loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 43 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

آکواریوم جورجیا از جاذبه‌های توریستی کشور آتلانتا به حساب می‌آید. این آکواریوم به همراه 30 میلیون لیتر آب تازه دریا در رده‌ی بزرگترین آکواریوم جهان قرار گرفته و در مرکز شهر آتلانتا قرار دارد. آکواریوم جورجیا به دلیل دنیای شگفت‌انگیز جانوران آبزی به یکی از معروفترین مراکز جهان تبدیل شده است.

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

گروه سرگرمی ROZANEH

www.ROZANEHONLINE.com

 

What بازدید : 50 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (1)

بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:
 

 

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 

گروه سرگرمی ROZANEH


 قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه

www.ROZANEHONLINE.com

 

What بازدید : 45 چهارشنبه 1393/08/21 نظرات (0)

 چندین شهر توریستی و ارزان قیمت در جهان می خواهیم ارزان ترین شهرهای دنیا برای توریست های جهان را معرفی کنیم. دقت کنید برای توریست های جهان، برای مثال هیچ وقت یک ایرانی به شهر نگوسیگالپا پایتخت هندوراس نمی رود، اما شاید خیلی ها از اروپا به این شهر توریستی بروند. با این شهرها آشنا شوید:

 

تیرانا پایتخت آلبانی
این کشور اروپایی، 421 هزار نفر جمعیت دارد. در این شهر قیمت یک فنجان قهوه 2 دلار است، ارزان تر از تهران ... در حالی که در لندن شما باید برای یک فنجان قهوه 5 دلار بدهید، در تیرانا با بلیت 5 دلاری به سینما می روید اما در لندن 20 دلار باید بدهید، این شهر در رده دهم شهرهای ارزان دنیا قرار دارد.

گروه سرگرمی ROZANEH

 

نگوسیگالپا مرکز هندوراس در آمریکای مرکزی
نهمین شهر ارزان دنیاست (توجه کنید در این مقاله به شهرهای توریستی می پردازیم، وگرنه در قاره آفریقا، شهرهایی وجود دارند که خیلی ارزانتر است). در مرکز این شهر، آپارتمان دو خوابه برای اجاره ماهی 700 دلار است، در صورتی که اگر همین آپارتمان را در هنگ کنگ اجاره کنید باید 7 هزار دلار بدهید، ضمن اینکه مکان های گردشگری زیادی هم در این شهر خواهید دید و نسبت به مکزیک همسایه شمالی اش خیلی به صرفه تر است.

روزنه آنلاین

 

What بازدید : 33 دوشنبه 1393/08/19 نظرات (0)

1. مونو لیک؛ کالیفرنیا (Mono Lake)
دریاچه «مونو لیک» در کالیفرنیا، با بیش از 112 کلیومتر مساحت، حدود 1 تا3 میلیون سال عمر دارد و از قدیمی ترین دریاچه های آمریکای شمالی به حساب می آید. میزان نمک این دریایچه بدون ماهی، بدلیل بسته بودن راه خروج، بسیار بالا است و از اینرو محیطی قلیایی است. چیزی که در این مکان جالب توجه است، ظاهر خارق العاده صخره هایی است که در سواحل کم عمق تر شکل گرفته اند. این صخره های برج مانند از جنس آهک است و در زیر دریا تشکیل می شود و به دلیل کم عمق شدن ناگهانی آب در سال 1941 ، امکان تماشای آن برای ما فراهم شده است. می توان ساعت ها به تماشای این منظره دل انگیز نشست و در مورد نحوه شکل گیری آن خیال پردازی کرد.

 

salijoon.ws

 

 ------------------------------------

2. پاموک قلعه؛ ترکیه (Pamukkale)
قلعه پنبه ای «پاموک» یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری دنیاست. در این مکان، 17 چشمه آب گرم (با دمای 95 تا 212 درجه) از زمین می جوشد که حاوی درصد بالایی بی کربنات کلسیم است. این آب از صخره ها به پایین سرازیر می شود و به مرور زمان رسوبات کلسیم از آن برجای می ماند. در اثر برجای ماندن رسوبات کلسیم، سکو هایی تشکیل می شود به سفیدی پنبه و آنقدر روشن، که از شهرستان «دنیزلی» در 19 کیلومتری این دره قابل رویت است. این سکوهای در حال گسترش، استخرهایی در میان خود پدید آورده اند. یادتان باشد برای بازدید این مکان کفش های خود را از پا در بیاورید تا به این رسوبات زیبا آسیب نرسانید.

 

salijoon.ws

 


What بازدید : 109 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

روس‌ها کاخ کرملین دارند و آمریکایی‌ها کاخ سفید. فرانسه نیز دارای کاخ الیزه است. این کاخ‌ها مرکز فعالیت روسای جمهوری این کشورهاست. کاخ‌های ریاست جمهوری نماینده شکوه، جلال و تجمل بسیاری از کشورها به حساب می‌آیند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/01.jpg

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر جدید خود “کاخ سفید” در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق‌هایی است که امکان شنود در آن‌ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی نیز مقاومت می‌کند. این بنا به‌رغم مخالفت‌های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

 
 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/02.jpg

شکوه و جلال دلارهای نفتی

رنگ کاخ باشکوه ریاست جمهوری قزاقستان در آستانه، پایتخت این کشور، شب‌ها هر چند یک بار تغییر می‌کند. نورسلطان نظربایف، در سال ۱۹۸۹ دبیرکل حزب کمونیست قزاقستان و سال بعد از آن رئیس جمهوری کشور شد. وی در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی شوروی بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد. گفته می‌شود سرمایه خانواده نظربایف حدود هفت میلیارد دلار است. قزاقستان دارای منابع عظیم زیرزمینی است.

 


What بازدید : 33 شنبه 1393/08/10 نظرات (1)


آبشار لاتون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
ارتفاع: ۱۰۵ متر

نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه


آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور است و فاصله آن از روستای کوته کومه، حدود شش کیلومتر است که پس از ۵/۳ ساعت می توان به آن رسید. در این مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می شود. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان نیز می رسید که تقریبا خالی از سکنه است.

به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسیدید باید خیلی مراقب باشید چون آبشار خطرناکی است و چند وقت پیش یک کوهنورد هنگام بالارفتن از این آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آبشار کبودوال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
ارتفاع: ۱۵ متر

نشانی: پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان


آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم ترین تفرجگاه های استان گلستان به شمار می رود. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می گیرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن است.

برای رفتن به این آبشار باید به سمت پارک جنگلی کبودوال بروید، از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی زمان می برد که مسیری بسیار زیباست. در طول مسیر به سمت آبشار، مناظر شگفت آور و پل های چوبی در کنار آبی روان و درختان جنگلی، شما را به وجد می آورد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 65 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

این هتل بسیار لوکس در مرحله ساخت خود می باشد.  برای دسترسی آسان محل فرود هلیکوپتر در طراحی آن در نظر گرفته شده است. این هتل شامل دو بخش فوقانی و تحتانی می باشد که بخش فوقانی آن بالاتر از سطح آب و بخش تحتانی آن در اعماق آب می باشد. ارتباط این دو بخش از طریق راه پله و آسانسور های پر سرعت می باشد. در بخش تحتانی می توان ۲۱ اتاق فوق لوکس با تمامی امکانات را یافت که برای یک شب اقامت در اعماق دریا باید هزینه هنگفت آنرا نیز پرداخت ! امیدواریم تصاویر این مجموعه مورد توجه شما عزیزان واقع شود.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Dubai-Hotel/Water-Discus-Underwater-Hotel-1.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Dubai-Hotel/Water-Discus-Underwater-Hotel-10.jpg


What بازدید : 80 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

 میان شهرهای بزرگ و طبیعت زیبا، گاه شهرهایی کوچک را می‌یابید که گویی جزو منظره‌ی زیبای آن مناطق شده‌اند. این پست، ۳۰ شهر کوچک و رؤیایی را در جهان نشان می‌دهد که این شوق را در انسان ایجاد می‌کند تا زندگی را در این زیبایی بیازماید. البته، جای کندوان، ابیانه و ماسوله در این پست بسیار خالی است.
 

۱-گارمیش-پارتن‌کی‌رشن- باواریا- آلمان
باواریای همیشه زیبا- این شهر در ارتفاعات کوه زوگسپیتز قرار دارد و چون در ارتفاع ۳۰۰۰ متری قرار گرفته، در آلمان شهری از لحاظ ارتفاع محل ساخت نمی‌تواند با آن رقابت کند. شهر اصلاً به دو شهرک تقسیم می‌شد، یکی رمی و دیگری توتنی. در جریان المپیک زمستانی سال ۱۹۳۶، این دو شهرک با هم تلفیق شدند.

گروه سرگرمی روزنه

۲- روستایی در هیمالیا- تبت
این یکی از صدها روستایی است که در کوه‌های تبت، به منظور حفاظت از صومعه‌ای ساخته شده و تنها با پای پیاده یا اسب قابل دسترسی است.

روزنه آنلاین


What بازدید : 51 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

برج العرب مجلل ترین هتل خاور میانه است که با 321 متر ارتفاع، میتوان گفت یکی از بلند قامت ترین هتل های جهان محسوب می شود. هتل جمیرا برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی بنا شده که 280 متر از ساحل فاصله دارد. برج العرب تنها هتل هفت ستاره جهان است و لوکس ترین سوئیت های ممکن را در اختیار میهمانان ویژه ی خود برای یک اقامت بی همتا در سواحل طلایی دبی می گذارد. کوچکترین سوئیت هتل 169 متر مربع و بزرگترین آن 780 متر مربع است. هفت طبقه از این هتل زیبا در زیر دریا و به صورت آکواریوم می باشد. این هتل دارای ۶۰ طبقه‌ است و معمار آن Atkins Middle East می‌باشد.

لابی آتریوم هتل در نوع خود از بلندترین ها در جهان است و اگر در لابی بایستید و به سقف هتل نگاه کنید، متوجه عظمت سازه ای که در آن اقامت دارید خواهید شد. با توجه به اندازه بسیار وسیع برج العرب، این هتل تنها 202 سوئیت دارد و علت آن هم بزرگ بودن همه ی سوئیت های برج العرب است. رقم دقیق هزینه شده برای ساخت برج العرب مشخص نیست، اما گمان می‌رود بیش از یک میلیارد دلار آمریکا هزینه شده باشد که با این حساب اگر سالیان سال همه سوئیت ها به بالاترین قیمت و تمام مدت اجاره داده شود، با توجه به هزینه های جاری برج، این سرمایه گذاری بازگشت نخواهد داشت.

تمام قسمت های هتل از بهترین متریال موجود در جهان ساخته شده و دکوراسیون داخلی هتل توسط هنرمندان مطرح جهان به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است. حتی ست لوازم بهداشتی داخل اتاق ها از بهترین نوع انتخاب شده اند. به جرات می توان گفت لوکس ترین چیزهای دنیا در برج العرب گنجانده شده است. تمامی اطاق های این هتل از نوع سوئیت های دوبلکس می باشند که با طلا طراحی شده اند. با امکانات منحصر بفردی که دارد، تمام پرده‌ها، چراغها و سیستم تهویه هوا با یک دکمه به کار می‌افتند. تمام کانالها به دوربین مدار بسته متصل هستند و مهمان می‌تواند ببیند که چه کسی پشت در است. این هتل دارای رستوران های متنوعی می باشد که می توان غذا را در رستوران المنتها که 200 متر از سطح دریا بالاتر است و میهمانان برای رسیدن به آن از آسانسور شیشه ای استفاده می کنند تا منظره نابی که در این ارتفاع قابل روئت است نهایت استفاده را ببرند. المهرا (به معنی صدف) رستوران دیگری است که در هیچ کجای دنیا نظیر آن ساخته نشده است زیرا آکواریوم زیبا و عظیمی آن را در بر گرفته که گنجایش یک میلیون لیتر آب و هزاران ماهی زیباست این رستوران جزء 10 رستوران برتر دنیاست.

برج العرب برای مدت زیای نماد شهر دبی بوده و هر کس با دیدن تصویر برج العرب بلافاصله دبی را در ذهن خود مرور می کند. شکل ساختاری برج العرب با الهام گرفتن از بادبان کشتی ساخته شده و مهندسی خارق العاده ای برای ساخت آن به کار گرفته شده است. ارتفاع برج العرب از ارتفاع برج ایفل بلندتر است و تنها ۶۰ متر از ساختمان امپایر استیتز در آمریکا کوتاه‌تر است. برج العرب به یک باند هلیکوپتر مجهز شده که برای مدتی زمین تنیس بوده است و افراد مشهوری مثل آندره آغاسی و راجر فدرر در ارتفاع 211 متری از سطح خلیج فارس بر روی این قسمت از برج العرب مسابقه تنیس داده اند. مسافران اختصاصی این هتل با هلیکوپتر از فرودگاه به آن منتقل می‌شوند و گاهی نیز اگر اتاق‌های گران این هتل را کرایه کنند، یک هلیکوپتر اسکورت نظامی آنها را از فرودگاه تا هتل بدرقه خواهد کرد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 33 چهارشنبه 1393/08/07 نظرات (0)

“بوریس لمون” عکاس مستقل فرانسوی سال گذشته در جریان سفر خود به خاور دور از ایران عبور کرد و مجموعه با ارزشی از زندگی و معماری شهری در کشورمان را عکاسی کرد.

بوریس لمون عکاس مستقل فرانسوی که سال گذشته برای سفر به هند عازم قاره کهن شده بود در مسیر خود از کشورهای مختلف از جمله ایران عبور کرد و بنا به نوشته خود قصد داشته در طول این سفر زندگی و فرهنگ مردمان جهان را از دریچه دوربین خود به تصویر بکشد.

او نوشته علاقه اش به ثبت شور و شوق زندگی در میان مردمان و کشف فرهنگ و تاریخ اقوام و مردمان سرزمین های دیگر باعث شده تا سفر خود را از فرانسه به صورت زمینی آغاز کند و در مسیر خود تا رسیدن به سرزمین عجایب هر آنچه می بیند را با دوربینش به ثبت برساند. در این میان آنچه در سایت شخصی عکاس بیشتر به چشم می آید عکس هایش از ایران است. او که در جریان این سفر دو ماهه به اصفهان، یزد، کرمان، بندرعباس، تهران و کردستان رفته از مردمان و بناهای تاریخی و شهری عکاسی کرده است.

عکس های او در عین آنکه ارزش مستند سازی دارد به لحاظ بصری نیز چشم نواز است. لمون مجموعه خود از ایران را با عنوان “ایران شگفت‌انگیز” نام گذاری کرده و نوشته آنچه از معماری و فرهنگ در ایران دیده باور نکردنی بوده است.


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/French-Photo/166931_389.jpg


میدان امام اصفهان


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/French-Photo/166894_679.jpg


ابهر


What بازدید : 104 سه شنبه 1393/08/06 نظرات (0)

پیتر و مندی زن و شوهر اهل هلند که در اوایل سال ۲۰۱۴ از شغل خود استعفا دادند تا یک سفر پر ماجرا را آغاز کنند. آنها با استفاده از دو موتورسیکلت در مدت سه ماه  از ۱۶ کشور عبور کردند. این آرزوی دیرینه آنها بود که بالاخره حقق گشت. با ه سری می زنیم به تصاویری که سوغاتی این سفر بوده است.

ترکیه

 http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Mongolia/Wewantadventure001__880.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Mongolia/Wewantadventure002__880.jpg

 

What بازدید : 47 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

یک عکاس خوش‌ذوق فرانسوی به نام یان آرتوس برتراند حدود ۵ سال از وقت خودش را در ۶ کشور دنیا سپری کرد تا بتواند این عکس‌های خیره‌کننده را ثبت کند. او زمانی که خلبان بالون هوای گرم بود کار آزمایش با عکاسی هوایی را شروع کرد و به اینکار بعنوان یک حرفه علاقمند شد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 65 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

طبق رسمی قدیمی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، دانشجویان روز دوشنبه کشمشی را جشن میگیرند. در این مراسم دانشجویان تازه وارد از دانشجویان قدیمی و فارغ التحصیل بدلیل کمک های درسی تشکر میکنند. در قدیم در این روز دانشجویان یک مشت کشمش را برای قدردانی به دانشجویان قدیمی هدیه میدادند. این روزها یک مشت کشمش جایش را به کف پارتی و اهدای نوشیدنی داده است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 158 پنجشنبه 1393/08/01 نظرات (0)

شاید پل‌های سنگی یا آجری کهنسالی که با خزه پوشیده شده‌اند را بتوان بخشی جدایی ناپذیر از هر منظره‌ی تماشایی و جالب توجهی دانست که در کنار رودخانه یا مناظر روستایی بسیاری قابل مشاهده هستند. پل‌هایی که لحظه‌ای ایستادن در کنار یا روی آنها، شما را وارد قلمرویی تازه، رویایی و مملو از افسونی شگفت آور می‌کند. در این گزارش تصویری همراه شما هستیم با مروری بر تعدادی از این سازه‌های جادویی.

پل‌های مطلب امروز ما، اغلب قدیمی و مرموز جلوه می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد  بدانید پل‌های قوسی شکل تنها با کمک وزن خود این شکل خاص و تماشایی را حفظ می‌کنند. سنگ‌های پشتیبان این پل‌ها بدون کمک سنگ‌های فوقانی و وزن آنها،  قادر به حفظ شکل و ساختار خود نیستند. در نتیجه این ساختار محکم و قابل توجه از معماری پیچیده بهره برده است. هر چند که گاهی قاب بندی کل سازه  تا زمانی که باقی اجزا تحمل و ایستایی کافی را بدست آورند، ار چوب ساخته می‌شده است.

اما فارغ از اصول معماری و مهندسی که از دیر باز در ساخت این سازه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساختار کلی آنها در همراهی با محیط اطراف گاهاً خالق مناظری شگرف و زیبا است که نفس را در سینه حبس می‌کند. گویی از شما دعوت می‌کنند روی آنها قدم گذاشته و هم نوا با جادوی خاموش تنیده شده در سنگ و آجر و چوب، دمی فارغ از جهان اطراف در خلوت و سکوت به تفکر و تأمل بپردازید.

 

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، درستی این باور را نشان می‌دهند.

پل ماه، تایپه، تایوان

گروه سرگرمی روزنه


 

What بازدید : 39 پنجشنبه 1393/08/01 نظرات (0)

 سینما یکی از محل های تفریح است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا روزانه به ان مراجعه می کنند تا فیلمی دیده و ساعاتی تفریح کنند. هر سینما شرایط خاص خود را دارد و معمولا صاحبان این مکان برای جذب هرچه بیشتر مشتری ها راهکارهای مختلف را امتحان می کنند. در این مطلب سعی داریم شما را با جالب ترین سینماهایی که در سراسر دنیا واقع شده اند آشنا کنیم.

**سنه دی شف 


گروه سرگرمی ROZANEH

یکی از لوکس ترین سینماهای دنیا در سئول واقع شده است. این سینما دو صفحه نمایش بسیار گران قیمت و باکیفیت دارد و در هر سانس تنها 30 نفر می توانند در سالن فیلم را تماشا کنند. صندلی ها بسیار راحت هستند و استفاده از مرغوب‌ترین جنس‌ها ساخته شده‌اند. تماشای هر فیلم در این سینما 34 دلار خرج دارد و البته قیمت خوراکی ها از 53 دلار شروع می‌شود.

 


 

What بازدید : 43 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

شهرهایی که سابقه چند هزارساله دارند علاوه بر معماری‌های قدیمی و زیبا می‌توانند نشانه‌هایی از تمدن‌های قدیمی را نمایش دهند. این شهرها همیشه مقاصد خوبی برای گردشگران علاقمند به دوره‌های تاریخی بوده‌اند. ما در اینجا ده شهر از قدیمی‌ترین شهرهای جهان را برای سفر خارجی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

   

گروه سرگرمی روزنه  

 1. دمشق، سوریه: دمشق پایتخت سوریه بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. قدمت این شهر به 8 الی 10 هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد و به دلیل قرار گرفتن در تقاطع شرق و غرب یکی از مهم‌ترین شهرها در تمام ادوار تاریخی بوده است. هلنی، رومی، بیزانسی و اسلامی تمدن‌های حاکم بر این شهر در دوره‌های مختلف بوده‌اند. ;

What بازدید : 115 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

مجید سعیدی، عکاس ایرانی به عنوان برنده جایزه کتاب سال عکاسی آمریکا در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.

مجید سعیدی برای مجموعه عکسی با عنوان «زندگی در جنگ» با تمرکز بر جنبه‌های انسان‌دوستانه در خاورمیانه طی دو دهه اخیر و به تصویر کشیدن زندگی مردم خسته از جنگ و درگیری در افغانستان این جایزه را کسب کرد.

سعیدی که دو سال پیش نیز نامزد کسب این جایزه شده بود، متولد تهران است و عکاسی را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و زمانی که ۱۸ داشت برای عکاسی به مرز ایران و عراق رفت.

تاکنون عکس‌هایی از سعیدی در نشریات مطرحی چون تایم‌، اشپیگل لایف‌، نیویورک تایمز‌، واشینگتن‌پست و بسیاری از نشریات خاورمیانه منتشر شده است.

جایزه عکاسی یونیسف در سال ۲۰۱۰، جایزه هنری نانن در سال ۲۰۱۰، جایزه عکاسی خبری چین در سال ۲۰۱۳ و همچنین جایزه RPS ژاپن درسال ۲۰۱۳ از جمله جوایزی هستند که سعیدی تاکنون کسب کرده است.

سعیدی جایزه «فتو اویدنس» سال ۲۰۱۴ را در رقابت با عکاسان بیش از ۶۰ کشور جهان با پروژ‌ه‌هایی از قاره‌های مختلف جهان کسب کرد. گزیده ای از عکس های این مجموعه را در زیر می بینید.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Photographer/164507_788.jpg

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Photographer/164508_428.jpg

 

What بازدید : 39 سه شنبه 1393/07/22 نظرات (0)

زندگی دریایی، به هر انگیزه که باشد، برای همه ما تجربه ای جالب، غیر منتظره و بسیار جذاب است. امروزه پیشرفت تکنولوژی این امکان را فراهم آورده تا بتوان اوقاتی را در هتل های زیر دریایی سپری کرد.

هتل های بسیاری در دنیا وجود دارد که بخاطر ویژگی و کیفیاتشان از محبوبیت و شهرت والایی برخودارند. در ادامه به معرفی ده مورد از برترین آن ها می پردازیم.



1-پوزیدون آندرواتر ریزورت؛ فیجی (The Poseidon Underwater Resort – Fiji)
«پوزیدون ریزورت» از مشهورترین هتل های زیر دریایی در دنیا است. شواهد و گزارش های مختلف نشان می دهد که این هتل، پادشاه هتل های زیر دریایی دنیا است. این هتل پنج ستاره زیر دریایی در جزیره ای دور افتاده در فیجی ساخته شده، و در یک تالاب 5000 هکتاری احاطه شده است. پوزیدون ریزورت دارای 25 سوئیت، 1 رستوران، و یک کلیسای عروسی است.
 

مشهورترین هتل های زیردریایی دنیا

مشهورترین هتل های زیردریایی دنیا


What بازدید : 146 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)

بلندترین باغ عمودی جهان به شکل برجی مسکونی و پوشیده از درخت در خط افق سیدنی، استرالیا می درخشد. "وان سنترال پارک" تکمیل شده و دارای پارکی مختص به خود است که 166 ارتفاع داشته و تلفیقی چشمگیر از معماری و طبیعت محسوب می شود. این پروژه پیچیده توسط "ژان نوول" و "پارتیک بلان" اجرایی شده و به نوعی یادآور این نکته است که جهان طبیعی می تواند در هارمونی کامل با ساخت فضای شهری باشد.

salijoon.info

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، ژان نووال، معمار پاریسی، با همکاری پاتریک بلان، هنرمند و گیاه شناس فرانسوی، طراحی وان سنترال پارک را انجام داده اند که نمایی از زندگی سبز است و در آن 250 گونه از گل ها و گیاهان بومی استرالیا به کار گرفته شده اند. شاخه های برخی گیاهان مانند درختان مو بین هر طبقه و روی بالکن ها در هم تنیده شده و تا بخش های پایینی ادامه دارند.

salijoon.info

این ساختار زنده و در حال تنفس به صورت حساب شده طراحی شده تا از این که هر یک از ابعاد آن هدف خاصی را دنیال می کنند، اطمینان حاصل شود. این مساله به ویژه در آینه های دارای موتور که بر بالای برج ها قرار گرفته اند، ملموس است. این آینه ها نور خورشید را دریافت کرده و به سمت پایین هدایت می کنند. با غروب خورشید، این سازه شگفت انگیز به نمایشگر پر زرق و برقی از چراغ های LED تبدیل می شود.

salijoon.info

 


What بازدید : 44 شنبه 1393/07/19 نظرات (0)

اینجا شانگهای است. شهر غول آسا و لبریز از جمعیت. شهری مدرن که آمیزه ای از فرهنگ شرق و غرب را به نمایش گذاشته است. شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و هشتمین شهر بزرگ جهان است. این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر چین و رابط میان چین و دنیای خارج به حساب می‌آید.

شانگهای به شهر جنگل آسمانخراشها معروف است. شهر روشنفکری و کارگری با ۲۵ دانشگاه و موسسه دانشگاهی. این شهر در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ‌تسه قرار دارد با فاصله اندکی از اقیانوس آرام و نامش به چینی بر فراز دریا معنی دارد.

آب و هوای شانگهای خنک و صاف است و دمای متوسط سالانه آن حدود 16 درجه سانتیگراد است. از این رو از جمله شهرهایی است که در هر فصلی مورد انتخاب توریست های خارجی است. شهر شانگهای مدرن ترین شهر چین است و بیش از دیگر شهرهای این کشور حال و هوای غربی دارد. منطقه "شین تیان دی" که قبلا پر از خانه های قدیمی ساکنان شانگهای بود، اکنون بازسازی شده است. اگر از بیرون به آن نگاه کنید منطقه ای شرقی به نظر می آید اما وقتی که وارد بارها، کافی شاپ ها و کلوب های آن شوید تفاوت چندانی با نیویورک و پاریس نمی بینید. در این ایمیل قصد نداریم از شانگهای تعریف کنیم اما سفر به آسمان آن و تماشای زیبایی هایش خالی از لطف نیست.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 39 پنجشنبه 1393/07/17 نظرات (0)

کاخ سفید (به انگلیسی: White House) محل کار و اقامت‌گاه رسمی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش شفقنا از ویکی، امروزه کاخ سفید به سه قسمت منزل رئیس‌جمهور در مرکز، شاخه شرقی کاخ، و شاخه غربی کاخ تقسیم شده‌است. ساختمان کاخ سفید شامل شش طبقه‌است: طبقه همکف، طبقه کشور، طبقه دوم، طبقه سوم و دو طبقه زیرزمین. و مساحتی برابر ۵٬۱۰۰ متر مربع را می‌پوشاند. ۱۳۲ اتاق و ۳۵ دستشویی٫ پنج آشپز تمام وقت و روزانه حدود ۵٬۰۰۰ بازدید کننده دارد. کاخ سفید در شماره ۱۶۰۰(Pennsylvania Avenue NW) واقع شده‌است. به عنوان دفتر مجریه رئیس‌جمهور آمریکا واژه خانه سفید غالباً کنایه از کابینه ریاست جمهوری آمریکا است.

کاخ سفید در مالکیت سازمان پارک‌های ملی است. کاخ سفید بخشی از پارک ریاست‌جمهوری را دربر می‌گیرد.

این ساختمان بین سال‌های ۱۷۹۲ و ۱۸۰۰ با ماسه سنگ‌های سفید به سبک جورجیان (Georgian style) همزمان با ساخت شهر واشنگتن ساخته شد.

جان آدامز اولین رئیس جمهور آمریکا بود که در کاخ سفید اقامت نمود و از آن دوران کاخ سفید همواره محل اقامت رئیس جمهور وقت آمریکا بوده‌است. هنگامی که توماس جفرسون (۱۸۰۱)در کاخ سفید اقامت یافت با کمک مهندس معمار بنجامین هنری لاتروب بنای بیرونی کاخ رابا افزودن دو ستون گسترش داد.

کاخ سفید در سال ۱۸۱۴ (در طول جنگ ۱۸۱۲) توسط ارتش بریتانیا صدمه فراوان دید و محتویات آن به تاراج رفت ولی مدت زمان کمی بعد از ویرانی اقدام به بازسازی آن شد. در اکتبر سال ۱۸۱۷ رئیس جمهور آمریکا جیمز مونرو در کاخ سفید که فقط قسمتی از آن بازسازی شده بود اقامت یافت.[۲] کاخ سفید در طول سالیان متمادی چندین بار بازسازی و گسترش یافته‌است.

نام گذاری

بنای کاخ سفید در ابتدا «قصر ریاست جمهوری» یا عمارت ریاست جمهوری نامیده می‌شد. این بنا برای اولین بار در سال ۱۸۱۱ کاخ سفید نام گرفت. به روایتی در زمان بازسازی، این بنا را سفید کردند تا آثار سوختگی آن را بپوشانند واز آن زمان سفید نامیده شد. این روایت بی اساس است زیرا این بنا از زمان ساخت آن در سال ۱۷۹۸ سفید، رنگ شده بود.

این بنا در متون رسمی عمارت هیئت اجرایی نامیده می‌شد. اما در زمان ریاست جمهوری تئودور روزولت ۱۹۰۱ نام غیر رسمی کاخ سفید واشنگتن روی سرنامه‌های رسمی آن چاپ شد. در سرنامه‌های فعلی هم لغت کاخ سفید و واشنگتن در وسط صفحه چاپ می‌شود که به زمان کابینه فرانکلین دلانو روزولت بر می‌گردد. نظریه دیگری این است که نام کاخ سفید از نام مزرعه عمارت سفید (White House Plantation)که محل اقامت مارتا کاستیس واشنگتن(Martha Custis Washington) بود گرفته شده‌است. مزرعه عمارت سفید در بخش نیو کنت (New Kent County) در ایالت ویرجینیا(Virginia) واقع شده بود ودر قرن هیجدهم رئیس جمهور و همسرش در آن زندگی می‌کردند.

دفتر رئیس جمهور (دفتر بیضی شکل) و دفتر کارمندان رتبه بالای او با اتاقی برای ۵۰ کارمند و همچنین اتاق هیئت دولت که ملاقات‌های رئیس جمهور با هیئت دولت درآنجا صورت می‌گیرد در شاخه غربی کاخ سفید واقع شده‌است.

اتاق شرقی در طبقه اول، بزرگ‌ترین اتاق در اقامتگاه رئیس‌جمهوری آمریکا و معمولا محل برگزاری رویدادهای رسمی در کاخ سفید است.

شاخه شرقی که دارای یک دفتر اضافی است، در سال ۱۹۴۲ به کاخ سفید اضافه شد. این قسمت از کاخ سفید در سال ۱۹۷۷ علاوه براستفاده‌های سابق آن برای اولین بار دفتر کارکنان همسر رئیس جمهور آمریکا روزالین کارتر را نیز در خود جای داد. و از آن پس بطور رسمی «دفتر همسر رئیس جمهور» نام گرفت. شاخه شرقی در طول جنگ جهانی دوم به منظور پنهان کردن، ساختمان پناهگاه زیر زمینی که برای مواقع اضطراری ساخته شده بود، بنا شد. پناهگاه زیرزمینی مرکز عملیات اضطراری ریاست‌جمهوری نام گرفت.

 

What بازدید : 46 پنجشنبه 1393/07/17 نظرات (0)

پاریس با واژه هایی مانند هنر، شکوه و زیبایی توصیف می شود و مکانی فوق العاده برای معرفی دستاوردهای طراحی و مهندسی صنعت خودروسازی نیز محسوب می شود. اتو شو پاریس نخستین نمایشگاه خودرو جهان بوده و رویدادی بسیار مهم در این صنعت است که تولیدکنندگان مشهور خودرو آخرین مدل های مفهومی و تولیدی خود را در آن به نمایش می گذارند. تاریخچه برگزاری این نمایشگاه به سال 1898 باز می گردد و هر ساله برگزار می شود. در ادامه این مطلب نگاه کوتاهی به برخی از چهره های مطرح عرضه شده در نمایشگاه خودرو پاریس خواهیم داشت.


 

S A L I  J O O N

 

دیتر زچه، رئیس دایملر و رئیس بخش خودروهای مرسدس بنز در کنار مرسدس AMG GT محصول جدید این شرکت که جانشین مرسدس بنز SLS می شود.

 


S A L I  J O O N

خودرو بسیار زیبای آلفارومئو 4C اسپایدر توجهات بسیاری را در نمایشگاه خودرو پاریس به سوی خود جلب کرد.

 

What بازدید : 80 دوشنبه 1393/07/14 نظرات (0)
What بازدید : 35 سه شنبه 1393/07/08 نظرات (0)
What بازدید : 41 یکشنبه 1393/07/06 نظرات (0)
What بازدید : 54 یکشنبه 1393/07/06 نظرات (0)

زیبایی‌های جهان پیرامون ما گاه از قالب کلمات خارج می‌شوند. وقایعی که باید از نزدیک آنها را لمس کرد، تا شکوه و جذابیت واقعی آنها را حقیقتاً درک نمود. این عقیده‌ی عکاس با ذوقی است که یک سال تمام وقت گذارده تا مجموعه‌ای از عکس‌های طبیعی و جذاب از شفق قطبی را در کشور خود به ثبت برساند. زومیت را در مرور تلاش‌های او همراهی کنید.

پال یاکوبسِن (Pal Jakobsen)، عکاس نروژی است که  شب‌های سرد و منجمد کننده این ناحیه را به جان خریده تا مجموعه‌ای دیدنی از تصاویر مربوط به شفق قطبی در این منطقه را آماده کند. این عکاس خستگی ناپذیر، تمام سال گذشته را در اطراف خانه‌ی خود در حومه شهر سپری کرده تا بتواند در لحظه‌ و زمان مناسب، بهترین تصاویر از این رویداد تماشایی را ثبت و ضبط کند.
 

پال یاکوبسن، عکاس نروژی
 

او در این مورد می‌گوید:

"نمی‌توان زیبایی و عظمت شفق قطبی را در قالب کلمات بیان کرد، شما باید خود آن را از نزدیک تماشا کرده تا به بزرگی آن پی ببرید."

تمامی این تصاویر در ناحیه نارویک (Narvik)، برداشته شده‌اند که در جنوب مرز کوهستانی سوئد قرار گرفته است. در شمال نروژ می‌توان شفق قطبی را تقریباَ در هر نقطه‌ای مشاهده کرد. یاکوبسن اضافه می‌کند که انوار شمالی،  گاهی به آرامی در آسمان حرکت کرده و یا حتی به سرعت به رقص می‌پردازند، این بستگی به انرژی ذرات خورشیدی بوجود آورنده‌ی آنها دارد.

در ادامه همراه شما به تماشای گوشه‌ای از دستاوردهای یک ساله‌ی یاکوبسن می‌نشینیم.
 

 

S A L I  J O O N

S A L I  J O O N




What بازدید : 45 شنبه 1393/07/05 نظرات (2)
What بازدید : 44 پنجشنبه 1393/07/03 نظرات (0)

تعداد صفحات : 3

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 601
  • بازدید سال : 10,615
  • بازدید کلی : 113,527