loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 99 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

 

احمدی‌نژادی‌های دیروز، متهمان امروز

عکسی جالب صفحه اول روزنامه آرمان

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/01.jpg


نقاشی دیواری قدیمی از هاشمی رفسنجانی

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/02.jpg


عکس زهرا اشراقی با مادر شوهرش (مادر خاتمی)
زهرا اشراقی نوه  آیت الله خمینی با انتشار عکس خود و مادر سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین کشورمان در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: لبخند بزن و زندگى کن . آرزویم تداوم این لبخند است. «با مادر شوهرم».

زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی برادر سید محمد خاتمی است.

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Roozegar43/03.jpg


 


What بازدید : 44 سه شنبه 1393/10/30 نظرات (0)
سومین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا برابر امارات که تعیین کننده تیم صدرنشین گروه سوم این دوره از مسابقات است با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.
 
 
 دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و امارات روزدوشنبه درحالی در ورزشگاه ۵۰هزارنفری سانکورپ شهر بریزبن و ۱۲هزار تماشاگربرگزار شد که دو تیم برای صدرنشینی پا به مسابقه گذاشته بودند و تیم کشورمان برای صعود به عنوان تیم نخست نیاز مبرم به سه امتیاز این مسابقه داشت.
 
 
این فشار ناشی ازکسب سه امتیاز باعث شده بود تا تیم ایران فشار زیادی را تحمل کند وبا درخشش رضا قوچان نژاد و گل دقیقه ۹۰وی این دیدار را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برساند تا به عنوان تیم نخست از گروه C مسابقات به مرحله بعد صعود کند.
 
 
تیم ایران دراین بازی برخلاف انتظار بازی چندان هجومی به نمایش نگذاشت اما در دقایق پایانی این دیدار فشارهای تیم کشورمان تاثیر گذار بود و توانستیم سه امتیاز شیرین را بدست بیاوریم.
 
 
تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی صاحب ۹ امتیازشد و به عنوان تیم نخست از گروه C صعود کرد و امارات با ۶ امتیاز دوم شد. تیم های بحرین و قطر نیز به ترتیب سوم و چهارم شدند.
What بازدید : 58 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (1)

افزایش 30 درصدی قیمت نان؛ این بود شیب ملایم؟!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر چه افزایش 30 درصدی نان، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، افزایش 50 تومانی نان لواش، می تواند اقتصاد خانواده را تکان دهد و محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد.

عصرایران ؛ جعفر محمدی: از 10 آذر 93، طبق مصوبه دولت، نان 30 درصد گران شده است. سخنگوی دولت می گوید که چون طی چند سال اخیر قیمت نان گران نشده بود، به نانوایی ها اجازه داده شد "تا 30 درصد" نان را گران کنند. در این باره نکات زیر قابل توجه است:

1. در شرایطی که طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم به حدود 20 درصد رسیده است، چرا باید قیمت نان 30 درصد افزایش پیدا کند؟ مگر حقوق کارمندان بالاتر از نرخ تورم افزایش می یابد که نان شان بیش از این نرخ گران تر شود؟! 
وانگهی، حق این است که قیمت نان به عنوان استراتژیک ترین ماده غذایی ایرانیان، با نظام یارانه ای موجود کمتر از نرخ تورم افزایش یابد. در این میان دولت باید با ارائه مشوق ها و یارانه هایی، تولید کنندگان نان از کشاورز تا نانوا را مورد حمایت قرار دهد نه این که راحت ترین و البته بدترین گزینه ممکن را انتخاب کند.

تأکید ویژه بر روی نان، از آن جهت است که این محصول کاملاً خاص، برخلاق اقلامی مانند روغن، شکر، نخود، لباس، بلیت هواپیما و ... ابعاد گسترده و عمیق فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و تنها در اقتصاد خلاصه نمی شود.

به علاوه، نان در سبد غذایی اقشار آسیب پذیر، سهم بیشتری نسبت به دهک های مرفه دارد. بنابراین، اگر چه افزایش 30 درصدی نان، برای دهک های بالا کوچک ترین اثری ندارد ولی برای مردمانی که در دهک های پایین روزگار می گذرانند، افزایش 50 تومانی نان لواش، می تواند اقتصاد خانواده را تکان دهد و محاسبات سرپرست خانواده را به هم بریزد.

2. این که بگویند چون چند سالی نان گران نشده بود، بنابراین ناگهان گرانش کردیم هم منطبق با تدبیر نیست زیرا "تثبیت طولانی مدت و افزایش ناگهانی"، ایجاد شوک روانی می کند. بنابراین، "افزایش اندک سالیانه" رویکردی مدبرانه تر است؛ با نان مردم نمی توان بازی کرد.

3. سخنگوی دولت گفته است که نان "تا 30 درصد" (از یک تا 30 درصد) افزایش قیمت خواهد داشت. از جناب ایشان تقاضا می کنیم درباره حرف اضافه "تا" توضیح دهند. خبرهای رسیده حاکی از آن است که قیمت نان، نه "تا 30 درصد" که "30 درصد" گران شده است. جالب اینجاست که قیمت نان عملاً بیش از 30 درصد گران شده است تا وجوه رد و بدل شده بین مشتریان و نانوایان، رُند شود. مثلاً لواش 160 تومانی، با افزایش 30 درصدی، به 208 تومان رسیده است یا سنگک 600 تومانی، 780 تومان شده است که با توجه به این که پول خرد عملاً در گردونه مبادلات روزمره حذف شده است، به ترتیب و عملاً به قیمت 210 و 800 تومان فروخته می شود و البته چاره ای هم نیست.

4. قرار بود به جز بنزین که حکایت خاص خود را دارد، افزایش قیمت ها با "شیب ملایم" صورت بگیرد. دولت توضیح دهد که اگر افزایش 30 درصدی قیمت نان در یک شب، شیب آرام است، پس شیب تند چه معنایی می تواند داشته باشد؟

درست است که در دولت قبل، مردم عادت کرده بودند که شب بخوابند و صبح که برخاستند افزایش های نجومی و بسیار بیش از 30 درصد را تجربه کنند ولی این دلیل نمی شود که همان رویه ناصواب ادامه یابد.

 


What بازدید : 155 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (1)

منوچهر متکی در کنار ابراهیم یزدی
عصر ایران – منوچهر متکی وزیر امور خارجه سابق در کنار ابراهیم یزدی وزیر امور خارجه دولت موقت مهندس مهدی بازرگان و صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران روز دوشنبه در جلسه دفاع پایان نامه ای در مقطع دکترا دانشگاه تهران با موضوع ” لیبرال دموکراسی در ایران “.

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_019_30.jpg

 
 

نماینده ای که چفیه بر گردن وزیر علوم انداخت
در جلسه علنی مجلس به مناسبت هفته بسیج بین نمایندگان چفیه هایی توزیع شد.اما در اتفاقی جالب هنگامی که محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم در جایگاه در حال نطق درباره برنامه های خود برای تصدی وزارت علوم بود فردی از پشت چفیه ای بر گردن وزیر پیشنهادی انداخت!

http://mj9.persianfun.info/img/93/9/Roozegar40/zimg_009_11.jpg

 

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/09/09 نظرات (0)

جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود.

هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه (دیروز) این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت  در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند.

در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند ، بز و خوک و حتی مرغ و...بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند.

تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو)  است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی ، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند.


 

What بازدید : 51 شنبه 1393/09/08 نظرات (0)

درچند روز گذشته، موضوع هسته ای ایران، نقل اخبار و محافل سیاسی بود و همانطور که میدانید توافق ژنو برای مدت ۷ ماه، یعنی تا تیرماه ۹۴ تمدید شد. با توجه به اهمیت این مسئله برای هر ایرانی، تصمیم گرفتم مقاله ای جامع در مورد انرژی هسته ای، هم از دیدگاه علمی و هم از نظر تاریخی بنویسم، چرا که بسیاری از ایرانیان در این باره اطلاعات درست و دقیقی ندارند. در این مقاله، به صورت مستقیم و غیر مستقیم و در مجموع از بیش از ۲۰ منبع داخلی و خارجی، استفاده شده است.

برای یک مطالعه ی مفید و اینکه دید بهتری نسبت به روند مطالعه پیدا کنید، بهتر است بدانید که این مقاله از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تاریخچه ی پیدایش انرژی اتمی و بررسی علمی فرآیندهای هسته ای

  • مزایا و معایب انرژی هسته ای

  • کاربردهای انرژی هسته ای

  • برنامه های هسته ای ایران از دیروز تا امروز

 

احتمالا شما هم مثل من، خواندن مقاله های طولانی و خشک را زیاد دوست ندارید، به همین منظور در این مقاله تا حد ممکن سعی کرده ام ، موضوعات را به صورت تیتروار یا  داستانی بیان کنم، بنابراین امیدوارم کل مقاله را دقیق بخوانید. با گجت نیوز همراه باشید…

 

 تاریخچه

همه چیز از اتم شروع شد، شاید باور نکنید کوچکترین ذره ی هستی، چنین نقش مهم و بزرگی در دنیای آدم ها بازی کند. برای شروع کار باید به ۲۳ قرن پیش(!!!!) برگردیم و ببینیم سروکله اتم از کجا پیدا شد. زمانی که برای اولین باردموکریت یونانی گفت تمام هستی از ذرات تجزیه ناپذیری به نام اتم ساخته شده اند (خب لابد اینو که همتون از کتابای شیمی مدرسه میدونستین!). اما چنین گفته ی ساده ای چطور به مدل اتمی امروز تبدیل شد؟ این تغییر و تکامل را مدیون انسان های کنجکاو و شجاعی هستیم که بر باورهای غلط زمان خود غلبه کرده و ما را به دنیای تکنولوژی و مدرن قرن ۲۱ رساندند. بعد از دموکریت، نوبت به دالتون انگلیسی رسید که برای نظریه ی تازه متولد شده ی اتم، قواعد و شرایطی را بیان کرد و جان تازه ای به آن بخشید. پس از این الکترون و پروتون کشف شدند و رادرفورد پیشنهاد کرد که اتم باید مثل سیستم منظومه ی شمسی کار کند. یعنی الکترون ها(سیاره ها) به دور هسته(خورشید) می چرخند، در واقع رادرفورد نخستین کسی بود که هسته ی اتم را کشف کرد، اما این نظریه باز هم تناقض هایی داشت، اینبار نیلز بور دانمارکی بود که نظریه ی رادرفورد را به چالش کشیده و مدل اتمی را اصلاح کرد. مدل بور خوب بود ولی فقط برای هیدورژن، و برای اتمهای سنگین تر شکستن خورد!

حالا نوبت تولد جنجالی ترین نظریه ی تاریخ علم، یعنی مکانیک کوانتومی بود. این نظریه چنان عظیم و سنگین بود که تقریباً تمام غول های فیزیک و شیمی قرن ۱۹ از پایه گذاران آن به شمار می آیند. نظریه ی جنجالی دیگری که تنها توسط یک نفر، یعنی اینشتین (که خودش اندازه چند نفر بود!) کشف شد، نسبیت بود. این دو نظریه، واقعیتی بسیار عجیب را آشکار کردند: ماده و انرژی دو روی یک سکه اند! و مشهورترین معادله ی فیزیکی یعنی E=mc۲ این رابطه را به صورت ریاضی نشان می داد. در این معادله، E انرژی ، m  جرم و c سرعت نوراست که مقدار آن برابر با ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰متر بر ثانیه است (البته مقدار دقیقش ۲۹۹٬۷۹۲٬۴۵۸).

 

 

solvay-conference-1927_19050
What بازدید : 74 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

یک بار دیگر پرسپولیس بازی باخته را در شرایطی که ۱۰ نفره شد ، با پیروزی به اتمام رساند. این در شرایطی بود که طلسم شکست ناپذیری قلعه نویی در دربی ها شکسته شد.

هفته چهاردهم لیگ برتر، ساعت۱۸:۰۰، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: ۶۷ هزار نفر
داور: یدالله جهانبازی ،کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – حسن ظهیری
گل: شهباززاده ۴۴ برای استقلال؛ محمد نوری ۷۴، عالیشاه ۸۱ برای پرسپولیس
اخطار: بنگر ۵۷، محمد نوری ۷۴، عالیشاه ۷۸، نیلسون ۹۰، طارمی ۹۶ از پرسپولیس؛ تیموریان ۶۴، فخرالدینی ۷۸ از استقلال
اخراج: عالیشاه ۸۱ از پرسپولیس

استقلال: محسن فروزان، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی (۹۳ خرسندنیا)، پژمان نوری (۸۶ هرایر مگویان)، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، سجاد شهباززاده و آرش برهانی
سرمربی : امیر قلعه‌نویی

پرسپولیس: نیلسون، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، اومانا، مهردادکفشگری، رضاحقیقی (۴۵ نورالهی)، محمدنوری، امید عالیشاه، حمید علی عسگر (۶۰ مهدی طارمی) و هادی نوروزی (۹۶ دغاغله)
سرمربی: حمید درخشان

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Derby/01.jpg

شرح بازی:
پرسپولیسی ها بعد از یک نیمه ضعیف، در نیمه دوم از عقب نشینی استقلال استفاده کردند و با نقش آفرینی مهدی طارمی، امید عالیشاه و محمد نوری دوباره یک دربی دیگر را بعد از ۴ تساوی به سود خود تمام کردند. این حسن ختام نیم فصل اول لیگ بود؛ با مسابقه ای که هیجان فوق العاده در نیم ساعت آخر داشت. مسابقه ای با کارت های رنگی و یک گل تماشایی و خشونتی که هرگز از محدوده مجاز خارج نشد.
این اولین شکست امیر قلعه‌نویی در تاریخ دربی هاست. حالا او این فرصت را دارد که از این به بعد بدون احتیاط های سابق تیم هایش را به میدان بفرستد. البته حالا حمید درخشان است که بدون باخت مانده است.

شرح گل:
۱ ـ ۰(استقلال): یک کرنر کوتاه در سمت راست استقلال و سانتر خسرو حیدری با تعلل اومانا با نوک پای سجاد شهباززاده ناباورانه وارد دروازه پرسپولیس شد تا اولین گل دربی بعد از ۴۰۲ دقیقه شکل بگیرد.

۱ ـ ۱(پرسپولیس): اشتباه هاشم بیک‌زاده و لو رفتن یک توپ در میانه میدان، طارمی را صاحب موقعیت کرد که ضربه برگردان زیبای او به تیر دروازه استقلال برخورد کرد. این توپ در برگشت دوباره روی دروازه استقلال سانتر شد که پرواز بلند طارمی و پاس رو به جلوی او نوری را در موقعیت تک به تک با فروزان قرار داد و او با ضربه ای قاطع تور دروازه حریف را لرزاند.

 

What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است. کروکودیل، ماشروم، نخ، برنز و کاغذ اسامی هستند که در عرصه موادمخدر جدید به بازار آمده اند و مصرف کنندگان را برای مصرف هر چه بیشتر و متنوع تر به خود می خوانند.

تنوع محصولات

تنوع در نامگذاری مواد مخدر و توهم زا یکی از شگردهایی است که در چند سال گذشته بر بازار مواد حاکم شده است. از آنجا که حس تنوع طلبی یکی از نیازهای اساسی مشتریان را شکل می دهد گردانندگان بازار با توجه به این احساس خریداران با عوض کردن نام مخدر تلاش می کنند تا مشتریان را نسبت به ماده ای جدید مشتاق کنند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Drugs/01.jpg


خریداران مواد مخدر گاهی با تکیه بر سابقه مصرف نوع خاصی از مواد، کیفیت آن را ارزیابی می کنند و چنانچه این نوع ماده را فاقد کارایی لازم بدانند بلافاصله محصول مورد نظر از چشم مشتریان می افتد و بازارش کساد می شود، در همین هنگام فروشندگان مواد برای اینکه بازار را از دست ندهند، نام جدیدی برای کالایشان دست و پا می کنند تا بازار را همچنان در مشت خود نگه دارند.

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

چشمک‌زدن اوباما در حاشیه اجلاس G20

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_022_21.jpg

 
 

بشقاب سال ۱۳۵۸ با تصاویر بنی صدر، آیت الله طالقانی و آیت الله خمینی

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_028_27.jpg

 
 

شاه و فرح دیبا در پیست اسکی دیزین

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Roozegar39/zimg_009_9.jpg

 

What بازدید : 50 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

یک خلبان دانمارکی جت جنگنده F16 در اکتبر سال 2012 به هنگام شلیک یک موشک یک عکس "سلفی" از خود گرفته و منتشر کرد .

عکس و فیلم این لحظه در یک سال گذشته در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است و با توجه به شکستن رکورد بیشترین تعداد بازدید "بهترین سلفی" گرفته شده در تاریخ لقب گرفت.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بسیاری از رسانه و سایت های خبری اخبار یکسال گذشته خود را مرور می کنند تا "ترین" های امسال را انتخاب کنند. یکی از "ترین" های منتشر شده از سوی رسانه ها، برترین عکس های سلفی سال ۲۰۱۴ است. این سلفی تا اسکار امسال بهترین سلفی تاریخ از لحاظ تعداد بازدید بود، اما در مراسم اسکار 2014 یک عکس سلفی از هنرمندان شرکت کننده در مراسم اسکار ،رکورد سلفی خلبان دانمارکی را شکست.

گروه سرگرمی روزنه
"سلفی" مراسم اسکار 2014

 


گروه سرگرمی روزنه
سلفی خلبان دانمارکی



با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۴ میلادی بسیاری از رسانه و سایت های خبری اخبار یکسال گذشته خود را مرور می کنند تا "ترین" های امسال را انتخاب کنند. یکی از "ترین" های منتشر شده از سوی رسانه ها، برترین عکس های سلفی سال ۲۰۱۴ است.

عکس سلفی به عکاسی پرتره از خود گفته می‌شود، معمولا توسط دوربین عکاسی و یا دوربین موبایل گرفته می‌شود. با اینکه از سالها قبل در تلفن های همراه دوربینی برای مکالمات ویدئویی وجود داشت اما استفاده از دوربین جلوی موبایل در سال 2014 به اوج خودش رسید تا موج گرفتن عکس های سلفی در ژست های مختلف و انتشار آن در شبکه های اجتماعی راه بیفتد.

گروه سرگرمی روزنه

گروه سرگرمی ROZANEH

 

What بازدید : 88 چهارشنبه 1393/08/28 نظرات (0)

آیا فراتر از زمین زندگی وجود دارد؟ از زمانی که به خاطر می‌آوریم انسان به دنبال یافتن جوابی برای این سوال بوده است. شواهدی وجود دارند که امکان وجود نوعی از حیات را فراتر از مرزهای سیاره‌ آبی ما نشان می‌دهد.

سال پیش گروهی از دانشمندان انگلیسی سلولی را پیدا کردند که به وسیله‌ی یک بالون از فراز اتمسفر به زمین آمده بود، آن‌ها ادعا کردند که این سلول ممکن است از فضا به زمین آمده باشد. در حالی که نظریه پردازان تئوری فرازمینی‌ها این یافته را مدرکی قاطع بر ملاقات ما و فرازمینی‌ها می‌دانستند دانشمندان دست به کار شدند تا شواهدی دیگر را بررسی کنند. در دو قسمت این شواهد را بیان خواهیم کرد.

 

۱. فناوری‌های مدرن در دوران باستان

2

به تصویر بالا نگاه کنید، چه چیزی را به خاطر شما می‌آورد؟ این‌ها خطوط هیروگلیف هستند که مصریان باستان چندین هزار سال پیش آن را اختراع کرده‌اند، تصاویری شبیه به هلیکوپتر، زیر دریایی، قایق و هواپیمای جت. بسیاری معتقدند بیگانگان در زمان‌های گذشته از مصر باستان دیدن کرده‌اند و فناوری‌های پیشرفته‌ی خود را به آن‌ها نشان داده‌اند، یا شاید تاکنون همراه ما بوده‌اند، شاید فناوری امروز انسان از مکانی فراتر از زمین به ما رسیده باشد!

 

۲. نشانه‌هایی از آپولو ۱۱

10

سه روز به ماموریت آپولو ۱۱ مانده بود که خدمه‌ی سفینه گزارش رویت جسمی عجیب را در نزدیکی خود می‌دهند. آن‌ها ابتدا فکر می‌کنند این جسم قسمتی از موشک جدا شده‌ی SIV-B است اما از زمین خبر می‌رسد که موشک مذکور بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از آن‌ها فاصله دارد. خدمه‌ی این فضاپیما آموزش‌های زیادی دیده بودند و امکان خطای آن‌ها بسیار کم است. هیچ توضیح رسمی درباره‌ی آن‌چه فضانوردان آپولو ۱۱ دیده بودند داده نشد، حتی فضانورد معروف باز آلدرین نیز آن جسم را دیده بود.

 


What بازدید : 42 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

 

 

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر زنان بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطان به شمار می آید.

ميزان بروز مرگ و مير سرطان معده به دلايل نامشخص درطي 60 سال اخيركاهش يافته‏ است. سرطان معده درطبقات اجتماعي– اقتصادي پايين شايعتراست. مهاجراني كه از مناطق باشيوع بالابه نواحي باشيوع پايين سفر كرده اند، استعداد ابتلاي قبلي را حفظ نموده اند ولي ريسك گرفتاري در فرزندان آنها شبيه جمعيت محل اسكان جديد خواهد بود. اين يافته نشان ميدهد كه احتمالاً يك عامل محيطي كه از سنين پايين شخص را تحت تاثير قرار مي‏دهد مسئول ايجاد سرطان معده است وبيش از همه عوامل مستعد كننده سرطان موجود در برنامه غذايي مورد توجه قرار گرفته اند.

علل ابتلا به سرطان معده:


علت واقعی سرطان معده مشخص نشده است و ممکن است نتیجه عوامل مختلفی باشد . در این بیماری دخالت عوامل ژنتیکی ثابت نشده است و بیشتر احتمال میرود که این نوع سرطان به علت عوامل محیطی ایجاد شود . سرطان معده در برخی از کشورها شیوع بیشتری نسبت به کشورهای دیگر دارد . این بیماری در خاور دور شایع تر از کشورهای اروپایی می باشد . ممکن است این وضع به علت اختلاف رژیم غذایی در دو جمعیت باشد .

بعضی از دانشمندان معتقدند که ابتلا به عفونت هلیکوباکترپیلوری به مدت طولانی ممکن است یک عامل محیطی مهمی در ایجاد سرطان معده باشد. گرچه بعضی دانشمندان در این مورد اختلاف نظر دارند .

بطور کلی عوامل موثر در سرطان معده به شرح ذیل اند:

 

What بازدید : 53 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

صبح یکشنبه مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور هزاران نفر از علاقه مندان و طرفداران وی از تالار وحدت آغاز شد. 

این مراسم با پخش قطعاتی از آثار این خواننده موسیقی پاپ آغاز شده و گروه های مختلف مردمی از تهران و شهرستان ها با خوانش ترانه های این خواننده و مراسم سنج و دمام نوازی با خانواده این هنرمند فقید ابراز همدردی کردند.

خیابان شهریار تهران و بخش هایی از خیابان های مجاور به دلیل ازدحام جمعیت به طور کامل مسدود شد.

ازدحام جمعیت و ترافیک کم کم به خیابان های دیگر و حتی خروجی های ایستگاه های مترو کشیده شد.

طرفداران این خواننده که بیشتر از قشر جوان هستند عکس‌های مرتضي پاشايی را همراه دارند و یا روی لباس های خود چسبانده اند. طرفداران این خواننده جوان بخش‌هایی از قطعات معروف وی را می‌خوانند.

در این مراسم ابتدا متن پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سید عباس سجادی قرائت شد و سپس علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در سخنانی از مقام هنری زنده یاد مرتضي پاشايی تجلیل کرد و گفت: من امروز در اینجا چهره های نورانی را می بینم که این روزها شاهد تجلی احساس آنها بودم و برای شما ملتی که محبت را به عنوان اساسی ترین و ماندگارترین چهره مردم ایران نشان دادید، آرزوی سلامتی می کنم و امیدوارم خداوند روح مرتضی پاشایی را شاد کند که می دانم شاد هم هست.

جایزه‌ای که پاشایی به هنرمندان تئاتر داد

 وی افزود: من یادم می آید که حدود یک ماه پیش به اتفاق مرتضي پاشايی در مشهد حضور داشتیم و به هنرمندان برگزیده جشنواره تئاتر مناطق جایزه می دادیم و این برای هنرمندان تئاتر آن مراسم جالب بود که مرتضی پاشایی جایزه آنها را می دهد کما اینکه از او خواستند که در این مراسم برایشان بخواند.

 معاون هنری وزیر ارشاد ادامه داد: من دعا می کنم که خداوند روح متعالی این خواننده عزیز را با اولیا محشور کند و با همه این شوری که در اینجا هست بار دیگر به من ثابت شد که این ملت با این وحدت و بزرگی برای ما عزت و افتخار می آورند و به دنیا نشان می دهند که همه ما برای ستاره ها و کسانی که برای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش می کنند، احترام قائلیم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: چند روز پیش که در بیمارستان بهمن او را ملاقات کردم همواره می خواست وقتی که مراسم تشییع پیکر او را برگزار می کنیم کاری کنیم که روحش شاد باشد و حال شما کاری کنید که امروز روح مرتضی شاد باشد.

 گریه‌های محمد علیزاده برای دوست و برادرش

 محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ که از دوستان و همراهان قدیمی زنده یاد مرتضی پاشایی است، سخنران بعدی بود که در سخنانی گفت: این روزها در خلوتم خیلی با مرتضی حرف زدم و شاید به خاطر این حرفها بسوزم اما در انتها روحم آرام شد چرا که دوست و برادر همیشگی من مرتضي پاشايی تبدیل به یک اسطوره شد.

 او خطاب به مرتضي پاشايی گفت: رفیق خیلی خوشحالم که لحظات تلخ و شیرین زندگی ام را با تو تجربه کردم و از شنیدن موسیقی تو به اندازه شنیدن موسیقی خودم لذت بردم. این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت های خود بیان کرد: عمری است که با دلم زندگی می کنم و اگر هم گریه کردم و فیلمبردارها و عکاس ها گریه های من را دیدند بدانند که این گریه ها در مقام محمد علیزاده نبود، من برای برادرم گریه کردم، من برای دوست عزیزم گریه کردم که تا پایان عمر به یاد او خواهم ماند.

 وی با تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد پاشایی تصریح کرد: باید دست این مردم با معرفت و دوست داشتنی را بوسه زد که از نقاط نزدیک و دور برای ابراز احساسات خود این چنین به اینجا آمدند.

من از همه شما و از دعاهای خیرتان در این چند روز که با خانواده مرتضي پاشايی بودید، سپاسگزارم و امیدوارم مرتضی همواره در کنار ما باشد. علیزاده بعد از اجرای قطعه « هواتو کردم» گفت: دوست دوست داشتنی من، دوست مهربان و رفیق بی عقده من، همه در این مدت برای زنده ماندن تو تلاش کردند و هر کاری کردند تا تو بمانی اما نشد ولی تو ما را به بزرگیت ببخش، اگر روزی فرزندی داشته باشم مطمئن باشید که از عمو مرتضی برایش خواهم گفت که این بار نه به عنوان یک خواننده بلکه به عنوان یک انسان دوست داشتنی همراه من بود چرا که او برای من فقط یک خواننده نبود.

**مرتضی پاشایی همیشه به فکر مردم بود

 عموی مرتضي پاشايی نیز ضمن تشکر از مردم به دلیل حضور چند هزار نفری، بیان کرد: شما خودتان مرتضی را بهتر از من می شناسید، شما عاشق مرتضي پاشايی بودید چون مرتضی عاشق شما بود، من خوب یادم می آید که هر شب برای ملاقات او به بیمارستان می رفتم او با همان حال مریض و ناخوش خود باز هم به فکر مردمی بود که در آن هوای سرد در محوطه بیمارستان حضور داشتند.

مرتضی در همان جا هم حتی در بیمارستان هم به فکر شما مردم شریف و عزیز بود. پاشایی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: شما شفای مرتضی را خواستید و خداوند مرتضی را یک سال دیگر به ما داد در حالیکه قرار بود به گفته پزشکان، او سال گذشته ما را ترک کند اما خدا مرتضی را به شما و ما هدیه کرد و او یک سال دیگر همراه ما بود.

 وی ادامه داد: مطمئن باشید هم اکنون مرتضی ما را نگاه می کند، مرتضی فقط متعلق به ما نیست، روح او در دل شماست و من مطمئنم او همچنان به فکر ملت شریف و مهربان ایران است به همین جهت از شما می خواهم در این چند روز با همین آرامش و با همین شکوه او را همراهی کنید.

 

 

 

What بازدید : 65 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)
What بازدید : 115 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

ملاقات بلندترین و کوتاه ترین انسان

بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان، روز پنجشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزر فرارو، بلندقدترین و کوتاه قدترین مردان جهان در مراسم سالگرد گینس، کتاب رکوردهای جهان، همدیگر را در پایتخت انگلیس، دیدند و عکس های یادگاری انداختند. «سلطان کوسن»، کشاورز و اهل آنکاراست که با هشت فوت و یک اینچ، بلندقدترین مرد جهان است. «چاندرا دنگی»، اهل روستایی دورافتاده در نپال، نیز با بیست و یک و نیم اینچ قد، کوتاه قدترین مرد جهان است.

این زوج عجیب، در مراسم شصتمین سالگرد کتاب گینس که در لندن برگزار شد، همدیگر را ملاقات کردند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Gozaresh2/01.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Gozaresh2/02.jpg

 

What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند.

گروه سرگرمی روزنه 
این تصاویر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ درحقیقت تصاویری از هلند در اواسط فصل رویش لاله‌هاست. بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند.. درآمدي معادل 90 ميليارد دلار در سال!!!

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل  لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.

 

روزنه آنلاین

 


What بازدید : 30 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)
«ایروموبیل ۳.۰» خودروی ساخت کشور اسلواکی است که از آن هم می توان بعنوان خودروی معمولی و هم بعنوان هواپیما استفاده کرد. این خودرو که از سوخت معمولی استفاده می کند، به دویست متر برای به پرواز در آمدن و پنجاه متر برای فرود احتیاج دارد.
 
استفان کلین، مخترع خودروی پرنده می گوید: «ما طرح های مختلفی را ایجاد کردیم و پیش نمونه های متعددی ساختیم. اکنون می توانیم این دستگاه را که بسیار واقعگرایانه است معرفی کنیم. من بعنوان خلبان آنرا امتحان کرده ام و در هوا عالی عمل می کند و بر روی زمین نیز بسیار خوب است.»

 
«ایرموبایل ۳.۰» اخیرا در جشنواره نوآوری شهر وین اتریش ارائه شد. وزن این خودرو ۴۵۰ کیلوگرم است و بالهایش هشت متر طول دارد و قابلیت پرواز تا هفتصد کیلومتر بدون سوختگیری را دارد. این خودرو فقط هشت لیتر در صد کیلومتر بعنوان خودرو و پانزده لیتر بعنوان هواپیما سوخت مصرف می کند.
 

استفان کلین می گوید: «منظور ما ساخت یک خودروی پرنده یا هواپیما برای جاده نیست. می خواهیم یک مقوله جدید ایجاد کنیم. یعنی ما خودرویی ساختیم که مانند یک خودروی معمولی در جاده عمل می کند و در هوا هم مانند یک هواپیمای معمولی است.»

حالا باید منتظر ماند و دید آیا این پروژه ای واقعگرایانه است یا مشکلات ساختاری و نگرانی های ایمنی از توسعه آن جلوگیری خواهد کرد.

 

What بازدید : 90 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

 

«مرتضی پاشایی» خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح جمعه ۲۳ آبان درگذشت.

مرتضی پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که با تشدید بیماری از روز جمعه ۱۶ آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود، صیح روز جمعه در گذشت.

مرتضی پاشایی (متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰) خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ فارسی است. او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

پاشایی اخیرا با وجود بیماری ترانه «نگران منی» را برای برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی اجرا کرده بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)
خبری تلخ، صبح جمعه یک ملت را خراب کرد. همه میدانستند که مرتضی در حال جدال با بی رحم ترین و مرگبار ترین بیماری زمین است، اما هیچ کس حتی یک لحظه هم دوست نداشت تصور این جمعه را در ذهنش تداعی کند.
 

 مرتضی پاشایی در گذشت. همین جمله ی 3 کلمه ای موجی از مردم عاشق را از صبح جلوی بیمارستان بهمن جمع کرده تا برای آخرین بار با خواننده خوش احساسشان وداع کنند. هنرمندی که صدایش یک بغض همیشگی، توام با آرامش محض داشت. هنرمندی که تا اخرین لحطه ای که توان ایستادن روی پاهایش را داشت، خواند و عشق ورزید. 

سال 90 بود، روز هایی که مرتضی تازه داشت با صدایش نامی میان خواننده ها برای خود دست و پا میکرد. مصاحبه ای از او در گوشه و کنار یک روزنامه به چشمم خورد. با این عنوان که آرزو دارم مانند ناصر خان حجازی بمیرم. با عزت، با نام خوش و پر از عشق مردم. گویا خدا صدایش را شنیده بود. 

چهره ها هم در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی مانند سایر مردم ایران در سوگ مرتضی پاشایی به سر می‌برند که در زیر گزیده ای از آن ها را ملاحظه می‌کنید.

درگذشت مرتضی پاشایی عزیز را به خانواده او، مردم ایران و همه هوادارانش تسلیت عرض میکنیم. روحش شاد، یادش گرامی.


 

 
محسن تنابنده
 
S A L I  J O O N

رضا صادقی
S A L I  J O O N

What بازدید : 39 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


"مرتضی پاشایی" خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری مهلک سرطان صبح جمعه ۲۳ آبان برای همیشه چشمانش را بست.

پاشایی متولد 1363 تهران بود. وی خواننده، آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ فارسی بود که از سال 1389 با انتشار اینترنتی قطعاتش نزد مخاطبانش معرفی شد و سپس در پاییز 91 با انتشار رسمی آلبوم "یکی هست" به جمع خوانندگان مجوزدار پاپ پیوست. او دانشجوی رشته گرافیک بود و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. او موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

وی از سال ۹۲ با بیماری مهلک سرطان معده مبارزه می کرد که با تشدید بیماری و بدلیل وخامت اوضاع جسمانی از روز 13 آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود و و در نهایت دیروز جمعه 23 آبان 1393 در گذشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پاشایی در طی روزهای گذشته روند بهبود را طی می‌کرد و حتی به بخش منتقل شده بود اما به یکباره حال وی وخیم شد و حدود ساعت 10:30 دیروز (جمعه 23 آبان) در بیمارستان بهمن درگذشت و هم‌اکنون نیز پیکر وی به سردخانه منتقل شده است و مسئولان این بیمارستان از هواداران این خواننده جوان درخواست کرده‌اند تا در مقابل بیمارستان بهمن تجمع نکنند.

دکتر "حسن توکلی" پزشک معالج این خواننده گفت: "مرتضی مبارزه سختی را با بیماری‌اش داشت و در حالی که از زمان تشخیص بیماری ما فقط 3 ماه پیش بینی ادامه حیات را برای وی کرده بودیم، مرتضی چیزی حدود 11 ماه جنگید و تا لحظه آخر هم کوتاه نیامد. تیم پزشکی این هنرمند ‌‌نهایت تلاش خود را در مراحل مختلف درمانی این هنرمند انجام داد و در مقاطع مختلف با پرتو درمانی و شیمی درمانی سعی در مهار سرطان داشت ولی متاسفانه اوضاع جوری مساعد نشد و سرطان به تمام بدن پاشایی سرایت کرده بود.

 


What بازدید : 81 پنجشنبه 1393/08/22 نظرات (0)

به دلیل اوضاع نامساعد مرتضی پاشایی پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کرده اند اما با این حال در روزهای اخیر تعداد زیادی از هنرمندان و علاقمندان این خواننده ایرانی به ملاقات وی رفتند.

مرتضی پاشایی خواننده ایرانی که از چندی پیش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند مدتی است در بیمارستان بستری شده است. در همین حال طی روزهای اخیر و با وخامت حال وی پزشکان وی را ممنوع الملاقات اعلام کرده‌اند با این حال جمعی از هنرمندان و علاقمندان این هنرمند در روزهای گذشته برای ملاقات با وی به بیمارستان رفتند.

در همین حال مدیر برنامه های پاشایی تمام اخبار و شایعات درباره به کما رفتن و فلج شدن وی را تکذیب کرد و خبرداد وضعیت جسمانی وی تا شامگاه دوشنبه ۱۹ آبان حدود ۳۰ درصد بهتر شده است.

مهدی کرد همچنین در واکنش به انتشار خبر فوت مرتضی پاشایی در برخی رسانه ها گفت: خبر فوت مرتضی حقیقت ندارد. مرتضی نسبت به دیروز حال بهتری دارد و انشاالله با دعای خیر مردم بهتر هم خواهد شد.

از جمله هنرمندان و چهره هایی که تا کنون به ملاقات پاشایی رفته اند می توان به مهناز افشار، بهنوش بختیاری، محمد رضا گلزار، علی کاظمی، علی لهراسبی، روزبه نعمت اللهی، فرزاد فرزین، محمد علیزاده، شهرام شکوهی، هادی کاظمی، مازیار فلاحی، میلاد ترابی، مهرداد نصرتی، علی دایی، بهروز رهبری فر  و  محمد نوازی و شیث رضائی اشاره کرد. عکس های فاطمه بهبودی عکاس ایسکانیوز از بیمارستان محل بستری پاشایی را در زیر می بینید.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Pashai/169798_677.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Pashai/169799_138.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Pashai/169800_495.jpg

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Pashai/169801_221.jpg

 

What بازدید : 44 سه شنبه 1393/08/20 نظرات (0)

 ورزش جدید دوچرخه سواری گرانشی برای معلولان . این ورزش در آمریکا ابداع شده است

روزنه آنلاین 



مدل نمونه از کاوشگر مریخ در نمایشگاه بین المللی صنعت در شانگهای چین

گروه سرگرمی ROZANEH 



رهبرکره شمالی که پایش را جراحی کرده بود و دو ماه با عصا راه می رفت برای نخستین بار در یک مراسم با حضور نظامیان در شهر پیونگ یانگ بدون عصا ظاهر شد

گروه سرگرمی روزنه

 

What بازدید : 46 یکشنبه 1393/08/18 نظرات (0)

همه ما در طول زندگی روزمره خود در شهر یا روستای خودمان در محل کار، مسیر خانه و …. خلاصه همه جا با صحنه ها و اتفاقاتی رو به رو میشویم شاید خیلی مهم نباشد ولی لحظه ای ما را به توقف و نگاه عمیق وا می‌دارد. که همیشه پس از آن به سادگی از آن عبور می‌کنیم. ولی چرا این لحظات زیبا ولی غیر مهم ثبت نشود؟ مانند ابتکاری که صفحه “everydayiran” در اینستاگرام انجام داده است و ما را به این ایده ترغیب کرده است که از شما عزیزان بخواهیم از این لحظات ساده عبور نکنید
 

salijoon.ws

 

کشور خانم و حاج محمدعلی، زوجی کهنسال، که در روستای گل‌افشان یزد زندگی می‌کنند.

salijoon.ws

شبی تابستانی در ساحل زیبا شهر بوشهر.

 

 

 


What بازدید : 41 شنبه 1393/08/17 نظرات (0)

ساختمان شماره یک و اصلی “مرکز تجارت جهانی” (One World Trade Center) روز دوشنبه (۳ نوامبر-۱۲ آبان) در جنوب منهتن در نیویورک گشایش یافت.

این آسمان‌خراش که با ارتفاع ۵۴۱ متر و در ۱۰۴ طبق، با صرف هزینهٔ ۳/۹ میلیارد دلاری ساخته شده، جایگزین برج‌های دوقلوی “مرکز تجارت جهانی” شده که در جریان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ فرو ریختنند.

“مرکز تجارت جهانی” جدید که ساخت آن بیش از هشت سال به طول انجامید، بلندترین آسمان‌خراش در ایالات متحده امریکا به شمار می‌رود و در میان بلندترین برج‌های جهان قرار دارد.

مقامات نیویورک، هم‌چنین، این آسمان‌خراش را امن‌ترین ساختمان تجاری در کل امریکا معرفی کرده‌اند

آسان‌خراش تازه درست در مرکز زمین ۱۶ هکتاری قرار دارد که برج‌های دوقلو بر روی آن واقع شده بودند. هفت برج دیگر نیز در این زمین ساخته شده و یا در حال ساخت هستند که از میان آن‌ها برج شماره چهار مرکز تجارت جهانی نیز تقریبا کامل شده و برج‌های شماره سه و دو نیز طی دو سال آینده کامل خواهند شد.

۶۰ درصد ساختمان شماره یک “مرکز تجارت جهانی” به شرکت تبلیغاتی “کیدز کریتیو” (Kids Creative) اختصاص یافته است. کارمندان شرکت عظیم انتشاراتی “کانده ناست” و شرکت ساخت استادیوم “لجند هازپتالیتی” از روز گذشته انتقال خود به این مرکز را آغاز کرده‌اند.

هنوز زمانی برای برگزاری مراسم جشن بازگشایی این مرکز اعلام نشده است.

گفتنی است در جریان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از ۲۷۰۰ نفر آن‌ها کارمندان دفاتر واقع در “مرکز تجارت جهانی” بودند، جان باختند.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز به کار آسمان‌خراش جدید گفت: «امروز مرکز تجارت جهانی به عنوان نماد مقاومت مردم نیویورک عمل می‌کند؛ و باز کردن درهای این مرکز برای اولین بار، به ما یادآوری می‌کند که قدرت و شجاعت همیشه بر ضعف و بزدلی پیروز خواهد شد.»

http://30na.persianfun.info/img/93/8/30na/World%20Trade%20Center/World-Trade-Center-New-1.jpg

http://30na.persianfun.info/img/93/8/30na/World%20Trade%20Center/World-Trade-Center-New-2.jpg

 

What بازدید : 108 یکشنبه 1393/08/11 نظرات (0)

معلوم شد کی این آقا را لو داده؟!

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar38/zimg_001_1.jpg


خنده و گریه لاریجانی در همایش ملی امربه معروف و نهی از منکر

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar38/zimg_004_4.jpg


میرحسین موسوی و مصباح یزدی

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Roozegar38/zimg_017_18.jpg

What بازدید : 45 یکشنبه 1393/08/11 نظرات (0)

قهرمان واترپلو کشور و همسرش در جریان یک سانحه رانندگی دچار حادثه‌ای هولناک شدند و به طرز فجیعی جان باختند. سرعت زیاد خودرو لکسوس در بزرگراه چمران مرگ این زوج جوان را رقم زد.  

ساعت یک بامداد روز ٨آبان‌ماه‌ سال‌جاری بود که خودروهای عبوری در بزرگراه چمران با سامانه ١٢٥ آتش‌نشانی تماس گرفتند و خبر از وقوع یک تصادف شدید و مرگبار در محور شمال به جنوب بزرگراه چمران زیرپل یادگار دادند.  پس از دریافت خبر بلافاصله آژیر خطر ایستگاه ٨٨ آتش‌نشانی تهران به صدا درآمد و امدادگران راهی محل حادثه شدند.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در رابطه با این خبر گفت: ماموران آتش‌نشانی بلافاصله خود را به محل حادثه رساندند.  بررسی‌های میدانی نشان می‌داد یک خودروی لکسوس با یک خودرو اسپورتیج در لاین کندرو برخورد کرده است. شدت برخورد به‌حدی بود که دو سرنشین خودروی اسپورتیج و همچنین راننده خودروی لکسوس در میان ستون‌های درهم پیچیده شده خودروها گرفتار شده بودند.  ماموران آتش‌نشانی سریع دست به کار شدند و پس از ایمن‌سازی‌های اولیه و هدایت کردن خودروهای عبوری با استفاده از قیچی آهنبر ابتدا ستون‌های درهم پیچیده شده خودروی اسپورتیج را برش داده و هر دوسرنشین خودرو را که یک زوج ٢٨ساله به نام ایمان ولی‌زاده و یاسمین وزیری بودند از درون اتاقک درهم پیچیده خودرو خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند.

 


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Crash/01.jpg

 



وی در ادامه افزود:  زوج جوان توسط تکنسین‌های اورژانس تحت‌معاینه قرار گرفتند اما متاسفانه کار از کار گذشته بود و آنها به علت شدت جراحات وارده جانشان را از دست دادند. با تأیید مرگ زوج جوان کارهای انتقال اجساد به سردخانه پزشکی قانونی انجام شد و در ادامه آتش‌نشانان راننده خودرو لکسوس را که در این حادثه آسیب جدی ندیده بود، به عوامل راهور تحویل دادند.

مراسمی که هیچ وقت برگزار نشد
این حادثه با مرگ ایمان و همسرش به پایان رسید؛ زوج جوانی که دوران نامزدی را پشت‌سر می‌گذاشتند و لحظه‌شماری می‌کردند تا روز عروسی‌شان فرا برسد. احسان برادر مرد جوانی است که در این حادثه هولناک جانش را از دست داد. او درباره شب حادثه به «شهروند»  گفت: نیمه شب بود که تلفن همراهم زنگ خورد. وقتی تلفن را جواب دادم یکی از آشنایانمان بود که با صدایی لرزان گفت، ایمان در اتوبان چمران تصادف کرده و متاسفانه در این حادثه او و همسرش جانشان را از دست داده‌اند. با شنیدن این خبر شوکه شدم. بلافاصله با برادر بزرگ‌ترم تماس گرفتم و هر دو با هم به محل تصادف در بزرگراه چمران رفتیم. وقتی به محل حادثه رسیدیم خودروها را برده بودند و فقط پیکر بی‌جان برادرم و همسرش روی زمین بود.

 


What بازدید : 76 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

یک رمزعبور خوب باید چه ویژگی های داشته باشد

برطبق نظریه یک کارشناس : ترکیب یک رمز عبور خوب باید لااقل بیشتر از شش کاراکتر باشد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، داریوش زندی با تاکید بر اینکه برای داشتن یک رمز عبور خوب اکثر کارشناسان امنیتی ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را پیشنهاد می‌دهند اظهار داشت: رمز عبور باید به 
صورتی باشد که به راحتی فراموش نشود.

همچنین وی افزود: ساختن یک رمز عبور خوب به گونه ای که برای افراد سودجو قابل حدس و دسترسی نباشد مستلزم روش‌های مختلفی است.

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی با اشاره به اینکه این روش‌ها برای افراد مختلف متفاوت است افزود: بعضی از افراد با ترکیب اطلاعات شخصی خود اقدام به ساخت رمز عبور می‌کنند به این صورت که 
فردی به اسم احمد با شماره شناسنامه 1209 با ترکیب نام شماره شناسنامه خود به یک رمز عبور به ظاهر ahmad1209 دست می‌یابد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وی افزود: این روش هم یک رمز عبور طولانی را می سازد و هم ترکیبی است از اعداد و حروف و همچنین قابل فراموشی نیست.

زندی با بیان اینکه هک کردن یک رمز عبور با این روش توسط برنامه‌های کامپیوتری بسیار سخت است، عنوان کرد: یک روش برای هک اینگونه رمز عبورها هک اجتماعی می باشد که طرف سودجو با 
استفاده از طرح ریزی‌های گوناگون برای فرد مورد نظر، اطلاعات شخصی وی را بدست می‌آورد.
وی ادامه داد: یکی از بهترین روش ها برای ساخت رمز عبور مطمئن استفاده از نرم‌افزار LastPass است. به طور خلاصه این نرم افزار یک ابزار برای مدیریت رمز عبورهای شماست به علاوه این قابلیت را به 
شما می‌دهد تا رمز عبورهای مطمئنی را برایتان به صورت ترکیب عدد و حرف و کاراکترهای خاص تولید کند.

وی افزود: برای اکثر افراد فارسی زبان این اتفاق افتاده که می‌خواهید فارسی تایپ کنید اما به اشتباه بدون اینکه زبان کیبورد را عوض کنید می‌بینید که کلی کاراکتر انگلیسی کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچ 
معنی خاصی نمی‌دهند. میتوان از همین روش برای ساخت رمز عبور استفاده کرد؛ به این شکل که یک جمله یا یک بیت شعر یا مطلبی که در ذهنتان هست و قابل فراموش کردن نیست را بدون اینکه کیبورد 
صفحه را به زبان فارسی تغییر دهید تایپ کنید. نتیجه کار یک رمز عبور عجیب و غریب و بسیار امن می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این روش را با عدد و کاراکترهای خاص ترکیب کنید یک رمز عبور تقریبا غیرقابل نفوذ به دست خواهید آورد.

 


What بازدید : 43 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

اسیدپاشی یکی از انواع شدید خشونت بوده که بیشتر علیه زنان صورت گرفته و ممکن است در مواردی منجر به مرگ قربانی نیز شود.
اسیدپاشی حمله‌ای است که نه به قصد قتل، بلکه معمولا برای انتقام و نابودگی زندگی اجتماعی و آینده قربانی انجام می‌شود. اسید ماده‌ای است که قرن‌ها از شناخت آن می‌گذرد، اما به نظر نمی‌رسد که پدیده اسیدپاشی قدمتی بیشتر از صد و پنجاه سال داشته باشد.ارتکاب به اسیدپاشی که در ایران دارای تاریخچه‌ای ۶۰ ساله است، مخصوص ایران نبوده و کشورهای دیگری نیز با وقوع آن مواجه هستند که بنگلادش بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

*** تاریخچه:
در قرن ١٨ ميلادى اسيد سولفوريك، كه در طول تاريخ با نام ويتريول شناخته شده، براى نخستين بار در ابعاد صنعتى در دهه ١٧٤٠ ميلادى و در انگلستان توليد شد، و به محض اينكه دسترسى به آن آسان شد، در اروپا و آمريكا براى مقاصد خشونت آميز از مورد استفاده قرار گرفت. در دهه ١٨٣٠ ميلادى، يك روزنامه چاپ گلاسگو اسكاتلند در يكى از شماره هاى خود نوشت كه اسيدپاشى به امرى رايج در بخش هايى از كشور تبديل شده، لكه ننگى براى شخصيت ملى مردم اسكاتلند به شمار مى رود. 

افزون بر استفاده از اين سلاح در نزاع هاى كارى، اسيد سولفوريك در اختلافات خانوادگى نيز به سلاحى شيطانى مبدل شده بود. براى مثال، در سال ١٨٦٥، نيويورك تايمز گزارش داد كه مردى حسود پس از چند بار تهديد صورت همسر خود را با اسيد سوزانده است. در مواردى ديگر در سده ١٩ و ٢٠ ميلادى، برخی زنان بر صورت مردان اسيد پاشيده اند. اسيدپاشى نه تنها به عنوان راهى براى وارد آوردن دردى جسمانى بر افراد استفاده شده بلكه جذابيت ظاهرى فرد را نيز از بين مى برد. 

در ميانه سده بيستم ميلادى، در آمريكا و در پى سخت تر شدن قوانين فروش اسيد و افزايش اختيارات زنان، استفاده از اسيد به عنوان سلاح خشونت هاى خانگى رفته رفته كمرنگ شد. اما در اواخر سده بيستم و اوايل سده ٢١ ميلادى اسيدپاشى در نقاط ديگر جهان رونق گرفت.

گروهی از مورخین معتقدند پدیده اسید پاشی اولین بار در سال 1879 در فرانسه گزارش شد که در آن سال 16 مورد اسید پاشی که به آن vitriol" " اطلاق می شد از سوی زنانی به صورت زنان دیگر ثبت شده است. 

اما مورخی به نام "رابرت استف" اولین اسیدپاشی را به سال 1865 و توسط زنی به نام "مارگارت بویل" در فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیا، می‌داند.

طبق اعلام " اتحادیه نجات یافتگان اسید" ASTI سالانه 1500 مورد اسید پاشی در جهان رخ می دهد و بین 75 تا 80درصد قربانیان زنان هستند که 30 درصد آنها زیر 18 سال سن دارند.جف شاه مدیر اجرایی این نهاد معتقد است موارد بسیاری هم گزارش نمی شود.او می گوید:" بیشتر قربانیان به دلیل ترس از انتقام موارد را به پلیس گزارش نمی کنند"

علت اسید پاشی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است ولی دلایل اصلی آن انتقام،شکست عشقی، اختلافات خانوادگی و حسادت ذکر شده است.

در میان کشورهای اروپایی بیشترین آمار اسید پاشی در بلغارستان، یونان و انگلیس گزارش شده است.

 

What بازدید : 38 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

ساکنان روستایی در جزیزه هاوائی در نزدیکی یک آتشفشان که به تازگی فعال شده با نزدیک شدن مواد مذاب به خانه‌هایشان تخلیه این ناحیه را شروع کرده‌اند. تاکنون دو جاده منتهی به روستای "پاهوا" بسته شده و مواد مذاب برآمده از آتشفشان "کیلائی" یک گورستان را مدفون کرده است. مواد مذاب در حاشیه روستاها وارد محوطه منازل شده است. دمای مواد مذاب آتشفشانی به ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد و در محدوده هرچیزی قرار گیرد نابود می‌کند. پیش بینی مسیر این مواد بسیار دشوار است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 64 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چه کسی فکرش را می کرد که یک موجود قهوه ای عجیب و غریب با چشمهای بزرگ که روی صفحه ی تبلت یا گوشی آرام ایستاده و نگاهمان می کند، یک روز برایمان جان بگیرد و رسیدگی به او بشود یکی از بزرگترین دغدغه ها و همه فکر و ذکرمان!

وسط جلسه نشسته است و تند و تند از حرف های رییس نت برمی دارد تا چیزی از قلم نیفتد. یکهو صدای آشنایی از گوشی بلند می شود که نشان می دهد بچه از خواب بیدار شده. وقتی این بچه از خواب بیدار می شود خودش را کثیف کرده و طبیعتا گرسنه است. زمان در اینجا حیاتی ست. باید هر چه زودتر به "پو" برسی تا وضعش خراب تر از این که هست نشود. کار را رها می کند و دو سه دقیقه ای به رتق و فتق امور این بچه ی مجازی می پردازد و دوباره برمی گردد سرکار!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

What بازدید : 98 شنبه 1393/08/10 نظرات (0)

به نقل از فرارو؛ دیوید گاتنفلدر، رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا یکی از پربار ترین مجموعه تصاویر از کشور رازآمیر کره شمالی را عکاسی و منتشر کرده است. دیوید گاتنفلدر، عکاس برجسته جهان و رئیس بخش عکاسی خبرگزاری آسوشیتدپرس در آسیا از سال ۲۰۰۰ تاکنون بیش از بیست بار به کره شمالی رفته و عکس های متعددی از زندگی در این کشور رازآمیز تهیه کرده که تاکنون چندین جایزه بین المللی را نیز برای وی به همراه داشته است. او از معدود عکاسانی است که توانسته از ممنوعیت های تهیه عکس و گزارش در کره شمالی عبور کند و با قطار مخصوص حزب حاکم کمونیست به این کشور سفر کند و زندگی شهروندان عادی این کشور را از نزدیک ببیند.

به گفته وی، تصاویر حاصل از این سفر برای کسانی که از خارج به این کشور کمونیستی می‌نگرند و همواره شاهد مارش‌های نظامی و تصاویر بزرگ مقام‌های ارشد این کشور بوده‌اند، مغایرت دارد. وی از سال 2000 ، 17 بار به کره شمالی سفر کرده است و می‌گوید: این کشور سخت‌ترین کشوری بود که در آن به عکاسی مشغول شدم. در ادامه ایمیل نگاهی می اندازیم به تعدادی از آخرین عکس های او از زندگی در حصار کره شمالی ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 71 پنجشنبه 1393/08/08 نظرات (0)

عکس‌های خانوادگی روی دیوار آشپزخانه ای در سلماس آذربایجان غربی. عکس از نرجس نادری‌نژاد


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Iran8/383367_313.jpg


 

یکی از طاقی‌های حسینیه‌ی شاه ابوالقاسمِ یزد. عکس از علی گلشن


http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Iran8/383368_858.jpg

What بازدید : 58 چهارشنبه 1393/08/07 نظرات (0)

در این مطلبمروری داریم بر چهره ها و مشاهیر جهان که در سال جاری میلادی از دنیا رفته‌اند.

1. رابین ویلیامز (Robin Williams) - کمدین مشهور آمریکایی که روز دوشنبه 22 مردادماه در خانه کالیفرنیای شمالی خود در سن 63 سالگی درگذشت.

گروه سرگرمی ROZANEH

 



2. جی جی مورفی (JJ Murphy) - هنرپیشه آمریکایی که برای سریال "Game of Thrones" انتخاب شده بود در روز جمعه 8 آگوست فوت کرد. او 86 سال سن داشت.

گروه سرگرمی روزنه

 

What بازدید : 49 سه شنبه 1393/08/06 نظرات (0)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وجود یک زخم، یک تاول، یک سوختگی روی صورت،‌ گاه روز‌ها و هفته‌ها عذابمان می‌دهد، اگر ترس باقی ماندن آن را داشته باشیم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و پزشک و دارو و هر آنچه در توانمان هست برای رفع آن بسیج می‌کنیم ...

در خبرها خوانده اید که چندین زن قربانی اسیدپاشی های این روزهای اصفهان شده اند. موتورسوارانی اسید به دست، دست به کار شده اند تا اسیدپاشی کابوس هر لحظه مردم این شهر شود. افرادی که با هدف نامعلوم قصد کرده اند تا روی خوش زنان به زندگی را بگیرند.

به گزارش منابع خبری در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند. گفته می‌شود جوان، زیبا و غیرچادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.


What بازدید : 89 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

متاسفانه یکی از کاربردهایی که شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و اینستاگرام برای برخی از ایرانیان دارد، خودنمایی محض است. فرهنگ غربی که برگردان ژست‌های هالیوودی و فستیوال‌های غرب است در صفحات شبکه‌های اجتماعی برخی ایرانیان به گونه دیگری به نمایش درآمده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 45 یکشنبه 1393/08/04 نظرات (0)

آوارگی هزاران سوری به علت حضور و جنایات گروهک تروریستی داعش در کشورشان همچنان ادامه دارد. این روزها، بیش از ۱۵۰ هزار آواره‌ی سوری از مرز جنوب ترکیه به این کشور وارد شده اند.



لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
اگر تصاویر برای شما قابل نمایش نیست بر روی لینک موجود در ابتدای ایمیل کلیک کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 111 شنبه 1393/08/03 نظرات (0)

پلیس ‌آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده را در محموله‌ای از ایران کشف کرد. این بزرگ‌ترین محموله هروئینی است که در طول چند دهه گذشته در آلمان کشف و ضبط شده است. دو برادر در این رابطه دستگیر شده‌اند.

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Heroin/01.jpg

اداره فدرال جنایی آلمان (BKA) روز پنج‌شنبه (۹ اکتبر/ ۱۷ مهر) در ویس‌بادن اعلام کرد که پلیس توانسته ۳۳۰ کیلوگرم هروئین کشف کند.

 
 

http://mj8.persianfun.info/img/93/8/Heroin/02.jpg

این بیشترین مقدار هروئینی است که در دهه‌های گذشته در این کشور یکباره کشف و ضبط می‌شود. ارزش این مواد بر اساس نرخ رایج مواد مخدر قاچاق در خیابان‌ها حدود ۵۰ میلیون یورو ارزیابی شده است.


What بازدید : 58 سه شنبه 1393/07/29 نظرات (0)

این روزها متعاقب حادثه دردناکی که در اصفهان رخ داده است، بیشتر نگاه‌ها متوجه پیدا کردن عامل این جنایت شده است، اما در این میان چیزی که بیشتر مردم و رسانه‌ها فراموش کرده‌اند این است که دانش توده مردم برای کمک‌های اولیه بسیار پایین و در موارد زیادی نادرست است.

به شهادت پدر این مصدوم، بعد از مصدومیت دختر، می‌شد کمک‌هایی سریعا به ایشان انجام شود که از شدت آسیب بکاهد.

دو عامل باعث نرسیدن کمک به موقع به این دختر شد:

- نگرانی اطرفیان، سرنشینان خودروهای عبوری و رهگذرها از حادثه. آنها در دقایق اول گیج بودند و نمی‌دانستند چه رخ داده است. پس از آن هم، نمی‌دانستند که چه باید بکنند و در یک مورد هم مرتکب اشتباه شدند. ضمن اینکه متأسفانه در ایران ترس همیشگی از کمک به مصدومین و دردسرهای متعاقب آن وجود دارد.

پس در این ایمیل خیلی مختصر و ساده، در مورد سوختگی‌های شیمیایی صحبت می‌کنید و بعد از خواندن مطلب تصدیق می‌کنید که اتفاقا کمک‌های اولیه پیچیدگی خاصی ندارد.

10-21-2014 12-06-51 AM

 


What بازدید : 42 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

ایسنا - اکرم احقاقی: تمایلی برای مطرح‌شدن در رسانه‌ها ندارند، افکار عمومی با وجود اینکه همسرانشان را به خوبی می‌شناسد، از آن‌ها تصویری در ذهن ندارد. خواسته یا ناخواسته، پشت پرده، نقش‌های سیاسی و اجتماعی‌شان را ایفا می‌کنند، با این حال نقش اصلی‌شان، همان‌ نقش سنتی همسری دلسوز و مادری مهربان است. همتایان آن‌ها در عالم سیاست در برخی کشورها به عنوان «بانوی اول» تلاش می‌کنند نقشی متفاوت از قبل داشته باشند و مستقل از همسرانشان شخصیت حقوقی متمایزی برای خود ایجاد کنند، اما در عرف سیاست ایران این جایگاه تعریف نشده و شاید خود این افراد هم چندان تمایلی برای کسب آن ندارند. 
 

 
با این حال ، همسران روسای جمهور ایران اگرچه از الگوی کشورهای غربی در کسب جایگاه بانوی اول پیروی نکرده‌اند، اما قطعاً همواره در کنار همسرانشان، آنها را در پیشبرد کارها یاری داده‌اند. 
 
صاحبه عربی 
 
اطلاعات چندانی از خانم «صاحبه عربی» و فرزندانش در فضای مجازی منتشر نشده است؛ به نحوی که در برخی از گزارش‌های خبری در مورد خانواده‌ حسن روحانی در دوران انتخاب نیز، به این موضوع اشاره شده است. 
 
اما بر اساس آنچه در کتاب خاطرات حسن روحانی نوشته شده «صاحبه در سال 1333 در سرخه‌ی سمنان در یک خانواده‌ مذهبی و سنتی به دنیا آمده و پدرش عبدالعظیم عربی راننده‌ مینی‌بوس بوده که بین سرخه و سمنان تردد می‌کرده است». 
 
 
صاحبه عربی همسر حسن روحانی 
 

 
salijoon.ws
 
 
او که فرزند اول خانواده است، دارای سه خواهر به نام سعید‌ه، جمیله و ربابه و چهار برادر به نام حسن‌، حسین ‌،عباس و مسعود است. 
 
14 سالش بود که در سال 1347 با مهریه «دو دانگ منزل مسکونی پدر و مادر داما‌د، مقداری زمین‌، آب و چند مثقال طلا» به عقد پسرخاله‌ی 20 ساله‌اش حسن روحانی درآمد. 
 
مراسم ازدواجشان را در شهریور 1348 در یک فضای سنتی و مذهبی برگزار کردند. حاصل ازدواج صاحبه و حسن که به پیشنهاد پدر روحانی و با وساطت زن‌دایی زوجین (روشن پیوندی) انجام شد‌ پنج فرزند (سه دختر و دو پسر) است. 
 
صاحبه که داغدار فوت نابهنگام یکی از پسرانش است، در طول این سال‌ها بیشتر در قالب یک بانوی خانه‌دار نقش ایفا کرده؛ چنانچه در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، خانواده روحانی نیز در کنار خانواده‌های جلیلی و ولایتی از حضور در برنامه‌ تلویزیونی «خانواده‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری» که قرار بود برای اولین بار از شبکه 2 سیما پخش شود استقبال نکردند. 
 
البته نام «صاحبه عربی» بعد از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بیش از گذشته مطرح شد. او به اقتضای همسر رئیس‌جمهور بودن در برخی مراسم رسمی حضور پیدا می‌کند . خانم عربی در بهمن ماه سال 92 به همراه جمعی از همسران مقامات دولتی و سفرای خارجی مقیم تهران در مراسم افتتاحیه‌ بازارچه‌ خیریه‌ای که در برج میلاد برگزار شده بود شرکت کرد و در پایان بازدید از برج میلاد در دفتر یابود آن که به نام «صاحبه روحانی» امضا کرده بود نوشت «امروز از برج میلاد دیدن نمودم. خیلی جالب و دیدنی بود‌، امیدوارم که موفق باشید.» 
 
اما آنچه اخیرا نام او را بیش از هر زمان دیگری رسانه‌ای کرد، انتشار خبری در خبرگزاری فارس بود با عنوان «ضیافت همسر رئیس جمهور برای زنان در کاخ (سعدآباد)». این خبرگزاری منتقد دولت در خبر خود مدعی شد که تالار حافظیه سعدآباد در شب میلاد حضرت زهرا(س) محل برپایی جشن همسر رئیس‌جمهور برای همسران وزرا‌، سفرای خارجی مقیم تهران و زنان دولتی بوده و این مهمانی زنانه‌ با رقص دختران و شوی لباس همراه بوده است. 
 
البته این خبرگزاری در خبر اولیه خود که بعد آن را از روی خروجیش حذف کرد مدعی شده بود که به هر یک از شرکت‌کنندگان در این جشن سکه‌هایی نیز اهدا شده است. 
 
انتشار این خبر در اواخر فروردین امسال با واکنش‌های متفاوتی از سوی حامیان و منتقدان دولت روبرو شد؛ تعدادی از شرکت‌کنندگان از جمله هنرمندانی که در این مهمانی حضور داشتند به تکذیب محتوای این خبر پرداختند و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز در صفحه‌ی شخصی‌اش در فیس‌بوک به نقل از همسرش که در این جشن حضور داشت روایتی کاملا متفاوت منتشر کرد. 
 
 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 664
  • بازدید سال : 10,678
  • بازدید کلی : 113,590