loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 77 یکشنبه 1393/11/12 نظرات (0)

 

عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.

 در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

 

 

1- کمک به بهبودی زخم ها

 

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

 

 

 2- دفع سموم از بدن

 

 وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

 

What بازدید : 104 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

خاکسپاری و دفن کردن مردگان در هر دین و مذهب یا هر سنتی وجود دارد اما تفاوت های بسیاری میان آن ها وجود دارد. از آنجایی که سنت ها از دیرباز میان قوم های مختلف وجود داشته اند و با توحه به متفاوت بودن طرز تفکر آن ها می توانند بسیار عجیب و خاص باشند. در ادامه به برخی از عجیب ترین راه های احترام به مردگان در دنیا اشاره خواهیم کرد:

** سوتی
گروه سرگرمی روزنه
یکی از روش های عجیب در سنت های هند است که در آن خودسوزی به همراه مردگان هدف اصلی است. در سنت های هند معمولا مردگان را می سوزانند و سپس خاکستر مرده را به دست باد می سپارند. " سوتی" روشی است که در گذشته انجام می شده و به همراه مرده یک فرد زنده نیز سوزانده میشد برای مثال اگر مردی جانش را از دست داده بود همسر او نیز به همراه مرده سوزانده میشد. این روش این روزها ممنوع شده است اما هنوز نشانه های از آن دیده می شود.


** تابوت های آویزان

www.ROZANEHONLINE.com
این روش یکی از عجیبترین روش های دفن مردگان است که از گذشته های دور در چین وجود داشته است. در برخی از نقاط چین میتوان تابوت هایی را مشاهده کرده که به دیواره های صخره کوبیده شده و میان زمین و آسمان باقی مانده اند. این تابوت ها با افتخار به نمایش گذاشته شده اند و معمولا هر خانواده ای یک دیوار مخصوص در کوهستان دارد. این تابوت ها به خاطر قدیمی بودن گاهی نیز سقوط کرده و در برخورد با زمین متلاشی می شوند.

 

What بازدید : 130 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

چاقی مشكلی است كه این روزها خیلی از ما با آن دست و پنجه نرم می‌كنیم اما مرز چاقی نقطه مهمی است. پس تا وقتی آب از سرتان نگذشته به فكر چاره باشید. به كمك این تست می‌فهمید تا عبور از مرز چاقی و اضافه وزن چقدر فاصله دارید و تا چه حد باید نگران باشید.

 

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Weight-Prediction/01.jpg

 

1- هر چند وقت یك‌بار فست‌فود می‌خورید؟

الف- در طول سال به‌ندرت سراغ فست‌فود می‌روم.
ب- یك‌بار در ماه
ج- یك‌بار در هفته
د- دو تا چهار بار در طول هفته
ه- پنج تا هفت بار در هفته

2- قبل از ناهار به خانه می‌رسید و به‌شدت گرسنه هستید. چه غذایی را انتخاب می‌كنید؟

الف- چیزی نمی‌خورم و تا وقت ناهار صبر می‌كنم.
ب- یك یا دو عدد میوه می‌خورم.
ج- یك تكه نان تست با مقداری پنیر انتخاب می‌كنم.
د- یك بسته چیپس عالی است!
ه- مقداری شكلات، چیپس و آبنبات كه همیشه روی میز پیدا می‌شود.

3- نوشیدنی مورد علاقه‌تان كدام است؟

الف- آب
ب- آبمیوه‌های طبیعی
ج- چای و قهوه
د- نوشابه‌های گازدار
ه- همه موارد

 


What بازدید : 125 چهارشنبه 1393/11/08 نظرات (1)

انسان شگفت انگیز‌ترین موجود جهان است. پیچیدگی‌ها و ساختار فوق‌العاده بدن انسان، او را از سایر موجودات متمایز ساخته است. گاهی میان انسان‌ها نیز، مواردی یافت می‌شود که از بقیه متمایز بوده و بر این شگفتی می‌افزاید.

منظور از تمایز، از وجه ساختار بدن است. در طول سالیان دراز، انسان‌هایی با ساختاری متفاوت متولد شده و زیسته‌اند. در این مقاله فارنت، قصد معرفی معروف‌ترین انسان‌های متمایزی که تاکنون در جهان زیسته‌اند داریم. قطعاً با دیدن این موارد، دیدگاه تان نسبت به زندگی و انسان تغییر خواهد کرد.

 

 

فرانک لنتینی؛ مرد سه پا

 

فرانچسکو لنتینی در سال ۱۸۸۱ در منطقه روسولینی در سیسیل ایتالیا به دنیا آمد. وی در قسمت راست بدن خود یک پای اضافی داشت که از ستون فقراتش رشد کرده بود و یک پای کوچک هم به صورت ناقص در پشتش وجود داشت.

unnormal-persons-06

این اعضای اضافی به دلیل انعقاد ناقص قل دوم فرانک بود. نکته جالب توجه این بود که پای سوم فرانک مانند دو پای دیگرش عمل می‌کرد و کاملاً سالم بود و مهم‌تر از آن این بود که فرانک دارای دو دستگاه تناسلی کاملاً مجزا بود. البته بعدها پاهای فرانک رشد نامتعادلی داشتند، با این حال وی می‌توانست از هر ۳ پای خود استفاده کند. خانواده فرانک از ۸ سالگی به آمریکا مهاجرت کردند و از همان زمان وی را به نمایش‌های خیابانی و سیرک‌ها فرستادند. وی از این راه پول فراوانی به دست آورد و در طول عمر کاری خود با تمام سیرک‌های بزرگ آمریکا همکاری کرد. فرانک مانند بقیه مردم ازدواج کرد و صاحب سه فرزند کاملاً سالم شد و در ۸۵ سالگی درگذشت.

 

 

الا هارپر؛ دختر شُتُری

 

unnormal-persons-02

الا هارپر در سال ۱۸۷۰ احتمالاً در آمریکا متولد شد. مشخصه‌ای که او را از دیگران متمایز می‌کرد، ساختار زانوهای او بود. زانوهای الا برخلاف دیگران به عقب خم می‌شد.

unnormal-persons-01

وی به دلیل ساختار زانوهایش مجبور بود چهار دست و پا حرکت کند و به همین دلیل به او دختر شتری می‌گفتند. الا به دلیل مشکلات مالی مجبور به پیوستن به سیرک‌های مختلف شد، اما پس از مدتی با مهیا کردن هزینه لازم، از کار در سیرک‌ها کنار کشید و به تحصیل پرداخت.

 

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 51 شنبه 1393/09/08 نظرات (0)

درچند روز گذشته، موضوع هسته ای ایران، نقل اخبار و محافل سیاسی بود و همانطور که میدانید توافق ژنو برای مدت ۷ ماه، یعنی تا تیرماه ۹۴ تمدید شد. با توجه به اهمیت این مسئله برای هر ایرانی، تصمیم گرفتم مقاله ای جامع در مورد انرژی هسته ای، هم از دیدگاه علمی و هم از نظر تاریخی بنویسم، چرا که بسیاری از ایرانیان در این باره اطلاعات درست و دقیقی ندارند. در این مقاله، به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در مجموع از بیش از ۲۰ منبع داخلی و خارجی، استفاده شده است.

برای یک مطالعه ی مفید و اینکه دید بهتری نسبت به روند مطالعه پیدا کنید، بهتر است بدانید که این مقاله از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تاریخچه ی پیدایش انرژی اتمی و بررسی علمی فرآیندهای هسته ای

  • مزایا و معایب انرژی هسته ای

  • کاربردهای انرژی هسته ای

  • برنامه های هسته ای ایران از دیروز تا امروز

 

احتمالا شما هم مثل من، خواندن مقاله های طولانی و خشک را زیاد دوست ندارید، به همین منظور در این مقاله تا حد ممکن سعی کرده ام ، موضوعات را به صورت تیتروار یا  داستانی بیان کنم، بنابراین امیدوارم کل مقاله را دقیق بخوانید. با گجت نیوز همراه باشید…

 

 تاریخچه

همه چیز از اتم شروع شد، شاید باور نکنید کوچکترین ذره ی هستی، چنین نقش مهم و بزرگی در دنیای آدم ها بازی کند. برای شروع کار باید به ۲۳ قرن پیش(!!!!) برگردیم و ببینیم سروکله اتم از کجا پیدا شد. زمانی که برای اولین باردموکریت یونانی گفت تمام هستی از ذرات تجزیه ناپذیری به نام اتم ساخته شده اند (خب لابد اینو که همتون از کتابای شیمی مدرسه میدونستین!). اما چنین گفته ی ساده ای چطور به مدل اتمی امروز تبدیل شد؟ این تغییر و تکامل را مدیون انسان های کنجکاو و شجاعی هستیم که بر باورهای غلط زمان خود غلبه کرده و ما را به دنیای تکنولوژی و مدرن قرن ۲۱ رساندند. بعد از دموکریت، نوبت به دالتون انگلیسی رسید که برای نظریه ی تازه متولد شده ی اتم، قواعد و شرایطی را بیان کرد و جان تازه ای به آن بخشید. پس از این الکترون و پروتون کشف شدند و رادرفورد پیشنهاد کرد که اتم باید مثل سیستم منظومه ی شمسی کار کند. یعنی الکترون ها(سیاره ها) به دور هسته(خورشید) می چرخند، در واقع رادرفورد نخستین کسی بود که هسته ی اتم را کشف کرد، اما این نظریه باز هم تناقض هایی داشت، اینبار نیلز بور دانمارکی بود که نظریه ی رادرفورد را به چالش کشیده و مدل اتمی را اصلاح کرد. مدل بور خوب بود ولی فقط برای هیدورژن، و برای اتمهای سنگین تر شکستن خورد!

حالا نوبت تولد جنجالی ترین نظریه ی تاریخ علم، یعنی مکانیک کوانتومی بود. این نظریه چنان عظیم و سنگین بود که تقریباً تمام غول های فیزیک و شیمی قرن ۱۹ از پایه گذاران آن به شمار می آیند. نظریه ی جنجالی دیگری که تنها توسط یک نفر، یعنی اینشتین (که خودش اندازه چند نفر بود!) کشف شد، نسبیت بود. این دو نظریه، واقعیتی بسیار عجیب را آشکار کردند: ماده و انرژی دو روی یک سکه اند! و مشهورترین معادله ی فیزیکی یعنی E=mc۲ این رابطه را به صورت ریاضی نشان می داد. در این معادله، E انرژی ، m  جرم و c سرعت نوراست که مقدار آن برابر با ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰متر بر ثانیه است (البته مقدار دقیقش ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸).

 

 

solvay-conference-1927_19050
What بازدید : 34 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

مرتضی پاشایی
www.ROZANEHONLINE.com 

مرتضی پاشایی دو سه سال بود که در حوزه موسیقی برای مردم تبدیل به یک چهره مشهور شد. اول آهنگ‌هایش را در فضای مجازی انتشار داد و بعد هم نوبت به اولین آلبومش، یکی هست رسید که سال 1391 منتشر شد. گل بیتا و اسمش عشقه دو آلبوم دیگر او هستند که هنوز روی این آخری کار می‌کرد که اجل مهلتش نداد. پاشایی از اواخر پاییز سال 1392 به سرطان معده مبتلا شد. بعد از رسانه‌ای شدن خبر بیماری‌اش، روحیه پاشایی که هنوز باانرژی کار می‌کرد و کنسرت می‌گذاشت، آنقدر روی مردم تاثیر مثبتی داشت که تعداد طرفدارانش روزبه‌روز هم بیشتر شدند. مرتضی پاشایی تنها چهره موسیقی کشور نبود که قبل از رسیدن به کهنسالی از دنیا رفت.


نیما وارسته

www.ROZANEHONLINE.com 

معمولا آهنگسازها و تنظیم‌کننده‌ها به شهرت خوانندگان نیستند اما نیما وارسته تقریبا یک استثنا به شمار می‌رفت. شاید به خاطر اینکه در همه آهنگ‌هایی که ساخت و تنظیم کرد مهر خودش را برجا گذاشت. شاید هم به خاطر همکاری مداوم با برخی از ستارگان موسیقی پاپ مثل بنیامین بهادری بود. برای مردم همیشه نام بنیامین و نیما وارسته کنار هم می‌آمد. وارسته از اوایل دهه 80 به صورت جدی و مداوم کار آهنگسازی و تنظیم را شروع کرد. او امسال در سن 35 سالگی به دلیل ایست قلبی در استخر درگذشت.

 

What بازدید : 75 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

۱. انسان مدرن از کجا آمده است؟

modern-human

در مورد منشاء انسان مدرن دو نظریه وجود دارد، طرفداران نظریه‌ی اول که خروج از آفریقا نام دارد باور دارند که اجداد انسان‌های کنونی ابتدا در آفریقا پا به زمین گذاشته‌اند و سپس در سراسر جهان پخش شده و جایگزین گونه‌های دیگر از انسان‌ها شده‌اند. اما نظریه‌ی دومی نیز با نام چند ناحیه‌ای وجود دارد که طبق آن اجداد انسان‌های کنونی نه در یک مکان جغرافیایی خاص بلکه در سراسر زمین بر اثر تکامل گونه‌های باستانی به وجود آمده‌اند و با گذشت زمان با همسایگان خود آمیخته‌اند که نتیجه‌ی آن به وجود آمدن انسان‌های مدرن امروزی است. اگرچه نظریه‌ی خروج از آفریقا قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد اما طرفداران نظریه‌ی چند ناحیه‌ای نیز بر عقیده‌ی خود پابرجا هستند.

 

۲. اولین انسان چه کسی بوده است؟

first-human

 

دانشمندان تعداد زیادی از اجساد انسان‌های باستانی را یافته‌اند که با بررسی آن‌ها به مسیر تکامل ما بیش از پیش پی می‌برند. آن‌ها به دنبال یافتن قدیمی‌ترین اجداد مستقیم و نزدیک‌ترین خویشاوندان به انسان هستند. یافتن قدیمی ترین اجداد انسان‌های کنونی در رسیدن به جواب سؤال‌های اساسی مانند آنکه چه پیشرفتی باعث انسان شدن ما شده است و چرا انسان‌های هوشمند کنونی پا به عرصه‌ی حیات گذاشته‌اند، به دانشمندان کمک خواهد کرد

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است. کروکودیل، ماشروم، نخ، برنز و کاغذ اسامی هستند که در عرصه موادمخدر جدید به بازار آمده اند و مصرف کنندگان را برای مصرف هر چه بیشتر و متنوع تر به خود می خوانند.

تنوع محصولات

تنوع در نامگذاری مواد مخدر و توهم زا یکی از شگردهایی است که در چند سال گذشته بر بازار مواد حاکم شده است. از آنجا که حس تنوع طلبی یکی از نیازهای اساسی مشتریان را شکل می دهد گردانندگان بازار با توجه به این احساس خریداران با عوض کردن نام مخدر تلاش می کنند تا مشتریان را نسبت به ماده ای جدید مشتاق کنند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Drugs/01.jpg


خریداران مواد مخدر گاهی با تکیه بر سابقه مصرف نوع خاصی از مواد، کیفیت آن را ارزیابی می کنند و چنانچه این نوع ماده را فاقد کارایی لازم بدانند بلافاصله محصول مورد نظر از چشم مشتریان می افتد و بازارش کساد می شود، در همین هنگام فروشندگان مواد برای اینکه بازار را از دست ندهند، نام جدیدی برای کالایشان دست و پا می کنند تا بازار را همچنان در مشت خود نگه دارند.

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

چشمک‌زدن اوباما در حاشیه اجلاس G20

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_022_21.jpg

 
 

بشقاب سال ۱۳۵۸ با تصاویر بنی صدر، آیت الله طالقانی و آیت الله خمینی

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_028_27.jpg

 
 

شاه و فرح دیبا در پیست اسکی دیزین

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_009_9.jpg

 

What بازدید : 92 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

www.ROZANEHONLINE.com

 باشگاه های معروف فوتبال در دنیا بخشی از درآمد خود را از طریق فروش پیراهن بازیکنان بدست می‌آورند و در میان خودشان به نوعی رقابت خاصی دارند. و حتی خرید بازیکن را نیز با میزان فروش پیراهن هایش می سنجند و معمولا بازیکنی را به خدمت می گیرند که محبوبیت بالایی داشته باشد و بتواند پیراهن زیادی را بفروشاند. در ادامه با باشگاه هایی آشنا می شویم که بیشترین فروش پیراهن را در سال طول امسال داشته اند.

 

5/ بایرن مونیخ

در رتبه 5 این لیست تیم محبوب آلمان ها قرار گرفته است. این تیم پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا توانست به فروش بالای پیراهن دست پیدا کند. بایرن مونیخ 880 هزار پیراهن با نام های مختلف به فروش رسانده است و پشت سر خود آرسنال را با فروش 800 هزار پیراهن می بیند. این تیم با همه بردهای متوالی و قدرتی که دارد همچنان راه زیادی برای کسب پرفروش ترین پیراهن پیش رو دارد.


 گروه سرگرمی روزنه

 

4/ چلسی

از سال 2003 که آبراموویچ تیم چلسی راخریداری کرد، این تیم به یک از قطب های فوتبال اروپا تبدیل شد و حالا به رتبه چهارم فروش پیراهن رسیده است. تا قبل از خروج تورس از این تیم بیشترین میزان فروش پیراهن مربوط به همین بازیکن بود و آمار آن را به 910 هزار پیراهن رسانده بود. چلسی فاصله زیادی با بایرن مونیخ دارد و فعلا جایگاه امنی را در اختیار دارد.

 

What بازدید : 46 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مسابقات نهایی چهارمین دوره انتخاب “دختر شایسته جهان اسلام” این روزها در شهر یوگیاکارتا کشور اندونزی در حال برگزاری است.

 

مسابقات نهایی چهارمین دوره انتخاب “دختر شایسته جهان اسلام” این روزها در شهر یوگیاکارتا کشور اندونزی در حال برگزاری است.

حدود ۲۵ دختر از ایران، مالزی، اندونزی، نیجریه، هند، سنگاپور در فینال این مسابقات حضور دارند. ترنم تسنیم از کشور بنگلادش که جمعه ۳۰ ابان ۱۳۹۳ خود را برای شرکت در مسابقه فینال آرایش می‌کند.

 

 

What بازدید : 88 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

آیا فراتر از زمین زندگی وجود دارد؟ از زمانی که به خاطر می‌آوریم انسان به دنبال یافتن جوابی برای این سوال بوده است. شواهدی وجود دارند که امکان وجود نوعی از حیات را فراتر از مرزهای سیاره‌ آبی ما نشان می‌دهد.

سال پیش گروهی از دانشمندان انگلیسی سلولی را پیدا کردند که به وسیله‌ی یک بالون از فراز اتمسفر به زمین آمده بود، آن‌ها ادعا کردند که این سلول ممکن است از فضا به زمین آمده باشد. در حالی که نظریه پردازان تئوری فرازمینی‌ها این یافته را مدرکی قاطع بر ملاقات ما و فرازمینی‌ها می‌دانستند دانشمندان دست به کار شدند تا شواهدی دیگر را بررسی کنند. در دو قسمت این شواهد را بیان خواهیم کرد.

 

۱. فناوری‌های مدرن در دوران باستان

2

به تصویر بالا نگاه کنید، چه چیزی را به خاطر شما می‌آورد؟ این‌ها خطوط هیروگلیف هستند که مصریان باستان چندین هزار سال پیش آن را اختراع کرده‌اند، تصاویری شبیه به هلیکوپتر، زیر دریایی، قایق و هواپیمای جت. بسیاری معتقدند بیگانگان در زمان‌های گذشته از مصر باستان دیدن کرده‌اند و فناوری‌های پیشرفته‌ی خود را به آن‌ها نشان داده‌اند، یا شاید تاکنون همراه ما بوده‌اند، شاید فناوری امروز انسان از مکانی فراتر از زمین به ما رسیده باشد!

 

۲. نشانه‌هایی از آپولو ۱۱

10

سه روز به ماموریت آپولو ۱۱ مانده بود که خدمه‌ی سفینه گزارش رویت جسمی عجیب را در نزدیکی خود می‌دهند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کنند این جسم قسمتی از موشک جدا شده‌ی SIV-B است اما از زمین خبر می‌رسد که موشک مذکور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از آن‌ها فاصله دارد. خدمه‌ی این فضاپیما آموزش‌های زیادی دیده بودند و امکان خطای آن‌ها بسیار کم است. هیچ توضیح رسمی درباره‌ی آن‌چه فضانوردان آپولو ۱۱ دیده بودند داده نشد، حتی فضانورد معروف باز آلدرین نیز آن جسم را دیده بود.

 


What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 53 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

صبح یکشنبه مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی از تالار وحدت آغاز شد. 

این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شده و گروه های مختلف مردمی از تهران و شهرستان ها با خوانش ترانه های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند.

خیابان شهریار تهران و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شد.

ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های ایستگاه های مترو کشیده شد.

طرفداران این خواننده که بیشتر از قشر جوان هستند عکس‌های مرتضي پاشايی را همراه دارند و یا روی لباس های خود چسبانده اند. طرفداران این خواننده جوان بخش‌هایی از قطعات معروف وی را می‌خوانند.

در این مراسم ابتدا متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سید عباس سجادی قرائت شد و سپس علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی از مقام هنری زنده یاد مرتضي پاشايی تجلیل کرد و گفت: من امروز در اینجا چهره های نورانی را می بینم که این روزها شاهد تجلی احساس آنها بودم و برای شما ملتی که محبت را به عنوان اساسی ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می دانم شاد هم هست.

جایزه‌ای که پاشایی به هنرمندان تئاتر داد

 وی افزود: من یادم می آید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضي پاشايی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می دادیم و این برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آنها را می دهد کما اینکه از او خواستند که در این مراسم برایشان بخواند.

 معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: من دعا می کنم که خداوند روح متعالی این خواننده عزیز را با اولیا محشور کند و با همه این شوری که در اینجا هست بار دیگر به من ثابت شد که این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می آورند و به دنیا نشان می دهند که همه ما برای ستاره ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می کنند، احترام قائلیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می خواست وقتی که مراسم تشییع پیکر او را برگزار می کنیم کاری کنیم که روحش شاد باشد و حال شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.

 گریه‌های محمد علیزاده برای دوست و برادرش

 محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ که از دوستان و همراهان قدیمی زنده یاد مرتضی پاشایی است، سخنران بعدی بود که در سخنانی گفت: این روزها در خلوتم خیلی با مرتضی حرف زدم و شاید به خاطر این حرفها بسوزم اما در انتها روحم آرام شد چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضي پاشايی تبدیل به یک اسطوره شد.

 او خطاب به مرتضي پاشايی گفت: رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم. این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت های خود بیان کرد: عمری است که با دلم زندگی می کنم و اگر هم گریه کردم و فیلمبردارها و عکاس ها گریه های من را دیدند بدانند که این گریه ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، من برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند.

 وی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد پاشایی تصریح کرد: باید دست این مردم با معرفت و دوست داشتنی را بوسه زد که از نقاط نزدیک و دور برای ابراز احساسات خود این چنین به اینجا آمدند.

من از همه شما و از دعاهای خیرتان در این چند روز که با خانواده مرتضي پاشايی بودید، سپاسگزارم و امیدوارم مرتضی همواره در کنار ما باشد. علیزاده بعد از اجرای قطعه « هواتو کردم» گفت: دوست دوست داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگیت ببخش، اگر روزی فرزندی داشته باشم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.

**مرتضی پاشایی همیشه به فکر مردم بود

 عموی مرتضي پاشايی نیز ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور چند هزار نفری، بیان کرد: شما خودتان مرتضی را بهتر از من می شناسید، شما عاشق مرتضي پاشايی بودید چون مرتضی عاشق شما بود، من خوب یادم می آید که هر شب برای ملاقات او به بیمارستان می رفتم او با همان حال مریض و ناخوش خود باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند.

مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان هم به فکر شما مردم شریف و عزیز بود. پاشایی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد در حالیکه قرار بود به گفته پزشکان، او سال گذشته ما را ترک کند اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه ما بود.

 وی ادامه داد: مطمئن باشید هم اکنون مرتضی ما را نگاه می کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست، روح او در دل شماست و من مطمئنم او همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است به همین جهت از شما می خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.

 

 

 

What بازدید : 37 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.


پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.
 


کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر ۱۰۰گرم از آن حدود ۲۶کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.
 


What بازدید : 24 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (1)

 سبک زندگی نخبگان و نوابغ همواره مورد توجه دیگران بوده‌ است. در اینفوگرافیک این هفته با نگاهی متفاوت‌تر، عادت‌های خوب و بد نوابغ را بررسی خواهیم کرد.
در ادامه اطلاعاتی درباره عادت‌های باهوش‌ترین افراد جهان آمده است. لطفا دقت کنید که تنها از عادت‌های خوب این نوابغ الگوبرداری کرده باشید!

روزنه آنلاین

 

What بازدید : 50 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (1)

بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:
 

 

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق

www.ROZANEHONLINE.com

 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.

 

گروه سرگرمی ROZANEH


 قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه

www.ROZANEHONLINE.com

 

What بازدید : 62 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

مایکل به فردو : هیچوقت در مقابل اعضا خانوادت طرف یک غریبه رو نگیر .


 

the godfather


 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Dialogue17/394227_549.jpg


 

می دونین خانم هیگینز!

فرق یک بانوی محترم با یک دختر گل فروش در این نیست که اونها چه رفتاری دارند بلکه در اینه که چطور با اونها رفتار می کنن!

من برای پروفسور هیگینز همیشه یک دختر گل فروشم چون همیشه با من مثل یک دختر گل فروش رفتار کرده و بعد از اینم خواهد کرد!

ولی برای کلنل پیکرینگ یک بانوی محترمم چون همیشه با من مثل یک بانو رفتار خواهد کرد!


 

My Fair Lady| بانوی زیبای من 1964| جرج کیوکر


 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Dialogue17/394228_198.jpg


 

مجازات من چیه؟

مجازات؟نمیدونم.همون مجازات همیشگی

همیشگی؟

بله.تحمل تنهایی


 

wild strawberries |1957| ingmar bergman


 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Dialogue17/394229_974.jpg

 

What بازدید : 115 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

ملاقات بلندترین و کوتاه ترین انسان

بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان، روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزر فرارو، بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان در مراسم سالگرد گینس، کتاب رکوردهای جهان، همدیگر را در پایتخت انگلیس، دیدند و عکس های یادگاری انداختند. «سلطان کوسن»، کشاورز و اهل آنکاراست که با هشت فوت و یک اینچ، بلندقدترین مرد جهان است. «چاندرا دنگی»، اهل روستایی دورافتاده در نپال، نیز با بیست و یک و نیم اینچ قد، کوتاه قدترین مرد جهان است.

این زوج عجیب، در مراسم شصتمین سالگرد کتاب گینس که در لندن برگزار شد، همدیگر را ملاقات کردند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Gozaresh2/01.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Gozaresh2/02.jpg

 

What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند.

گروه سرگرمی روزنه 
این تصاویر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ درحقیقت تصاویری از هلند در اواسط فصل رویش لاله‌هاست. بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند.. درآمدي معادل 90 ميليارد دلار در سال!!!

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل  لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.

 

روزنه آنلاین

 


What بازدید : 30 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)
«ایروموبیل ۳.۰» خودروی ساخت کشور اسلواکی است که از آن هم می توان بعنوان خودروی معمولی و هم بعنوان هواپیما استفاده کرد. این خودرو که از سوخت معمولی استفاده می کند، به دویست متر برای به پرواز در آمدن و پنجاه متر برای فرود احتیاج دارد.
 
استفان کلین، مخترع خودروی پرنده می گوید: «ما طرح های مختلفی را ایجاد کردیم و پیش نمونه های متعددی ساختیم. اکنون می توانیم این دستگاه را که بسیار واقعگرایانه است معرفی کنیم. من بعنوان خلبان آنرا امتحان کرده ام و در هوا عالی عمل می کند و بر روی زمین نیز بسیار خوب است.»

 
«ایرموبایل ۳.۰» اخیرا در جشنواره نوآوری شهر وین اتریش ارائه شد. وزن این خودرو ۴۵۰ کیلوگرم است و بالهایش هشت متر طول دارد و قابلیت پرواز تا هفتصد کیلومتر بدون سوختگیری را دارد. این خودرو فقط هشت لیتر در صد کیلومتر بعنوان خودرو و پانزده لیتر بعنوان هواپیما سوخت مصرف می کند.
 

استفان کلین می گوید: «منظور ما ساخت یک خودروی پرنده یا هواپیما برای جاده نیست. می خواهیم یک مقوله جدید ایجاد کنیم. یعنی ما خودرویی ساختیم که مانند یک خودروی معمولی در جاده عمل می کند و در هوا هم مانند یک هواپیمای معمولی است.»

حالا باید منتظر ماند و دید آیا این پروژه ای واقعگرایانه است یا مشکلات ساختاری و نگرانی های ایمنی از توسعه آن جلوگیری خواهد کرد.

 

What بازدید : 90 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

 

«مرتضی پاشایی» خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح جمعه ۲۳ آبان درگذشت.

مرتضی پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که با تشدید بیماری از روز جمعه ۱۶ آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود، صیح روز جمعه در گذشت.

مرتضی پاشایی (متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰) خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ فارسی است. او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

پاشایی اخیرا با وجود بیماری ترانه «نگران منی» را برای برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی اجرا کرده بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)
خبری تلخ، صبح جمعه یک ملت را خراب کرد. همه میدانستند که مرتضی در حال جدال با بی رحم ترین و مرگبار ترین بیماری زمین است، اما هیچ کس حتی یک لحظه هم دوست نداشت تصور این جمعه را در ذهنش تداعی کند.
 

 مرتضی پاشایی در گذشت. همین جمله ی 3 کلمه ای موجی از مردم عاشق را از صبح جلوی بیمارستان بهمن جمع کرده تا برای آخرین بار با خواننده خوش احساسشان وداع کنند. هنرمندی که صدایش یک بغض همیشگی، توام با آرامش محض داشت. هنرمندی که تا اخرین لحطه ای که توان ایستادن روی پاهایش را داشت، خواند و عشق ورزید. 

سال 90 بود، روز هایی که مرتضی تازه داشت با صدایش نامی میان خواننده ها برای خود دست و پا میکرد. مصاحبه ای از او در گوشه و کنار یک روزنامه به چشمم خورد. با این عنوان که آرزو دارم مانند ناصر خان حجازی بمیرم. با عزت، با نام خوش و پر از عشق مردم. گویا خدا صدایش را شنیده بود. 

چهره ها هم در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی مانند سایر مردم ایران در سوگ مرتضی پاشایی به سر می‌برند که در زیر گزیده ای از آن ها را ملاحظه می‌کنید.

درگذشت مرتضی پاشایی عزیز را به خانواده او، مردم ایران و همه هوادارانش تسلیت عرض میکنیم. روحش شاد، یادش گرامی.


 

 
محسن تنابنده
 
S A L I  J O O N

رضا صادقی
S A L I  J O O N

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


"مرتضی پاشایی" خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان صبح جمعه ۲۳ آبان برای همیشه چشمانش را بست.

پاشایی متولد 1363 تهران بود. وی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ فارسی بود که از سال 1389 با انتشار اینترنتی قطعاتش نزد مخاطبانش معرفی شد و سپس در پاییز 91 با انتشار رسمی آلبوم "یکی هست" به جمع خوانندگان مجوزدار پاپ پیوست. او دانشجوی رشته گرافیک بود و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. او موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

وی از سال ۹۲ با بیماری مهلک سرطان معده مبارزه می کرد که با تشدید بیماری و بدلیل وخامت اوضاع جسمانی از روز 13 آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود و و در نهایت دیروز جمعه 23 آبان 1393 در گذشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پاشایی در طی روزهای گذشته روند بهبود را طی می‌کرد و حتی به بخش منتقل شده بود اما به یکباره حال وی وخیم شد و حدود ساعت 10:30 دیروز (جمعه 23 آبان) در بیمارستان بهمن درگذشت و هم‌اکنون نیز پیکر وی به سردخانه منتقل شده است و مسئولان این بیمارستان از هواداران این خواننده جوان درخواست کرده‌اند تا در مقابل بیمارستان بهمن تجمع نکنند.

دکتر "حسن توکلی" پزشک معالج این خواننده گفت: "مرتضی مبارزه سختی را با بیماری‌اش داشت و در حالی که از زمان تشخیص بیماری ما فقط 3 ماه پیش بینی ادامه حیات را برای وی کرده بودیم، مرتضی چیزی حدود 11 ماه جنگید و تا لحظه آخر هم کوتاه نیامد. تیم پزشکی این هنرمند ‌‌نهایت تلاش خود را در مراحل مختلف درمانی این هنرمند انجام داد و در مقاطع مختلف با پرتو درمانی و شیمی درمانی سعی در مهار سرطان داشت ولی متاسفانه اوضاع جوری مساعد نشد و سرطان به تمام بدن پاشایی سرایت کرده بود.

 


What بازدید : 115 شنبه 1393/08/24 نظرات (0)

کلمه «فرودگاه» را که می‌شنوم، یاد «مهرآباد» می‌افتم. کسانی که اهل تهران باشند می‌دانند و گذرشان به میدان فتح افتاده باشد، دیده‌اند که هواپیما با ارتفاع کمی از بالای میدان عبور کرده و وارد فرودگاه می‌شود. حتی خطوط راهنمایی که با لامپ ایجاد کرده‌اند تا خود میدان امتداد دارد. وحشتناک نیست!؟

می‌خواهیم درباره فرودگاه‌های وحشتناک صحبت کنیم. فرودگاه‌هایی که به هر دلیل خطر در نزدیکی آنها است. این خطر ممکن است برای هواپیما و مسافران آن باشد و یا برای اهالی ساکن در نزدیکی فرودگاه و یا اصلاً در طراحی عجیب و غریب آن! در متن سعی کرده‌ایم به ترتیب خطرناک بودن، از کم خطر تا پر خطر پیش برویم.

 

۲۵ . فرودگاه بین‌المللی ملک فهد، دمام، عربستان صعودی

the-most-Dangerous-airports-in-the-world-01

این فرودگاه که با مساحتی حدود ۷۸ هزار هکتار بزرگ‌ترین فرودگاه حال حاضر در دنیا است، در وسط بیابان ساخته شده‌است. باند این فرودگاه آنقدر بزرگ‌ است که معلوم نیست از کجا شروع و به کجا ختم می‌شود و همین مساله گاهاً خلبانان را دچار مشکل می‌کند.

 

 

۲۴ . فرودگاه بین‌المللی کلیولند هاپکینز، اوهایو، ایالات متحده

the-most-Dangerous-airports-in-the-world-02

 

این فرودگاه هیچ مشکلی به لحاظ محل قرارگیری و امثالهم ندارد، بلکه مضکل آن کارکنان برج مراقبت است. چندی پیش یکی از کنترل کننده‌های خطوط شاغل در شیفت شب ، هنگام کار و زمانی که هواپیماها درحال رفت و آمد بودند، درحال تماشای فیلم دیده شده و به همین دلیل از کار برکنار شد. اگر به نظرتان هنوز هم مشکلی نیست، پس بد نیست بدانید که در موردی مشابه یکی از سوپرویزورهای بخش کنترل در شیفت شب را نیز برکنار کردند. وی هنگامی که ترافیک خطوط سبک بوده، کمی چرت زده و بعد از آن مشغول انجام بازی‌های کامپیوتری شده‌است.

 


What بازدید : 45 چهارشنبه 1393/08/21 نظرات (0)

 چندین شهر توریستی و ارزان قیمت در جهان می خواهیم ارزان ترین شهرهای دنیا برای توریست های جهان را معرفی کنیم. دقت کنید برای توریست های جهان، برای مثال هیچ وقت یک ایرانی به شهر نگوسیگالپا پایتخت هندوراس نمی رود، اما شاید خیلی ها از اروپا به این شهر توریستی بروند. با این شهرها آشنا شوید:

 

تیرانا پایتخت آلبانی
این کشور اروپایی، 421 هزار نفر جمعیت دارد. در این شهر قیمت یک فنجان قهوه 2 دلار است، ارزان تر از تهران ... در حالی که در لندن شما باید برای یک فنجان قهوه 5 دلار بدهید، در تیرانا با بلیت 5 دلاری به سینما می روید اما در لندن 20 دلار باید بدهید، این شهر در رده دهم شهرهای ارزان دنیا قرار دارد.

گروه سرگرمی ROZANEH

 

نگوسیگالپا مرکز هندوراس در آمریکای مرکزی
نهمین شهر ارزان دنیاست (توجه کنید در این مقاله به شهرهای توریستی می پردازیم، وگرنه در قاره آفریقا، شهرهایی وجود دارند که خیلی ارزانتر است). در مرکز این شهر، آپارتمان دو خوابه برای اجاره ماهی 700 دلار است، در صورتی که اگر همین آپارتمان را در هنگ کنگ اجاره کنید باید 7 هزار دلار بدهید، ضمن اینکه مکان های گردشگری زیادی هم در این شهر خواهید دید و نسبت به مکزیک همسایه شمالی اش خیلی به صرفه تر است.

روزنه آنلاین

 

What بازدید : 73 چهارشنبه 1393/08/21 نظرات (0)

 اخیرا دو سانحه فضایی در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. سفینه فضایی شرکت ویرجین که قرار است حوزه ای جدید به نام گردشگری فضایی را شکل دهد طی یکی از پروازهای آزمایشی خود دچار سانحه شد و در بیابان موهاوی سقوط کرد. طی این حادثه یکی از خلبانان این سفینه فضایی جان خود را از دست داد و خلبان دیگر نیز به شدت مجروح شده است. از سوی دیگر، یک راکت بدون سرنشین که وظیفه حمل بار به ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده داشت چند ثانیه پس از پرتاب در هوا منفجر شد.

سفر فضایی کسب و کاری پر خطر با ریسک بالا محسوب می شود. به رغم پیشرفت های فناوری و اکتشافات بیشتر، بروز حوادث همچنان اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. فضاپیما دارای سیستم هایی فوق العاده پیچیده است و جنبه های بی شماری باید در نظر گرفته شوند تا پرتاب و در صورت نیاز فرودی موفقیت آمیز صورت بگیرد. متاسفانه سیر تحول و پیشرفت سفر فضایی حوادث تلخی را در تاریخ خود ثبت کرده که برخی از آنها با تلفات جانی نیز همراه بوده اند. در ادامه پنج حادثه کلیدی در این بخش را معرفی می کنیم.

 

واسخود 2 - نوزدهم مارس 1965

نقص تجهیزات هنگام بازگشت به زمین

گروه سرگرمی ROZANEH

ماموریت واسخود 2 شامل نخستین راهپیمایی فضایی موفق در تاریخ محسوب می شود. این فضاپیما دارای دو سرنشین به نام های پاول بلیایف و الکسی لئونوف بود. لئونوف نخستین فضانوردی بود که فضاپیما را ترک کرد و راهپیمایی فضایی 12 دقیقه ای را انجام داد. اما در زمان بازگشت فضاپیما به زمین نقص در سیستم فرود خودکار موجب شد تا خلبانان هدایت فضاپیما را بر عهده گرفته و در منطقه ای جنگلی در فاصله 300 کیلومتری از منطقه فرود اصلی به زمین برسند. خوشبختانه بلیایف و لئونوف جان سالم به در بردند اما عملیات نجات آنها یک شب به طول انجامید.


سایوز 1 - بیست و چهارم آوریل 1967

نقص چتر فرود هنگام بازگشت به زمین

www.ROZANEHONLINE.com

سایوز 1 حامل ولادمیر کاماروف به عنوان فضانورد بود. متاسفانه در زمان بازگشت نه چتر اصلی و نه چتر کمکی فضاپیما باز نشد که این مساله به مرگ کاماروف منجر شد. در حقیقت مرگ وی به واسطه نقص های متعدد سیستمی رخ داد که در آزمایش های صورت گرفته توسط مهندسان گزارش شده اما مقامات شوروی سابق آن را نادیده گرفته بودند. افزون بر نقص چتر نجات مشکلات دیگری مانند خرابی پنل خورشیدی نیز وجود داشت. این تراژدی موجب شد تا پرتاب فضاپیماهای سایوز 2 و سایوز 3 با 18 ماه تاخیر صورت بگیرد اما بهبود در برنامه فضایی روس ها را به همراه داشت.


What بازدید : 193 دوشنبه 1393/08/19 نظرات (0)

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Zuckerberg/01.jpg

بنیانگذار فیس بوک مارک زاکربرگ علاقه وافری به یک نوع تی شرت دارد.
 
در عمده تصاویر منتشره از این پولدار جوان، وی با یک تیشرت خاص دیده می شود تی شرتی که مانند کاپشن احمدی نژاد، لقب مارک زاکربرگ به خود گرفته است.
 
در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زده‌است. هم اکنون وب‌گاه فوربس، دارایی‌های وی را ۶،۹ میلیارد دلار اعلام کرده‌است.
 
به نوشته مجله تایم که ویکی پدیا نیز به آن اشاره کرده، زاکربرگ یک یهودی‌زاده‌است، ولی به اذعان خود خداناباور شده‌است.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Zuckerberg/02.jpg

 

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Zuckerberg/03.jpg

 


What بازدید : 33 دوشنبه 1393/08/19 نظرات (0)

1. مونو لیک؛ کالیفرنیا (Mono Lake)
دریاچه «مونو لیک» در کالیفرنیا، با بیش از 112 کلیومتر مساحت، حدود 1 تا3 میلیون سال عمر دارد و از قدیمی ترین دریاچه های آمریکای شمالی به حساب می آید. میزان نمک این دریایچه بدون ماهی، بدلیل بسته بودن راه خروج، بسیار بالا است و از اینرو محیطی قلیایی است. چیزی که در این مکان جالب توجه است، ظاهر خارق العاده صخره هایی است که در سواحل کم عمق تر شکل گرفته اند. این صخره های برج مانند از جنس آهک است و در زیر دریا تشکیل می شود و به دلیل کم عمق شدن ناگهانی آب در سال 1941 ، امکان تماشای آن برای ما فراهم شده است. می توان ساعت ها به تماشای این منظره دل انگیز نشست و در مورد نحوه شکل گیری آن خیال پردازی کرد.

 

salijoon.ws

 

 ------------------------------------

2. پاموک قلعه؛ ترکیه (Pamukkale)
قلعه پنبه ای «پاموک» یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری دنیاست. در این مکان، 17 چشمه آب گرم (با دمای 95 تا 212 درجه) از زمین می جوشد که حاوی درصد بالایی بی کربنات کلسیم است. این آب از صخره ها به پایین سرازیر می شود و به مرور زمان رسوبات کلسیم از آن برجای می ماند. در اثر برجای ماندن رسوبات کلسیم، سکو هایی تشکیل می شود به سفیدی پنبه و آنقدر روشن، که از شهرستان «دنیزلی» در 19 کیلومتری این دره قابل رویت است. این سکوهای در حال گسترش، استخرهایی در میان خود پدید آورده اند. یادتان باشد برای بازدید این مکان کفش های خود را از پا در بیاورید تا به این رسوبات زیبا آسیب نرسانید.

 

salijoon.ws

 


What بازدید : 47 دوشنبه 1393/08/19 نظرات (0)

"من نمیدانم
چرا هر کسی را صدا کردم
هر کس را دوست داشتم
ناگهان در خم کوچه گم شد."

احمدرضا احمدی

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Naghl-Ghol17/377432_215.jpg



 


"همه ی چیزهای از دست رفته برمیگردد
اما درست وقتی که یاد میگیریم بدون آنها زندگی کنیم."

ژوزه ساراماگو

 

 

 http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Naghl-Ghol17/377433_768.jpg

 

 

What بازدید : 108 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

"نخل گردانی، طبق کشی، طشت گذاری، دسته‌های شاخسی واخسی، زارخاک، گِل مالی، بیل زنی و..." تنها مشتی از خروارها جلوه‌ها و مراسم‌های عزاداری است که مردم شهرهای مختلف ایران در این روزها و شب‌های عزای سید و سالار شهیدان انجام می‌دهند. محرم و عاشورا در فرهنگ مذهبی شیعه‌ها همواره جایگاه خاص و برجسته‌ای دارد و زمینه ساز مجموعه‌ای از سنت‌ها و مراسم‌هایی است که در طول تاریخ به عنوان میراثی معنوی نسل به نسل و سینه به سینه به دیگران منتقل می‌شود. این‌ها گوشه‌‌ای از آداب و رسومی است که مردم اقلیم‌های مختلف در شهرهایشان برگزار می‌کنند.


آذری‌ها: طشت‌ گذاری

عزاداری شهرهای آذربایجان و اردبیل با دو رسم خاص "طشت گذاری" و دسته‌های "شاخسی، واخسی" معروف است که با مرثیه‌ها و آداب خاصی برگزار می‌شود. دسته‌های عزاداری "شاخسی، واخسی" (شاه حسین، وای حسین)، بنابر سنت دیرینه آذربایجانیان، همه ساله از دهه آخر ماه ذیحجه، فعالیت خود را شروع می‌کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به این شکل که دسته‌های عزاداری شاخسی، واخسی، از چند روز مانده به ماه محرم، شب‌ها در حسینیه‌ها و مساجد تشکیل شده و با حضور عزاداران، در صف‌هایی طویل و زنجیروار، راهی کوچه و خیابان شده و مرثیه‌ها و اشعار مذهبی در رثای سالار شهیدان و یارانش سرمی دهند. اوج این مراسم درظهر عاشورا و پس از اتمام عزاداری ظهر عاشوراست که عزاداران، با ذکر "شاخسی، واخسی"، پس از طی نمودن مسیری طولانی نهایتا خود را به خیمه‌های به آتش کشیده شده (نماد خیمه‌های امام حسین(ع) و یارانش در کربلا) رسانده و به سوگ واقعه می‌نشینند.

رسم دیگر، "طشت گذاری" یا "طشت گردانی" است که منسوب به اردبیل، به طور خاص و مردم آذربایجان به طور عام است. در این آیین، طشت، نماد مشک سقای کربلا، نماد آب رود فراتی است که به روی حسین(ع) و یارانش بسته شد. چرا که واقعه کربلا و بسته شدن فرات به روی امام حسین(ع)، یارانشان و ایثارگری‌های سقای کربلا برای رسانیدن آب به تشنگان و حماسه آفرینی آنانی که با لبانی تشنه به شهادت رسیدند، به یقین قداست و جایگاه والای آب را در فرهنگ شیعیان و بخصوص ایرانیان، بیش از پیش عمق بخشیده است تا آنجا که انعکاس این امر را در فرهنگ مردم و بخصوص در شکل گیری آداب و رسوم و آیین‌های آنها شاهد هستیم.


What بازدید : 109 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)

روس‌ها کاخ کرملین دارند و آمریکایی‌ها کاخ سفید. فرانسه نیز دارای کاخ الیزه است. این کاخ‌ها مرکز فعالیت روسای جمهوری این کشورهاست. کاخ‌های ریاست جمهوری نماینده شکوه، جلال و تجمل بسیاری از کشورها به حساب می‌آیند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/01.jpg

کاخ سفید آنکارا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، به مقر جدید خود “کاخ سفید” در آنکارا نقل مکان کرده است. کاخ سفید ترکیه هزار اتاق دارد. این کاخ دارای اتاق‌هایی است که امکان شنود در آن‌ها نیست و مقر فرماندهی آن در برابر بمب اتمی نیز مقاومت می‌کند. این بنا به‌رغم مخالفت‌های وسیع در ترکیه ساخته شده است.

 
 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Palace/02.jpg

شکوه و جلال دلارهای نفتی

رنگ کاخ باشکوه ریاست جمهوری قزاقستان در آستانه، پایتخت این کشور، شب‌ها هر چند یک بار تغییر می‌کند. نورسلطان نظربایف، در سال ۱۹۸۹ دبیرکل حزب کمونیست قزاقستان و سال بعد از آن رئیس جمهوری کشور شد. وی در سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی شوروی بار دیگر به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد. گفته می‌شود سرمایه خانواده نظربایف حدود هفت میلیارد دلار است. قزاقستان دارای منابع عظیم زیرزمینی است.

 


تعداد صفحات : 3

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 65
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 79
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 608
  • بازدید سال : 10,622
  • بازدید کلی : 113,534