loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 78 یکشنبه 1393/11/12 نظرات (0)

 

عرق کردن در هوای گرم و هنگام انجام فعالیت بدنی باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می شود. ولی فایده این نعمت خدادادی به همین یک مورد ختم نمی شود.

 در این مطلب 10 فایده شگفت انگیز تعریق را برایتان می گوییم.

 

 

1- کمک به بهبودی زخم ها

 

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین (eccrine) انجام شده است. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن هستند که به تعداد زیاد روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که این غدد، محل ذخیره سلول های بنیادی بالغ هستند که در فرآیند بهبودی و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با شناخت این فرآیند مهم در بهبودی زخم ها می توان درمان های دارویی جدید را امتحان کرد.

 

 

 2- دفع سموم از بدن

 

 وقتی عرق می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند. محققان معتقدند هنگام تعریق، نمک، کلسترول و الکل اضافی از بدن خارج می شوند، یعنی وقتی عرق می کنیم، از ورم بدن جلوگیری می شود، رگ های خونی گرفته باز می گردند و حالت خماری از بین می رود.

 

What بازدید : 130 شنبه 1393/11/11 نظرات (0)

چاقی مشكلی است كه این روزها خیلی از ما با آن دست و پنجه نرم می‌كنیم اما مرز چاقی نقطه مهمی است. پس تا وقتی آب از سرتان نگذشته به فكر چاره باشید. به كمك این تست می‌فهمید تا عبور از مرز چاقی و اضافه وزن چقدر فاصله دارید و تا چه حد باید نگران باشید.

 

http://mj11.persianfun.info/img/93/11/Weight-Prediction/01.jpg

 

1- هر چند وقت یك‌بار فست‌فود می‌خورید؟

الف- در طول سال به‌ندرت سراغ فست‌فود می‌روم.
ب- یك‌بار در ماه
ج- یك‌بار در هفته
د- دو تا چهار بار در طول هفته
ه- پنج تا هفت بار در هفته

2- قبل از ناهار به خانه می‌رسید و به‌شدت گرسنه هستید. چه غذایی را انتخاب می‌كنید؟

الف- چیزی نمی‌خورم و تا وقت ناهار صبر می‌كنم.
ب- یك یا دو عدد میوه می‌خورم.
ج- یك تكه نان تست با مقداری پنیر انتخاب می‌كنم.
د- یك بسته چیپس عالی است!
ه- مقداری شكلات، چیپس و آبنبات كه همیشه روی میز پیدا می‌شود.

3- نوشیدنی مورد علاقه‌تان كدام است؟

الف- آب
ب- آبمیوه‌های طبیعی
ج- چای و قهوه
د- نوشابه‌های گازدار
ه- همه موارد

 


What بازدید : 49 دوشنبه 1393/09/03 نظرات (0)

گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند بسیاری از چیزها را در زندگی و سبک زندگی ما تغییر داده‌اند یکی از آنها فرم بدن ما است که مطمئنا این تغییر در جهت مثبت نیست!

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Mobile/01.jpg


این روزها به هر جا که نگاه می‌کنی در گوشه‌ای انسانی با محبوب هوشمند خود سرگرم است و این همان چیزی است که پیش از این در تصاویری آن را نشان دادیم که انسان‌ها حتی در جمع نیز تنها شده‌اند!

حالا ظاهرا اوضاع وخیم‌تر است و این هوشمندها جدا از تاثیر روی اخلاق و تنها کردن ما روی ظاهر بدن ما هم تاثیرگذار شده‌اند. به گفته یک جراح ستون فقرات، وقتی به سمت پایین و به دستگاهتان نگاه می‌کنید مثل این است که وزنی معادل ۲۷٫۲۱ کیلوگرم را روی گردنتان تحمل کنید این یعنی زمانی که سعی می‌کنید یک پیامک را بخوانید انگار کودکی هشت ساله روی گردنتان نشسته باشد.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Mobile/02.gif


دکتر Kenneth K. Hansraj رئیس بیمارستان مرکز توانبخشی و جراحی ستون فقرات در نیویورک مدل کامپیوتری که در عکس می‌بینید را ایجاد کرده است.
همانطور که شاید انتظار داشته باشید حرکت دادن گردنتان به سمت جلو و تحمل آن مقدار نیرو روی گردن برای سلامتی مفید نیست و به طور میانگین یک فرد بین دو تا چهار ساعت از روز را در این وضعیت به سر می‌برد.

 


What بازدید : 95 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

مواد مخدر دیگر محدود به تریاک و هرویین و شیشه نیست، امروزه مواد مخدر با اسامی و اشکال جدید به بازار می آیند که نه تنها برای مصرف امکانات خاصی نمی خواهند بلکه فاقد بو، دود و گاهی مزه هستند اما تاثیرات آن به شدت مخرب تر از مواد مخدر سنتی است. کروکودیل، ماشروم، نخ، برنز و کاغذ اسامی هستند که در عرصه موادمخدر جدید به بازار آمده اند و مصرف کنندگان را برای مصرف هر چه بیشتر و متنوع تر به خود می خوانند.

تنوع محصولات

تنوع در نامگذاری مواد مخدر و توهم زا یکی از شگردهایی است که در چند سال گذشته بر بازار مواد حاکم شده است. از آنجا که حس تنوع طلبی یکی از نیازهای اساسی مشتریان را شکل می دهد گردانندگان بازار با توجه به این احساس خریداران با عوض کردن نام مخدر تلاش می کنند تا مشتریان را نسبت به ماده ای جدید مشتاق کنند.

 

http://mj8.persianfun.info/img/93/9/Drugs/01.jpg


خریداران مواد مخدر گاهی با تکیه بر سابقه مصرف نوع خاصی از مواد، کیفیت آن را ارزیابی می کنند و چنانچه این نوع ماده را فاقد کارایی لازم بدانند بلافاصله محصول مورد نظر از چشم مشتریان می افتد و بازارش کساد می شود، در همین هنگام فروشندگان مواد برای اینکه بازار را از دست ندهند، نام جدیدی برای کالایشان دست و پا می کنند تا بازار را همچنان در مشت خود نگه دارند.

 


What بازدید : 42 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

 

 

سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر زنان بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطان به شمار می آید.

ميزان بروز مرگ و مير سرطان معده به دلايل نامشخص درطي 60 سال اخيركاهش يافته‏ است. سرطان معده درطبقات اجتماعي– اقتصادي پايين شايعتراست. مهاجراني كه از مناطق باشيوع بالابه نواحي باشيوع پايين سفر كرده اند، استعداد ابتلاي قبلي را حفظ نموده اند ولي ريسك گرفتاري در فرزندان آنها شبيه جمعيت محل اسكان جديد خواهد بود. اين يافته نشان ميدهد كه احتمالاً يك عامل محيطي كه از سنين پايين شخص را تحت تاثير قرار مي‏دهد مسئول ايجاد سرطان معده است وبيش از همه عوامل مستعد كننده سرطان موجود در برنامه غذايي مورد توجه قرار گرفته اند.

علل ابتلا به سرطان معده:


علت واقعی سرطان معده مشخص نشده است و ممکن است نتیجه عوامل مختلفی باشد . در این بیماری دخالت عوامل ژنتیکی ثابت نشده است و بیشتر احتمال میرود که این نوع سرطان به علت عوامل محیطی ایجاد شود . سرطان معده در برخی از کشورها شیوع بیشتری نسبت به کشورهای دیگر دارد . این بیماری در خاور دور شایع تر از کشورهای اروپایی می باشد . ممکن است این وضع به علت اختلاف رژیم غذایی در دو جمعیت باشد .

بعضی از دانشمندان معتقدند که ابتلا به عفونت هلیکوباکترپیلوری به مدت طولانی ممکن است یک عامل محیطی مهمی در ایجاد سرطان معده باشد. گرچه بعضی دانشمندان در این مورد اختلاف نظر دارند .

بطور کلی عوامل موثر در سرطان معده به شرح ذیل اند:

 

What بازدید : 37 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)

برای اینکه از بیماری های مختلف در امان بمانید میوه و سبزیجات نارنجی را فراموش نکنید. میوه و سبزیجات نارنجی علاوه بر اینکه رنگ و لعاب اشتهابرانگیزی دارند، به سلامت بیشتر شما کمک می کنند. پس برای تنوع غذایی و خوشرنگ شدن میز غذا از این خوراکی ها غافل نشوید و آنها را به رژیم غذایی تان راه دهید.


پرتقال، میوه ضدسرماخوردگی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید تا به حال شنیده باشید که پرتقال یک منبع خوب از ویتامین C است. ویتامین C آنتی اکسیدان پرقدرتی است که با رادیکال های آزاد می جنگد. رادیکال های آزاد به ساختار سلول ها آسیب می رسانند و مشکلاتی ایجاد می کند. علاوه بر این ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی ما نقش مهمی دارد؛ از بروز بیماری های رایج فصل پاییز مانند سرماخوردگی پیشگیری می کند و احتمال بروز عفونت های گوش را کاهش می دهد.

پیشگیری از بیماری های کلیوی: مصرف مداوم آب پرتقال احتمال بروز بیماری های کلیوی و ایجاد سنگ کلیه را کاهش می دهد. با این وجود توصیه می شود که آب پرتقال را به طور متعادل مصرف کنید چون مصرف زیاد این آبمیوه می تواند خرابی دندان ها یا آسیب به مینای دندان را به دنبال داشته باشد.

کاهش کلسترول خون: از آنجا که پرتقال سرشار از فیبر قابل حل در آب است در کاهش کلسترول خون تاثیردارد. پرتقال منبع خوبی از پتاسیم است. این ماده معدنی عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد. اگر سطح پتاسیم بیش از حد پایین بیاید ضربان قلب غیرعادی می شود.

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده اند، زیرا سرشار از ویتامین c است و فیبر موجود در آن در برابر سرطان مفید است و محافظ خوبی برای روده محسوب می شود. با مصرف به اندازه پرتقال تا حد زیادی از خطر ابتلا به سرطان روده دور می مانید. همچنین پرتقال می تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. کاهش میزان کلسترول خون یکی دیگر از مشخصات پرتقال است و از آنجا که مانع تشکیل لخته خون می شود جلوی سکته قلبی یا مغزی را می گیرد. اگر پس از غذا پرتقال مصرف شود دهان را پاک و ضدعفونی، ترشحات معده را زیاد و عمل هضم را راحت تر می کند. دم کرده برگ پرتقال و بویژه گل پرتقال برای افرادی که به بی خوابی دچار شده اند مفید است.
 


کدو حلوایی و پیشگیری از سرطان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این عضو دور افتاده خانواده نارنجی ها هم خواص زیادی دارد و به شما کمک می کند تا از ابتلا به سرطان های مختلف در امان بمانید. کدو تنبل تقریبا به اندازه هویج کاروتنوئید دارد. این رنگدانه از رشد و تکثیر سلول های سرطانی پیشگیری می کند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی شان انواع مختلفی از سبزیجات نارنجی مانند کدو حلوایی وجود دارد از ابتلا به سرطان های مختلف به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون در امان هستند. کدو حلوایی هم در دسته سبزیجات کم کالری قرار می گیرد.

هر ۱۰۰گرم از آن حدود ۲۶کالری دارد و البته هیچ نوع چربی یا کلسترول هم در آن پیدا نمی شود. کدوحلوایی با داشتن مقدار زیادی فیبر، ویتامین A، ویتامین E و C به حفظ سلامت بدن شما کمک می کند. کدوحلوایی منبع خوبی از ویتامین های گروه B محسوب می شود و املاح معدنی مانند مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر هم در آن وجود دارد.
 


What بازدید : 65 دوشنبه 1393/08/26 نظرات (0)
What بازدید : 90 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

 

«مرتضی پاشایی» خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان صبح جمعه ۲۳ آبان درگذشت.

مرتضی پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که با تشدید بیماری از روز جمعه ۱۶ آبان ماه در بخش ICU بیمارستان بهمن بستری شده بود، صیح روز جمعه در گذشت.

مرتضی پاشایی (متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰) خواننده، نوازنده، آهنگساز پاپ فارسی است. او دانشجوی رشته گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته است. موسیقی را از سن چهارده سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.

پاشایی اخیرا با وجود بیماری ترانه «نگران منی» را برای برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی اجرا کرده بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

What بازدید : 72 دوشنبه 1393/08/19 نظرات (0)

۲۰ قسمت از بدن هست که بر اساس نظریه تکاملی داروین، باقی مانده از اعضا اجداد انسانهاست که در بدن انسان به صورت کوچک و بدون عملکرد باقی مانده است:


۱) ارگان ومرونازال VOMERONASAL ORGAN: یا ارگان جاکوبسون که حفره ای است در پل های بینی دو سمت با گیرندههای شیمیایی که در انسان عملکردی ندارند. در جانوران پست تر وظیفه درک ماده شیمیایی فرومون رو بر عهده دارند

گروه سرگرمی ROZANEH


۲) نوک پستا‌ن در مردان: مجاری شیری قبل از اینکه هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) در جنین باعث ایجاد صفات مربوط به جنس مذکر بشود به وجود می‌آیند. مردان دارای بافت پستا‌نی هستند اما عملا استفاده‌ای از آنها نمی‌کنند.


۳) عضله کف پایی: به نظر می‌رسد در جانوران پست تر وظیفه چنگ شدن و قلاب شدن پاها به شاخه ها را بر عهده داشته است . اما در انسان به نظر می‌رسد فقط کمی کف پا را به پایین خم می‌کند. در ۹ درصد مردم این عضله وجود ندارد


۴) دنده گردنی: حدود یک درصد از مردم یک جفت دنده اضافی در بالای دندهای خود (در بخش گردن) دارند که به نظر می‌رسد باقی‌مانده از اجداد خزنده ما باشد. این دنده می‌تواند در این افراد مشکلات عروقی یا عصبی ایجاد کند

گروه سرگرمی ROZANEH


۵) عضله هرمی (پیرامیدال) : حدود ۲۰ درصد افراد این عضله مثلثی، کوچک و شبیه کیسه را که در استخوان شرمگاهی (پوبیس) است ندارند. به نظر می‌رسد این عضله باقی مانده‌ای از کیسه در جانوران کیسه دار باشد.


۶) تکمه یا نقطه داروین: اگر لبه خارجی لاله گوش خود رو لمس کنید به یک برجستگی بر‌می‌خورید که به نام دکمه داروین مشهور است. در حیواناتی نظیر خرگوش این تکمه در انتهای گوشها قرار دارد و وظیفه فوکوس صداهای دور را روی گوش بر عهده دارد.


۷) عضله زیر ترقوه: عضله کوچکی که در زیر شانه قرار دارد و از دنده اول به ترقوه کشیده شده است و در صورتی برای انسان مفید بود که هنوز بر روی ۴ پا راه می‌رفت. البته بعضی از مردم این عضله را ندارند و بعضی نیز یک جفت از آن را دارند.

What بازدید : 38 یکشنبه 1393/08/11 نظرات (0)

درمان سرماخوردگی, عامل بیماری سرماخوردگی  
 

معرفی بیماری:
سرماخوردگی نوع خاصی از عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی(حلق و بینی) می باشد که از آن به عنوان شایع ترین بیماری در انسان ها یاد می کنند. گرچه میتوان سرماخوردگی را یک بیماری ساده و گذرا نامید، با این حال باید توجه داشت که گاهی این بیماری مقدمه ای است برای درگیری با سایر بیماریها و در برخی موارد این بیماری غیرکشنده ممکن است در افرادی با سنین بالای 60 سال عاقبت مرگ را به همراه داشته باشد و یا در کودکان تب حاصله در درجات بالا باعث ایجاد تشنج و آسیبهای مغزی در کودک شود.


امروزه با تزریق واکسن های سرماخوردگی در مواردی میتوان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. با این حال از این شیوه نمیتوان به عنوان راه حلی قطعی و 100% قابل اطمینان یاد کرد.

 


عامل بیماری سرماخوردگی:
برخلاف برداشتی که از نام این بیماری میشود سرما عامل اصلی ایجاد این بیماری نیست، بلکه میتوان از آن به عنوان عاملی برای فراهم کردن بستر این بیماری نام برد. .
عامل ایجاد کننده ی بیماری سرماخوردگی را نمی توان یک نوع خاص از ویروسها نام برد. با این حال اینگونه میتوان گفت که بیماری سرماخوردگی را گروه عظیمی از ویروسها (بیش از 200 نوع) از دسته رینوویروسها و کوروناویروسها میتوانند ایجاد کنند که هرساله به تعدادشان افزوده میشود.

 


What بازدید : 51 دوشنبه 1393/08/05 نظرات (0)

این روزها با اخبار ناراحت کننده‌ای از همه‌گیری بیماری ابولا در آفریقا و انتشار آن به دیگر نقاط دنیا مواجه هستیم، ویروسی که هنوز راهی برای جلوگیری از شیوع آن کشف نشده است، اما در دنیا ویروس‌هایی وجود دارند که حتی از ابولا نیز مرگبارترند. در این مقاله بزرگترین قاتلان انسان را بر اساس اینکه اگر فردی به آن‌ها مبتلا شود با چه احتمالی خواهد مرد و تعداد افرادی که توسط آن‌ها کشته شده‌اند و این‌که آیا این ویروس‌ها تهدیدی در حال رشد برای نسل بشر هستند به شما معرفی خواهیم کرد

هزاران سال است که انسان با ویروس‌ها در حال نبرد است، حتی قبل از آن‌که نسل هوشمند کنونی بر روی زمین پای بگذارد. برای برخی بیماری‌های ویروسی واکسن‌ها و داروهایی کشف شده‌اند که اجازه ی گسترش عفونت را نمی‌دهند و باعث نجات جان بیمار می‌شوند و به عنوان مثال جهان را از  وجود ویروس آبله پاک کرده‌اند, اما شیوع بیماری کشنده‌ی ابولا در آفریقا نشان دهنده‌ی راه طولانی است که در مبارزه با این دشمنان نامرئی در پیش داریم. در ادامه با ۱۲ ویروس کشنده‌ی دنیا آشنا خواهید شد.

 

۱. ویروس ماربورگ

marburg-virons-141022

این ویروس در سال ۱۹۶۷ میلادی کشف شد، هنگامی که کارگران آزمایشگاهی در آلمان از طریق میمونی وارداتی از اوگاندا به این ویروس آلوده شدند. ویروس ماربورگ همانند ابولا عمل می‌کند و هر دوی این ویروس‌ها باعث به وجود آمدن تب هموراژیک می‌شوند، افراد مبتلا دچار تب بالا و خونریزی در سراسر بدن می‌شوند که می‌تواند به شوک، نارسایی ارگان‌ها و سرانجام مرگ فرد منجر شود. میزان مرگ و میر در اولین شیوع ۲۵ درصد بود اما با استناد به سازمان بهداشت جهانی در اپیدمی که در جمهوری کنگو بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی رخ داد بیشتر از ۸۰ درصد مبتلایان به این بیماری فوت کردند. تصویر فوق تعدادی از ویروس‌های ماربورگ را نشان می‌دهد. ماربورگ و ابولا هر ۲ متعلق به یک خانواده از ویروس‌ها به نام Filovirus ها هستند.

 

۲. ویروس ابولا

Ebola-virus-electron

اولین شیوع شناخته شده‌ی ویروس ابولا در انسان در سال ۱۹۷۶ به صورت همزمان در سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده شده است. این بیماری از طریق خون و یا دیگر مایعات و بافت‌های آلوده به ویروس از بدن حیوان یا انسان منتقل می‌شود. قدرت کشندگی گونه‌های شناخته شده‌ی این ویروس بسیار متفاوت‌اند، از یک طرف Reston حتی به سختی قادر است فردی را مریض کند و از سوی فرد مبتلا بهBundibugyo به احتمال ۵۰ درصد از بین خواهد رفت، اگرچه این میزان در اپیدمی سودان به ۷۱ درصد رسید. شیوع امروزی این بیماری در غرب آفریقا بزرگترین و کشنده‌ترین شیوع این بیماری تا به امروز بوده‌است. تصویر فوق از ویروس ابولا توسط میکروسکوپ الکترونی گرفته شده است.

 

 

 

 

What بازدید : 97 پنجشنبه 1393/08/01 نظرات (0)

 


 

خوراکی‌هایی هم وجود دارند که مانند آب روی آتش بوده و با خوردن آنها چربی ناحیه شکم از بین می‌رود.

یکی از سخت‌‌جان‌ترین چربی‌های بدن، چربی‌های تجمع‌یافته در ناحیه شکم – کمر هستند. این چربی‌ها به همان سرعتی که در این ناحیه ته‌نشین می‌شوند، به همان سرعت از بین نمی‌روند. این چربی‌ها علاوه براینکه به زیبایی آسیب زده و ساختار بدنی را از حالت عادی به فرم سیبی‌شکل تبدیل می‌کنند، زمینه‌ساز ابتلا به سکته قلبی نیز هستند. اگرچه در تجمع چربی در این ناحیه ژنتیک، سن و سبک زندگی تاثیرگذار است اما نباید نقش تغذیه را نادیده گرفت.

مصرف هر نوع چربی خوراکی اعم از کره، خامه و غذاهای چرب و پرکالری باعث تجمع چربی در این ناحیه می‌شود. نکته مهم اینکه مصرف چربی‌های ترانس یا همان اشباع می‌توانند چربی موجود در نقاط دیگر بدن را به سمت تجمع در این ناحیه سوق دهند. بنابراین وقتی از کره حیوانی برای چرب‌تر شدن برنج‌تان استفاده می‌کنید یادتان باشد علاوه بر تجمع چربی کره حیوانی در ناحیه شکم در هر نقطه از بدن شما که چربی اضافی وجود داشته باشد، به سمت شکم شما حرکت کرده و در آن نقطه تجمع پیدا می‌کند. 

چربی ترانس در انواع روغن جامد، مارگارین، غذاهای سرخ‌شده، فست‌فودها و شیرینی‌تر وجود دارد. علاوه بر اینکه مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند نان، برنج و سیب‌زمینی سرخ‌شده، باعث افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود اما خوراکی‌هایی هم وجود دارند که مانند آب روی آتش بوده و با خوردن آنها چربی ناحیه شکم از بین می‌رود.
 


What بازدید : 35 یکشنبه 1393/07/27 نظرات (0)

زاک زیلر در 15 سالگی مبتلا به سرطان گشت و سه سال تحت شیمی و پرتو درمانی قرار گرفت.

این تصاویر از زبان زاک زیلر است: این داستان منه که سرطان چگونه زندگی ام را تغییر داد. من یه نوجوان خیلی معمولی بودم. اما یه روز به من گفتند که زندگیم به زودی تغییر میکنه... این ها تجربه های من از شیمی درمانی و پرتو درمانیه. جراحی ای که در آن توده بزرگی را از بدنم خارج کردند. این ها ادامه داشتند، تا این که... مبارزه را شروع کردم تا آدم دیگه ای بشم. درد چیزی نیست. در مقابل لذت پیروزی که بعد از پیروزی و پایان درد احساس می کنیم، هیچی نیست.


 

What بازدید : 101 پنجشنبه 1393/07/24 نظرات (0)

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیماری ابولا تاکنون جان بیش از چهار هزار نفر را در سطح جهان گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سازمان در اطلاعیه ای که در مقر خود در ژنو سوییس منتشر کرد، گفت، شمار قربانیان ویروس مهلک ابولا در حال حاضر به ۴۰۳۳ نفر می رسد که همه آنها بجز ۹ نفر در سه کشور آفریقایی لیبریا، سیرالئون و گینه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این اطلاعیه، از میان ۹ نفر باقیمانده، ۸ تن در نیجریه قربانی ابولا شده اند و یکی از بیماران نیز در امریکا درگذشته است.

سازمان جهانی بهداشت گفت که تا روز چهارشنبه در مجموع تعداد ۸ هزار و ۳۹۹ مورد بیماران تاییدشده و یا مشکوک به ابتلا به ابولا در ۷ کشور دنیا گزارش شده است.

ابولا که یکی از خطرناکترین بیماری ها شناخته می شود، در حال حاضر، درمان قطعی یا واکسن ندارد و از طریق تماس مستقیم با ترشحات و مایعات بدن بیمار منتقل می‌شود.

این نگرانی وجود دارد که این بیماری به دلیل رفت و آمدها و تماس ها میان اتباع کشورهای جهان، از کشورهای آفریقایی به دیگر مناطق جهان نیز سرایت پیدا کند. آخرین عکس های منتشر شده در رویترز و گتی ایمیج از قربانیان این بیماری در افریقا را در زیر می بینید.

 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Ebola/162986_818.jpg

 

http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Ebola/162987_288.jpg

 

What بازدید : 165 چهارشنبه 1393/07/02 نظرات (0)
What بازدید : 51 دوشنبه 1393/06/17 نظرات (0)

 


 

میوه‌ها از جمله مهم‌ترین گروه‌های غذایی در هرم راهنمای غذایی می‌باشند که سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و مصرف مداوم آن‌ها سلامتی و تندرستی را برای افراد جامعه به همراه دارد؛ اما گاهی همین میوه‌ها دارای اجزایی هستند که درعین‌حال که به نظر، خوراکی می‌آیند اما سمی و مضر می‌باشند. در زیر چند مورد از این اجزای سمی را به شما معرفی می‌کنیم:

 
هسته زردآلو

زردآلو منبع عالی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و به سلامتی چشم‌ها، پوست، مو، دهان و ... کمک می‌کند و به بدن برای مبارزه با عفونت‌ها یاری می‌رساند. این میوه به صورت خشک‌شده، کمپوت و تازه مصرف می‌شود. هسته آن دارای آمیگدالین است این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی می‌باشد. اگرچه زردآلو به عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است. بیش از 1-2 عدد از این هسته‌ها را در طی روز مصرف نکنید؛ زیرا مشکلات معدی و تهوع ایجاد خواهد کرد و مصرف مقادیر بسیار زیاد آمیگدالین، کشنده است.

 


What بازدید : 34 دوشنبه 1393/06/17 نظرات (0)

سرطان، درد دارد. این البته برای بسیاری از ما یک "دانسته‌ی عمومی" تلقی می‌شود. تنها کسی معنای این "درد" را می‌شناسد که تجربه‌ی ابتلا و جدال با این بیماری را داشته‌باشد. ما  برای تمام مخاطبان‌مان آرزوی تنی سالم و دور از درد را داریم، اما فراموش نمی‌کنیم شماری از خوانندگان ما، با این بیماری در جنگ هستند و می خواهند شکست‌ش دهند. از یاد نمی‌بریم کودکان زیادی با تن کوچک و معصوم‌شان این درد را می‌کشند و هنوز وقتی از آن‌ها می‌پرسند "وقتی بزرگ شدی، می‌خوای چی کاره بشی؟" چشم‌شان برق می‌زند و کودکانه می‌خندند: "می‌خوام دکتر بشم، همّه‌ی بچه‌ها رو خوب کنم، می‌خوام فضانورد بشم، می‌خوام دانشمند بشم" 

جدال با سرطان و درد آن، علاوه بر هزینه‌ی مالی، هزینه‌ی روحی هم نیاز دارد. کسانی بر این درد غلبه می‌کنند که نیروی امید، آن‌ها را پیش ببرد. همه‌ی ما در برهه‌هایی از زندگی به این نتیجه رسیده‌ایم که باور بر توانایی، همان‌قدر نیرومند عمل می‌کند که تردید در آن. حالا که قرار است این یک جنگ باشد، به تک‌تک مخاطبانم که قصد ندارند خود را تسلیم درد کنند می‌گویم وقتی حس می‌کنید رها شدید تا گم شوید، تنها نیستید! این پست، برای همه‌ی شماست. برای همه‌ی کودکان مبتلا به سرطان و برای تو که درد داری. ما تو را تنها نمی‌گذاریم و این‌قدر منتظر می‌مانیم و برایت آرزوی سلامتی که زیر همین پست کامنت بگذاری: من هم شکستش دادم!

۱- ارین بُدچُن، دو سال پس از بهبود از سرطان حاد خون پرومایلوسیتی: ارین می‌گوید: "زنده ماندن پس از این بیماری، از من شخص مثبت‌تری ساخته‌است. بسیار خوش‌شانس بوده‌ام که زنده ماندم. پس از سرطان، هر روزی که زندگی می‌کنید مانند هدیه‌ای است که به شما داده‌شده و حالا که به من شانس دوم داده شده، نمی خواهم یک لحظه از زندگی‌ام را هم تلف کنم." 

www.ROZANEHONLINE.com 


۲- کاترینا کایلتیکا، ۳ سال پس از بهبود از لنفوم هوجکین: کاترینا می‌گوید: "حالا که دوباره موهایم روییده، به فکر روزهایی هستم که یک سر بی‌مو د تابستان چه حسی داشت و از این‌که چطور بیارایم‌شان، فارغ بودم! گاهی به این فکر می‌افتم که دوباره موهایم را بتراشم!" 

گروه سرگرمی روزنه


What بازدید : 84 شنبه 1393/06/15 نظرات (0)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مطالعات نشان داد که 20 درصد سیگاری ها باور دارند که خطرات ناشی از سیگار، در سیگارهایی که لغات سبک و یا ملایم دارند، کمتر از مارک های دیگر سیگار می باشد. در حالی که اینطور نیست. خطرات ناشی از سیگار کشیدن بر همه معلوم است. سیگار کشیدن در محیط های بسته مثل اتاق کار، داخل خانه، رستوران و ... اثرات مضر بیشتری دارد. در این مقاله 9 باور غلط درباره کشیدن سیگار را بیان می کنیم :

 


What بازدید : 48 دوشنبه 1393/06/10 نظرات (0)

قلیان یکی از وسایل تفریحی رایج در ایران و خاورمیانه است. در سالهای اخیر مصرف قلیان در بین جوانان و نوجوانان افزایش چشمگیری داشته است. این در حالیست که قلیان زمینه ساز اعتیاد و بسیاری از بیماری های سرطانی می باشد.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 68 یکشنبه 1393/06/09 نظرات (0)

 


 

میدانیم که درمان های طبیعی بهترین راه برای مراقبت از تندرستی و زیبایی هستند. در اینجا به چند نکته از درمان های طبیعی که در بهبود بهداشت و زیبایی شما موثر خواهند بود، اشاره می کنیم:


1- خواب مناسب از مهمترین عوامل تندرستی می باشد.


2- اگر شما امکان ورزش مستمر را ندارید ، تمریناتی در فواصل چند دقیقه و با شدت بالا مانند دویدن در جا ، بالا و پایین رفتن از پله ها یا پریدن رو به جلو  ، راه پیمایی و قدم زدن آرام بعد از آن .  انجام این تمرینات برای 5 – 6 دقیقه و 3 بار در روز بسیار مفید خواهد بود.

 
3-
 پریدن روی یک ریباندر تمرین بسیار خوبی  است . به هماهنگی و محکم شدن بدن کمک می کند ، گردش خون را افزایش می دهد ، و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند. برای مفاصل زانو و مچ پا مفید است ودرمان خوبی برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند است ولی ملزم به کاهش وزن است.
 

 


What بازدید : 37 چهارشنبه 1393/06/05 نظرات (0)


الفبـای ویتـامیـن ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یكی از نیازهای اساسی بدن ویتامین ها است که مطالب مندرج در این ایمیل اطلاعات كامل ویتامین ها را خدمت شما دوستان پرشین استار ارائه میدهد. چراکه گروهی از کارشناسان تغذیه و طب مکمل در مقاله ای جدید و جامع، اطلاعات مفیدی را درباره انواع ویتامین ها و نقش آن ها در بدن ارائه کرده اند که به شما امکان می دهد درباره نیاز های بدن خود بیشتر بدانید.

بدن انسان شبیه به یک موتور قدرتمند است و درست مثل یک ماشین باید دائما سوخت مناسب به آن برسد. بدن ما باید بطور مرتب با دریافت ویتامین های مناسب و سازگار احیا شود تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد و درست کار کند. ویتامین ها که بعنوان کاتالیزورها و کوآنزیم ها در بدن عمل می کنند از سلول ها محافظت کرده و نقش های مهمی را در فعالیت های سوخت و سازی بدن ایفا می کنند اما هنوز دانش انسان درباره این ترکیبات ضروری و حیاتی بسیار اندک است. در این مقاله آمده؛ هر یک از ویتامین ها شامل ویتامین A ،C ،D ،E ،K و انواع ویتامین هایB نقش منحصربفرد و جداگانه ای در بدن ایفا می کنند. به استثنای ویتامین های B۱۲ وD۳، ویتامین های A ،B ،C و E از نوع ویتامین های موجود در رژیم غذایی هستند. بسیاری از افراد معتقدند؛ اگر روزی یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورند مریض نمی شوند. یا با رسیدن به سن ۴۰سالگی باید بعنوان مکمل یک داروی مولتی ویتامین را به رژیم خود بیفزاید. در واقع اگر مولتی ویتامین ها حاوی آهن و مواد معدنی باشند ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کنند. همچنین برخی از ویتامین ها مثلA، D۳، E وK به دلیل اینکه محلول در چربی هستند مصرف دوز بالای آن ها می تواند تاثیر سمی روی بدن داشته باشند و موجب بروز تغییرات روانی و نورولوژیکی شوند. به نوشته ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ول بیینگ؛ از سوی دیگر، کمبود و فقدان این ویتامین ها نیز می تواند عوارض و پیامد های جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افراد با شرایط بدنی متفاوت یا با بیماری های مختلف به رژیم های متفاوت و البته متناسب با بدن خودشان نیازمند هستند بنابراین بجای تجویز شخصی این ویتامین ها، همواره توصیه می شود که تعیین نوع ویتامین و دوز مورد نیاز آن را به پزشک و درمانگر متخصص واگذار کنید تا با شناخت کافی از نیاز بدن شما آن را تجویز کند. در ادامه این کارشناسان تغذیه و طب مکمل، به منظور پیش آگاهی ما، عملکرد چند نمونه از ویتامین های مهم در بدن را توضیح می دهند:

 


What بازدید : 71 سه شنبه 1393/06/04 نظرات (0)

مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات از تصمیم‌های اولیه جهت ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای بدون مجوز خبر داد.

این تصمیمات پس از آن اتخاذ شده است که چندی پیش جمعي از استادان، اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي علوم پزشكي و متخصصين آمار، پيشگيري و درمان ‏سرطان ‏ضمن ابراز نگراني از گسترش ‏مصرف قليان در كشور، خواستار اجراي كامل قانون جامع كنترل و مبارزه ‏ملي با دخانيات شدند.

مطابق اين قانون كه در سال 1385 تصويب و در سال 86 آيين‌نامه اجرايي‌اش ابلاغ شد، ممنوعيت عرضه قليان در ‏اماكن عمومي از جمله ‏قهوه‌خانه‌ها با صراحت مورد تأكيد قرار گرفته است.

به گواهي آمار و ارقام، كشور ما ‏بالاترين ‏روند رشد ابتلا به سرطان را در ‏دنيا داراست كه 30 تا 35 درصد علت سرطان‌ها به عوامل خطري باز مي‌گردد كه ‏علت اصلي آن ‏دخانيات است و 30 درصد مرگ‌هاي ناشي از سرطان نيز مستقيماً با ‏دخانيات در ارتباط است.

همچنین مطابق آخرين آمار منتشر شده از سوي وزارت بهداشت، ‏‏15 درصد جوانان 13 تا 15 سال در كشور مصرف‌كننده قليان هستند و سالانه در مجموع 35 هزار ‏تن تنباكو در كشور دود مي‌شود. از سوی دیگر قليان پاي زنان را هم به بساط دود باز كرده است به طوري كه هم اكنون بالاي 7 درصد زنان در کشور قلياني هستند. خبرگزاری مهر در همین رابطه گزارشی تصویری از روند رو به رشد مصرف قلیان در کشور تهیه کرده است که مصرف این دخانیات را در بین پیر و جوان زن و مرد و کوچک و بزرگ نشان می دهد. حیدری، رزاقی، عنصرسیار، استوار، موسوی و نوعی این مجموعه را عکاسی کرده‌اند.

 

http://mj6.persianfun.info/img/93/6/Hookah/150677_217.jpg

 

What بازدید : 63 دوشنبه 1393/06/03 نظرات (0)


واقعیت های دهگانه جذاب در مورد مغز انسان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همواره انسان یک نمونه شگفت انگیز برای شناخت به شمار می رود و موارد بی شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است. در این مقاله به ده واقعیت جذاب درباره ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول: بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است.

بیشتر مردم تصور می کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ خونی در مغز وجود دارد!

این به این معنی است که اگر تمام رگهای خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم، شما می توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید! یا اینکه کره ماه را با رگ های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می کند!

این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می شود.

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم، هوش را افزایش می دهد!

طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

 


What بازدید : 42 شنبه 1393/06/01 نظرات (0)

بیماری نادر یک پسربچه هشت ساله هندی موجب شده تا دست‌های او رشد غیرمعمول داشته باشند و به وزن حدود 13 کیلوگرم برسند.

به گزارش ایسنا، این پسربچه «یانگ کلیم» نام دارد و دست‌های او از سرش بزرگتر هستند و رشد غیرطبیعی دست‌ها، این کودک را در انجام امور ساده‌ای همچون بستن بندهای کفشش ناتوان ساخته است.

مادر این کودک گفت: زمانی که پسرم به دنیا آمد متوجه تفاوت او با نوزادهای دیگر شدم اما توان کمک کردن به او را نداشتم و اکنون دست‌هایش بیش از حد معمول رشد کرده‌اند.

کلیم نیز می‌گوید: بیشتر دوران زندگی‌ام را از دیگران فاصله گرفته‌ام زیرا مردم به دلیل وجود این نارسایی از نزدیک شدن به من هراس دارند و همچنین به دلیل ترس دانش‌آموزان، اجازه رفتن به مدرسه را ندارم.

والدین این کودک به دلیل وضعیت نامناسب مالی هیچ وقت نتوانسته‌اند روند درمان را برای فرزندشان به طور کامل انجام دهند و تنها او را برای معاینه نزد پزشک محلی برده‌اند که بی‌فایده بوده است.

به نقل از روزنامه دیلی میل، دکتر «کرشیان چاگ» از یکی از موسسه‌های تحقیقاتی دهلی نو با بیان اینکه از مشاهده تصاویر و فیلم‌های گرفته شده از شرایط جسمانی این پسر سردرگم شده‌، گفت: به نظرم این کودک به «هامارتوم»، نوعی تومور خوش‌خیم مبتلاست که بدن بافت‌های اضافه تولید می‌کند یا مشکل او از «لنفانژیوم» ناشی می‌شود که سیستم لنفاوی را دچار التهاب می‌کند و هر دوی این بیماری‌ها قابل درمان هستند.


 

What بازدید : 45 شنبه 1393/06/01 نظرات (0)

اول شهریورماه، بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روز اول شهریورماه، به پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نامگذاری شده است. ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، طبیب و دانشمند بزرگ ایرانی که در جهان غرب به نام(Avicenna) و با لقب "امیر پزشکان" شناخته شده است، در ماه صفر از سال 370 هجری قمری در شهر بخارا به دنیا آمد.

در دنیای امروز كمتر ملتی است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند زیرا یكی از علایم حیات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و ملی آن هاست كه این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث نا گوار با هزاران خون دل برای اینده گان خود به میراث گذاشته‏اند كه باید آن را گرامی و عزیز داشت و بارور ساخت.

شیخ الرئیس نواسه علی سینا، ‌معروف به ابن سینا، به قولی در ماه صفر سال 370 هجری قمری(مطابق با 980 میلادی) از پدر بلخی ای بنام عبدالله (از سبب وزیر مالیه بودن در زمان سلطنت نوح بن منصور به بخارا مركز ماورالنهر و خراسان انزمان انتقال نموده بود) و مادر بخارایی بنام ستاره در قریه خورمیثن(قریه ای میان بلخ و بخارا)طفلی چشم به جهان گشود كه نامش را حسین گذاشتند.

این حکیم بزرگ که بعدها موثرترین چهره در علم و فلسفه جهان اسلامی شد و القابی مانند شیخ الرئیس، حجة الحق و شرف الملک به او دادند، از آغاز کودکی استعداد و شایستگی عجیبی در فرا گرفتن علوم مختلف داشت و از آنجا که پدرش عبدالله سخت در تعلیم و تربیت او می کوشید و خانه او محل ملاقات دانشمندان دور و نزدیک بود، ابن سینا تا ده سالگی تمام قرآن و صرف و نحو را آموخت و آن‌گاه به فرا گرفتن منطق و ریاضیات پرداخت.

شركت در جلسات بحث از دوران كودكی، به واسطه پدر كه از پیروان آنها بود، بوعلی را خیلی زود با مباحث و دانش های مختلف زمان خود آشنا ساخت. استعداد وی در فراگیری علوم، پدر را بر آن داشت تا به توصیه استاد وی ابو عبدالله ابراهیم بن حسین ناتلی، ‌ابن سینا را به جز تعلیم و دانش اندوزی به كار دیگری مشغول نكند. و چنین شد كه وی به دلیل حافظه قوی و نبوغ خود در ابتدای جوانی در علوم مختلف زمان خود از جمله طب مهارت یافت.

 


What بازدید : 43 شنبه 1393/06/01 نظرات (0)

 

 

ساعت 3 بعد از ظهر است و شما احساس خستگی شدیدی می‌کنید. این احساس آنقدر قوی است که مانع انجام فعالیت‌های روزانه و تمرکز شما می‌شود. در چنین موردی، شما برای بازیابی انرژی تخلیه شده تان چه می‌کنید؟

 

برخی افراد به سراغ یک ماده غذایی شیرین مانند شکلات می‌روند. برخی دیگر نیز دوست دارند یک نوشیدنی کافئین دار، مانند قهوه یا چای بنوشند. اما کمتر کسی ترجیح می‌دهد برای افزایش انرژی، به سراغ میوه‌ها برود. شاید علت این موضوع، عدم آگاهی بسیاری از ما از خاصیت انرژی زایی برخی میوه‌ها باشد.

 

تصور اکثر ما این است که مواد انرژی زا باید حتما پر کالری و یا بسیار شیرین باشند. اما این تصور همیشه صحیح نیست.
بدن ما برای بازیابی انرژی علاوه بر کالری، به ویتامین‌هایی نظیر تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2) و پیریدوکسین (B6) نیاز دارد. تیامین در میوه‌هایی نظیر هندوانه، خیار، طالبی، پرتقال و آناناس موجود است.

 

موز، هلو، سیب و زردآلو نیز از منابع غنی ریبوفلاوین محسوب می‌شوند. برای دریافت پیریدوکسین نیز مصرف موز و آواکادو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. املاحی نظیر فسفر، روی، ید، مس و آهن نیز برای افزایش انرژی ضروری هستند. اما در این میان، نباید نقش حیاتی آب را نادیده گرفت. بخش عمده (60 الی 70 درصد) بافت‌های بدن ما از آب تشکیل شده است. به همین دلیل هم آب نقش مهمی در سلامت بدن دارد و فعالیت‌های اندام‌های گوناگون به وجود آن بستگی دارد. کمبود آب موجب کاهش تمرکز و احساس خستگی می‌شود. از آنجا که بدن ما توانایی ذخیره آب را ندارد و مقادیر اضافی آن را دفع می‌کند، لازم است هر یک از ما روزانه به میزان کافی آب بنوشیم. اما برای دریافت آب، می‌توانید از روش‌های متنوع، از جمله مصرف انواع میوه استفاده کنید. میوه‌ها منابع بسیار خوبی از آب هستند که علاوه بر طعم خوب، نیاز بدن شما به این مایع حیاتی را نیز برطرف می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی میوه‌های انرژی زا می‌پردازیم.

 

 


What بازدید : 94 سه شنبه 1393/05/28 نظرات (0)

 


 

 

اغلب مردم عادت دارند توصیه‌های پزشکان را در مورد مصرف داروها نادیده بگیرند؛ مثلاً یک دارو را برای مدت زمان کوتاه‌‌تر و یا طولانی‌تر از حد توصیه شده مصرف می‌کنند و این یکی از رایج‌ترین اشتباهات متداول در میان بیماران است. حدود ۳۰-۵۰ درصد از بیماران داروهای خود را طبق دستورات پزشک‌شان مصرف نمی‌کنند، به همین دلیل تعداد دفعات مراجعه آنها به پزشک بیشتر می‌شود و دیرتر بهبودی می‌یابند.این نوع اشتباهات متداول فهرست بلند بالایی دارد. هر ساله حدود صد هزار نفر در آمریکا تحت تأثیر این اشتباهات متحمل آسیب‌های جدی می‌شوند. آنها در اثر بی‌توجهی به سفارشات پزشک به خودشان آسیب می‌رسانند. مطمئن‌ترین و البته تنها راه پیشگیری از ایجاد چنین اشتباهاتی این است که عضو فعال مراقبت از سلامت خود باشید؛ یعنی اینکه در تمام تصمیم‌گیری‌های مربوط به مراقبت از سلامت خود سهمی داشته باشید. شما در این باره می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید و در بهبود کیفیت سلامت خود نقش مهمی ایفا کنید.

 


What بازدید : 54 شنبه 1393/05/25 نظرات (0)

 

 

شما می دانید که صبحانه خوردن خیلی مهم است. اما آیا می دانستید غذایی که صبح زود می خورید بر حس تان تا آخر روز تاثیر زیادی می گذارد؟ نه فقط این حرف واقعیت دارد، بلکه خوردن صبحانه سالم هر روز صبح می تواند ریسک بیماری هایی مثل سرطان و دیابت را کاهش دهد. ما اینجا می خواهیم غذاهایی که برای صبحانه خوب نیستند را معرفی کنیم.

 

What بازدید : 69 سه شنبه 1393/05/21 نظرات (0)

دوقلوهای به هم چسبیده شکل نادری از دوقلوها هستند که در هر 40 هزارتولد، یک مورد از آنها بروز می کند. اما تنها یک مورد از هر 200 هزار تولد زنده دوقلوی به هم چسبیده هستند. دوقلوها از یک سلول تخم واحد به وجود می آیند. این سلول تخم در دوقلوهای طبیعی به دوتوپ سلولی یک انسان کامل را به وجود می آورد. درهنگام تشکیل جنین طبیعی، هرسلول می داند که باید درکجای بدن قرار گیرد. این قدرت تشخیص به کمک سلول های همسایه و از طریق ترشح مواد شیمیایی مخصوص ایجادمی شود. بنابراین، سلول پوست به خوبی می داند که چه نوع سلولی است و به کدام قسمت از بدن تعلق دارد. در دوقلوهای به هم چسبیده، سلول های جنینی درتصمیم گیری دچار سردرگمی می شوند. پیام های شیمیایی نیز به این سلول های سردرگم کمک چندانی نمی کنند. نتیجه نهایی چنین رخدادی بسیار حیرت انگیز است: تولد یک موجود زنده با دوسر، دو قلب یا چهار دست و پا وحتی دوانسان به هم چسبیده به نام دوقلوهای سیامی. ازآنجا که دوقلوهای به هم چسبیده هردو از یک سلول تخم به وجود می آیند، دارای یک جنسیت هستند. سلول تخم تشکیل دهنده جنین، پس از گدشت دوهفته از لقاح، شروع به تقسیم شدن به دوجنین مجزا می کند. اگر این روند پیش از کامل شدن تقسیم متوقف شود، سلول تخمی که هنوز به طور کامل تقسیم نشده به رشد خود ادامه می دهد و درنتیجه دوقلوهای به هم چسبیده ایجاد می شوند. عوامل متعددی در تشکیل دوقلوهای به هم چسبیده دخیل اند، نظیر وراثت، محیط وداروها.
تولد دوقلوهای به هم چسبیده بسیار پرخطر است و درحدود 40 تا 60 درصد این تولدها به مرده زایی منجر می شود و حدود 35 درصد آنان فقط یک روز زنده می مانند. به طور کلی، شانس بقا دراین دوقلوها 5 الی 25 درصد گزارش شده است. براساس اسناد تاریخی، از حدود 500 سال قبل تاکنون، بیش از 600 جفت دوقلوی به هم چسبیده در سراسر جهان به حیات خود ادامه داده اند. در حدود 70 درصد از این دوقلوهای به هم چسبیده دختر بوده اند. به طور کلی، می توان گفت نسبت زن به مرد دراین دوقلوها سه به یک است. بیشترین تعداددوقلوهای به هم چسبیده در افریقا و هند و کمترین موارد ازاین نوع در چین و امریکا مشاهده شده است. همچنین تاکنون هیچ گزارشی از تولد سه قلو یا چهارقلوی به هم چسبیده درجهان به دست نیامده است

 


alt

 

What بازدید : 44 دوشنبه 1393/05/20 نظرات (0)

 

«امروز روی تخت بیمارستان نشسته‌ام و منتظرم که هر دو سینه‌ام را درآورند. اما به طریق عجیبی احساس می‌کنم فوق‌العاده آدم خوش‌شانسی هستم. تا قبل از این هیچ مشکل جسمی نداشته‌ام. من زنی ۶۹ ساله در آخرین اتاق این راهرو قبل از بخش کودکان این بیمارستان هستم. طی چند سال گذشته ده‌ها بیمار سرطانی را دیده‌ام که با ویلچر یا تخت اینطرف و آنطرف برده می‌شوند. هیچکدام از این بیماران بیشتر از ۱۷ سال سن نداشتند.»

 
این جملات اولین سطرهای دفترچه خاطرات مادربزرگم بودند. ده سال پیش این صفحه را کپی گرفتم و آن را به دیوار اتاقم چسباندم تا یادم باشد همیشه چیزی هست که برای آن شکرگزار باشیم. و اینکه زندگی‌ام خوب بگذرد یا بد، هر روز باید شکرگزار از این زندگی از خواب بیدار شوم چون یک نفر جایی بخاطر زنده‌ماندنش شدیداً در کشاکش است. 

 
حقیقت این است که خوشبختی، نداشتن مشکل نیست، توانایی کنار آمدن با آنهاست. اگر ذهن شما مسئله‌ای برای متمرکز شدن روی آن نداشت، می‌دانید چقدر سرگردان می‌شد؟ همیشه نگاهتان به چیزهایی باشد که دارید نه چیزهایی که از دست داده‌اید. چون چیزهایی که زندگی از شما می‌گیرد مهم نیستند، آنچه اهمیت دارد این است که با چیزهایی که برایتان باقی مانده است چه می‌کنید.

 
در زیر به ۸ چیزی اشاره می‌کنیم که به شما در زمان سختی‌ها انگیزه می‌دهد:

What بازدید : 62 یکشنبه 1393/05/19 نظرات (0)

 

روغن پالم؛ واژه یا به عبارتی ماده ای است که اگر چه جدید نیست اما در چند روز اخیر وارد حوزه گسترده واژه های نگران کننده در ذهن ایرانیان شده است.

هنوز چند روزی از صحبت های وزیر بهداشت درباره شایعه ورود پالم به صنایع لبنی نگذشته بود که واکنش ها نسبت به آن آغاز شد و این بهترین دلیل برای اثبات ضرب المثل قدیمی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها بود.

 وقتی وزیر بهداشت اعلام کرد در ماست پرچرب بعضی از شرکتها که اسمشان اعلام خواهد شد روغن پالم استفاده می شود دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه هیچ کارخانه‌‌ای را سراغ ندارم که از چربی گیاهی به جای چربی حیوانی در تولید شیر پرچرب استفاده کند، گفت: این حرفها تشویش اذهان عمومی است واگر وزارت بهداشت از وجود کارخانه‌‌های متخلف مطلع است باید فورا جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرد.

 رضا باکری رئیس انجمن صنایع لبنی در مورد استفاده روغن پالم برای تولید شیر پرچرب توسط برخی از کارخانه‌های صنایع لبنی گفت: این موضوع را شنیده‌ام و از بیان آن توسط وزیر بهداشت و درمان بسیار تعجب کردم.

 اما در همین زمینه ،رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه اضافه نمودن روغن پالم به شیر به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست، گفت: این اقدام سلامت شهروندان را به صورت جدی تهدید می‌کند و لازم است وزارت بهداشت و درمان مداخله جدی برای نظارت داشته باشد.

 رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا‌ درباره مطرح شدن خبری مبنی بر اضافه نمودن روغن پالم به شیر گفت: این مسئله از نظر بهداشتی و سلامت مورد تایید نیست و انتظار داریم وزارت بهداشت با مداخله و نظارت بیشتر مانع از این اقدام شود.

 

What بازدید : 93 چهارشنبه 1393/05/15 نظرات (0)

این نوزاد که نام او ادی است 16 هفته زود به دنیا آمد. او در ابتدای تولد بسیار کوچک می باشد و شرایط نگران کننده ای دارد. این تصاویر از مراحل رشد و بزرگ شدن او بسیار جالب است.

 

What بازدید : 60 چهارشنبه 1393/04/25 نظرات (0)

 

 

تفاوتهای فردی یکی از واقعیت‌های آشکار ابعاد جسمی و روانی انسان‌هاست. انسان‌ها هرگز از لحاظ شکل و میزان استعداد و توانایی‌ها یکسان نیستند. لذا خدای مدبر انسان را در دو جنس زن و مرد خلق نمود؛ تا آن دو در کنار هم در جهت جبران کاستی‌ها و تعدیل نیازها‌یشان گام بردارند. بنابراین زن و مرد مکمل یکدیگرند و قادرند در طی یک پیمان مشترک، برای ارتقاء سطح آرامش، رفاه، امنیت و ... یا رای یکدیگر باشند. در این راستا مردها از عناصر مهم دخیل در میزان سلامت و سعادت یک رابطه مطلوب، در چهارچوب روابط همسران هستند. اقتدار و تدبیر یک مرد در قبال همسرش، می‌تواند یک رابطه را از ورطه مردی و انزال به آستانه گرمی و ثبات سوق دهد. در اینجا به طرح چند مورد از تدابیری که مردان می‌توانند در حفظ ارتباط مطلوب و همسرداری مدّبرانه و یا ثبات به کار گیرند، می‌پردازیم:

 

 


What بازدید : 59 دوشنبه 1393/04/23 نظرات (0)
درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 640
  • بازدید سال : 10,654
  • بازدید کلی : 113,566