبی و طلایی صحافی شد. تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر، ته دم خرچنگ با سس «نانتوآ»، خوراک پشت بازوی بره سرخ شده همچنین خوراک طاووس به سبک شاهنشاهی با سالاد مخلوط طبق سلیقه «الکساندر دوما» برخی از غذاهایی بود که در این مراسم سرو می شد.

میهمانی مجلل شاه از آن جهت که جنبه تبلیغاتی برای سیستم سلطنتی داشت از بازتاب رسانه‌ای قابل توجهی نیز برخوردار بود و به همین خاطر ۶۰۰ روزنامه نگار و عکاس خبری در آن تاریخ میهمان ایران بودند تا پوشش خبری مراسم را انجام دهند. عکاسان مشهوری چون هوبرت لی کامپیون، الیوت ارویت، برونو باربی، ریموند دی پاردون، ژیل پرس و عباس عطار نام هایی بودند که برای پوشش تصویری مراسم دعوت شدند.

تاکنون عکس های بسیاری از این مراسم پر زرق و برق منتشر شده که برخی مربوط به همین عکاسان هستند. در گزارش مصور زیر عکس های دو تن از این عکاسان انتخاب شده است. عکس های رنگی که از برونو باربی است و عکس های سیاه و سفید که توسط عباس عطار عکاسی شده است. عکس ها با کنفرانس خبری محمدرضا شاه درباره برگزاری جشن آغاز می‌شود و در ادامه ورود وی به شیراز، مراسم رژه سربازان با لباس ادوار مختلف تاریخ، ضیافت اصلی و حضور میهمانان از کشورهای مختلف را در بر می گیرد.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Parade/164971_306.jpg

What بازدید : 39 پنجشنبه 1393/07/17 نظرات (0)

کاخ سفید (به انگلیسی: White House) محل کار و اقامت‌گاه رسمی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش شفقنا از ویکی، امروزه کاخ سفید به سه قسمت منزل رئیس‌جمهور در مرکز، شاخه شرقی کاخ، و شاخه غربی کاخ تقسیم شده‌است. ساختمان کاخ سفید شامل شش طبقه‌است: طبقه همکف، طبقه کشور، طبقه دوم، طبقه سوم و دو طبقه زیرزمین. و مساحتی برابر ۵٬۱۰۰ متر مربع را می‌پوشاند. ۱۳۲ اتاق و ۳۵ دستشویی٫ پنج آشپز تمام وقت و روزانه حدود ۵٬۰۰۰ بازدید کننده دارد. کاخ سفید در شماره ۱۶۰۰(Pennsylvania Avenue NW) واقع شده‌است. به عنوان دفتر مجریه رئیس‌جمهور آمریکا واژه خانه سفید غالباً کنایه از کابینه ریاست جمهوری آمریکا است.

کاخ سفید در مالکیت سازمان پارک‌های ملی است. کاخ سفید بخشی از پارک ریاست‌جمهوری را دربر می‌گیرد.

این ساختمان بین سال‌های ۱۷۹۲ و ۱۸۰۰ با ماسه سنگ‌های سفید به سبک جورجیان (Georgian style) همزمان با ساخت شهر واشنگتن ساخته شد.

جان آدامز اولین رئیس جمهور آمریکا بود که در کاخ سفید اقامت نمود و از آن دوران کاخ سفید همواره محل اقامت رئیس جمهور وقت آمریکا بوده‌است. هنگامی که توماس جفرسون (۱۸۰۱)در کاخ سفید اقامت یافت با کمک مهندس معمار بنجامین هنری لاتروب بنای بیرونی کاخ رابا افزودن دو ستون گسترش داد.

کاخ سفید در سال ۱۸۱۴ (در طول جنگ ۱۸۱۲) توسط ارتش بریتانیا صدمه فراوان دید و محتویات آن به تاراج رفت ولی مدت زمان کمی بعد از ویرانی اقدام به بازسازی آن شد. در اکتبر سال ۱۸۱۷ رئیس جمهور آمریکا جیمز مونرو در کاخ سفید که فقط قسمتی از آن بازسازی شده بود اقامت یافت.[۲] کاخ سفید در طول سالیان متمادی چندین بار بازسازی و گسترش یافته‌است.

نام گذاری

بنای کاخ سفید در ابتدا «قصر ریاست جمهوری» یا عمارت ریاست جمهوری نامیده می‌شد. این بنا برای اولین بار در سال ۱۸۱۱ کاخ سفید نام گرفت. به روایتی در زمان بازسازی، این بنا را سفید کردند تا آثار سوختگی آن را بپوشانند واز آن زمان سفید نامیده شد. این روایت بی اساس است زیرا این بنا از زمان ساخت آن در سال ۱۷۹۸ سفید، رنگ شده بود.

این بنا در متون رسمی عمارت هیئت اجرایی نامیده می‌شد. اما در زمان ریاست جمهوری تئودور روزولت ۱۹۰۱ نام غیر رسمی کاخ سفید واشنگتن روی سرنامه‌های رسمی آن چاپ شد. در سرنامه‌های فعلی هم لغت کاخ سفید و واشنگتن در وسط صفحه چاپ می‌شود که به زمان کابینه فرانکلین دلانو روزولت بر می‌گردد. نظریه دیگری این است که نام کاخ سفید از نام مزرعه عمارت سفید (White House Plantation)که محل اقامت مارتا کاستیس واشنگتن(Martha Custis Washington) بود گرفته شده‌است. مزرعه عمارت سفید در بخش نیو کنت (New Kent County) در ایالت ویرجینیا(Virginia) واقع شده بود ودر قرن هیجدهم رئیس جمهور و همسرش در آن زندگی می‌کردند.

دفتر رئیس جمهور (دفتر بیضی شکل) و دفتر کارمندان رتبه بالای او با اتاقی برای ۵۰ کارمند و همچنین اتاق هیئت دولت که ملاقات‌های رئیس جمهور با هیئت دولت درآنجا صورت می‌گیرد در شاخه غربی کاخ سفید واقع شده‌است.

اتاق شرقی در طبقه اول، بزرگ‌ترین اتاق در اقامتگاه رئیس‌جمهوری آمریکا و معمولا محل برگزاری رویدادهای رسمی در کاخ سفید است.

شاخه شرقی که دارای یک دفتر اضافی است، در سال ۱۹۴۲ به کاخ سفید اضافه شد. این قسمت از کاخ سفید در سال ۱۹۷۷ علاوه براستفاده‌های سابق آن برای اولین بار دفتر کارکنان همسر رئیس جمهور آمریکا روزالین کارتر را نیز در خود جای داد. و از آن پس بطور رسمی «دفتر همسر رئیس جمهور» نام گرفت. شاخه شرقی در طول جنگ جهانی دوم به منظور پنهان کردن، ساختمان پناهگاه زیر زمینی که برای مواقع اضطراری ساخته شده بود، بنا شد. پناهگاه زیرزمینی مرکز عملیات اضطراری ریاست‌جمهوری نام گرفت.

 

What بازدید : 41 چهارشنبه 1393/07/09 نظرات (0)

نخستین هواپیمای پهن پیکر ایرباس A380 دیروز ساعت 16 در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست. این ایرباس که متعلق به شرکت هواپیمایی امارات است، با حدود 200 مسافر توسط خلبان ایرانی به مقصد ایران پرواز کرد. این هواپیما تاکنون به دو مقصد پروازی جده و کویت پرواز داشته و فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل حجم بالای مسافرت‌ها میان دبی و تهران به عنوان سومین مقصد پروازی این هواپیما انتخاب شده است. البته ایرباس پهن پیکر A380 به دلیل شرایط خاص فنی و ابعاد به تجهیزات خاصی برای نشست و برخاست در فرودگاه ها نیاز دارد که وجود این توان فنی بالا در فرودگاه امام موجب تقاضای این ایرلاین برای پرواز ایرباس A380 به ایران شده است. 

هواپیمای ایرباس AIRBUS A380-800 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است که با برد 15 هزار کیلومتری در سه کلاس متفاوت می تواند 555 مسافر، در دو کلاس 644 مسافر و در یک کلاس 853 مسافر هوایی را در مسیرهای بین المللی جا به جا کند. این هواپیما در سال 2002 وارد مرحله تولید شد و تولید اولین نمونه تجاری هواپیمای ایرباس A380 از ماه مه سال 2004 آغاز شده است. نخستین پرواز آزمایشی این هواپیمای روز 27 آوریل 2005 از تولوز فرانسه انجام شد و اولین پرواز تجاری آن 25 اکتبر 2007 از سنگاپور به مقصد سیدنی توسط شرکت هواپیمایی سنگاپور و نخستین پرواز تجاری این هواپیما به اروپا روز 18 مارس 2008، از سنگاپور به مقصد فرودگاه هیثرو لندن انجام شده است. قیمت تخمینی این هواپیما در سال 2006، 296 تا 316 میلیون دلار بوده است. 

در همین حال، مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه فرود هواپیمای ایرباس A380 فصلی تازه در صنعت هوایی ایران است، گفت: هواپیمایی امارات نام خود را به عنوان پیشتاز استفاده از ظرفیت بخش اقتصادی و حمل و نقل هوانوردی ایران به ثبت رساند. 

در همین حال، سعید چلندری در مراسم ورود نخستین ایرباس پهن پیکر به فرودگاه امام (ره) گفت: امروز شرکت هواپیمایی امارات با انجام اولین پرواز ایرباس A380 نقش مهمی در برآوردن نیازهای در حال رشد مسافران و انتقال کالا در خط پروازی ایفا می کند. 

وی با بیان اینکه از دیروز 8 مهرماه ایران به عنوان سومین فرودگاه در سطح منطقه و چهل و دومین فرودگاه در سطح دنیا میزبان بزرگترین ایرباس است، گفت: با توجه به درخواست شرکت هواپیمایی امارات امکان سنجی این عملیات برای پرواز ایمن از چند ماه قبل آغاز شد و دیروز شاهد فرود این هواپیما بودیم. 

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه هواپیمایی امارات جزو 10 ایرلاین برتر در دنیا است، افزود: این ایرلاین با حضور در فرودگاه امام نام خود را به عنوان پیشتاز استفاده از ظرفیت های مطلوب اقتصادی و حمل و نقل هوایی ایران ثبت کرد. این هواپیما در ساعت 19 دیشب، تهران را به مقصد دوبی ترک کرد.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



What بازدید : 82 سه شنبه 1393/07/08 نظرات (0)

 

www.ROZANEHONLINE.com

 

"گرامی‌ها"، "حدادزاده‌ها"، "نوریانی‌ها"، "دیلمی‌ها" و ...؛ هر جا سخن از "واردات خودرو" در میان باشد، این نام‌ها بیش از هر نام دیگری می‌درخشند. نه اینکه تجارت اصلی همه این نام‌ها، "خودرو" باشد، اما گزاف نیست اگر بگوییم بیشترشان به‌واسطه "واردات خودرو" شناخته می‌شوند و این بخش از تجارت آنها است که به‌نوعی برایشان "پرستیژ" و کلاس کاری به ارمغان آورده است. نگاهی به گذشته این نام‌ها، نشان می‌دهد خانوادگی "تاجر" بوده و حتی از سال‌ها قبل از انقلاب به کار تجارت می‌پرداخته‌اند و اگرچه حالا بیشتر به واسطه "واردات خودرو" نامشان بر سر زبان‌ها است، اما منابع اصلی درآمد آنها "خودرو" نیست، البته به جز "حدادزاده‌ها". 

 

گروه سرگرمی ROZANEH

سلطانی که دیگر سلطان نیست

هرچند کارشناسان معتقدند با توجه به حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای خارجی ایران، نمی‌توان سلطان و برندی شماره یک را برای این "بازار" معرفی کرد، اما به هر حال نام‌هایی که به آنها اشاره شد، هم‌‌اکنون اصلی‌ترین تاجران خودرو در ایران به شمار می‌روند. در این بین، شاید بتوان از "حدادزاده‌ها" به‌عنوان خاندانی که تجارت اصلی‌شان در واردات خودرو است، نام برد.

پیشینه تجارت در خانواده حدادزاده، به "ناصر حدادزاده" برمی‌گردد که شرکت ایرتویا را در دست داشت و در واقع نمایندگی رسمی واردات محصولات تویوتا به ایران بود. 

تا همین چند سال پیش و قبل از حضور پررنگ خودروهای کره‌ای در ایران، تویوتا اصلی‌ترین برند در بازار خودروهای خارجی کشور و به اصطلاح "سلطان" آن بود؛ اما حالا دیگر خبری از ابهت گذشته نیست و این موضوع البته با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، ‌ارتباط دارد.

"حدادزاده‌ها" البته پس از افول حضور تویوتا در ایران، بیکار ننشستند و این بار به سراغ رنو رفتند تا واردات محصولات این خودروساز فرانسوی را در اختیار بگیرند. آنها با تاسیس شرکتی به نام "نگین خودرو" به نماینده خودروهای وارداتی رنو در ایران تبدیل شدند تا به‌نوعی افول ایرتویا را جبران کنند، هرچند چندان موفقیتی در این راه کسب نکردند و خودروهای وارداتی رنو هنوز آن طور که باید و شاید، در بازار ایران جا نیفتاده‌اند. هرچه هست، "حدادزاده‌ها" که جدای از واردات خودرو، به ساختمان سازی نیز مشغول هستند، کم یا زیاد، هنوز هم نماینده رسمی واردات خودروهای تویوتا و رنو به ایران محسوب می‌شوند و شاید اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها لغو شوند، ایرتویا باز هم بتواند به دوران اوج خود برگردد. 



What بازدید : 165 چهارشنبه 1393/07/02 نظرات (0)
What بازدید : 42 چهارشنبه 1393/06/12 نظرات (0)
What بازدید : 42 یکشنبه 1393/06/09 نظرات (0)

تامین منابع مالی تروریست های داعش از کجاست ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تروریست‌های موسوم به "داعش" با سرعت زیادی بخش‌هایی از عراق و سوریه را به تصرف خود درآوردند. این گروه تروریستی هزینه‌های خود را چگونه تامین می‌کند و دارای چه منابع مالی است؟ چندی پیش یکی از وزرای کابینه دولت آلمان کشور قطر را به کمک مالی به تروریست‌های "داعش" متهم کرد و این اتهام ضمن رد شدن از سوی قطر به مناقشه دیپلماتیک بین دو کشور انجامید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هرچند "رسما" دولت‌های عربی‌به تروریست‌های "داعش" کمک مالی نمی‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها همچون عربستان، قطر و کویت به صورت رسمی به مخالفان رژیم بشار اسد در سوریه که در میان آن‌ها گروه‌های افراطی همچون "جبهه النصر" دیده می‌شوند کمک‌های مالی و تسلیحاتی می‌کنند.


What بازدید : 56 سه شنبه 1393/06/04 نظرات (0)

به نظر می رسد برخی از سران داعش با انتشار این تصاویر تلاش می کنند تصوری را که در اذهان عموم درباره داعش نقش بسته، تغییر دهند و وانمود کنند که تمامی ساکنان مناطق تحت اشغال داعش، از حضور این تروریست ها راضی و خشنود هستند.

شکی نیست که شماری از افراط گرایان سلفی مسلک - که در هر شهر و دیاری پیدا می شوند - از اقدامات داعش خشنودند و آن را حمایت می کنند، اما داعشی ها اکنون درصدد برآمده اند که زندگی اهالی مناطق تحت سیطره خود را نه تنها عادی و معمولی، بلکه همراه با رضایت مردمی نشان دهند.

در ابتدای این گزارش نقشۀ منطقۀ موسوم به "ولایت حلب" تحت سیطره داعش منتشر؛ و مرزها و جغرافیای این منطقه تشریح شده است. در این نقشه، مساحت "ولایت حلب" برابر با 10 هزار کیلومتر مربع و «بیش از مساحت 48 کشور جهان» معرفی شده است.

در ادامه تصاویر متعددی از مراکز خدماتی، اداری، آموزشی، قضایی و امنیتی این گروهک در مناطق مختلف این "ولایت" منتشر شده که از تلاش عناصر داعش برای همسو نشان دادن مردم مناطق اشغال شده با قوانین و مقررات عجیب داعش حکایت دارد. بدین ترتیب ظاهرا داعشی ها که اقتدار موهوم خود را در "تبادل وحشت" و انتشار ویدیوهایی از اعدام وحشیانه غیرنظامیان می جویند و آن را به "چماقی" برای ایجاد ترس و رعب مردم کرده اند، در مواردی نیز لازم دیده اند از "هویج" استفاده کنند و خود را خیرخواه مردم؛ و مردم را راضی از اقدامات خود نشان دهند. 

در این تصاویر، داعشی ها تلاش می کنند امور کاملا عادی، مانند نان پختن نانوایی ها و آب دادن درختان خیابان و جمع شدن آب پشت سدها را هم از "برکت" وجود خود وانمود کنند! ...ببینید!

 

آماری درباره "ولایت حلب"؛ 5 شهر، 450 روستا، 1.2 میلیون نفر جمعیت، 10 هزار کیلومتر مربع مساحت و 130 کیلومتر مرز

 

"ولایت حلب" و همسایگان آن از نگاه داعش


What بازدید : 88 دوشنبه 1393/05/20 نظرات (0)

 

برترين تحـول‌آفـرينــان ربـع قـرن اخيـر 

25 سال پیش نسبت به اکنون، در بازارهای مالی تعداد بسیار کمتری شرکت وجود داشت، شرکت وال مارت هنوز جزو 500 شرکت بزرگ آمریکایی قرار نگرفته بود، شبکه اینترنت در مراحل اولیه شکل‌گیری خود قرار داشت، تنها 4 شرکت آمریکایی درآمد سالانه بیش از 50 میلیارد دلار داشتند و اکنون بیش از 50 شرکت این کشور از جمله اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل چنین درآمدی دارند و کمتر کسی از تجارت الکترونیک یا خدمات الکترونیکی مالی اطلاع داشت. تحولات سال‌های اخیر به راستی دنیا را دگرگون کرده و در این میان افرادی بوده‌اند که تاثیری عمیق و انقلاب‌گونه بر دنیای تجارت، خدمات مالی و اقتصاد جهان گذاشته‌اند. این افراد کسانی هستند که خوب یا بد، اثراتی بی مانند بر صنایع و بخش‌های مختلف اقتصاد جهان بر جا گذاشته‌اند و بسیاری از ساختارها را تغییر داده‌اند.
خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی در سالروز تاسیس خود (این خبرگزاری در سال 1989 تاسیس شد)، فهرستی از 25 شخصیت تاثیرگذار بر جهان تهیه کرده و در آن به معرفی این افراد و تاثیری که بر صنعت حوزه فعالیت خود داشتند پرداخته است. 
در این فهرست افراد در بخش‌های مختلف فناوری، صنعت، خدمات، سرمایه‌گذاری، اینترنت به چشم می‌خورند. در مطلب حاضر افرادی از این فهرست که بیشترین تحولات را در حوزه‌های اقتصادی ایجاد کرده‌اند و میراثی ماندگار از خود به جا گذاشته‌اند ذکر شده است. 
ویژگی مشترک تمام این افراد راضی نبودن به وضعیت کنونی خود، تمایل به توسعه فعالیت‌ها و اولویت دادن به تامین نیازهای مشتری به بهترین شکل و بالاترین کیفیت است. اکثر افراد در فهرست اثرگذارترین شخصیت‌های ربع قرن اخیر خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی آمریکایی هستند، اما با توجه به رشد بالای اقتصادهای نوظهور آسیایی و کند بودن نرخ رشد اقتصادهای توسعه‌یافته و نیز اصلاحات اقتصادی که اقتصادهای در حال توسعه در بخش‌های مختلف اقتصاد خود انجام می‌دهند می‌توان انتظار داشت طی سال‌های آینده بر تعداد افراد اثرگذار در این کشورها افزوده شود. 
نکته دیگر اینکه انتخاب نام‌ها در فهرست زیر بر مبنای تاثیر انقلاب گونه‌ای که این افراد بر صنعت حوزه فعالیت خود داشته‌اند بوده است نه ثروت آنها.

 


What بازدید : 89 سه شنبه 1393/05/14 نظرات (0)

 

دولت کره شمالی از سال 1960 کمپی تابستانی به منظور جلب و جذب دانش آموزان از سرتاسر جهان برای تبلیغ کمونیسم و ترویج زندگی به سبک کره ای تاسیس کرده است که این کمپ ها سالانه شاهد حضور بیش از 300 دانش آموز از سرتاسر جهان است.

" سونگ داون" در شهر ساحلی " وونسان" کره شمالی سالانه پذیرای دانش آموزانی از سراسر جهان است.

دولت کره شمالی در دوره قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بیشتر از دانش آموزان کشورهای بلوک کمونیستی برای شرکت در این کمپ ها دعوت می کرد اما پس از فروپاشی شوروی و از بین رفتن بلوک شرق، سیاست دولت پیونگ یانگ جذب دانش آموزان از سراسر جهان حتی ایالات متحده آمریکا است.
 
امسال دولت کره شمالی دانش آموزانی از 5 کشور روسیه، چین، ویتنام، تانزانیا و ایرلند برای حضور در این کمپ تابستانی دعوت کرده است.

بودجه مورد استفاده در برنامه های کمپ سونگ داون از سوی دولت تامین می شود و تلاش دولت پیونگ یانگ در راستای " دیپلماسی عمومی" برای بهبود چهره این کشور در برابر تبلیغات منفی رسانه ای از این کشور در سطح جهان است؛ اما به ازای هر دانش آموز برای اقامت 8 روزه در این کمپ ها مبلغ 270 دلار اخذ می شود.

دولت کره شمالی همه ساله دانش آموزانی را در رده سنی زیر 18 سال از سرتاسر جهان حتی ایالات متحده آمریکا به این کمپ ها جذب می کند.

دانش آموزان شرکت کننده در این کمپ در تفریحات و کلاس های گوناگون موسیقی و هنری شرکت می کنند و با فرهنگ و زبان و موسیقی و رقص های سنتی کره شمالی آشنا می شوند. 

این کمپ علی رغم فقر گسترده در کره شمالی مجهز به روز ترین امکانات تفریحی و ورزشی است.

تصاویر زیر کمپ 2014 و مراسم آغاز رسمی آن را نشان می دهد.

 

مراسم خوشامد گویی دانش آموزان کره شمالی به دانش آموزان میهمان کمپ تابستانی 2014


 

S A L I  J O O N
درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 583
  • بازدید سال : 10,597
  • بازدید کلی : 113,509