loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 43 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

شهرهایی که سابقه چند هزارساله دارند علاوه بر معماری‌های قدیمی و زیبا می‌توانند نشانه‌هایی از تمدن‌های قدیمی را نمایش دهند. این شهرها همیشه مقاصد خوبی برای گردشگران علاقمند به دوره‌های تاریخی بوده‌اند. ما در اینجا ده شهر از قدیمی‌ترین شهرهای جهان را برای سفر خارجی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

   

گروه سرگرمی روزنه  

 1. دمشق، سوریه: دمشق پایتخت سوریه بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. قدمت این شهر به 8 الی 10 هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد و به دلیل قرار گرفتن در تقاطع شرق و غرب یکی از مهم‌ترین شهرها در تمام ادوار تاریخی بوده است. هلنی، رومی، بیزانسی و اسلامی تمدن‌های حاکم بر این شهر در دوره‌های مختلف بوده‌اند. ;


گروه سرگرمی روزنه  

2. آتن، یونان: مهد تمدن غرب، آتن پایتخت یونان با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر است. معماری این شهر مربوط به 7000 سال پیش است که در دوره‌های مختلف توسط بیزانس، تمدن رومی و عثمانی رقم خورده است. این شهر پر از آثار باستانی شامل موزه‌های تاریخی، از جمله موزه باستان شناسی ملی، موزه بیزانس و مسیحی و موزه جدید آکروپولیس است. آتن از دیرباز مهد دانشمندان و فیلسوفان بوده است.


گروه سرگرمی ROZANEH  

3. بیبلوس، لبنان: بیبلوس یا فینیقیه گهواره یکی دیگر از تمدن‌های باستانی است. این شهر قدمتی برابر با 5 هزار سال دارد و در این شهر الفبای فینیقی توسعه پیدا کرد. جالب است بدانید نام انگلیسی کتاب مقدس از نام این شهر وام گرفته شده است. بیبلوس این روزها یک مقصد توریستی دوست داشتنی است و مکان‌های باستانی بسیاری در آن وجود دارد.


گروه سرگرمی روزنه  

4. اورشلیم: اورشلیم یکی از شهرهای قدیمی و مذهبی جهان است که از گذشته‌های دور مکانی مقدس برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان بوده است. این شهر که قدمت آن را 4 هزار سال تخمین زده‌اند پر از آثار باستانی در معرض نابودی است.


روزنه آنلاین  

 

5. بنارس، هند: هند زادگاه یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های انسانی است و شهر بنارس از گذشته‌های دور یکی از شهرهای بسیار مهم این شبه جزیره بوده است. بنارس مهد نویسندگان و شاعران معروفی بوده و به خاطر محصولاتی همچون پارچه، عطر و مجسمه‌های مختلف مشهور بوده است.


 

گروه سرگرمی روزنه  

 

6. Cholula، مکزیک: بیش از 2500 سال پیش روستاهای پراکنده متمرکز شدند و شهر Cholula را شکل دادند. این شهر محل اقامت فرهنگ‌های مختلف از جمله اولمک‌ها، تولتک‌ها و آزتک‌ بوده است. این شهر کوچک امروزه تنها 60 هزار نفر جمعیت دارد اما یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قاره امریکا و جهان است.


 

روزنه آنلاین  

 

7. جریکو، فلسطین: شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که حدود 11 هزار سال پیش در این منطقه انسان‌ها سکونت داشتند. هر چند این شهر حالا تنها 20 هزار نفر جمعیت دارد اما همچنان یکی از خوش‌آب و هواترین و مهم‌ترین شهرهای منطقه است. 


 

گروه سرگرمی ROZANEH  

 

8. حلب، سوریه: حلب یکی از بزرگ‌ترین شهرهای سوریه است که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در مرکز جاده ابریشم قرار گرفته و حفاری‌های صورت گرفته در آن خبر از قدمت 13 هزار ساله آن می‌دهند. کاروانسراها، مدارس و کلیساهای این شهر جزو مهم‌ترین مراکز تاریخی آن هستند.


 

www.ROZANEHONLINE.com  

 

9. Plovdiv، بلغارستان: قدمت Plovdiv را به 4000 سال قبل از میلاد نسبت می‌دهند. در طول تاریخ تمدن‌های بسیاری بر این شهر حکمرانی کرده‌اند که رومی‌ها و عثمانی‌ها جزو آنها بوده‌اند. موزه‌ها، کلیساها و معابد بسیاری در این شهر وجود دارند که نشان از قدمت بالای آن دارد.


 

گروه سرگرمی ROZANEH  

 

10. لئویانگ، چین : علاوه بر شهرهای باستانی مدیترانه لئویانگ در چین نیز جزو قدیمی‌ترین محل‌های سکونت اقوام آسیایی بوده است. این شهر هزاران سال قدمت دارد و هم‌اکنون با جمعیتی بالغ بر 7 میلیون نفر یکی از شهرهای مهم چین است. معابد بودایی این شهر جزو مهم‌ترین آثار باستانی آن هستند که در فهرست میراث جهانی قرار گرفته‌اند.

 


لازم به ذکر است شهر شوش با قدمت 5 هزار سال قبل از میلاد ، نیز در این لیست قرار دارد ، که پیش از همه موارد بالا ، سفری به این شهر با قدمت چندین هزار ساله توصیه میشود:

   

 

تاریخ این شهر ایران تقریبا به 8000 قبل از میلاد برمی‌گردد، شوش بارها و بارها در زمان حکومت ایلامی‌ها، بابلیان، هخامنشیان، یونانیان، پاریتان، ساسانیان و دیگر تمدن‌های ایرانی جزو مراکز اصلی حکومت و از شهرهای مهم بوده است. این شهر در دوران اوج و افتخار خود کمتر روزهای آرام به خود دیده است.

 

 

شوش شهری است که لوح معروف حمورابی در آن کشف شد. لوح یادبود 7 فوتی که قرن 12 قبل از میلاد به شوش آورده شد و دوباره در سال 1901 کشف شد. این لوح اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 345
  • باردید دیروز : 70
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 563
  • بازدید ماه : 1,467
  • بازدید سال : 11,481
  • بازدید کلی : 114,393