loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 104 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

خاکسپاری و دفن کردن مردگان در هر دین و مذهب یا هر سنتی وجود دارد اما تفاوت های بسیاری میان آن ها وجود دارد. از آنجایی که سنت ها از دیرباز میان قوم های مختلف وجود داشته اند و با توحه به متفاوت بودن طرز تفکر آن ها می توانند بسیار عجیب و خاص باشند. در ادامه به برخی از عجیب ترین راه های احترام به مردگان در دنیا اشاره خواهیم کرد:

** سوتی
گروه سرگرمی روزنه
یکی از روش های عجیب در سنت های هند است که در آن خودسوزی به همراه مردگان هدف اصلی است. در سنت های هند معمولا مردگان را می سوزانند و سپس خاکستر مرده را به دست باد می سپارند. " سوتی" روشی است که در گذشته انجام می شده و به همراه مرده یک فرد زنده نیز سوزانده میشد برای مثال اگر مردی جانش را از دست داده بود همسر او نیز به همراه مرده سوزانده میشد. این روش این روزها ممنوع شده است اما هنوز نشانه های از آن دیده می شود.


** تابوت های آویزان

www.ROZANEHONLINE.com
این روش یکی از عجیبترین روش های دفن مردگان است که از گذشته های دور در چین وجود داشته است. در برخی از نقاط چین میتوان تابوت هایی را مشاهده کرده که به دیواره های صخره کوبیده شده و میان زمین و آسمان باقی مانده اند. این تابوت ها با افتخار به نمایش گذاشته شده اند و معمولا هر خانواده ای یک دیوار مخصوص در کوهستان دارد. این تابوت ها به خاطر قدیمی بودن گاهی نیز سقوط کرده و در برخورد با زمین متلاشی می شوند.

 

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 58 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)

معماری در جهان اسلام یکی از بزرگترین جلوه‌های ظهور یک حقیقت هنری در کالبد مادی بشمار می‌رود. از لحاظ تاریخی معماری اولین هنری بشمار می‌آید که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار نموده، از طرف مسلمانان مورد استقبال قرار گیرد. معماری اسلامی، شیوه‌ای از معماری است که تحت تأثیر فرهنگ اسلامی بوجود آمده و دارای ویژگی هایی از قبیل گستره زمانی و گستره مکانی است و بعنوان یکی از موفق ترین شیوه‌های معماری در تاریخ معماری جهان بوده و با تعاریفی از قبیل زیبا، شگفت انگیز و پرشکوه قابل بازشناسی است.

تاقها، کاشی های موزائیکی و گنبدهای مدور از ویژگیهای ساختاریِ معماری اسلامی خصوصا در ایران است. قدمت معماری ایرانی به 5000 سال پیش از میلاد باز می گردد و بر معماری کشورهای هند، ترکیه و تاجیکستان تا زنگبار تاثیر شگرف گذاشته است. ساختمانها و مجموعه های متنوعی از قبیل مساجد، آرامگاهها، بازارها، پلها و قصرها از زمانهای قدیم و از دوران باستان باقی مانده اند. ایرانیان می دانستند که چگونه ساختمانهای بلند دارای فضای درونی گسترده بسازند و عبادتگاه هایشان همواره در تناسب و هماهنگ با عقاید و طبیعت اطرافشان بوده است. معماری مساجد در ایران از منطقه ای به منطقه دیگر تفاوت می کند که این تفاوتها ناشی از ساختارهای هندسی، مصالح و سبکهای مخصوص به هر محل است. این مساجد اغلب دارای ساختارهای بسیار پیچیده هستند که در آنها از تنوع رنگها، کاشی کاری و طرحهای نمادین استفاده شده است. گنبد مساجد با منعکس کردن نور خورشید، همچون یاقوتی فیروزه ای بر بام مساجد می درخشد و مسافرانی که از جاده ابریشم وارد ایران شده و از این راه گذر میکنند، قادرند از کیلومترها دورتر، این گنبدهای درخشان را ببینند.

مساجد نیز به نوبه خود عامل تجلی‌بخش قسمت مهمی از معماری و تاریخ اسلامی شهرهای دنیا را تشیکل می دهند که هر بیننده مسلمان و غیرمسلمانی را مجذوب می کنند، آشنایی با این تاریخ، عامل بالندگی به فرهنگ، تاریخ و هنر اسلامی ایرانی است. مساجد بسیار مدرنی در سرتاسر جهان در دهه گذشته ساخته شده اند که شاهکار مطلق هنر معماری اند که ایران اسلامی در این راستا نقش ارزنده ای را ایفا می کند و بناهای نفیس متعددی را می توانیم در ایران نام ببریم. در ادامه ایمیل نمونه هایی تصویری از معماری شگفت انگیز اسلامی در دنیا را می بینیم.




حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، قم، ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مسجد نصیر الملک، شیراز، ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مسجد نصیر الملک، شیراز، ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 108 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

"نخل گردانی، طبق کشی، طشت گذاری، دسته‌های شاخسی واخسی، زارخاک، گِل مالی، بیل زنی و..." تنها مشتی از خروارها جلوه‌ها و مراسم‌های عزاداری است که مردم شهرهای مختلف ایران در این روزها و شب‌های عزای سید و سالار شهیدان انجام می‌دهند. محرم و عاشورا در فرهنگ مذهبی شیعه‌ها همواره جایگاه خاص و برجسته‌ای دارد و زمینه ساز مجموعه‌ای از سنت‌ها و مراسم‌هایی است که در طول تاریخ به عنوان میراثی معنوی نسل به نسل و سینه به سینه به دیگران منتقل می‌شود. این‌ها گوشه‌‌ای از آداب و رسومی است که مردم اقلیم‌های مختلف در شهرهایشان برگزار می‌کنند.


آذری‌ها: طشت‌ گذاری

عزاداری شهرهای آذربایجان و اردبیل با دو رسم خاص "طشت گذاری" و دسته‌های "شاخسی، واخسی" معروف است که با مرثیه‌ها و آداب خاصی برگزار می‌شود. دسته‌های عزاداری "شاخسی، واخسی" (شاه حسین، وای حسین)، بنابر سنت دیرینه آذربایجانیان، همه ساله از دهه آخر ماه ذیحجه، فعالیت خود را شروع می‌کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به این شکل که دسته‌های عزاداری شاخسی، واخسی، از چند روز مانده به ماه محرم، شب‌ها در حسینیه‌ها و مساجد تشکیل شده و با حضور عزاداران، در صف‌هایی طویل و زنجیروار، راهی کوچه و خیابان شده و مرثیه‌ها و اشعار مذهبی در رثای سالار شهیدان و یارانش سرمی دهند. اوج این مراسم درظهر عاشورا و پس از اتمام عزاداری ظهر عاشوراست که عزاداران، با ذکر "شاخسی، واخسی"، پس از طی نمودن مسیری طولانی نهایتا خود را به خیمه‌های به آتش کشیده شده (نماد خیمه‌های امام حسین(ع) و یارانش در کربلا) رسانده و به سوگ واقعه می‌نشینند.

رسم دیگر، "طشت گذاری" یا "طشت گردانی" است که منسوب به اردبیل، به طور خاص و مردم آذربایجان به طور عام است. در این آیین، طشت، نماد مشک سقای کربلا، نماد آب رود فراتی است که به روی حسین(ع) و یارانش بسته شد. چرا که واقعه کربلا و بسته شدن فرات به روی امام حسین(ع)، یارانشان و ایثارگری‌های سقای کربلا برای رسانیدن آب به تشنگان و حماسه آفرینی آنانی که با لبانی تشنه به شهادت رسیدند، به یقین قداست و جایگاه والای آب را در فرهنگ شیعیان و بخصوص ایرانیان، بیش از پیش عمق بخشیده است تا آنجا که انعکاس این امر را در فرهنگ مردم و بخصوص در شکل گیری آداب و رسوم و آیین‌های آنها شاهد هستیم.


What بازدید : 44 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

هر ساله آیین گل مالی همزمان با عاشورای حسینی در خرم آباد برگزار می شود. عزاداران سر و پیکر خود را به گل آغشته و در اصطلاح عامیانه در حالیکه «گل ماتم» به سرگرفته اند، راهی هیات ها و دسته های عزاداری می شوند.


 

 
 
 
 
What بازدید : 98 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

به نقل از فرارو؛ دیوید گاتنفلدر، رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا یکی از پربار ترین مجموعه تصاویر از کشور رازآمیر کره شمالی را عکاسی و منتشر کرده است. دیوید گاتنفلدر، عکاس برجسته جهان و رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از بیست بار به کره شمالی رفته و عکس های متعددی از زندگی در این کشور رازآمیز تهیه کرده که تاکنون چندین جایزه بین المللی را نیز برای وی به همراه داشته است. او از معدود عکاسانی است که توانسته از ممنوعیت های تهیه عکس و گزارش در کره شمالی عبور کند و با قطار مخصوص حزب حاکم کمونیست به این کشور سفر کند و زندگی شهروندان عادی این کشور را از نزدیک ببیند.

به گفته وی، تصاویر حاصل از این سفر برای کسانی که از خارج به این کشور کمونیستی می‌نگرند و همواره شاهد مارش‌های نظامی و تصاویر بزرگ مقام‌های ارشد این کشور بوده‌اند، مغایرت دارد. وی از سال 2000 ، 17 بار به کره شمالی سفر کرده است و می‌گوید: این کشور سخت‌ترین کشوری بود که در آن به عکاسی مشغول شدم. در ادامه ایمیل نگاهی می اندازیم به تعدادی از آخرین عکس های او از زندگی در حصار کره شمالی ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 71 پنجشنبه 1393/08/08 نظرات (0)

عکس‌های خانوادگی روی دیوار آشپزخانه ای در سلماس آذربایجان غربی. عکس از نرجس نادری‌نژاد


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Iran8/383367_313.jpg


 

یکی از طاقی‌های حسینیه‌ی شاه ابوالقاسمِ یزد. عکس از علی گلشن


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Iran8/383368_858.jpg

What بازدید : 33 چهارشنبه 1393/08/07 نظرات (0)

“بوریس لمون” عکاس مستقل فرانسوی سال گذشته در جریان سفر خود به خاور دور از ایران عبور کرد و مجموعه با ارزشی از زندگی و معماری شهری در کشورمان را عکاسی کرد.

بوریس لمون عکاس مستقل فرانسوی که سال گذشته برای سفر به هند عازم قاره کهن شده بود در مسیر خود از کشورهای مختلف از جمله ایران عبور کرد و بنا به نوشته خود قصد داشته در طول این سفر زندگی و فرهنگ مردمان جهان را از دریچه دوربین خود به تصویر بکشد.

او نوشته علاقه اش به ثبت شور و شوق زندگی در میان مردمان و کشف فرهنگ و تاریخ اقوام و مردمان سرزمین های دیگر باعث شده تا سفر خود را از فرانسه به صورت زمینی آغاز کند و در مسیر خود تا رسیدن به سرزمین عجایب هر آنچه می بیند را با دوربینش به ثبت برساند. در این میان آنچه در سایت شخصی عکاس بیشتر به چشم می آید عکس هایش از ایران است. او که در جریان این سفر دو ماهه به اصفهان، یزد، کرمان، بندرعباس، تهران و کردستان رفته از مردمان و بناهای تاریخی و شهری عکاسی کرده است.

عکس های او در عین آنکه ارزش مستند سازی دارد به لحاظ بصری نیز چشم نواز است. لمون مجموعه خود از ایران را با عنوان “ایران شگفت‌انگیز” نام گذاری کرده و نوشته آنچه از معماری و فرهنگ در ایران دیده باور نکردنی بوده است.


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/French-Photo/166931_389.jpg


میدان امام اصفهان


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/French-Photo/166894_679.jpg


ابهر


What بازدید : 89 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

متاسفانه یکی از کاربردهایی که شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و اینستاگرام برای برخی از ایرانیان دارد، خودنمایی محض است. فرهنگ غربی که برگردان ژست‌های هالیوودی و فستیوال‌های غرب است در صفحات شبکه‌های اجتماعی برخی ایرانیان به گونه دیگری به نمایش درآمده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 65 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

طبق رسمی قدیمی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، دانشجویان روز دوشنبه کشمشی را جشن میگیرند. در این مراسم دانشجویان تازه وارد از دانشجویان قدیمی و فارغ التحصیل بدلیل کمک های درسی تشکر میکنند. در قدیم در این روز دانشجویان یک مشت کشمش را برای قدردانی به دانشجویان قدیمی هدیه میدادند. این روزها یک مشت کشمش جایش را به کف پارتی و اهدای نوشیدنی داده است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 184 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

اخم روحانی به لاریجانی در جلسه مشترک دولت و مجلس

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_013_13.jpg

معمر قذافی ۵۰ سال پیش

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_020_20.jpg

کلاس موسیقی یکی‌ از مدارس دخترانه شهرستان خوی – سال ۱۳۱۵ خورشیدی

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_001_1.jpg

What بازدید : 58 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

آمارها نشان می دهد متوسط درآمد یک فرد برای زندگی در شهر پاریس، یکی از گزانترین شهرهای دنیا باید بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار دلار در سال باشد.

آمار جهانی نشان می‌دهد تا سن ۴۴ سالگی افراد به طور متوسط ۲ تا ۳ بار محل سکونت خود را عوض می‌کنند اما در بیشتر مواقع این تغییر محل سکونت تغییری اساسی به حساب نمی‌آید زیرا اکثر افراد به مکان دیگری در همان شهر خود و یا حداکثر یک شهر مجاور نقل‌مکان می‌کنند.

طبق گزارشی که سازمان آمار آمریکا منتشر کرده، در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۷ میلیون نفر (۱۲ درصد کل جمعیت آمریکا) محل سکونت خود را تغییر داده‌اند از میان این تعداد افراد در حدود ۶۵ درصد محل سکونت خود را در همان شهر انتخاب کرده‌اند و ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز حداکثر به ایالت‌های مجاور مهاجرت کرده‌اند.

تنها تعداد کمی از این افراد کشور جدیدی را برای محل سکونت جدید انتخاب کرده‌اند.

درهرصورت تصمیم‌گیری برای تغییر محل سکونت و اقامت در یک شهر دور و یک کشور دیگر تصمیم بسیار بزرگی است که سنجیدن و برسی کردن وضعیت آن خودیم پروژه بزرگ و سخت محسوب می‌شود و افرادی که قصد طی کردن چنین مسیری را دارند باید کاملاً از تصمیم خود و عواقب آن آگاهی داشته باشند.

بدون شک اولین چیزی که به ذهن هرکسی برای اقامت در یک شهر و کشور دیگر به ذهن می‌رسد هزینه‌های زندگی در آن شهر است.

در همین راستا قصد داریم مقایسه‌ای را درزمینهٔ هزینه ای زندگی در شهرهای مختلف دنیا انجام دهیم.

شهرهای انتخابی در دسته زیباترین شهرهای دنیا قرار دارند و اطلاعات در مورد هرینه های معمول زندگی در این شهرها از وبسایت ها و منابع مختلف گردآوری شده است.

آمستردام – هلند

هزینه یک وعده‌غذای کامل (کمبو) فست فودی: ۹ دلار
وعده شام برای دو نفر در یک رستوران محلی: ۵۴ دلار
قیمت بطری دو لیتری نوشابه: ۲٫۷ دلار
قیمت یک شانه ۱۲ تایی تخم‌مرغ: ۳٫۴۳ دلار
اجاره یک ماه خانه مبله در منطقه خوب شهر: ۲۴۵۳ دلار
هزینه برق، آب، و… برای دو نفر در یک‌خانه متوسط: ۲۱۰ دلار
یک لیتر گاز: ۲٫۳۴ دلار
یک تلویزیون صفحه تخت ۴۰ اینچی: ۶۸۲ دلار
یک ماشین صفر (فولکس‌واگن گلف ۲٫۰TDI): 37950 دلار
دو بلیت سینما: ۲۸ دلار
متوسط درآمد لازم برای داشتن زندگی راحت در آمستردام: ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در سال

 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Life/01.jpg

 

What بازدید : 129 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

خانه نیما یوشیج در روستای یوش، مربوط به دوره قاجاریه است و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان مازندران به شمار می‌رود. علیرضا خیرخواه با دوربین خود عکس‌هایی از خانه بنیادگذار شعر نو فارسی ثبت کرده است که در زیر می‌بینید.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Nima/01.jpg

 
 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Nima/02.jpg

“یوش” روستایی است از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران.

 


What بازدید : 47 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

 سام درخشانی: اگه عاشقت نبودم...رضا جون تولدت مبارك رفيق

تصاویر متفاوت از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی

 

 سحر دولتشاهی در فیلم شکار

تصاویر متفاوت از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی

 

What بازدید : 79 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

در روزگاری که جامعه مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از ارکان اصلی ارتباط افراد با یکدیگر شده است، ستارگان و چهره های هر جامعه ای نیز این صفحات را برای ارتباط بهتر با طرفداران خود و مردم انتخاب کرده اند.

چهره های جامعه ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بسیاری از ستارگان سینما، موسیقی، ورزش، سیاست و ... ما با داشتن یک یا چند صفحه در شبکه های اجتماعی مختلف قصد در ارتباط مستمر و دوطرفه با مردم دارند.

در این سری مطالب ما تصمیم گرفته‎ایم گزیده ای از فعالیت چهره های ایرانی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ... در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.


پس از راه افتادن صفحه "بچه پولدار های تهران" و سر و صدا و حاشیه های زیادش، الناز خانم شاکردوست هم این عکس را خود را در صفحه "بچه پولدار ها" یا همان RichKidsOfTehran به اشتراک گذاشت و به همه فخر فروخت! البته گویا این صفحه امروز صبح جمع شده است!

http://www.rozanehonline.com 


سپند امیر سلیمانی با این عکس خود بر جمله معروف "سلفی گرفتن در همه جا و در هر حالی واجب و ضروری است" تاکید کرد. البته آرزوی سلامتی برای هنرمند عزیزمان داریم.


گروه سرگرمی ROZANEH 


What بازدید : 75 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

زمانه عوض شده دیگه مثل قبل نیست که هر کاری دلمون بخواد انجام بدیم، جواب رد دادن یه رفتار دوستانه نیست، دون کورلئونه تمام سیاستمدار های نیویورکو در اختیار دارن، باید از وجودشون همه استفاده کنیم، باید اجازه بده ما هم از چاه آب بکشیم، البته دون کورلئونه برای این خدمات میتونند صورت حساب بفرستند هر چی باشه همه ما از یه قباشیم.

The Godfather

 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Dialogue14/377291_718.jpg

 

 
 

احسان (صابر ابر): کسایی که پشت سر هم یه فیلم رو دوبار تماشا میکنن به نظر آدم های عجیبی میان… اما این احساسیه که نمیشه به همه توضیحش داد… وقتی هنوز شخصیت های یه فیلم تو ذهنت زنده ان و دارن نفس میکشن، می تونی روی پرده به چشم هاشون خیره بشی… میتونی باهاشون حرف بزنی… میتونی سرنوشتشون رو تغییر بدی… این طوری میتونی واقعیت رو به شکل خواب و رویا بازسازی کنی… می تونی توی صندلی سینما فرو بری… لحظه ای که چراغ ها خاموش میشه، معجزه اتفاق می افته… درست تو لحظه ای که حس می کنی هیچ راهی برای فرار باقی نمونده. مهم فقط اینه که با همه توانت ادامه بدی… همه چی درست از همین جا شروع میشه.

اینجا بدون من – بهرام توکلی

 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Dialogue14/377292_309.jpg

 

What بازدید : 115 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

مجید سعیدی، عکاس ایرانی به عنوان برنده جایزه کتاب سال عکاسی آمریکا در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.

مجید سعیدی برای مجموعه عکسی با عنوان «زندگی در جنگ» با تمرکز بر جنبه‌های انسان‌دوستانه در خاورمیانه طی دو دهه اخیر و به تصویر کشیدن زندگی مردم خسته از جنگ و درگیری در افغانستان این جایزه را کسب کرد.

سعیدی که دو سال پیش نیز نامزد کسب این جایزه شده بود، متولد تهران است و عکاسی را از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و زمانی که ۱۸ داشت برای عکاسی به مرز ایران و عراق رفت.

تاکنون عکس‌هایی از سعیدی در نشریات مطرحی چون تایم‌، اشپیگل لایف‌، نیویورک تایمز‌، واشینگتن‌پست و بسیاری از نشریات خاورمیانه منتشر شده است.

جایزه عکاسی یونیسف در سال ۲۰۱۰، جایزه هنری نانن در سال ۲۰۱۰، جایزه عکاسی خبری چین در سال ۲۰۱۳ و همچنین جایزه RPS ژاپن درسال ۲۰۱۳ از جمله جوایزی هستند که سعیدی تاکنون کسب کرده است.

سعیدی جایزه «فتو اویدنس» سال ۲۰۱۴ را در رقابت با عکاسان بیش از ۶۰ کشور جهان با پروژ‌ه‌هایی از قاره‌های مختلف جهان کسب کرد. گزیده ای از عکس های این مجموعه را در زیر می بینید.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Photographer/164507_788.jpg

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Photographer/164508_428.jpg

 

What بازدید : 116 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

در سراسر جهان کلیساها و موزه های مختلفی وجود دارند که جمجمه و اسکلت های انسان های قرن‌های گذشته که گاه در جنگ و نسل کشی جان خود را از دست داده اند و یا به مرگ طبیعی مرده و در گورستان های مقدس در کنار کلیساها دفن شده‌اند نگهداری و به نمایش درآمده‌اند.

کلیساها و گورستان های مقدس در کنار موزه هایی که اجساد گورهای دسته جمعی ناشی نسل کشی در آنها نگهداری می‌شود مکان هایی است که صدها و گاه هزاران جمجمه و استخوان انسان های قرون گذشته در آنجا به معرض نمایش درآمده است.

 کلیسای “سدلک”، کلیسای “سانتا ماریا”، کلیسای “کاپلا داس اوساس” و کلیسای “دومونت”مشهورترین کلیساهای اروپایی هستند که در و دیوار و سقف آنها مملو از استخوان های مردگان است و در این میان کلیسای سدلک مشهورترین آنها است.

کلیسای سدلک در جمهوری چک مکانی است که در آن از ۴۰ هزار استخوان کوچک و ۷۰ هزار استخوان کامل انسان برای تزئینات داخلی استفاده شده است.

گفته می شود این استخوان ها متعلق به انسان هایی است که در اواسط قرن ۱۴ قربانی طاعون و جنگ شدند. طبق اسناد به دست آمده فقط در سال ۱۳۱۸ طاعون باعث مرگ ۳۰ هزار نفر در این منطقه شده است؛ در سال ۱۴۰۰ راهبان کلیسای گوتیک در سدلک کلیسای کوچکی ساختند و تصمیم گرفتند از استخوان این مردگان که در دخمه های مجاور کلیساها نگهداری می شدند برای تزئینات آن استفاده کنند. 

در این میان موزه هایی نیز در قرون بیستم و به دنبال نسل کشی های مختلف در سراسر جهان بوجود آمد که پس از کشف گورهای دسته جمعی برای یادآوری جنایت غیر انسانی تاسیس شد و استخوان های قربانیان در آن به معرض بازدید درآمد. موزه نسل کشی رواندا با بیش از ۴۵ هزار اسکلت متعلق به نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ در گوردخمه کلیسای کاتولیک “نیاماتای” روندا از مشهورترین آنها در جهان به شمار می‌رود. عکس هایی که پایگاه “آتلانتیک” از معروف ترین موزه‌های مردگان جمع آوری کرده است را در زیر می بینید.


http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Museum/164649_843.jpg


بیش از ۵۰ هزار جمجمه و استخوان مردگان در کلیسای “سنت جیمز” در جمهوری چک


http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Museum/164650_978.jpg


تزئینات داخلی کلیسای “سدلک” با استخوان های مردگان


What بازدید : 237 شنبه 1393/07/26 نظرات (0)

خبری که در هفته گذشته دنیای هنر و فوتبال را تکان داد، حضور هاشم خان بیک زاده در یک سریال بود. در این جا هم میبینید بازکنان تیم ملی معلوم نیست با چه مشقتی شبکه ۱ را در آن ور دنیا گرفته اند و با ویدئو پروژکتور دارند سریال را می‌بینند. جلویش هم سلفی انداخته اند. کلا از عکس ها و حواشی ای که از اردوی تیم ملی بیرون آمد مشخص است اردوی خیلی پر باری داشته اند دوستان. باز خدا را شکر در جام ملت ها با یمن و ویتنام و تایلند همگروه نیستیم!


http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Chehrehaa26/376623_389.jpg

 

دل آدم جوان باشد نادر خان. خیلی هم جذاب شده ای اتفاقاً!


http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Chehrehaa26/376624_319.jpg

 

What بازدید : 63 پنجشنبه 1393/07/24 نظرات (0)

استفاده از راهی که رهروان آن کم است، به‌رغم اینکه هیجان‌انگیز است می‌تواند درآمدزایی خوبی هم داشته باشد. بی‌شک افراد خلاق، افراد موفقی هستند و می‌توانند به گونه‌ای فکر یا کار کنند که هیچ‌گاه به ذهن عموم نمی‌رسد.

دلیل موفقیت آنها هم دقیقاً در همین نکته است: کاری که انجام‌اش به ذهن هر کسی نمی‌رسد. کارهای عجیب و غریب قطعاً می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد، اما اغلب نیاز به خلاقیت، سعی و کوشش و تمایل به خطر کردن دارد. 

در این زمینه ابیگیل گرینگ (Abigail Gehring) نویسنده کتاب 100 شغل عجیب معتقد است: "بدیهی است هزینه‌های بالایی برای آموزش و پرورش و تبدیل شدن به یک دکتر یا یک وکیل وجود دارد، اما اگر شما یک فرد سختکوش هستید یک راه بسیار ساده برای موفقیت وجود دارد، مجهولات زیادی هستند که عموم مردم به آن توجه نمی‌کنند و می‌توان از آنها پول درآورد. قرار نیست همه پزشک یا وکیل شوند." به گفته گرینگ مطمئناً افرادی که از ساعت 9 صبح تا پنج بعد از ظهر سر کار هستند به دنبال شغل‌های عجیب نمی‌روند. آنها شغل دارند و سرشان شلوغ است. معمولاً افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند، به دنبال فرصت‌های جدید می‌روند. البته هستند افرادی که برای هیجان دادن به زندگی خود کاری غیرمعمول و هیجان‌انگیز انجام می‌دهند.

 

دادزن

 

گروه سرگرمی ROZANEH

 دادزن‌ها را همه جا دیده‌اید از خیابان انقلاب گرفته تا مقابل سینما‌ها و حتی اگر مشهد رفته باشید عکاسی‌های اطراف حرم. ممکن است بعضی روزها با صدای داد‌زن‌ها از خواب بیدار شوید. داد‌زن‌ها داد می‌زنند و از صدای بلند خود نه برای آواز بلکه برای جذب و جلب مشتری برای یک دکان و حجره استفاده می‌کنند. دادزن‌ها در مشهد بین 30 تا 100 هزار تومان در روز پول می‌گیرند. برخی از آنها یک حقوق ثابت می‌گیرند و مابقی به صورت درصدی است. هر چه مشتری بیشتری بیاید پول بیشتری کاسب هستند. قدیم‌ترها دادزن‌ها مردم را برای دیدن فیلم هم دعوت می‌کردند. اگر سر خیابان حافظ برای سوار شدن تاکسی منتظر شده باشید حتماً آن پیرمرد قد‌کوتاه با عینک دودی را دیده‌اید که با صدای بلند داد می‌زند: "مستقیم ته شاپور". میوه و تره‌بار‌فروش‌ها هم دادزن استخدام می‌کنند. یا شب عید که می‌شود خیابان‌های تهران پر است از داد‌زن‌هایی که برای فروش بیشتر تلاش می‌کنند.

 


 عروسک تن‌پوش

گروه سرگرمی روزنه

 یکی از شغل‌هایی که در همه کشورهای دنیا و حتی در ایران مورد توجه قرار گرفته پوشیدن عروسک تن‌پوش است. افرادی هستند که این عروسک را می‌پوشند و در مقابل رستوران‌ها و فست‌فودها برای مشتریان ایجاد رغبت می‌کنند. معمولاً کودکان به این عروسک‌ها واکنش نشان داده و با آنها بازی می‌کنند و البته بزرگ‌ترها هم با او عکس یادگاری می‌گیرند. یکی از روش‌های شناساندن رستوران و غذاخوری همین عروسک‌های تن‌پوش است. شغلی که شاید در نگاه اول عجیب به نظر رسد اما افراد زیادی این شغل را برای خود انتخاب کرده‌اند و از آن لذت می‌برند. البته پوشیدن عروسک تن‌پوش یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اینکه کسی شغل خود را عروسک تن‌پوش انتخاب کند عجیب و جالب است. عروسک‌های تن‌پوش به شکل جوجه، خروس، پینوکیو، خرس، پلنگ صورتی و‌... است. ممکن است برخی افراد پوشیدن عروسک تن‌پوش را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنند. یک شغل عجیب برای شاد کردن مردم و دعوت آنها به صرف غذا.

 

 

What بازدید : 28 چهارشنبه 1393/07/23 نظرات (0)

 


گروه سرگرمی ROZANEH


این که چگونه این همه دزد و جنایتکار با صلح و صفا در این روستا زندگی می نمایند جای شگفتی است.ساکنان 200 نفری این روستا همگی صاحب جرم و جنایت هستند.کسی را نمی توان در این روستا یافت که خلافی مرتکب نشده باشد.این روستا به صورت خودمختار اداره می گردد.

در گوشه ای از منطقه اورگلیدز ایالت فلوریدا امریکا روستایی وجود دارد که ساکنان ان همگی متجاوزان جنسی هستند.ساکنان این روستا به دور از هر گونه محدودیت قضایی به زندگی روزانه خود می پردازند. 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

What بازدید : 94 سه شنبه 1393/07/22 نظرات (0)

 سلفی آینه ای رضا فیاضی در کنار مریم امیرجلالی و امیرمحمد زند

تصاویر متفاوت از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی

 

 اندیشه فولادوند و تیپ جدیدش

تصاویر متفاوت از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی

 

 حسام نواب صفوی :عكس از محمدرضا شريفي نيا هنر اين عكس در سايه عكس است كه شبيه مجسمه معروف شهر ريو در برزيل است اين عكس در شهر سالوادور عكاسي شده

تصاویر متفاوت از چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی

What بازدید : 41 چهارشنبه 1393/07/16 نظرات (0)

 جوامع مختلف بشری هر کدام با شرایط مختلف در حال زندگی کردن هستند اما در این میان برخی گروه ها هستند که با مایقی انسان ها کمی متفاوت هستند. این گروه ها و جوامع خاص در دنیا بسیار مشهور هستند و در ادامه به برخی از مهمترین آن ها می پردازیم که شاید تا به حال نام آن ها را نشنیده باشید.

روستای بانوان
روزنه آنلاین  

روستایی در جنوب برزیل قرار دارد که اکثر جمعیت آن را خانم ها تشکیل می دهند. "Noiva do Cordeiro" روستایی است که در آن جمعیت مردها به شدت پایین است و خانم ها بیشتر کارهای روستا را انجام می دهند. در این روستا کشاورزی و شهرداری در اختیار بانوان است و مردها معمولا خارج از روستا کار می کنند.


 شهر زباله
گروه سرگرمی روزنه  

 یکی از جوامع عجیبی که در دنیا دیده شده است در نزدیکی قاهره قرار دارد. این جامعه که به شهر زباله ای مشهور شده است منطقه ای خاص در خارج از شهر قاره پایتخت مصر است. در این منطقه مردم با زباله های 20 میلیون نفر جمعیت قاهره زندگی می کنند و در شهر آن ها همه چیز زباله ای است. برق و اب در این شهر وجود ندارد ولی نکته مهم این است که حدود 90 درصد از زباله ها بازیافت می شود اما مابقی در شهر پخش شده است.


What بازدید : 178 سه شنبه 1393/07/15 نظرات (0)
What بازدید : 84 شنبه 1393/07/12 نظرات (0)
What بازدید : 52 پنجشنبه 1393/07/10 نظرات (0)
What بازدید : 63 چهارشنبه 1393/07/09 نظرات (0)

اینجا کارنامه چند تن از مهمترین ستاره های سینمای ایران در دو دهه اخیر را مرور کرده ایم؛ مردان و زنان بازیگری که یک زمانی تماشاچیان برای دیدنشان روی پرده نقره ای سر و دست می شکستند؛ و امروز گرچه هنوز هستند اما دیگر مدت هاست فیلمی از آنان روی پرده، شوری در کسی برنمی انگیزد و شوق تماشا را بیدار نمی کند.

وقتی به عدد سال های این کارنامه نگاه کنید، متوجه می شوید که عمر «ستارگی» اغلب ستاره های ما به یک دهه هم نمی رسد و آفتاب جذابیت و فروش شان در کمتر از ۱۰ سال غروب می کند. اگر دنبال چرایی این اتفاق هستید، این مطلب ما را از دست ندهید. فقط تاکید بر این نکته ضروری است که نمی توان ادعا کرد دوران این ستاره های دیگر تمام شده؛ چرا که سینمای ایران، مثل فوتبال دنیا، هیچ چیزش قابل پیش بینی نیست و هر اتفاقی در آن امکان دارد!

 

ابوالفضل پورعرب

۵۳ ساله

طلوع (وقتی شناختیمش): ۱۳۶۲ (زخمه)

اوج (وقتی ستاره شد): ۱۳۶۸ (عروس)

غروب (وقتی ستاره نیست): ۱۳۷۸ (دست های آلوده)

پورعرب، بعد از جمشید هاشم پور و بیژن امکانیان، سومین استار مرد سینمای بعد از انقلاب ایران است. (جالب اینکه با هر دوی این چهره ها هم بعدا همبازی شد: در «نیش» با هاشم پور، و در «آواز تهران» با امکانیان). بازیگری که به همراه نیکی کریمی، هر دو از کشف های بهروز افخمی بودند و تا پنج شش سالی بعد از عروس، جوان اول فیلم های قهرمان محور ما محسوب می شد. پورعرب تا قبل از «مردی شبیه باران» سهیلی، دو باری نامزد دریافت سیمرغ شد و ناکامی اش در دریافت این جایزه، پچ پچ هایی سر زبان ها انداخت که از مخالفت مسئولان سینمای کشور با پر و بال دادن به یک ستاره حکایت می کرد.

بردن سیمرغ برای یک فیلم دفاع مقدسی هم از زاویه ای دیگر به این شایعات دامن می زد. با این حال او بعد از این فیلم رفته رفته و به دلایلی نامشخص در مسیر نزول قرار گرفت و غیر از «غریبانه» احمد امینی و «دست های آلوده» سیروس الوند تا مدت ها با کارگردان اسم و رسم داری کار نکرد. پورعرب در اواسط دهه ۷۰ با «مسافر» سیروس مقدم سر از تلویزیون درآورد و در ۱۵ سال اخیر به علل مختلفی از جمله بیماری سهمگینی که گریبانش را گرفته بود، بیش از ۱۰ کار در سینما نداشت که آخرینش به ۵ سال قبل برمی گردد. حتی حضور او در «وضعیت سفید» هم تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت و شنیده ها خبر از این می دهند که تیم سازندگان سریال، به دلیل ضعف و ناتوانی جسمی مفرط او، از مدت حضور نقش اش در مجموعه کاستند.

پورعرب که حتی سال گذشته شایعه مرگش هم دهان به دهان چرخید، بالاخره سرحال و قبراق جلوی دوربین هفت حاضر شد و گفت دیگر علاقه ای به حضور جلوی دوربین ندارد اما وسوسه سینما هنوز دست از سر اوبرنمی دارد؛ هر چند به شکلی دیگر این بار پشت دوربین. باید دید آخر و عاقبت تهیه کنندگی و کارگردانی او که سابقه دستیار کارگردانی در فیلم «دزد و نویسنده» (۱۳۶۵) را دارد، به کجا می کشد.

ستاره های خاموش سینمای ایران

 




What بازدید : 44 پنجشنبه 1393/07/03 نظرات (0)

تعداد صفحات : 3

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 627
  • بازدید سال : 10,641
  • بازدید کلی : 113,553