loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 122 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

دکتر هافمن(هلنا بونهم کارتر):از اونجا که یه آدم میتونه یه هیولا بشه، یه هیولا هم میتونه یه آدم بشه!


Dark Shadows |2012| Tim Burton


http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Dialogue18/399086_942.jpg


 

مک نامارا: بین خودمون میمونه شلمر… زمان جنگ چیکار می کردی ؟!

شلمر: فعالیت زیرزمینی می کردم…

مک نامارا: منظورت اینه که توو نهضت مقاومت بودی ؟!

شلمر: نه… توو مترو کار می کردم !…


One, Two, Three |یک، دو، سه ۱۹۶۱| بیلی وایلدر


http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Dialogue18/399087_604.jpg

 

What بازدید : 124 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

تقریباً درباره‌ی هر واقعه‌ی تاریخی، آثار و سرنخ‌هایی وجود دارد که به ما کمک می‌کند دانشی درباره‌ی آن موضوع داشته‌باشیم. اگر آن واقعه در باب تاریخ معاصر باشد، مدارک و و شواهد و روایات بیشتر هم می‌شوند. مثلاً جنگ جهانی دوم. چقدر سند و نوشته و اعتراف درباره‌اش وجود دارد؟ تحلیل‌ها را می‌توان از روی مستندات تنظیم کرد و کدام مستند، واقعی‌تر از عکس و فیلم؟ تنها چیزی که حقیقتی را که هزار کلمه بیان نمی‌کند، در «آن لحظه» بیان می‌کند. عدم اطمینان، ترس، فرمان‌برداری، خود برتر پنداری، خشم، غرور… می‌توان درباره‌ی هر لحظه‌ی تاریخ بسیار نوشت، یا آن که درکی مینیمال‌تر و در عین‌حال، گویاتر مانند تصویر در اختیار داشت. در این پست، تصاویری نادر از دلِ تاریخ را خواهیم دید که ما را به درکی تازه از آن زمان و زمانه می‌رساند. ما روایت می‌کنیم تا در ذهن‌ها بازسازی ایجاد کنیم، اما این‌ها درست لحظاتی هستند که دنیا به خود دید و تاب آورد.

۱- سال ۱۹۲۲٫ کودکان آلمانی با بسته‌های پول در دوران جمهوری وایمار بازی می‌کنند. این دوره از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ ادامه یافت و مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور، در دهه‌ی بیست به افزایش محبوبیت‌ گروه های راست‌گرا، از جمله حزب نازی منجر شد. سر انجام این دوره، با به قدرت رسیدن حزب نازی پایان یافت.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/History/396356_379.jpg


۲- جشن حزب نازی در بوکِبرگ. تصویر مربوط به سال ۱۹۳۴ است. این دست تصاویر در دوران اوج قدرت و محبوبیت حزب، تأثیر تبلیغاتی فراوانی داشته‌است. از جمله دستاویزهای حکومت‌های خودکامه، همواره انتشار تصاویری از دارا بودنِ حمایت عمومی است تا به آن‌چه که هستند و بعدها عملی می‌کنند، وجهه‌ای مشروع ببخشند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/History/396357_833.jpg


۳- در سال ۱۹۳۳، نیروهای نازی با خواندن سرودهایی مردم را تشویق به تحریم خرید از مغازه‌هایی که صاحبان‌شان یهودی هستند، می‌کنند. امروز این کار بسیار ابلهانه به نظر می‌رسد، اما روزگاری مردم با افتخار و قطعیت، این القائات را می‌پذیرفتند.

 


What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 73 چهارشنبه 1393/08/21 نظرات (0)

 اخیرا دو سانحه فضایی در کانون توجه جهانی قرار گرفته است. سفینه فضایی شرکت ویرجین که قرار است حوزه ای جدید به نام گردشگری فضایی را شکل دهد طی یکی از پروازهای آزمایشی خود دچار سانحه شد و در بیابان موهاوی سقوط کرد. طی این حادثه یکی از خلبانان این سفینه فضایی جان خود را از دست داد و خلبان دیگر نیز به شدت مجروح شده است. از سوی دیگر، یک راکت بدون سرنشین که وظیفه حمل بار به ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده داشت چند ثانیه پس از پرتاب در هوا منفجر شد.

سفر فضایی کسب و کاری پر خطر با ریسک بالا محسوب می شود. به رغم پیشرفت های فناوری و اکتشافات بیشتر، بروز حوادث همچنان اجتناب ناپذیر به نظر می رسند. فضاپیما دارای سیستم هایی فوق العاده پیچیده است و جنبه های بی شماری باید در نظر گرفته شوند تا پرتاب و در صورت نیاز فرودی موفقیت آمیز صورت بگیرد. متاسفانه سیر تحول و پیشرفت سفر فضایی حوادث تلخی را در تاریخ خود ثبت کرده که برخی از آنها با تلفات جانی نیز همراه بوده اند. در ادامه پنج حادثه کلیدی در این بخش را معرفی می کنیم.

 

واسخود 2 - نوزدهم مارس 1965

نقص تجهیزات هنگام بازگشت به زمین

گروه سرگرمی ROZANEH

ماموریت واسخود 2 شامل نخستین راهپیمایی فضایی موفق در تاریخ محسوب می شود. این فضاپیما دارای دو سرنشین به نام های پاول بلیایف و الکسی لئونوف بود. لئونوف نخستین فضانوردی بود که فضاپیما را ترک کرد و راهپیمایی فضایی 12 دقیقه ای را انجام داد. اما در زمان بازگشت فضاپیما به زمین نقص در سیستم فرود خودکار موجب شد تا خلبانان هدایت فضاپیما را بر عهده گرفته و در منطقه ای جنگلی در فاصله 300 کیلومتری از منطقه فرود اصلی به زمین برسند. خوشبختانه بلیایف و لئونوف جان سالم به در بردند اما عملیات نجات آنها یک شب به طول انجامید.


سایوز 1 - بیست و چهارم آوریل 1967

نقص چتر فرود هنگام بازگشت به زمین

www.ROZANEHONLINE.com

سایوز 1 حامل ولادمیر کاماروف به عنوان فضانورد بود. متاسفانه در زمان بازگشت نه چتر اصلی و نه چتر کمکی فضاپیما باز نشد که این مساله به مرگ کاماروف منجر شد. در حقیقت مرگ وی به واسطه نقص های متعدد سیستمی رخ داد که در آزمایش های صورت گرفته توسط مهندسان گزارش شده اما مقامات شوروی سابق آن را نادیده گرفته بودند. افزون بر نقص چتر نجات مشکلات دیگری مانند خرابی پنل خورشیدی نیز وجود داشت. این تراژدی موجب شد تا پرتاب فضاپیماهای سایوز 2 و سایوز 3 با 18 ماه تاخیر صورت بگیرد اما بهبود در برنامه فضایی روس ها را به همراه داشت.


What بازدید : 75 چهارشنبه 1393/08/14 نظرات (0)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پیدایش سرزمین کربلا به دوران بابلی ها بازمی گردد. در آن زمان این سرزمین مجموعه ای از روستاها بوده است که برای بابلی ها تقدس خاصی داشته است و آنها مردگانشان را در این سرزمین دفن می کردند. نام "کربلا" در آن عصر، "کرب ایلا" بود که در زبان بابلی به معنی "خانه خدا" است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی دیگر از نام های کربلا "کور بابل" بوده است و معنای آن به زبان عربی یعنی مجموعه ای از روستاهای بابلی. بسیاری از پژوهشگران معتقدند که کربلا به سان مادر بسیاری از روستاهایی بود که در حد فاصل شام و فرات قرار داشته اند و نیز مادر تمدن های بین النهرین بوده که مرکز عبادت در آن زمان نیز تلقی می شد. این سرزمین به دلیل موقعیت آب و هوایی و حاصلخیز بودن خاکش شاهد بسیاری از اقوام مختلف در طول تاریخ بوده است که از جمله آنان می توان به کلدانی ها، تنوخیین و لخمیین و مناذره اشاره کرد.

 


What بازدید : 38 دوشنبه 1393/08/05 نظرات (0)

از دیرباز راه‌های بسیاری برای تردد مسافران و کاروان‌های تجاری وجود داشت که به واسطه موقعیت جغرافیایی و عوارض طبیعی در طول تاریخ صدها پل برای سهولت رفت و آمد مسافران روی رودها و دره‌ها ساخته شد که از برخی از آنها هنوز استفاده می‌شود و بسیاری از آنها نیز ویران شده است. در اینجا به معرفی ده پل تاریخی در گوشه و کنار این سرزمین باستانی می‌پردازیم.


پل جی

IranFunnyGroup.ir -گروه اینترنتی ایران فانی

 این پل که مربوط به دوره ساسانیان و پیش از اسلام است در چهار کیلومتری شرق اصفهان و روی زاینده‌رود ساخته شده است. نوع ساخت این پل که در میان چشمه‌های آن قوس‌های زیبای کوچکی اجرا شده، هنوز کاملا سالم و پابرجا و قابل استفاده است. این پل را می‌توان قدیمی‌ترین پل ساخته شده روی زاینده‌رود نامید که بارها در طول تاریخ و بویژه در قرون اولیه اسلامی مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است. مصالح به کار رفته در این پل خشت و آجر و ساروج است و کارشناسان دلیل استقامت و ماندگاری آن را نیز همین موضوع می‌دانند.

طول این پل 105 متر و عرض آن پنج متر است که این امر سبب شده رفت و آمد مسافران و کاروان‌ها از روی آن به سادگی انجام شود. به گواه بسیاری از باستان شناسان دلیل اولیه ساخت این پل، استفاده از آن در لشکرکشی‌های نظامی بوده که بعدها مورد استفاده تجاری و... قرار گرفت. در دوران صدر اسلام این پل با نام پل حسین شناخته می‌شد و در نزدیکی آن تعداد زیادی آثار و ابنیه با شکوه ساخته شده بود.


What بازدید : 57 دوشنبه 1393/08/05 نظرات (0)

به بهانه حذف نام نوکیا از لیست گوشی‌های هوشمند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همان‌طور که میدانیم مایکروسافت اخیرا خبر جایگزینی برند لومیا را به‌جای نوکیا در تلفن‌های همراه این شرکت تائید کرد. به همین بهانه فرصتی شد تا نگاهی هرچند کوتاه به خاطره‌انگیزترین گوشی‌های نوکیا بیندازیم، با این گزارش به نقل از فارنت همراه باشید.

هرچند دیگر گوشی هوشمندی با برند نوکیا تولید نخواهد شد اما زین پس این شرکت همان‌گونه که در وب‌سایتcompany.nokia.com اعلام‌شده تمرکز خود را بر روی توسعه و مطالعه‌ی زیرساخت‌های شبکه‌ی مخابراتی و فناوری‌های آن خواهد گذاشت. در ادامه نگاهی هرچند کوتاه خواهیم انداخت به چند مدل از خاطره‌انگیزترین گوشی‌های نوکیا که در سال‌های مختلف به بازار عرضه شدند.

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگرچه تصویر بالا اولین گوشی نوکیا نبود، اما نوکیا ۱۰۱۱ دستگاه بسیار مهمی به شمار می‌آمد و می‌توان آن را به‌عنوان اولین گوشی مدرن این کمپانی در نظر گرفت. ۱۰۱۱ تلفنی که در سال ۱۹۹۲ ساخته شد و اولین گوشی نوکیا بود که بر بستر شبکه‌ی GSM کار می‌کرد.

 


What بازدید : 184 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

اخم روحانی به لاریجانی در جلسه مشترک دولت و مجلس

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_013_13.jpg

معمر قذافی ۵۰ سال پیش

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_020_20.jpg

کلاس موسیقی یکی‌ از مدارس دخترانه شهرستان خوی – سال ۱۳۱۵ خورشیدی

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar37/zimg_001_1.jpg

What بازدید : 36 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

شرکت بزرگ اپل شهرت جهانی خود را مدیون محصولات خاص و پرفروشی می‌داند که در یک دهه پیش روانه بازار کرده است.

از انواع آیپادها و آیفون‌ها گرفته تا جدیدترین آیپدها همگی جزء محصولاتی بوده‌اند که به لطف طراحی فوق العاده و بازاریابی مناسب شرکت اپل جزء بهترین‌های بازار شناخته شده‌اند و توانسته‌اند مشتریان ثابت و وفاداری برای خود داشته باشند.

اما جالب است بدانید که نام شرکت اپل همیشه با موفقیت و عرضه بهترین محصولات همراه نبوده است.
برخی از محصولات این شرکت به ویژه در دهه‌های 80 و 90 میلادی با شکست‌های بزرگی مواجه شدند و نتوانستند به هیچ وجه محبوبیت لازم را بدست بیاورند. 
شرکت پل از زمان حضورش در برخی از برهه‌های زمانی محصولاتی را روانه بازار کرده است که شکست‌های بزرگی محسوب می‌شوند و این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا کسی این محصولات را به یاد نیاورد.

برای اینکه کمی با روی دیگر سکه نیز آشنا شوید، در ادامه به معرفی بدترین و ناموفق‌ترین محصولات شرکت اپل در سال‌های گذشته خواهیم پرداخت.

 


سیستم پخش آیپاد
اپل با محبوب شدن دستگاه پخش موسیقی خود آیپاد تلاش کرد تا سیستم پخشی را نیز برای این محصول دوست داشتنی خود روانه بازار کند. iPod Hi-Fi مانند بسیاری از محصولات اپل طراحی بسیار زیبا و چشمگیری داشت و با اکوسیستم اپل کاملاً هماهنگ بود اما کیفیت صدای تولیدی این سیستم پخش به هیچ وجه در حدو اندازه سیستم‌های پخش موجود در بازار نبود.

www.ROZANEHONLINE.com

What بازدید : 58 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

مسلمانان در طول تاریخ کارهایی کرده‌اند که مایه افتخار بشریت است. از زمان‌هایی نه چندان دور تا همین الان مسلمانان با اختراعات و اکتشفات مختلف جهان را شگفت‌زده کرده‌اند. اما مسلمانان 5 چیز را به وجود آورده اند که به قول پایگاه خبری Agencies درجهان تغییر ایجاد کرد. این 5 اکتشاف اینها هستند:

 

گروه سرگرمی روزنه

1-قهوه: معلوم نیست از یک میلیارد و ششصد میلیون نفری که هر روز یک یا چند فنجان قهوه می‌خورند چند نفرشان می‌دانند که این نوشیدنی خوشمزه را مسلمانان پیدا کرده‌اند؟ در متون تاریخی و کتب مختلف به صراحت آمده است که 1400 سال پیش مسلمانان یمن از قهوه استفاده می‌کرده‌اند. آنها هم برای مصارف خوراکی و هم درمانی از قهوه بهره می‌بردند. این ماده نیروزا و گوارا از یمن به امپراطوری عثمانی راه پیدا کرد و به یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌های شهرهای بزرگ مسلمان مانند قاهره، دمشق، استانبول و بغداد تبدیل شد. قهوه از عثمانی و از طریق شهر ونیز در ایتالیای آن دوران راه خود را به سوی اروپا کشاند و آنها در خوردن قهوه از مسلمین پیشی گرفتند. جالب اینجاست که کاتولیک ها در ابتدا هیچگاه قهوه نمی‌خوردند و آن را "نوشیدنی اسلامی" می‌دانستند.

این بود حکایت قهوه‌ای که از دستان چوپانان یمنی و اتیوپیایی به میزهای مجلل اروپائی‌ها رسید و به نوشیدنی محبوب جهان تبدیل شد به طوریکه روزانه یک میلیارد فنجان قهوه در جهان مصرف می‌شود.

What بازدید : 43 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

شهرهایی که سابقه چند هزارساله دارند علاوه بر معماری‌های قدیمی و زیبا می‌توانند نشانه‌هایی از تمدن‌های قدیمی را نمایش دهند. این شهرها همیشه مقاصد خوبی برای گردشگران علاقمند به دوره‌های تاریخی بوده‌اند. ما در اینجا ده شهر از قدیمی‌ترین شهرهای جهان را برای سفر خارجی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

   

گروه سرگرمی روزنه  

 1. دمشق، سوریه: دمشق پایتخت سوریه بیش از 4.5 میلیون نفر جمعیت دارد. قدمت این شهر به 8 الی 10 هزار سال قبل از میلاد برمی‌گردد و به دلیل قرار گرفتن در تقاطع شرق و غرب یکی از مهم‌ترین شهرها در تمام ادوار تاریخی بوده است. هلنی، رومی، بیزانسی و اسلامی تمدن‌های حاکم بر این شهر در دوره‌های مختلف بوده‌اند. ;

What بازدید : 58 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

این روزها متعاقب حادثه دردناکی که در اصفهان رخ داده است، بیشتر نگاه‌ها متوجه پیدا کردن عامل این جنایت شده است، اما در این میان چیزی که بیشتر مردم و رسانه‌ها فراموش کرده‌اند این است که دانش توده مردم برای کمک‌های اولیه بسیار پایین و در موارد زیادی نادرست است.

به شهادت پدر این مصدوم، بعد از مصدومیت دختر، می‌شد کمک‌هایی سریعا به ایشان انجام شود که از شدت آسیب بکاهد.

دو عامل باعث نرسیدن کمک به موقع به این دختر شد:

- نگرانی اطرفیان، سرنشینان خودروهای عبوری و رهگذرها از حادثه. آنها در دقایق اول گیج بودند و نمی‌دانستند چه رخ داده است. پس از آن هم، نمی‌دانستند که چه باید بکنند و در یک مورد هم مرتکب اشتباه شدند. ضمن اینکه متأسفانه در ایران ترس همیشگی از کمک به مصدومین و دردسرهای متعاقب آن وجود دارد.

پس در این ایمیل خیلی مختصر و ساده، در مورد سوختگی‌های شیمیایی صحبت می‌کنید و بعد از خواندن مطلب تصدیق می‌کنید که اتفاقا کمک‌های اولیه پیچیدگی خاصی ندارد.

10-21-2014 12-06-51 AM

 


What بازدید : 129 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

چهل و سه سال پیش در چنین روزهایی محمدرضا پهلوی در تدارک جشنی بود که در آن تاریخ به عنوان گرانترین و مجلل‌ترین میهمانی جهان شناخته می‌شد.

در ۲۰ مهرماه ۱۳۵۰ محمدرضا پهلوی با هدف بزرگداشت ۲۵ قرن حکومت پادشاهی در ایران جشنی برگزار کرد که با بیش از سیصد میلیون دلار هزینه گرانترین و مجلل ترین جشن زمان خود بود.

جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در حالی با صرف هزینه های گزاف انجام می شد که در همان تاریخ متجاوز از نیمی از جمعیت کشور در روستاها و حومه شهرهای بزرگ در فقر و فلاکت زندگی می‌کردند و بسیاری در داخل و خارج شاه را به خاطر این ولخرجی بی مورد مورد انتقاد قرار دادند.

مراسم با قرائت خطابه محمدرضا پهلوی در برابر مقبره کوروش هخامنشی در پاسارگاد آغاز می‌شد و رؤسای جمهور، پادشاهان‌، نخست وزیران و هیأتهای بلندپایه بیش از یکصد کشور جهان سالگرد حکومت پادشاهی ایران را جشن می گرفتند. صدها نوع غذا و نوشیدنی‌های سفارشی ازخارج کشور وارد شده وخیابان‌های تهران و دیگر شهرها چراغانی شده، رژه نمونه سربازان سواره و پیاده نظام مربوط به دوره‌های مختلف سلسله پادشاهی‌، مهمترین وجه ظاهری این جشن‌ها بود.

ویلیام شوکراس نویسنده کتاب «آخرین سفر شاه» در بخشی از کتاب خود پیرامون اقدامات شاه به بیان جزئیاتی از این میهمانی مجلل پرداخته و آن را یکی از عوامل افزایش نارضایتی علیه سلطنت و وقوع انقلاب اسلامی دانسته است.

به روایت شوکراس در دشت خاکی خشک و مرتفع تخت جمشید اردوگاهی مرکب از خیمه‌های گران بها به وسیله «ژانسن» دکوراتور فرانسوی برپا شد و آرایشگران طراز اول از سالن‌های کارینا والکساندر پاریس به تخت جمشید پرواز کردند. «الیزابت آردن‌”» یک نوع کرم صورت تولید کرد که نام آن را «فرح‌» گذاشت تا در جعبه‌های مخصوص به میهمانان هدیه شود.

«باکارا» گیلاس پایه دار کریستال طراحی کرد، «سرالین‌» جایگاه میهمانان را روی سفال‌های قرن پنجم پیش از میلاد ساخت‌. «رابرت هاویلند» فنجان و نعلبکی‌هایی ساخت که فقط یک بار مورد مصرف میهمانان قرار گرفت‌… «لان ون‌» اونیفورم‌های جدیدی برای کارمندان دربار تهیه کرد که نیم تنه آن به طرز شکیل ولی نه زننده با بیش از یک و نیم کیلو نخ طلا دوخته شده بود. دوختن هر یک از این اونیفورم‌ها، نزدیک به ۵۰۰ساعت کار لازم داشت‌. غذاهای ضیافت تخت جمشید را نیز رستوران «ماکسیم‌» تهیه می‌کرد.

بنا به نوشته شوکراس صورت غذای ضیافت شام جشن با مرکب سیاه روی صفحات پوست آهو نقش شد و با یک ریسمان تابیده طلایی بصورت یک کتاب کوچک باجلد ابریشمی آبی و طلایی صحافی شد. تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر، ته دم خرچنگ با سس «نانتوآ»، خوراک پشت بازوی بره سرخ شده همچنین خوراک طاووس به سبک شاهنشاهی با سالاد مخلوط طبق سلیقه «الکساندر دوما» برخی از غذاهایی بود که در این مراسم سرو می شد.

میهمانی مجلل شاه از آن جهت که جنبه تبلیغاتی برای سیستم سلطنتی داشت از بازتاب رسانه‌ای قابل توجهی نیز برخوردار بود و به همین خاطر ۶۰۰ روزنامه نگار و عکاس خبری در آن تاریخ میهمان ایران بودند تا پوشش خبری مراسم را انجام دهند. عکاسان مشهوری چون هوبرت لی کامپیون، الیوت ارویت، برونو باربی، ریموند دی پاردون، ژیل پرس و عباس عطار نام هایی بودند که برای پوشش تصویری مراسم دعوت شدند.

تاکنون عکس های بسیاری از این مراسم پر زرق و برق منتشر شده که برخی مربوط به همین عکاسان هستند. در گزارش مصور زیر عکس های دو تن از این عکاسان انتخاب شده است. عکس های رنگی که از برونو باربی است و عکس های سیاه و سفید که توسط عباس عطار عکاسی شده است. عکس ها با کنفرانس خبری محمدرضا شاه درباره برگزاری جشن آغاز می‌شود و در ادامه ورود وی به شیراز، مراسم رژه سربازان با لباس ادوار مختلف تاریخ، ضیافت اصلی و حضور میهمانان از کشورهای مختلف را در بر می گیرد.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Parade/164971_306.jpg

What بازدید : 84 شنبه 1393/07/12 نظرات (0)
What بازدید : 89 چهارشنبه 1393/07/09 نظرات (0)
What بازدید : 41 سه شنبه 1393/07/08 نظرات (0)

بیایید کمی از فناوری فاصله بگیریم؛ یک عکس معمولی نمی‌تواند تاثیر عاطفی تکاندهنده‌ای بر روی شما بگذارد. حتی عکس‌های زیبا و هنری هم نهایتاً حس زیبایی شناسی شما را برمی‌انگیزند و چند لحظه شما را درگیر خود می‌کنند. اما عکس‌هایی هستند که با دیدنشان، زبانتان بند می‌آید.

عکس‌هایی که در ادامه می‌بینید، لحظاتی قبل از وقوع یک فاجعه گرفته شده‌اند. در پس همه این عکس‌ها داستانی است که با شنیدن‌ آنها دوست دارید مدت‌ها به سوژه‌های عکس خیره شوید. دیدن ترس ، اضطراب ، تردید و احساسات دیگر سوژه‌های برخی از این عکس‌ها، به حدی زنده و قابل لمس است که عکس را بشدت تاثیر گذار می‌کند.

 

فاجعه تاریخی «اوماق»

در ۱۵ اگوست ۱۹۹۸، در اوماق، شهری کوچک در ایرلند شمالی، یک خودرو منفجر شد. این بمب‌گذاری که توسط ارتش آزاد ایرلند انجام شد، ۲۹ کشته و ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت. این بمب گذاری در دوره درگیری جدایی طلبان ایرلند از بریتانیا اتفاق افتاد. این درگیری‌ها بیش از ۳۰ سال بطول انجامید، و بیشترین تلفات آن مربوط به همین بمب‌گذاری در اوماق بود.

Just-a-moment-before-tragedy-01

این عکس درست در محل انفجار و لحظاتی قبل از آن ثبت شده‌است. ساختمانی که در پس‌زمینه عکس مشاهده می‌شود بعد از انفجار بطورکلی نابود شد. تقریباً تمامی کسانی که در این عکس حضور دارند، از جمله مرد و دخترش که در وسط خیابان ایستاده‌اند و لبخند می‌زنند، در این انفجار جان خود را از دست دادند.

 

 

What بازدید : 132 چهارشنبه 1393/07/02 نظرات (0)

انتهای شهریور ماه، همیشه پر از شور و شوغ و جنب و جوش برای آغاز مهر ماه بوده است. ماهی برای بازگشایی. ماهی که اول دبستانی‌ها برای اولین بار در کلاس‌های درس مدارس می‌نشینند و با سایر دبستانی‌ها تجربه‌هایی تلخ و شیرین در حیاط مدرسه خواهند داشت. ماهی که نوجوانان راهنمایی و دبیرستانی نیز باید برای آن آماده شوند و همچنین دانشگاه‌ها رنگ و بوی تازه‌ای از “ورودی‌های جدید” و کلاس‌هایی پرخاطره خواهند گرفت.

همه این‌ها که با شروع سال تحصیلی همراه است، در کنار خود، شروع فصل سرما و پاییز را دارند که به این شور و شوق و جنب و جوش و حیات، پس از یک فصلِ گرم شدت می‌بخشند.

شروع پاییز از این رو، شروع یادآوری خاطرات متفاوتی از دوران تحصیلی ما در مدارس را به همراه دارد، که یک دوربین عکاسی می‌تواند گوشه‌هایی از آن را به تصویر بکشد، تا ما هربار با دیدن این تصاویر به یاد “دوران مدرسه” گذشته را زنده کنیم.

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/School/158442_981.jpg

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/School/158443_405.jpg

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/School/158444_845.jpg


What بازدید : 165 چهارشنبه 1393/07/02 نظرات (0)
What بازدید : 45 چهارشنبه 1393/07/02 نظرات (0)

تعداد شهدای جنگ تحمیلی را، متفاوت ذکر کرده اند، از ۱۹۰ هزار تا ۲۳۰ هزار و البته آمار افواهی یک میلیون شهید نیز وجود دارد که قطعاً مقرون به صحت نیست.

هر چه باشد، شاید برای خواننده این سطرها ، فقط یک عدد است اما برای نفر به نفر آنانی که جان شان را در آن ۸ سال از دست داده اند، آنچه اتفاق افتاده ، “از دست دادن تنها فرصت زندگی از ازل تا ابد” بود.

امروز اگر می نویسیم ، می خوانیم ، سقفی بر سر داریم ، عشق داریم ، کودکان مان را به مدرسه می فرستیم ، کار می کنیم ، انتقاد می کنیم ،می گوییم ، می خندیم، می خوریم ، می آشامیم و نفس می کشیم ، تک تک مان مدیون همه آنانی هستیم که در “روزگار بازشناسی مرد از نامرد” ، لباس عافیت از تن کندند و لباس رزم پوشیدند، خیلی های شان بازگشتند ، خیلی هایشان بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و به خانه آمدند و خیلی ها هم به شهادت رسیدند.

در کنار این وامداری عمومی نسبت به مردان دفاع مقدس ، آنان که بر صندلی های مهم مدیریتی تکیه زده اند، به طور خاص مدیون شهیدان هستند.

تعداد پست های مهم کشور و استانی را تا ۳۰۰۰ عنوان کرده اند و اگر تعداد شهدا را بر این آن تقسیم کنیم در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسؤولان به طور متوسط به تعداد شهدای کربلا ، شهید وجود دارد. به عبارتی برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است و چه بد مردمانی هستند اگر بر آن کرسی ها تکیه بزنند و یادشان برود که پایه های میزها و صندلی هایشان سرخ رنگ است و برای همان صندلی که رویش نشسته اند ، ۷۲ نفر به خونشان غلتیده اند و اکنون در زیر خاک اند.

 


What بازدید : 43 یکشنبه 1393/06/30 نظرات (0)

 

 

هرگز قبل از فکر کردن حرف نزن و کاری انجام مده. فیثاغورث

 

•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فیثاغورث •.•.•.•.•.•.•.•.•

 

آدمی را امتحان به کردار باید کرد نه به گفتار ،چه بیشتر مردم زشت کردار و نیکو گفتارند.فیثاغورث

 

•.•.•.•.•.•.•.•.• جملات فیثاغورث •.•.•.•.•.•.•.•.•

 

 

بایستی با روح خود آشنا شده و سعادت را در اعماق روح و قلب خود جستجو کنیم. فیثاغورث

What بازدید : 57 یکشنبه 1393/06/30 نظرات (1)
What بازدید : 55 سه شنبه 1393/06/25 نظرات (0)

در زمان های قدیم قصرها برای اهداف امنیتی یا محل زندگی پادشاهان ساخته می شدند، اما امروزه این قصرها بیشتر شبیه نمادی برای داستان های خیالی هستند. هر چند در کشور خودمان هم قصر یا قلعه های زیبا و تاریخی زیادی داریم اما به علت محافظت نکردن از آنها همگی رو به نابودی هستند. در همین حال در کشورهای اروپایی قصرها بین گردشگران دارای محبوبیت بسیار هستند و به عنوان یک منبع جذب درآمد به آنها نگاه می شود. در همین راستا 15 قصر فوق العاده زیبا و دیدنی دنیا را به شما معرفی می کنیم.
 


قصر هوهنزولرن، آلمان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این قصر رویایی در زمان های دور محل زندگی شاه پروستی ها و امپراطور آلمان بوده است. قصر هوهنزولرن در قرن یازدهم ساخته شده اما بعدها در سال 1423 میلادی به کلی تخریب شد و در سال 1461 مجدداً ساخته شد. این قصر روی کوه هوهنزولرن با ارتفاع 855 متر قرار دارد و این ارتفاع باعث شده که این قصر دسترسی فوق العاده زیبایی به اطراف داشته باشد به طوری که یکی از زیباترین مناطق برای عکاسی گردشگران است. قصر هوهنزولرن در 50 کیلومتری جنوب شهر اشتوتگارت قرار دارد.
 




What بازدید : 68 یکشنبه 1393/06/09 نظرات (0)

اگر یادتان باشد، آذر سال پیش کتابخانه بریتانیا تصاویر تاریخی بسیار جالبی را به صورت رایگان در سایت فلیکر قرار داده بود.

حالا در پروژه‌ای دیگر باز هم تصاویر جالب دیگری به این منبع عظیم عکس‌های تاریخی افزوده شده.

«کالو لیتارو» پیش از این ۲٫۶ میلیون عکس تاریخی در فلیکر قرار داده بود، این عکس‌ها به خاطر داشتن تگ‌ یا برچسب خوشبختانه قابل جستجو بودند. او این عکس‌ها را به یاری بنیاد Internet Archive از بیش ۶۰۰ میلیون صفحه کتاب اسکن کرده است.

در پروژه‌های دیجیتالی کردن کتابخانه‌ها، تا به حال بیشتر روی متن‌ها تمرکز می‌شد تا عکس‌ها. اما حالا ۱۲ میلیون عکس و نقاشی و طرح تاریخی بدون کپی‌رایت متعلق به سال‌های ۱۵۰۰ تا ۱۹۲۲ در حال آنلاین شدن هستند.

به لطف نرم‌افزار OCR متن قبل و بعد از هر عکس استخراج شده و از این متن برای تگ کردن عکس‌های استفاده شده است.

اگر هوشمندانه در این تصاویر جستجو کنید می‌توانید چیزهای خیلی جالبی پیدا کنید. این مجموعه جالب را در اینجا ببینید.

من برای شروع کار (علیرغم کندی اینترنت و نیز دسترسی «دشوار» به فلیکر در ایران) سعی کردم عکس‌هایی از ایران قدیم در این مجموعه در حال توسعه پیدا کنم.

 

- سال ۱۸۹۱: بازار تهران:

8-30-2014 10-10-32 AM

 

What بازدید : 45 چهارشنبه 1393/06/05 نظرات (0)

سال ۱۹۰۰: زنی در حال عطسه: عکس‌های تصادفی مثل این امروزه اهمیت خاصی ندارند ولی تصور کنید که آن زمان که گرفتن عکس تشریفات خود را داشت، گران بود و به علاوه از نقطه نظر فناوری عکاس‌های ترجیح می‌دادند سوژه کاملا ثابت باشد، این عکس بایستی ارزشمند بوده باشد!

8-25-2014 4-29-57 PM

What بازدید : 30 سه شنبه 1393/06/04 نظرات (0)

جواد ظریف در کنسرت همایون شجریان


در صفحه منتسب به همایون شجریان در فیس بوک عکسی از شب آخر کنسرت چرا رفتی درج شده است که در آن جواد ظریف و علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمانان شب آخر کنسرت همایون شجریان بودند.

http://mj6.persianfun.info/img/93/6/Roozegar34/zimg_020_21.jpg


حرکات عجیب یک نماینده پس از اعلام نتیجه استیضاح

http://mj6.persianfun.info/img/93/6/Roozegar34/zimg_002_2.jpg


What بازدید : 49 سه شنبه 1393/06/04 نظرات (0)

بدون درنظر گرفتن فاکتور بسیار مهم قیمت، برای بسیاری از علاقمندان خودرو رولز رویس نشان ساخت یک خودرو با کیفیت بسیار بالا و البته برچسب قیمت دست نیافتنی است.

نشان تجاری رولز رویس از دو علامت R  تشکیل شده است که نشان یک خودروساز ۳ ستاره و برچسب قیمت بالاتر از محصولات شرکت‌هایی مانند فراری و بنتلی است ولی داستان این شرکت چگونه آغاز شد؟.

گروه سرگرمی ROZANEH

ریشه‌های تاسیس رولز رویس به اواخر سال ۱۹۰۳ و اوایل ۱۹۰۴ بازمی‌گردد، که در ماه می‌سال ۱۹۰۴ یک راننده پاره وقت خودروهای مسابقه ای و فروشنده ماشین به نام چارلز رولز و یک مهندس با استعداد به نام فردریک هنری رویس در یک قرار ناهار ایده‌های خود را برای ساخت یک شرکت جدید خودروسازی به اشتراک گذاشتند و بعد از این تاریخ بود که این دو به فکر تشکیل یک شرکت خودرو افتادند.

 

What بازدید : 69 دوشنبه 1393/06/03 نظرات (0)

رمز و رمزگشایی قدمتی به اندازه تاریخ خط و نقشی بزرگ در رقم زدن تاریخ بشر دارد. با اینکه به نظر می‌رسد کامپیوتر کشف رموز را ساده کرده است، اما هنوز رمزهایی قدیمی هستند که ناگشوده مانده‌اند و به همین دلیل هم معروف شده‌اند.

خط نیا-ایلامی

خط نیا-ایلامی قدیمی‌ترین خط شناخته‌شده ایران‌زمین است که حدود ۳۰۰۰ سال پیش و در منطقه‌ای وسیع از شوش، پایتخت ایلامی‌ها، گرفته تا "تپه یحیی" در استان کرمان به کار می‌رفته است. خط نیا-ایلامی از راست به چپ نوشته می شده و به هیچ خط دیگری از عهد باستان شباهت ندارد 

www.ROZANEHONLINE.com  


تاکنون حدود ۱۶۰۰ لوح گلی که با این خط نوشته شده، پیدا شده‌اند که بیشتر آنها از زیگورات چغازنبیل در شوش، آنشان در استان فارس، تپه یحیی در جیرفت کرمان و تپه سیلک کاشان به دست آمده است. گقته می‌شود که این خط ۱۲۰۰ نشانه دارد. با اینکه مضامین این کتیبه‌ها معلوم شده‌اند اما این خط هنوز رمزگشایی نشده است.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، دکتر "جیکوب دال"، استاد دانشکده مطالعات شرقی دانشگاه اکسفورد، متن این کتیبه‌ها را در کلیک وبسایتی منتشر کرد تا با تلاش جمعی متخصصان و تازه‌کارهای علاقمند، رمز این خط شکسته شود.
 


 

What بازدید : 92 یکشنبه 1393/06/02 نظرات (0)


در این مطلب 10 وسیله کاربردی را برایتان معرفی کرده ایم که در طول جنگ جهانی اول اختراع شده اند و وجود خود را مدیون سختی ها و کاستی های آن زمان هستند. 

زیپ

از اواسط قرن نوزدهم، آدم‌های زیادی روی ترکیب قلاب و گیره کار می‌کردند تا راهی مناسب برای جلوگیری از نفوذ سرما پیدا کنند. اما گیدئون سندباک سوئدی -آمریکایی بود که راه درست را پیدا کرد. او رئیس بخش طراحی شرکت یونیورسال فسنر شد و "وصل‌کننده بدون قلاب" را با یک سرخورنده اختراع کرد که دو سری دندانه را به هم قفل می‌کرد. ارتش آمریکا، به خصوص نیروی دریایی، آن را در طراحی یونیفرم‌ها و چکمه‌های خود به کار برد. بعد از جنگ، شهروندان نیز از آن استفاده کردند.

 www.ROZANEHONLINE.com 

 

What بازدید : 62 چهارشنبه 1393/05/29 نظرات (0)

با پایان سلسله قاجار و آغاز دوران پهلوی زندگی ایرانیان دستخوش تحولات بسیاری شد. یکی از این تغییرات گسترده، ظاهر و پوشش مردم در مجامع عمومی بود. گزارش تصویری از زندگی ایرانیان در آن دوران را ببینید.

01.jpg

کثرت گدایان در هر کوی و برزن در اواخر دوران قاجار (۱۹۱۸) • عکس از آنتوان سوریوگین

زندگی ایرانیان با آغاز روی کار آمدن رضاشاه پهلوی در سال ۱۳۰۴ دستخوش تحولات بسیاری شد. با پایان سلسله قاجار و آغاز دوران پهلوی یکی از مواردی که در زندگی ایرانیان تغییر گسترده‌ای کرد، ظاهر مردم و نوع پوشش آن‌ها بود. مشاهده عکس‌های باقی مانده از زندگی روزمره ایرانیان در اواخر دوران قاجار و آغاز دوران پهلوی، سیر تحول ظاهر و پوشش ایرانیان در آن دوران را نشان می‌دهد.

 

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 88
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 617
  • بازدید سال : 10,631
  • بازدید کلی : 113,543