loading...
سایت تفریحی و سرگرمی ویکتور چت | چت روم فارسی | ویکتوریا چت
What بازدید : 51 پنجشنبه 1393/09/13 نظرات (0)

آدم‌ها در مقابل مورچه‌اى كه توى لیوان آبشان مى‌افتد، برخوردهاى متفاوتى دارند. بعضى‌ها همین كه چشم‌شان به مورچه مى‌افتد، مى‌گویند: "اَه… تو توى لیوان من چه كار مى‌كنى؟" و بعد مورچه را لــــه مى‌كنند، یعنی دیگه مورچه بى‌مورچه! به این مى‌گویند كمال خودخواهى … بعضى‌ها هم مى‌گویند: "راستش امروز واسه یه مورچه هم روز گرمیه، تو هم كه به كسى صدمه‌اى نمى‌زنى، همینجا باش و واسه خودت شنا كن." به این مى‌گویند بردبارى … گروه سوم نه عصبانى مى‌شوند، نه بردبارى به خرج مى‌دهند، كمى شكر توى آب مى‌ریزند و مى‌روند! به این مى‌گویند عاشقی …

هرچند انسان اشرف مخلوقات خداست ولی نوعی وابستگی در زندگی انسان و حیوان وجود دارد و این انسان ها هستند که با برخوردهای متفاوت با حیوانات، خواسته یا ناخواسته صفات خود را نشان می دهند. صفاتی که نشان از بیرحمی در مقابل ترحم، اسارت در مقابل آزادی، نابودی در مقابل حق زندگی و حمایت از آنها و ... است. تصاویر زیر گویای بسیاری از صحنه های رویارویی انسان با حیوانات می باشد که از جهات مختلف قابل تامل است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 43 یکشنبه 1393/09/02 نظرات (0)

عکسهای بسیار دیدنی از مناظر زیبای طبیعت و حیوانات که منتخبی از بهترین عکسهای هفته نشریه های عکاسی مختلف انتخاب شده است. هر کدام از این عکسها در یکی از سایزهای 960*1280 ، 1200*1600 ، 1200*1920 ، 1050*1680 ، 768*1024 و 1600*2560 وجود دارد. برای استفاده به عنوان والپیپر کافیست بر روی آن عکس کلیک راست کرده و گزینه set as wallpaper را انتخاب کنید.

 

روزنه آنلاین

 

www.ROZANEHONLINE.com

روزنه آنلاین

 

What بازدید : 61 سه شنبه 1393/08/27 نظرات (0)

افرادی که به تاریخ جهان و تمدن ها علاقه مند هستند می دانند که بسیاری از زیباترین شهرهای جهان در طول تاریخ از بین رفته اند و پس از نابودی نیز هیچ شهری نتوانسته همانند آن ها شود.

اگر بسیاری از این مکان ها از بین نرفته بودند احتمالآ این روزها به تعدادی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل می شدند.

در این ایمیل می توانید آثار باقی مانده تعدادی از زیباترین شهرهای جهان را مشاهده کنید.



 کارتاژ ( تونس)
شهر تاریخی که در زمان 800 سال قبل از میلاد بنا شد و توانست تا نزدیک به هزار سال در برابر جنگ های بسیار مقاومت کند. این شهر در نهایت به دلیل جنگ های پیاپی و بسیار تضعیف شد و در سال 698 از بین رفت. 

salijoon.ws

 

تروا ( ترکیه)
شهری چند هزار ساله که در افسانه ها و داستان های بسیاری وجود دارد. واقعه اسب تروا در این شهر رخ داد که در نهایت نیز به نابودی آن منجر شد. 

salijoon.ws

What بازدید : 35 یکشنبه 1393/08/25 نظرات (0)

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند.

گروه سرگرمی روزنه 
این تصاویر در نگاه اول مثل نقاشی‌های مداد رنگی به نظر می‌رسند. رنگ‌های راه راه خالص ارغوانی، زرد، قرمز، صورتی، نارنجی و سبز ترکیبی بدیع شبیه پارچه چهل تکه پدید آورده اند! این نقش‌های رنگارنگ درحقیقت تصاویری از هلند در اواسط فصل رویش لاله‌هاست. بیش از 10.000 هکتار به پرورش این گل‌های حساس اختصاص داده شده است. در ماه می‌تمام این گل‌های لاله شروع به شکفتن می‌کنند. گل‌ها در اواخر اکتبر یا اول نوامبر کاشته می‌شوند و سپس بعد از شکفته شدن به گل فروشی‌ها فروخته می‌شوند. سالانه بیش از سه بیلیون گل در اینجا رشد می‌کنند و دو سوم آنها بیشتر به کشورهایی مثل آلمان و آمریکا صادر می‌شوند.. درآمدي معادل 90 ميليارد دلار در سال!!!

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال 1949 تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل  لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنند.

 

روزنه آنلاین

 


What بازدید : 33 شنبه 1393/08/10 نظرات (1)


آبشار لاتون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
ارتفاع: ۱۰۵ متر

نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه


آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور است و فاصله آن از روستای کوته کومه، حدود شش کیلومتر است که پس از ۵/۳ ساعت می توان به آن رسید. در این مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می شود. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان نیز می رسید که تقریبا خالی از سکنه است.

به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسیدید باید خیلی مراقب باشید چون آبشار خطرناکی است و چند وقت پیش یک کوهنورد هنگام بالارفتن از این آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آبشار کبودوال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
ارتفاع: ۱۵ متر

نشانی: پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان


آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم ترین تفرجگاه های استان گلستان به شمار می رود. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می گیرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن است.

برای رفتن به این آبشار باید به سمت پارک جنگلی کبودوال بروید، از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی زمان می برد که مسیری بسیار زیباست. در طول مسیر به سمت آبشار، مناظر شگفت آور و پل های چوبی در کنار آبی روان و درختان جنگلی، شما را به وجد می آورد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 44 سه شنبه 1393/08/06 نظرات (0)

فصل پاییز به زردی برگ های درختان معروف است و جنگل نوردی در این فصل به دلیل رنگ آمیزی برگ درختان طرفداران بسیار دارد. بنابراین سفر به جنگل های پربرگ که در این فصل همچون تابلوی نقاشی می شود، خاطره ای فراموش نشدنی است. جنگل گلستان نیز که در مرز استان های خراسان شمالی و گلستان واقع شده، مجموعه ای سرشار از نشانه ها و نعمت های خداوند است و از این حیث که در پاییز دیدنی های بسیاری دارد بر کسی پوشیده نیست. اما ریختن زباله، روشن کردن آتش و شکار غیر مجاز خطراتی هستند که ممکن است، حس خوش استفاده از این نعمت ها را برای آیندگان از بین ببرند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 43 دوشنبه 1393/08/05 نظرات (0)

رنگ ارکیده های زرق و برق دار برای جذب حشرات و پرندگان است و در واقع یک سیگنالینگ برای آنهاست که این گل پر از شهد خوشمزه است. شکل آنها از سوی دیگر، اغلب تکاملی برای جذب و یا جای گرده افشان خاص آن و از سویی منصرف کردن انگل یا دیگر حشرات گرده افشان کمتر مطلوب می باشد. بعضی از گل ها استقبال بیشتر به زنبور عسل، در حالیکه دیگران مناسب برای مرغ مگس خوار و یا حشرات متفاوت است. در این ایمیل 17 مورد از شگفت انگیزترین گلها که بسیار شبیه به چیز دیگری در دنیای پیرامون هستند خواهید دید که امیدواریم خوشتون بیاد.




ارکید صورت میمونی (دراکولا سیمیا)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 


What بازدید : 158 پنجشنبه 1393/08/01 نظرات (0)

شاید پل‌های سنگی یا آجری کهنسالی که با خزه پوشیده شده‌اند را بتوان بخشی جدایی ناپذیر از هر منظره‌ی تماشایی و جالب توجهی دانست که در کنار رودخانه یا مناظر روستایی بسیاری قابل مشاهده هستند. پل‌هایی که لحظه‌ای ایستادن در کنار یا روی آنها، شما را وارد قلمرویی تازه، رویایی و مملو از افسونی شگفت آور می‌کند. در این گزارش تصویری همراه شما هستیم با مروری بر تعدادی از این سازه‌های جادویی.

پل‌های مطلب امروز ما، اغلب قدیمی و مرموز جلوه می‌کنند. شاید برای‌تان جالب باشد  بدانید پل‌های قوسی شکل تنها با کمک وزن خود این شکل خاص و تماشایی را حفظ می‌کنند. سنگ‌های پشتیبان این پل‌ها بدون کمک سنگ‌های فوقانی و وزن آنها،  قادر به حفظ شکل و ساختار خود نیستند. در نتیجه این ساختار محکم و قابل توجه از معماری پیچیده بهره برده است. هر چند که گاهی قاب بندی کل سازه  تا زمانی که باقی اجزا تحمل و ایستایی کافی را بدست آورند، ار چوب ساخته می‌شده است.

اما فارغ از اصول معماری و مهندسی که از دیر باز در ساخت این سازه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ساختار کلی آنها در همراهی با محیط اطراف گاهاً خالق مناظری شگرف و زیبا است که نفس را در سینه حبس می‌کند. گویی از شما دعوت می‌کنند روی آنها قدم گذاشته و هم نوا با جادوی خاموش تنیده شده در سنگ و آجر و چوب، دمی فارغ از جهان اطراف در خلوت و سکوت به تفکر و تأمل بپردازید.

 

تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، درستی این باور را نشان می‌دهند.

پل ماه، تایپه، تایوان

گروه سرگرمی روزنه


 

What بازدید : 47 دوشنبه 1393/07/28 نظرات (0)

وقتی به اقیانوس نگاه می‌کنید، گستره‌ی وسیعی از آب پیش روی‌تان قرار گرفته که بسته به شرایط آب و هوایی، به رنگ‌های گوناگونی می‌درخشد. اقیانوس آیینه آسمان است و بازتاب دهنده‌ی آنچه آنجا رخ می‌دهد. گاهی اما این دو آن چنان به هم نزدیکند که تشخیص مرز بین آنها کاری است بسی مشکل. شاید آن دورها، جایی دور از چشم ما، آسمان اقیانوس را ملاقات می‌کند.


 

بخش اول این گزارش تصویری به عکس‌های آمالیا لاگز (Amalia Lages) اختصاص دارد. این خانم در سفری به جزایر باهاما تجربه جالب توجه‌ی داشته که به آن خواهیم پرداخت.

او در این مورد می‌گوید:

"من این عکس‌ها را حین قایق سواری و در بازگشت از آباکو (Abbaco)، به فری‌پورت (Freeport) انداختم. دریا تا دور دست امتداد یافته و تا چشم کار می‌کرد رنگ درخشان آن قابل مشاهده بود. ناگهان متوجه چیزی شدم، گویی آسمان و اقیانوس به سمت هم خم شده بودند، به طوری که هیچ مرز مشخصی بین این دو وجود نداشت. یه لحظه به نظر رسید مستقیم به سمت ابرها حرکت کرده و به سمت ابدیت پیش می‌رویم. اما این احساس شگفتی یکباره جای خود را به ترس داد، چرا که ابرهای طوفانی در افق پدیدار شدند. در این لحظه احساسات گوناگونی را تجربه کردم که هر یک بر دیگر پیشی می‌گرفت، احترام، آرامش، شگفتی و البته ترس. علیرغم خطری که به سمت ما می‌آمد، محیط اطراف هنوز هم بسیار زیبا و تأثیرگذار بود. بی هیچ اغراقی این یکی از عجیب‌ترین لحظاتی بود که تا به حال تجربه کرده بودم."

 

تصاویری که در ادامه می‌بینید توسط این خانم و در طول این قایق سواری گرفته شده است.

انعکاس

جایی که آسمان، اقیانوس را ملاقات میکند

 


What بازدید : 42 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)

عکاسی از حیوانات شاخه ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند. 

عکاسی حیوانات شامل گرفتن عکس از پرندگان، حیات وحش، زندگی زیر آب و زندگی در جنگل می شود که عکاس ساعت ها مانند شکارچی در کمین حیوان می نشیند تا وی را در لحظه ای ناب شکار کند. این عکس ها در بخش های طبیعت صفحات عکس رسانه ها و سایت هایی چون نشنال جئوگرافی به طور ثابت منتشر می شود.

در همین رابطه اما عکس های تصادفی از حیوانات هم در رسانه ها کم نیستند. لحظاتی که یک حیوان به ناگاه با حالتی خاص در برابر دوربین عکاس ظاهر می شود یا با حرکت چیزی را به هم می زند و حرکاتش ثبت می شود. مجموعه زیر عکس هایی از دنیای حیات وحش و حیوانات خبرساز در چند روز اخیر است که در خبرگزاری ها و پایگاه‌هایی چون نشنال جئوگرافی و اسمیتسون منتشر شده است.

گروه سرگرمی ROZANEH

روزنه آنلاین

http://www.rozanehonline.com

 

What بازدید : 146 یکشنبه 1393/07/20 نظرات (0)

بلندترین باغ عمودی جهان به شکل برجی مسکونی و پوشیده از درخت در خط افق سیدنی، استرالیا می درخشد. "وان سنترال پارک" تکمیل شده و دارای پارکی مختص به خود است که 166 ارتفاع داشته و تلفیقی چشمگیر از معماری و طبیعت محسوب می شود. این پروژه پیچیده توسط "ژان نوول" و "پارتیک بلان" اجرایی شده و به نوعی یادآور این نکته است که جهان طبیعی می تواند در هارمونی کامل با ساخت فضای شهری باشد.

salijoon.info

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، ژان نووال، معمار پاریسی، با همکاری پاتریک بلان، هنرمند و گیاه شناس فرانسوی، طراحی وان سنترال پارک را انجام داده اند که نمایی از زندگی سبز است و در آن 250 گونه از گل ها و گیاهان بومی استرالیا به کار گرفته شده اند. شاخه های برخی گیاهان مانند درختان مو بین هر طبقه و روی بالکن ها در هم تنیده شده و تا بخش های پایینی ادامه دارند.

salijoon.info

این ساختار زنده و در حال تنفس به صورت حساب شده طراحی شده تا از این که هر یک از ابعاد آن هدف خاصی را دنیال می کنند، اطمینان حاصل شود. این مساله به ویژه در آینه های دارای موتور که بر بالای برج ها قرار گرفته اند، ملموس است. این آینه ها نور خورشید را دریافت کرده و به سمت پایین هدایت می کنند. با غروب خورشید، این سازه شگفت انگیز به نمایشگر پر زرق و برقی از چراغ های LED تبدیل می شود.

salijoon.info

 


What بازدید : 80 دوشنبه 1393/07/14 نظرات (0)
What بازدید : 69 چهارشنبه 1393/07/09 نظرات (0)

جاده‌های ایران خاطرات خوشایندی به یاد نمی‌آورند، حداقل، آن چیزی كه این روزها در رسانه‌ها می‌توان خواند آمار تصادفات است كه تقصیرش را به گردن جاده‌ها می‌اندازند، بماند كه جاده‌های ایران بی‌تقصیرترینند.
 در این آمار اما چیزی كه برای ایرانگردان واضح و قرار است برای ایران دوستان و اهالی گشت و گذار هم بدیهی باشد، زیبایی‌های فراوان جاده‌های ایران است؛ جاده‌هایی كه خود جاذبه‌اند و مشوقی برای آن كه دل به آنها بسپاری و بروی. در این جا به ده جاده زیبای ایران پرداختیم؛ جاده‌هایی كه از كرانه‌های شمال تا دشت‌های جنوب كشیده شده است.


 سپیدان ـ نورآباد
جاده‌های شمالی استان فارس در پاییز، زمستان و بهار تصاویری بهشت‌آسا می‌آفرینند. جاده سپیدان به یاسوج، دشت ارژن، دشت برم، جاده شیراز به سپیدان و سپیدان به نورآباد از زیباترین این جاده‌ها هستند. مزارع و زمین‌های كشاورزی، دشت‌های وسیع و كوه‌های زیبا به راستی بی‌بدیل‌ترین مناظر جاده‌های ایران را تصویر می‌كنند.

 

  گروه سرگرمی ROZANEH

  پوشش گیاهی انبوه درختان بلوط، بنه، كلخنگ، بادام وحشی، انجیر كوهی، تمشك، سپیدار و آویشن تنها برخی از گیاهان متنوعی هستند كه مناظری رنگارنگ را در دو سوی جاده می‌آفرینند. با این حال شاید كمترین میزان شهرت را این جاده‌ها در میان گردشگران عادی دارند.

 


 كرند غرب ـ بابایادگار
جاده‌های كوهستانی استان كرمانشاه با طبیعت متفاوتی كه پیش روی گردشگران قرار می‌دهد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند. یكی از بكرترین آنها خروجی بابایادگار از جاده كرند غرب به سرپل ذهاب است.

  گروه سرگرمی ROZANEH

  دو طرف جاده جنگل‌های بلوط و تپه‌های سبز و زرد نگاهتان را مجذوب و سرگردان می‌كند و دیواره‌های سنگی عجیبی كه گهگاه اطرافتان می‌بینید شكلی اسطوره‌ای به جاده می‌دهند. چسبیده به جاده بابایادگار آبشار گمنام، اما بی‌مانند ریجاب را هم می‌توانید ببینید كه ارتفاع آن بیش از 150 متر تخمین‌زده می‌شود.

 

What بازدید : 35 سه شنبه 1393/07/08 نظرات (0)
What بازدید : 54 یکشنبه 1393/07/06 نظرات (0)

زیبایی‌های جهان پیرامون ما گاه از قالب کلمات خارج می‌شوند. وقایعی که باید از نزدیک آنها را لمس کرد، تا شکوه و جذابیت واقعی آنها را حقیقتاً درک نمود. این عقیده‌ی عکاس با ذوقی است که یک سال تمام وقت گذارده تا مجموعه‌ای از عکس‌های طبیعی و جذاب از شفق قطبی را در کشور خود به ثبت برساند. زومیت را در مرور تلاش‌های او همراهی کنید.

پال یاکوبسِن (Pal Jakobsen)، عکاس نروژی است که  شب‌های سرد و منجمد کننده این ناحیه را به جان خریده تا مجموعه‌ای دیدنی از تصاویر مربوط به شفق قطبی در این منطقه را آماده کند. این عکاس خستگی ناپذیر، تمام سال گذشته را در اطراف خانه‌ی خود در حومه شهر سپری کرده تا بتواند در لحظه‌ و زمان مناسب، بهترین تصاویر از این رویداد تماشایی را ثبت و ضبط کند.
 

پال یاکوبسن، عکاس نروژی
 

او در این مورد می‌گوید:

"نمی‌توان زیبایی و عظمت شفق قطبی را در قالب کلمات بیان کرد، شما باید خود آن را از نزدیک تماشا کرده تا به بزرگی آن پی ببرید."

تمامی این تصاویر در ناحیه نارویک (Narvik)، برداشته شده‌اند که در جنوب مرز کوهستانی سوئد قرار گرفته است. در شمال نروژ می‌توان شفق قطبی را تقریباَ در هر نقطه‌ای مشاهده کرد. یاکوبسن اضافه می‌کند که انوار شمالی،  گاهی به آرامی در آسمان حرکت کرده و یا حتی به سرعت به رقص می‌پردازند، این بستگی به انرژی ذرات خورشیدی بوجود آورنده‌ی آنها دارد.

در ادامه همراه شما به تماشای گوشه‌ای از دستاوردهای یک ساله‌ی یاکوبسن می‌نشینیم.
 

 

S A L I  J O O N

S A L I  J O O N




What بازدید : 87 شنبه 1393/07/05 نظرات (0)

الهام گرفتن از طبیعت برای حل مشکلات انسان ایده ای محسوب می شود که به شکل گیری "علم تقلید حیاتی" (Biomimetics) منجر شده است. با گذشت زمان، روند تکامل به پیشرفت هایی باورنکردنی منجر شده که از فتوسنتز در گیاهان تا چشم انسان را در بر می گیرد. در همین راستا، دانشمندان فناوری هایی را توسعه داده اند که با الهام و تقلید از برخی نوآوری های منحصر به فرد در طبیعت شکل گرفته اند. در ادامه این مطلب برخی از آنها را معرفی می کنیم.

 

کرم خاکی = ماشین آلات حفر تونل (TBM)

salijoon.ws

ماشین آلات حفر تونل (TBM) یک کپی مکانیکی از کرم های خاکی محسوب می شوند. همانند کرم خاکی، ماشین آلات حفر تونل برای خوردن خاک و خروج آن از سمت دیگر دستگاه طراحی شده است. چه کرم خاکی و چه ماشین حفر تونل به طور مداوم در زیر خاک رو به جلو حرکت کرده و تونلی پشت سر خود به جا می گذارند.

 



What بازدید : 44 پنجشنبه 1393/07/03 نظرات (0)
What بازدید : 35 دوشنبه 1393/06/31 نظرات (0)
What بازدید : 84 دوشنبه 1393/06/17 نظرات (0)

کره خاکی که ما روی آن زندگی می کنیم سراسر از شگفتی هاست. جنگل ها، بیابان ها، یخ ها و دریاها، اینها همه مناظری هستند که هرکدام به تنهایی سرشار از زیبایی های خیره کننده ای هستند اما در این کره پر از شگفتی مکان هایی وجود دارند که با دیدنشان فکر می کنیم از جهانی دیگر وارد زندگی ما شده اند و متعلق به زمین نیستند ...



صخره های موجی شکل در آمریکا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


صخره های موجی شکل با رنگ های متنوع و قوس و خمیدگی های منحصربفرد که دانشمندان عمر آن ها را بالغ بر ۱۹۰ میلیون سال تخمین زده اند. این صخره های منحصربفرد بخشی از بیابان صخره ای قرمز رنگی هستند که از دره های تنگ تشکیل شده است. صخره ها از جنس ماسه سنگ هستند و در ایالت متحده آمریکا در نزدیکی مرز آریزونا و یوتا واقع شده اند و دلیل تشکیل شان هم باران های مکرر و وزش بادهاست.
 


گودال عمیق آبی در Belize

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این گودال در مرکز آمریکای لاتین واقع شده و عمقش ۱۲۴ متر است. گودال بلیز در اواخر عصر یخبندان و در زمانی که سطح دریا بسیار پایین بوده با تجمع مرجان ها در طول زمانی بسیار طولانی بوجود آمده است. اکوسیستم این حفره مورد توجه بسیاری از دانشمندان و محققان قرار گرفته و البته گروه بسیار زیادی از ماجراجویان هم به این منطقه راهی شده اند که به همین دلیل این حفره آبی بزرگ به عنوان یکی از مقاصد برتر زیر آبی جهان شناخته می شود.
 



What بازدید : 32 یکشنبه 1393/06/16 نظرات (0)

علم هواشناسی زیبا و جذاب است چرا که همیشه باید آخرین پیش بینی ها را از آب و هوا داشته باشند و نیاز به مهارت های مختلفی است. هر آنچه ما از آب و هوا می دانیم باعث شگفتی ما می شود اما این تنها بخش کوچکی از وضعیت های جوی و اقلیمی در کره زمین است. برخی مواقع حالت های خاصی رخ می دهد که نادر هستند و دیدن آن ها واقعا خوش شانسی می خواهد. در ادامه با وضعیت های مختلف آب و هوایی آشنا خواهیم شد که کمتر از آن ها حرفی به میان آمده است.



رنگین کمان ماه 

www.ROZANEHONLINE.com


 با رنگین کمان آشنا هستید که به خاطر تابش نور خورشید در قطرات آب معلق در هوا ایجاد می شود و تنها می توان آن را در روشنایی روز دید اما شاید اولین بار باشد که نام رنگین کمان ماه را می شنوید. این رنگین کمان بسیار نادر بوده و تنها شب هایی که ماه کامل و نزدیک زمین است می توان آن را دید. یکی از بهترین نقاط برای مشاهده رنگین کمان ماه آبشار کامبرلند در ایالت کنتاکی است.
 



کمربند ونوس  

گروه سرگرمی روزنه 
 


 یکی از شرایط آب و هوایی خاص که بیشتر در روزهای غبارآلود دیده می شود، کمربند ونوس است. این حالت آب و هوایی باعث می شود که آسمان به رنگ های بنفش و صورتی تبدیل شود. این حالت بیشتر عصرها که خورشید نور کمتری دارد دیده می شود.
 



درباره ما
به سایت رسمی ویکتور چت خوش آمدید این سایت تنها سایت رسمی چت روم ویکتور چت بزرگترین چت روم فارسی زبان می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چند درصد این سایت را می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 72
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 102
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 684
  • بازدید سال : 10,698
  • بازدید کلی : 113,610